Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 14:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lina cumownicza
PostNapisane: 8 kwi 2018, o 10:03 

Dołączył(a): 22 sie 2017, o 19:15
Posty: 36
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kupiłem swoją pierwszą łódkę. Za tydzień lub dwa wodowanie. Podpowiedzcie proszę jaką linę do cumowania kupić (długość oraz przekrój), gdzie się za nią rozejrzeć? Czy liny dostępne w marketach budowlanych się do tego nadają? Łódka waży 350 kg, będzie zacumowana dziobem do pomostu, a od rufy do boi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2018, o 10:44 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Średnicę liny dobierz sobie do knagi cumowej (czy co tam masz na łódce), bo większe ryzyko że odwiąże się, niż że urwie. Np. takie Omegi wiązalim linką 10-12 mm, bo to najczęściej używane bywały. Z marketu można, to nie jakaś technologia kosmiczna. A długość zależy od sytuacji ;)
W szczegółach - lina polipropylenowa jest najtańsza, i pływa (co czasem zaletą bywa) lecz i najłatwiej się przeciera; lina nylonowa jest elastyczna (co czasem zaletą bywa); poliester mocny, trwały, ale mniej elastyczny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2018, o 07:51 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Długość cum po 1,5 - 2 długości łódki lub dłuższe (np. cumowanie na biegowo na odległej bojce).
Łatwiej kijek obcinkować, niż go pogrubasić, ale jeśli łódka zostawiana bez dozoru, to niestety inni potrafią obcinkować :oops:.
Jakby co:
https://www.prs.pl/__files/parent76/jac_c3_1996.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2018, o 14:19 

Dołączył(a): 22 sie 2017, o 19:15
Posty: 36
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję Panowie. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2018, o 14:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie ma nic gorszego jak za długie cumy. U mnie sa dwa komplety krótkie ok 6- 8 metrów.
Nadają sie y-bomy. Plus długie ok 15m na pale i boje od rufy. Czesc cum kupilem w Juli market

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2018, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
Nie ma nic gorszego jak za długie cumy. U mnie sa dwa komplety krótkie ok 6- 8 metrów.
Nadają sie y-bomy. Plus długie ok 15m na pale i boje od rufy. Czesc cum kupilem w Juli market


Nie ma nic gorszego niż przykrótkie cumy. A 6-8 metrów to właśnie takie są... :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2018, o 23:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
to się czegoś dowiedziałem ;)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2018, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Kup trzy liny po 10m, kolorowe aby były dobrze widoczne i cieszyły oko, minimum 12mm średnicy, aby były wygodne i nie wrzynały się w dłonie.
Jeśli okażą się za długie, zawsze możesz je skrócić, lub zbuchtować i powiesić na koszu.

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2018, o 08:07 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Jarecki1981 napisał(a):
zacumowana dziobem do pomostu
Zapytaj jeszcze, jak końcówkę liny zarobić, i wcale nie żartuję, ale to damskie robótki, więc czekam na głos ;).
Co do cumowania do pomostu są dwie filozofie: wybieranie cumy z łódki lub wybieranie cumy z pomostu, i każda z tych filozofii ma swoje i zalety i wady, wpływające także na długość cumy. Do tego jeszcze pytanie, czy zastosujesz na cumach amortyzatory (np. gumowe) i czym linę zabezpieczysz przed przecieraniem o ostre krawędzie (np. szlauchem? lub obszyjesz brezentem/dakronem?).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2018, o 18:55 

Dołączył(a): 22 sie 2017, o 19:15
Posty: 36
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zamierzam użyć amortyzatorów cumowych, ale nie myślałem o zabezpieczeniu liny przed przetarciem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2018, o 19:29 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jarecki zadałeś pytanie w stylu jaka farba do łódki więc dostajesz odpowiedzi różowa. Nie ma jednej odpowiedzi i jednego słusznego rozwiązania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2018, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
taka_jedna napisał(a):
Kup trzy liny po 10m,
A dlaczego trzy a nie cztery? Zabraknie na jedną cumę albo jeden szpring.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 05:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Marian J. napisał(a):
A dlaczego trzy a nie cztery? Zabraknie na jedną cumę albo jeden szpring.
Albo nie sześć? Zabraknie na bresty... :lol:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 06:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Albo nie sześć? Zabraknie na bresty...


Cumując zakładasz do jednej kei i prawy i lewy naraz ? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Cumując zakładasz do jednej kei i prawy i lewy naraz ? :rotfl:
Nie prawy i lewy, a dziobowy i rufowy... :-P :-P :-P
Załącznik:
bresty.JPG
bresty.JPG [ 52.75 KiB | Przeglądane 5990 razy ]
(https://pl.wikipedia.org/wiki/Brest_(%C5%BCegluga))
Ale, jakby się kto uparł, stojąc np. pomiędzy Y-bomami, dałoby się*) założyć 12 lin cumowniczych.... z których każdą dałoby się*) nazwać (bez fisiowania o kątach pracy) - zgodnie ze wskazówkami zegara:
1. prawa cuma dziobowa
2. prawy brest dziobowy
3. prawy szpring dziobowy
4. prawy szpring rufowy
5. prawy brest rufowy
6. prawa cuma rufowa
7. lewa cuma rufowa
8. lewy brest rufowy
9. lewy szpring rufowy
10. lewy szpring dziobowy
11. lewy brest dziobowy
12. lewa cuma dziobowa :rotfl: :rotfl: :rotfl:

---
*) zapewne pod warunkiem dozbrojenia pokładu w dodatkowe urządzenia cumownicze (knagi, polery, kluzy...) :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Do tego koniecznie dwie kotwice.
:rotfl:

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
taka_jedna napisał(a):
Do tego koniecznie dwie kotwice.
Co najmniej! ;) :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
12 lin cumowniczych.... z których każdą dałoby się*) nazwać


To ja jakiś niedouczony jestem widać bo jak pływam z kimś to mówię zwykle człowiekowi w porcie coś z stylu: "Podaj mi ten sznurek z tyłu do cumowania" :rotfl:

I to działa :lol: ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
1. prawa cuma dziobowa
2. prawy brest dziobowy
3. prawy szpring dziobowy
4. prawy szpring rufowy
5. prawy brest rufowy
6. prawa cuma rufowa
7. lewa cuma rufowa
8. lewy brest rufowy
9. lewy szpring rufowy
10. lewy szpring dziobowy
11. lewy brest dziobowy
12. lewa cuma dziobowa


I do każdego z tych sznurków - zgodnie z doktryną szkolenia i egzaminowania wg PZŻ - istnieje następująca sekwencja komend i odpowiedzi:

- Komenda - przygotuj prawy brest dziobowy
- odpowiedź - jest przygotuj prawy brest dziobowy
- potwierdzenie wykonania: prawy brest dziobowy przygotowany (czy jakoś tam)
- Komenda - prawy brest dziobowy podaj na keję (lub jakoś podobnie)
- odpowiedź - jest prawy brest dziobowy podaj na keję
- potwierdzenie wykonania - prawy brest dziobowy podany
- Komenda - prawy brest dziobowy wybierz
- odpowiedź -jest prawy brest dziobowy wybierz
- Potwierdzenie wykonania - prawy brest dziobowy wybrany
- Komenda - prawy brest dziobowy sklaruj
- Odpowiedź - jest prawy brest dziobowy sklaruj
- Potwierdzenie wykonania - prawy brest dziobowy sklarowany

I tak do każdego z tych sznurków.

A przy każdym z tych sznurków stoi - jak przystało na prawdziwy polski okręt - osobny żeglarz czyli cumowników jest dwunastu :lol:

I każdy z nich otrzymuje od Główno-dowodzącego trudną sztuką cumowania stosowny - w/w rozkaz czyli komendę.

I na każdą z tych komend określony cumownik odkrzykuje swoją odpowiedź a następnie potwierdzenie wykonania otrzymanej komendy.

A Najgłówniejszy Dowodzący panuje nad tym całym tłumem cumowników wykrzykując na pół portu wydawane komendy.

I otrzymując na nie odpowiedzi wykrzykuje komendę następną

itd, itd, itd...

Przestaję się dziwić, że w czasach słusznie minionych kapitanami mogli być tylko ludzie z najwyższymi predyspozycjami i umiejętnościami wydawania takich komend, nasłuchiwania odpowiedzi, wydawania następnych itd itd.

I to do tych dwunastu cumowników naraz... :rotfl:

To była sztuka ...

A gardło od tego wrzasku boleć musiało bardzo bo po takiej sztuce cumowania jedyne co należało wykonać to wlać w każde z gardeł załogi stosowny zimny napój bogów :rotfl:

Nie to co na dzikim zachodzie - babcia z dziadkiem - oboje o laseczkach - cumują 12 metrowym krążownikiem tylko we dwoje i nic do siebie przy tym nie mówią ...

Niedouczeni jacyś oni być muszą bo przecież tak się nie da pływać ...

Ech ... gdzież te stare dobre czasy ... :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: oldcap
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ale, jakby się kto uparł, stojąc np. pomiędzy Y-bomami, dałoby się*) założyć 12 lin cumowniczych.... z których każdą dałoby się*) nazwać (bez fisiowania o kątach pracy) - zgodnie ze wskazówkami zegara:


Ja pitolę :rotfl: :rotfl: ale pojechaliście po całości :rotfl:
Ja jutro rano będę cumował tego "maluszka"
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... bCrXQ13WTA

I jak zwykle zadam pilotowi pytanie:
- Jak wiążemy?
I pewnie jak zwyklę dostanę odpowiedź:
- Cztery, dwa, dwa

Co w tłumaczeniu oznacza - cztery cumy, dwa bresty i dwa szpringi - czyli szesnaście "linek" :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
A Najgłówniejszy Dowodzący panuje nad tym całym tłumem cumowników wykrzykując na pół portu wydawane komendy.


Oj tam oj tam :rotfl: To ja się bardziej napracowałem cumując Zawiszę w sobotę :rotfl: bo sam osobiście ciągałem sznurki:-)))
https://www.facebook.com/wojtek.zientara/videos/10216632524268535/

A jutro najbardziej będzie zapracowany palec wskazujący:-))))

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jurmak napisał(a):
To ja się bardziej napracowałem cumując Zawiszę w sobotę

Cza było zadzwonić... pomógłbym... :-P

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Jurmak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 13:31 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Czy Zawisza cumował na szpringu rufowym na wstecznym biegu? Czy jeszcze koło sterowe było w którąś stronę czy ster 0? Czy taki manewr da się zrobić małym jachtem?. Uczę się więc to dla mnie nie sa głupie pytania.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
marioczewa napisał(a):
Czy Zawisza cumował na szpringu rufowym na wstecznym biegu?


Nie będę wychodził przed dyrygenta :rotfl: :rotfl: Niech Wojtek sam odpisze:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jurmak napisał(a):
cztery cumy, dwa bresty i dwa szpringi - czyli szesnaście "linek"


Hmmm....

4 + 2 + 2 (to u mnie przynajmniej :rotfl: ) = 8

U Ciebie 16 ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
U Ciebie 16 ?


Po osiem na stronę:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jurmak napisał(a):
Po osiem na stronę:-)


A to Wy nie cumujecie jedną burtą ?

Musicie dwiema ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 14:06 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jakbym tak przy kei walnał 8 linek z burty to by delikatnie stwierdzili że jestem poyebany :D
Pająk przycumował

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
A to Wy nie cumujecie jedną burtą ?


Włodek, obudź się:-))) cztery cumy, dwa bresty i dwa szpringi z dziobu i taki sam zestaw z rufy...

Czterystu metrowy kontenerowiec ma pięć cum, dwa bresty i (niewidoczne na zdjęciu) dwa szpringi
Obrazek

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 16:09 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
DCT sprzedawałem wam coś :rotfl:

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL