Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 09:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sie 2018, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Mając taki rozrzut przy określaniu ilości bunkrowanego paliwa jestem ciekawy na ile takie „pół na pół” jest wiarygodne, po co to robisz i ile to czasu zabiera?


Odpowiem od tyłu czyli najpierw na powyższe.

Żadnego rozrzutu bunkrowanego paliwa nie mam - napisałem Ci, że dla własnego ułatwienia tematu przyjmuję od lat, iż tona paliwa = 1000 litrów choć wiem, że to pewien błąd.

W końcu jestem u siebie - tankuję w litrach - płacę za litry - a że sobie dla siebie samego przyjmuję na szybko taki przelicznik co komu to przeszkadza ? :mrgreen:

Co do wyliczeń zużycia paliwa - ale licze już w litrach a nie w tonach :rotfl: - a wyliczenia takie robię tylko dla siebie - wyliczenia te zgadzają mi sie dość dokładnie od mniej/więcej 10 lat pływań - zabierają mi one jakieś dwie minuty czasy a co najważniejsze - do powyższego sposobu, logiki, sensu wykonywania owych wyliczeń nie zamierzam nikogo przekonywać.

Mnie się one zgadzają a jak mają inni - w tym także i Ty - znaczy - czy się komuś innemu także one zgadzają to jest mi to naprawdę obojętne.

Ja piszę jak jest u mnie.

SIRK napisał(a):
to zapewne jesteś armatorem bardzo rzadkiego modelu Bavari. Większość (wszystkie katalogowe?) wersje Bavaria 40/41 standardowo posiadają zbiorniki paliwa o pojemności 210ltr


Może jestem armatorem jakiegoś innego modelu Bavarii - nie wiem - kupiłem jacht od prywatnego właściciela - Niemca - i wiem, że był on robiony na prywatne zamówienie m.in. dla rejsu na Spitsbergen.

Wiem, że potrzebowali oni więcej paliwa, bo CPN-u po drodze nie mieli.

Z tego co widzę to jacht ten ma m.in. większy zbiornik paliwa i większe zbiorniki wody.

Ma również całkiem inne wyposażenie wnętrza - mi.in. nietypowe przyrządy w nawigacyjnej jak np. bardzo nietypową stację pogodową odbierającą m.in prognozy pogody tak niemieckie, jak i angielskie wraz z Gribami pogodowymi i sytuacjami barycznymi + komunikaty NAVTEX-u z całej Europy + wiele innych fajnych funkcji.

Ma także system monitorowania zasilania akumulatorów jachtu typu Phillipi - też tego nigdzie nie widziałem na tzw jachtach standartowych.

SIRK napisał(a):
Co do tych statków na które tak się ochoczo powołujesz to cóż złośliwy nie będę i powiem jedynie, że one także były jakieś dziwne i rzadko spotykane


Znów Ci odpowiem podobnie - może tak było - może były jakieś dziwne - np. z Marsa :rotfl:

Nie mam niestety zdjęcia zegara liczącego motogodziny statku, na którym ostatnio pływałem, ale wiem i pamiętam co było na nim napisane a co najważniejsze - nie zamierzam nikogo do tego przekonywać, że tam tak było...

Podobnie wiem, co mam napisane na zegarze obecnego silnika co do sposobu zliczania motogodzin i także nie zamierzam do tego nikogo przekonywać - Ciebie także.

W końcu to mój jacht i mój silnik - ja wiem co tam jest na liczniku motogodzin napisane a jak ktoś wie inaczej no to cóż mam mu na to powiedzieć ... ?

Pewnie wie lepiej ...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

SIRK napisał(a):
I tak jak już wcześniej napisałem dotyczy to każdego współczesnego silnika.


Jak widać - niekoniecznie...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Vela III
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
Ma również całkiem inne wyposażenie wnętrza - mi.in. nietypowe przyrządy w nawigacyjnej jak np. bardzo nietypową stację pogodową odbierającą m.in prognozy pogody tak niemieckie, jak i angielskie wraz z Gribami pogodowymi i sytuacjami barycznymi + komunikaty NAVTEX-u z całej Europy + wiele innych fajnych funkcji.

Widzę, że do dyskusji wprowadzasz nowe elementy.
Nie odważę się jednak ocenić nigdzie nie spotykanych rozwiązań konstrukcyjnych twojego jachtu na podstawie tak wyszukanego wyposażenia elektronicznego. Sugeruje jednak abyś przeczytał instrukcje obsługi do tych swoich nietypowych stacji pogodowych gdyż stwierdzenia o odbiorniku NAVTEX potrafiącym odebrać komunikaty (aż) z całej Europy są także co najmniej dziwne.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Nie odważę się jednak ocenić nigdzie nie spotykanych rozwiązań konstrukcyjnych twojego jachtu na podstawie tak wyszukanego wyposażenia elektronicznego. Sugeruje jednak abyś przeczytał instrukcje obsługi do tych swoich nietypowych stacji pogodowych gdyż stwierdzenia o odbiorniku NAVTEX potrafiącym odebrać komunikaty (aż) z całej Europy są także co najmniej dziwne.


Wiesz Krzysztofie - ja te instrukcje przeczytałem całkiem dobrze.

NAVTEX jako taki nie jest dla mnie niczym nowym bo widzę co on odbiera.

Odziedziczyłem po poprzednikach całkiem bogato wyposażony - niemiecki system odbioru wielu informacji - w tym pogodowych, ostrzeżeń nawigacyjnych, także owego NAVTEX-u - generalnie informacji odbieranych z połowy Europy za pomocą przekaźnika w Hamburgu.

Pomimo anteny do tego systemu zainstalowanego na topie to na Zatoce informacji tych dociera jednak od nadawcy skąpa ilość, ale będąc w z Kattegacie lub w Sundzie ilość odbieranych informacji zwiększyła się wielokrotnie.

Dostałem do tego urządzenia także program komputerowy, który zainstalowany na laptopie - po połączeniu laptopa z międzymordziem na tablicy kablem USB (nomen omen - kablem dwustronnie męskim) - przesyła te wszystkie informacje na dysk.

Ale to szczegół - elektronika jak elektronika - Ty natomiast zaintrygowałeś mnie swoim stwierdzeniem " nigdzie nie spotykanych rozwiązań konstrukcyjnych twojego jachtu"

Jakiż to rozwiązań "nigdzie nie spotykanych" nie odważysz się jednak ocenić ?

Cóż w tym moim jachcie jawi Ci się Krzysztofie takiego "niezwykłego i nigdzie nie spotykanego" ?

Te trochę większe zbiorniki czy też nieznany Ci zegar zliczający inaczej motogodziny pracy silnika ?

Naprawdę rad bym dowiedzieć się od Ciebie , cóż ten mój jacht ma takiego niezwykłego ? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Vela III
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2018, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
Jakiż to rozwiązań "nigdzie nie spotykanych" nie odważysz się jednak ocenić ?

Dla przykładu nie odważę się oceniać zmian konstrukcyjnych seryjnie produkowanego jachtu tak aby na indywidualne zamówienie zwiększyć jego zbiornik paliwowy o 20 proc.

bury_kocur napisał(a):
Wiesz Krzysztofie - ja te instrukcje przeczytałem całkiem dobrze.

NAVTEX jako taki nie jest dla mnie niczym nowym bo widzę co on odbiera.

Radze przeczytać jeszcze raz a może dodatkowo skorzystać z innej lektury lub powtórzyć kurs radiowy. Odbieranie komunikatów systemu NAVTEX „za pomocą przekaźnika w Hamburgu” gdy pływamy po Kattegacie lub Bałtyku jest mało racjonalne, żeby nie powiedzieć głupie i to bez względu gdzie będzie zamontowana nasza antena.
M@rek napisał(a):
To moze na podstawie osobistych doswiadczen napisze ze czesto zdarz sie ze jacht tego samego typu i rocznika sporo rozni sie w zaleznosci od tego czy zamawiany byl przez firme czarterowa czy zamoznego prywatnego wlasciciela. Warto zdawac sobie z tego sprawe jak sie lodke kupuje. Kiedys dokladnie porownywalem Elana 333 sprzedawanego przez pierwszego wlasciciela Brytyjczyka a takim samym poczarterowym w Chorwacji. Przepasc :)

I uważasz, że zasada ta dotyczy także współczesnych jachtów produkowanych techniką modułową? Co prawda „cena czyni cuda” ale nie mylmy opcji wyposażenia ze zmianami konstrukcyjnymi współcześnie produkowanego jachtu typu Bavaria.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2018, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
Tak to wyglada.


M@rku - są jak wiesz dwa segmenty jachtów - segment armatorski i segment czarterowy.

Ja oczywiście szukałem jachtu z segmentu armatorskiego, który okazał się zdecydowanie droższy od rynku czarterowego.

Tyle, że wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z istnienia takich dwóch równoległych segmentów i wszystkie jachtu traktują jak czarterowe...

Pzdr

Włodek

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

SIRK napisał(a):
Odbieranie komunikatów systemu NAVTEX „za pomocą przekaźnika w Hamburgu” gdy pływamy po Kattegacie lub Bałtyku jest mało racjonalne, żeby nie powiedzieć głupie i to bez względu gdzie będzie zamontowana nasza antena.


I tu jesteś w głębokim błędzie.

Wiem już co potrafi mój system odbioru informacji pogodowych i powiem, że jest on niezwykle użytkowy.

Bez względu na Twój osąd o tym systemie.

Mam propozycję, abyś - przed wypisywaniem swoich opinii - przyjechał kiedyś do mnie na jacht i wgłębił się z tajniki tegoż systemu.

A dopiero potem wypisywał opinię, iż jest on "mało racjonalny" lub też "głupi".

Sugeruję nie wypowiadać się o rzeczach nieznanych, bo Twoja Krzysztofie w tym momencie wypowiedź jako żyw przypomina mi wypowiedź typu: " ja się towarzysze na tym nie znam, ale moim zdaniem ..." :rotfl:

Jak chcesz się dalej wypowiadać o moim systemie odbioru m.in. prognoz pogodowych to proponuję najpierw się z nim zapoznać.

Bo ma wrażenie, że nie wiesz kompletnie o czym piszesz ....

A dla mnie to jest on niezwykle użytkowy.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Vela III
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2018, o 00:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Radze przeczytać jeszcze raz a może dodatkowo skorzystać z innej lektury lub powtórzyć kurs radiowy. Odbieranie komunikatów systemu NAVTEX „za pomocą przekaźnika w Hamburgu” gdy pływamy po Kattegacie lub Bałtyku jest mało racjonalne, żeby nie powiedzieć głupie i to bez względu gdzie będzie zamontowana nasza antena.


Tak mówisz ?

No to popatrz na pierwszą z rzędu zakładkę odbioru pogody z nadajnika w Hamburgu - odebrane sprzed chwili na Zatoce:

Załącznik:
Prognoza pogody.JPG
Prognoza pogody.JPG [ 165.92 KiB | Przeglądane 6344 razy ]


A takich zakładek mam w tym programie kilkanaście.

Nadal uważasz, że są one:
SIRK napisał(a):
mało racjonalne, żeby nie powiedzieć głupie i to bez względu gdzie będzie zamontowana nasza antena.


Bo jak dla mnie to są one niezwykle użytkowe.

Ale ja mogę się na tym nie znać :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 11 sie 2018, o 00:19 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2018, o 00:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Albo np. na taką zakładkę:

Załącznik:
IMG_9679.JPG
IMG_9679.JPG [ 142.3 KiB | Przeglądane 6340 razy ]


Takie prognozy też są:

SIRK napisał(a):
mało racjonalne, żeby nie powiedzieć głupie i to bez względu gdzie będzie zamontowana nasza antena.
???

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2018, o 14:11 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
Odziedziczyłem po poprzednikach całkiem bogato wyposażony - niemiecki system odbioru wielu informacji - w tym pogodowych, ostrzeżeń nawigacyjnych, także owego NAVTEX-u - generalnie informacji odbieranych z połowy Europy za pomocą przekaźnika w Hamburgu.


To co odbierasz z Hamburga w postaci biuletynu pogodowego nie jest nadawane na częstotliwościach 518 i 490 kHZ czyli "navtexowych"
Jest to biuletyn innego typu taki jak pod linkiem
https://www.dwd.de/DE/fachnutzer/schiff ... onFile&v=2
Stacje do odbioru tych informacji są dość często spotykane na niemieckich jachtach.
Można użyć tez radia ssb plus laptop.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2018, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
To co odbierasz z Hamburga w postaci biuletynu pogodowego nie jest nadawane na częstotliwościach 518 i 490 kHZ czyli "navtexowych"


To się zgadza - Navtex jest jedną z zakładek wśród odbieranych informacji w ramach owego "Biuletynu Pogodowego" - a jak na fotce wcześniej zamieszczonej widać co jeszcze mi przychodzi - i wszystko jest niezwykle użytkowe ...

Natomiast Twój link Piotrze nie otwiera mi się.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2018, o 15:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A możesz pokazać to urządzenie co tak pięknie odbiera?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2018, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
A możesz pokazać to urządzenie co tak pięknie odbiera?


Twoje Piotr pytanie jest dla mnie rozkazem :D :

Załącznik:
IMG_9685.JPG
IMG_9685.JPG [ 135.06 KiB | Przeglądane 6240 razy ]


Załącznik:
IMG_9684.JPG
IMG_9684.JPG [ 114.79 KiB | Przeglądane 6240 razy ]


Jest sobie takie małe pudełeczko za tablicą a wewnątrz jego ganiają - jak przypuszczam - dwa czarne diabełki - i owe diabełki robią wszystko aby te wszelkie "Wiadomości pogodowe" przekazywać nam :mrgreen:

A leci tych informacji naprawdę dużo....

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2018, o 13:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
SIRK napisał(a):
M@rek napisał(a):
To moze na podstawie osobistych doswiadczen napisze ze czesto zdarz sie ze jacht tego samego typu i rocznika sporo rozni sie w zaleznosci od tego czy zamawiany byl przez firme czarterowa czy zamoznego prywatnego wlasciciela. Warto zdawac sobie z tego sprawe jak sie lodke kupuje. Kiedys dokladnie porownywalem Elana 333 sprzedawanego przez pierwszego wlasciciela Brytyjczyka a takim samym poczarterowym w Chorwacji. Przepasc :)

I uważasz, że zasada ta dotyczy także współczesnych jachtów produkowanych techniką modułową? Co prawda „cena czyni cuda” ale nie mylmy opcji wyposażenia ze zmianami konstrukcyjnymi współcześnie produkowanego jachtu typu Bavaria.


Napisz jeszcze co rozumiesz pod pojeciem "technika modulowa" bo mialem okazje zwiedzac rozne stocznie jachtowe i wiem ze np. dodanie jednej warstwy zbrojenia, bo tak sobie zazyczyl odbiorca, nie stanowi problemu. Klijent placi, klijent wymaga. Dlatego wlasnie jachty armatorskie sa drozsze od poczarterowych. Zazwyczaj juz w ogloszeniach mozna to poznac chocby po mocniejszym niz standardowy silniku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2018, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
Napisz jeszcze co rozumiesz pod pojeciem "technika modulowa"

Nie będzie to definicja na miarę Wikipedii ale spróbujmy.
Moim zdaniem są to zawansowane technologie logistyczne połączone z wysoką efektywnością współczesnej produkcji seryjnej. Powiedzmy taka taśma produkcyjna Henry Ford ale na miarę XXI wieku dodatkowo czując na plecach oddech chińczyków.

Jeżeli tak orientujesz się w produkcji współczesnego jachtu to powiedz nam ile zapłacimy za rezygnacje z oferowanych dwóch opcji jednostki napędowej i zdecydujemy się na montaż silnika którego stocznia nie ma w standardowej ofercie a który jest powiedzmy o 20 proc. silniejszy.
Jak myślisz czy jest możliwy montaż nowego silnika z nieoryginalnym i/lub niezalecanym oprzyrządowaniem?
I ostatnie pytanie, czy zwiększenie o 20proc. pojemności zbiorników dennych będzie się wiązało ze zmianami konstrukcyjnymi i czy taka zmiana może mieć ekonomiczne uzasadnienie?

ins napisał(a):
To co odbierasz z Hamburga w postaci biuletynu pogodowego nie jest nadawane na częstotliwościach 518 i 490 kHZ czyli "navtexowych"

I tak i nie.
Co prawda nie wiemy czym tak naprawdę dysponuje nasz kolega gdyż przekazywane informacje są delikatnie mówiąc niejednoznaczne ale sadząc po zamieszczonym zdjęciu jest to „kombajn” jak w linku;
http://www.weatherinfobox.com/english/WIBE.htm
a uświadomiony użytkownik może odbierać;
1. Tekstowe komunikaty pogodowe przygotowane i transmitowane przez DWD (niemieckie służby meteo) dla Północnego i Bałtyku.

2. Mapy synoptyczne systemu WeatherFax transmitowane przez kilka radiowych stacji meteo.

3. Komunikaty sytemu NAVTEX i jest to prawdopodobnie standardowy odbiornik 518/490 kHz który po prawidłowym skonfigurowaniu będzie odbierał informacje dedykowaną dla danego akwenu.

4. Odbieranie, rozkodowywanie i prezentacja w formie wektorów cyfrowych danych DWD, nie wiem może to są te sławne GRIB ale to akurat mnie nie interesuje i po prostu na tym się nie znam.

5. Posiada on także barograf cyfrowy który wbrew pozorom jest bardzo przydatny.

Reasumując, kolega nasz ma bardzo fajne urządzenie które może odbierać komunikaty NAVTEX ale bardzo rzadko z Niemiec a jeżeli już to nie z Hamburga tylko ze radiostacji Pinneberg [S] lub [L].

bury_kocur napisał(a):
Bez względu na Twój osąd o tym systemie.

Mam propozycję, abyś - przed wypisywaniem swoich opinii - przyjechał kiedyś do mnie na jacht i wgłębił się z tajniki tegoż systemu.

A dopiero potem wypisywał opinię, iż jest on "mało racjonalny" lub też "głupi".

Sugeruję nie wypowiadać się o rzeczach nieznanych, bo Twoja Krzysztofie w tym momencie wypowiedź jako żyw przypomina mi wypowiedź typu: " ja się towarzysze na tym nie znam, ale moim zdaniem ..."


Nigdzie nie napisałem, że system jest mało racjonalny czy głupi co nie oznacza że wycofuje się z wcześniejszych opinii dotyczących jego wykorzystania. Zgodnie z międzynarodowymi ustaleniami Hamburg (radiostacja Pinnenberg [S]) w systemie NAVTEX odpowiada wyłącznie za rejon German Bight i transmituje na częstotliwości 518kHz jedynie komunikaty przeznaczone na ten akwen. Dodatkowo na częstotliwości 490kHz (Pinnenberg [L]) można próbować odbierać komunikaty w języku niemieckim ale wyłącznie dla niemieckiej części bałtyckiego wybrzeża.
Dlatego podtrzymuje sugestie abyś przeczytał jeszcze raz instrukcje obsługi a na przyszłość postarał się pisać trochę bardziej merytorycznie. W ramach zadania domowego postaraj się rozszyfrować z jakiej stacji otrzymałeś ostrzeżenie FB 03 i która stacja nadała ostrzeżenia nawigacyjne PA 45 i PA 52. Jak myślisz dlaczego na naszym wybrzeżu otrzymujesz mniej komunikatów?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 08:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
W ramach zadania domowego postaraj się rozszyfrować z jakiej stacji otrzymałeś ostrzeżenie FB 03 i która stacja nadała ostrzeżenia nawigacyjne PA 45 i PA 52.


Nie wiem czy dam rade odpowiedzieć Ci na to pytanie bo urządzenie przechowuje w pamięci otrzymywane informacje najdalej przez 7 dni od otrzymania więc obawiam się, że powyższych może już nie być ale wieczorem sprawdzę.

SIRK napisał(a):
Jak myślisz dlaczego na naszym wybrzeżu otrzymujesz mniej komunikatów?


To nawet nie na naszym wybrzeżu a w części wschodniej naszej strefy brzegowej bo od trawersu Bornholmu na zachód dostawałem już pełny przekaz.

SIRK napisał(a):
uświadomiony użytkownik może odbierać;
1. Tekstowe komunikaty pogodowe przygotowane i transmitowane przez DWD (niemieckie służby meteo) dla Północnego i Bałtyku.


Nie tylko komunikaty pogodowe - ostrzeżenia nawigacyjne także.

I to nie tylko ostrzeżenia niemieckie, ale także duńskie, szwedzie i czasem polskie - tyle, że nasze ostrzeżenia przychodziły tylko jak byłem na Bałtyku zachodnim, w Sundzie lub Kattegacie.

Od Danii na wschód nasze ostrzeżenia nie przychodziły i jest to dla mnie dziwne.

SIRK napisał(a):
może to są te sławne GRIB


Owszem - na Bałtyku zachodnim przychodziły całkiem fajne i nieźle czytelne mapki synoptyczne, ale te akurat miałem lepsze z sieci więc zerkałem na nie tylko porównawczo.

Zerknę wieczorem co odbieram tu gdzie stoję teraz czyli na Zatoce to napiszę.

SIRK napisał(a):
5. Posiada on także barograf cyfrowy który wbrew pozorom jest bardzo przydatny.


Zgadza się - bardzo sobie chwalę ten barograf ale to akurat mam niejako zdublowane bo obok wisi mi jeszcze na tablicy takie cudo:

Załącznik:
Barograf cyfrowy.JPG
Barograf cyfrowy.JPG [ 105.39 KiB | Przeglądane 6085 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 14 sie 2018, o 08:54 przez bury_kocur, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
I ostatnie pytanie, czy zwiększenie o 20proc. pojemności zbiorników dennych będzie się wiązało ze zmianami konstrukcyjnymi i czy taka zmiana może mieć ekonomiczne uzasadnienie?


Nie do mnie wprawdzie pytanie, z treści wynika, że może pytanie to dotyczyć mojej sytuacji.

Z dokładnych oględzin zabudowy u mnie pod kojami rufowymi wygląda na to, że producent przewiduje dwa typu zbiorników - zarówno paliwa jak i wody.

I wygląda na to, że oba zbiorniki mam większe od standardowych i nie było potrzeby dokonywania tam jakiś głębokich zmian konstrukcyjnych w części dennej - jest tam sporo miejsca wolnego i można takie większe zbiorniki założyć bez kłopotu - po prostu "wchodzą" one niejako głęboko w niezabudowaną część skrajnika rufowego.

Na pytanie czy ma to ekonomiczne uzasadnienie odpowiedź padła już wcześniej:
"klient płaci i zamawia".

Odkupiłem jacht od prywatnego właściciela i raz po raz widzę, że wiele na nim rzeczy jest inne niż w tzw. standardzie - pewnie owe zbiorniki także.

Silnik też mam 40 KM a jak obserwuję to prawie wszystkie obecne modele B40 mają silniki 30 KM.

Wiele rzeczy mam inaczej niż w standardzie - ot i tyle i to w zasadzie kończy temat.

I pewnie początkowo omawiany zegar w panelu silnika też.

Pzdr

PS - ale zerknę Krzysztofie w chwili wolnej co odbiera tu gdzie stoję to moje cudowne niebieskie pudełeczko z dwoma diabełkami :mrgreen: i napiszę.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 09:55 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
SIRK napisał(a):
M@rek napisał(a):
Napisz jeszcze co rozumiesz pod pojeciem "technika modulowa"

Nie będzie to definicja na miarę Wikipedii ale spróbujmy.
Moim zdaniem są to zawansowane technologie logistyczne połączone z wysoką efektywnością współczesnej produkcji seryjnej. Powiedzmy taka taśma produkcyjna Henry Ford ale na miarę XXI wieku dodatkowo czując na plecach oddech chińczyków.

Jeżeli tak orientujesz się w produkcji współczesnego jachtu to powiedz nam ile zapłacimy za rezygnacje z oferowanych dwóch opcji jednostki napędowej i zdecydujemy się na montaż silnika którego stocznia nie ma w standardowej ofercie a który jest powiedzmy o 20 proc. silniejszy.
Jak myślisz czy jest możliwy montaż nowego silnika z nieoryginalnym i/lub niezalecanym oprzyrządowaniem?
I ostatnie pytanie, czy zwiększenie o 20proc. pojemności zbiorników dennych będzie się wiązało ze zmianami konstrukcyjnymi i czy taka zmiana może mieć ekonomiczne uzasadnienie?

Widzisz na takie pytanie odpowie Ci kazdy producent jachtu . Oczywiscie na odpowiedznim etapie rozmow o konkretnej jednostce bo nie napisales czy chodzi Ci o nowego Oystera czy Sasanke :) Zeby nie byc goloslownym plywa u nas Storm 22 ktory na zyczenie zamawiajacego ma o jedna warstwe zbrojenia wiecej i inny niz seryjny balast.Znam przypadek kiedy zamawiajacy zazyczyl sobie jako przekladke dywinycell zamiast balsy i taki jacht mu zrobili. Po prostu seryjna bydowa jachtow mocno rozni sie od seryjnej produkcji np. samochodow. Warto sobie z tego zdawac sprawe.
Co do silnikow to tez nie jest to problemem bo wielu producentow silnikow oferuje je z gotowymi fundamentami nadajacymi sie do zastosowania w bardzo roznych jachtach. Pojedz na wystawe do dusseldorfu, poogladaj i popytaj. Zbiorniki paliwowe na jachtach nie sa zwykle czescia integralna kadluba. Zwiekszenie ich standardowej pojemnosci wiaze sie zwykle ze znalezieniem wiekszego odpowiadajacego posiadanemu miejscu. To samo dotyczy takielunku. Chcesz maszt AG+ zaiast Seldena to taki dostaniesz( jesli zaplacisz) chcesz takielunek pretowy zamiast standardowego to tak samo. Osprzet tez Ci zamontuja taki jak sobie zarzyczysz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2018, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
Nie tylko komunikaty pogodowe - ostrzeżenia nawigacyjne także.

Nie, nie i jeszcze raz nie.
Ty jednak jesteś niereformowalny i nadal snujesz swoje przedziwne opowieści. Nie tylko nie spojrzałeś do instrukcji obsługi ale nawet nie przeczytałeś tego co już wcześniej zostało tobie wyjaśnione

Na falach krótkich i/lub długich możesz odebrać nadawane przez niemiecką stacje Offenbach wyłącznie tekstowe komunikaty pogodowe przygotowane przez niemieckie służby DWD, zakładka nr.1 i 2.
bury_kocur napisał(a):
I to nie tylko ostrzeżenia niemieckie, ale także duńskie, szwedzie i czasem polskie - tyle, że nasze ostrzeżenia przychodziły tylko jak byłem na Bałtyku zachodnim, w Sundzie lub Kattegacie.

Od Danii na wschód nasze ostrzeżenia nie przychodziły i jest to dla mnie dziwne.

Niestety ale także 3x NIE
Wszelkie komunikaty NAVTEX (zakładka nr.3) odbierasz za pośrednictwem wybranych radiostacji brzegowych które nadają wszystkie komunikaty przypisane do ściśle określonego akwenu. Dla przykładu przy twoim rejonie pływania wystarczy gdy będziesz monitorował wyłącznie Stockholm (Gislovshammar) [J] a odbierzesz wszystkie komunikaty przypisane do Bałtyku Południowego. Dopiero przy dłuższych podróżach powinieneś dodatkowo przełączyć się na;

Stockholm (Grimeton) [I] a także norweskie stacje Jeloya [M] i/lub Rogaland [L] – podróż na NW
Tallinn [U] i Stockholm (Bjuroklubb) [H] – podróż na NE
Pinneberg [S] – podróż na W
bury_kocur napisał(a):
Owszem - na Bałtyku zachodnim przychodziły całkiem fajne i nieźle czytelne mapki synoptyczne, ale te akurat miałem lepsze z sieci więc zerkałem na nie tylko porównawczo.

Nie wiem co nazywasz „mapkami synoptycznymi” ale jak dla mnie taka mapa nie może być opracowana wyłącznie na podstawie rozkodowanych GRIBów. Jak już wcześniej napisałem twój odbiornik może odbierać dane z dwóch niezależnych źródeł i dla łatwiejszej interpretacji dane te mogą być przedstawione na dwóch niezależnych mapach;

faksymile – standardowe mapy pogody przygotowywane i transmitowane przez niektóre narodowe biura meteo, zakładki
nr. 6 niemiecki DWD – stacja Offenbach
nr. 7 brytyjski MetOffice – stacja Northwood
nr. 8 canadyjskie MetOffice – stacja Halifax
nr. 9/10 USA NOAA – stacje Boston i New Orleans

GRIB – cyfrowe modele pogodowe „przygotowane przez komputery”, zakładka nr. 5

Oba produkty (zakładki od 5 do 10) to wymysł „diabła i prostytutki” i tak naprawdę to szkoda czasu aby się nimi zajmować tym bardziej gdy pływamy po Bałtyku.
bury_kocur napisał(a):
Nie wiem czy dam rade odpowiedzieć Ci na to pytanie bo urządzenie przechowuje w pamięci otrzymywane informacje najdalej przez 7 dni od otrzymania więc obawiam się, że powyższych może już nie być ale wieczorem sprawdzę.

Aby odrobić zadanie domowe nie potrzebowałeś dostępu do urządzenia i/lub treści komunikatów, wystarczy przypomnieć sobie podstawowe informacje o systemie NAVTEX i rozkodować numer identyfikacyjny komunikatów FB03 i PA45. Wbrew pozorom rozkodowanie numeru FB03 nie jest tak proste i możemy to pytanie potraktować jako zagadkę dla wszystkich czytających (jest w tym mały haczyk) Natomiast komunikaty PA.. PB.. nie dotyczą Bałtyku i odbieranie ich w twojej sytuacji jest bezcelowe.
bury_kocur napisał(a):
To nawet nie na naszym wybrzeżu a w części wschodniej naszej strefy brzegowej bo od trawersu Bornholmu na zachód dostawałem już pełny przekaz.

A teraz pomyśl gdzie ostatnio (prawdopodobnie) pływał twój „bogaty Niemiec” i dlaczego płynąc na W odbierasz coraz więcej komunikatów?
Co nazywasz „pełnym przekazem”?

Czy ty w ogóle sprawdziłeś ustawienia tego swojego MetKombajnu?

M@rek napisał(a):
Widzisz na takie pytanie odpowie Ci kazdy producent jachtu . Oczywiscie na odpowiedznim etapie rozmow o konkretnej jednostce bo nie napisales czy chodzi Ci o nowego Oystera czy Sasanke

My nie dyskutujemy o historii, bolidach regatowych czy jednostkowym efekcie pracy szkutnika. Moje uwagi dotyczyły jachtu Bavaria którego producent sam się reklamuje jako lider w masowej produkcji seryjnej gdzie przy zastosowaniu nowoczesnych metod zarzadzania produkcją osiągnięto sukces komercyjny i przy zadawalającej cenie oferuje się bardzo wysoki standard.

Moje pytania nie były przypadkowe.
Ad.1 O „silniejszych silnikach” ty sam wspomniałeś a ja rozwijając zagadnienie chciałem tobie zwrócić uwagę, że zazwyczaj każda stocznia posiada w swojej ofercie dwie opcje silnika a w przypadku seryjnych produkcji taka oferta jest standardem. Jednakże nie oznacza to, że klient może bezproblemowo zamówić każdy model silnika o większej mocy gdyż może się to przekładać na inną wagę, punkty mocowania, przenoszone siły a to z kolei spowoduje niewspółmierny wzrost kosztów.

Ad.2 Jest chyba oczywistym, że podczas montażu nowego silnika nie możesz montować jakiegoś „innego” oprzyrządowania. Jak wygląda oryginalny licznik obrotów z wbudowanym zegarem można bardzo szybko i łatwo sprawdzić. Jeżeli nie lubimy czytać instrukcji obsługi wystarczy zadzwonić do serwisu.

Ad.3 Świadomie sporną różnice objętości zbiorników dennych podałem w procentach gdyż zazwyczaj przemawia to lepiej do wyobraźni. Zwiększenie objętości o 20proc. musi wiązać się ze znaczną zmianą kształtów czy punktów zamocowania i prawdopodobnie będzie miało to wpływ na zabudowę wnętrza jachtu. Jeżeli dodamy różnice w rozkładzie ciężarów to oczywistym będzie, że zmiany takie muszą być wprowadzone na etapie projektowania a ich koszt będzie ściśle związany z wykorzystaniem gotowych rozwiązań konstrukcyjnych i wyposażeniowych.
W tym przypadku „ćwierćtony” i to 2x zawsze będzie miało ogromny wpływ na konstrukcje jachtu.

Hasło „klient płaci, klient wymaga” może być prawdziwe w znaczeniu „cena – jakość” w każdym innym będzie tylko sloganem a wymaganie nieefektywnych rozwiązań nie jest w interesie tak stoczni jak i klienta.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2018, o 00:24 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale upierdliwością zaczynasz przypominać pewną "damę" która się uważa za damę z UK.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: cymesspol1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2018, o 00:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
ins napisał(a):
Sirk. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale upierdliwością zaczynasz przypominać pewną "damę" z UK.

Piotr Siedlewski


Czy to był komplement?
Upierdliwością nazywasz reagowanie na „prawdy objawione”.
Jesteś szkoleniowcem wyjaśnij proszę, jaka stacja nadała MSI o numerach PA45 i FB03 i jaki jest sens odbioru komunikatów PA.. gdy żeglujemy po Bałtyku.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2018, o 01:17 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
12.08.2018 09:31:27 (UTC+2)
ZCZC PA45
NETHERLANDS COASTGUARD
NAVIGATIONAL WARNING NR. 45 180827 UTC JUL
MET-OCEAN BUOYS ESTABLISHED IN
52-41.5N 004-14.5E AND 52-41.2N 004-16.6E
EXCURSION RADIUS 200M FROM MOORING
TWO BOTTOM WEIGHTS ON SEABED IN
52-41.0N 004-14.5E AND 52-41.0N 004-14.5E

Masz pretensje o to że ktoś na Bałtyku odbierze taki komunikat?
Urządzenie pozwalające mu na to, ma wyrzucić za burtę?

SIRK napisał(a):
Czy to był komplement?

Nie.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: cymesspol1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2018, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
ins napisał(a):
Masz pretensje o to że ktoś na Bałtyku odbierze taki komunikat?
Urządzenie pozwalające mu na to, ma wyrzucić za burtę?

Ależ nie, zwracam po prostu uwagę na niewłaściwe wykorzystanie bardzo prostego urządzenia.

Nie rozkodowałeś nazwy drugiej stacji i nie podałeś kto opracował oraz był pierwotnym nadawcą ostrzeżenie o sztormie FB03. Zresztą w odpowiedzi na pierwsze pytanie zacytowałeś jedynie komunikat także nic nie mówiąc o pierwotnym nadawcy.
Aby jednoznacznie rozstrzygnąć twoją znajomość praktycznego wykorzystania systemu NAVTEX może odpowiesz na dodatkowe trzecie pytanie.

Co powinien zrobić operator odbiornika NAVTEX który żeglując na wschód od wyspy Bornholm traci możliwość odbioru polskich ostrzeżeń nawigacyjnych?
Przypomnę, że omawiany odbiornik
Cytuj:
is able to receive world-wide the NAVTEX messages of the costal radio stations


piotr6 napisał(a):
akby się udało wydzielić wątek o meteo to może jeszcze coś nowego by padło? Szczerze powiem że nie mam doświadczeń z tymi skrzynkami

Pytaj a będzie tobie odpowiedziane, może z opóźnieniem ale słowa dotrzymuje.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL