Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 07:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 wrz 2018, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Kochani- gdyby nie forum to pewno zginąłbym marnie, albo narobił takiej kaszany że szkoda gadać.
Następny problem mam do rozpatrzenia.
Antena, kabel i UKF.

Od poczatku, znaczy od tego co widać na zewnątrz> Antena
Antena jest na topie masztu i fajnie sobie sterczy. Tak ją zainstalował ktoś kiedyś tam.
Ja tam generalnie na technice radiowej nie znam się, wydaje mi się jednak że to chyba nie jest najlepsze miejsce. Bo dajmy na to jaki piorun pieprznie z ostrzeżeniem z niebios to niechybnie walnie w tą antenkę :roll: I zamiast ostrzeżenia które ma mnie nastraszyć, diabli wezmą UKF-kę (przynajmniej). A to by mnie wkurzyło :evil: I nawet nie pomyślałbym żeby się przestraszyć.

Tak mi się wydaje przynajmniej- ale się nie znam jak wspomniałem i czy antenka może sobie być na topie masztu?

Drugie:
UKF-ka jest zamontowana w jaskółce pod okienkiem. Tak mniej więcej na samym środku i do kokpitu bedzie jakie ze trzy metry lekko w prostej linii. Również wydaje mi się że miejsce niezbyt fortunne bo żeby sobie pogadać to trzeba wleźć do środka a sprężyna z mikrofonem nie sięga do kokpitu.
Ponadto na szybie zawsze coś może się skroplić i pocieknąć jakoś na radio :roll:
Wymyśliłem sobie że przeniosę radio bliżej i przywalę gdzieś z boku do podsufitki.

No ale jeszcze jeden problem:
Kabel antenowy.
Napięty jak struna już teraz. Czy można takie kable antenowe sztukować? Przedłużkami jakimi itp... Czy też kupić nowy i nie bawić się w rzeźbienie.
Oraz czy sam kabel musi mieć jakąś konkretną długość ? Czy to wsio ryba a tylko antena ma być jakaś tam konkretna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem