Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 14:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 gru 2018, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
(...).


No i wracamy do normy - ja o niedoinwestowanym* małym jachcie na morzu a Ty o mostku tankowca.
Podpowiem - to dwa różne światy są.... ;)

*znaczy się, 99%....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2019, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Moniia napisał(a):
No i wracamy do normy - ja o niedoinwestowanym* małym jachcie na morzu a Ty o mostku tankowca.
Podpowiem - to dwa różne światy są....

Czym według ciebie różnią się te światy?
Na najstarszym tankowcu już ponad trzy lata temu wyrzucono za burtę wszystkie mapy papierowe a pokolenie nawigatorów niepotrafiących pracować na papierze jest co raz liczniejsze i już niedługo będzie niekwestionowaną większością.

A co do „niedoinwestowanych” jachtów to jest takie powiedzenie, „czemuś biedny, bo …”, ale każdy liczy po swojemu;
-zestaw trzech katalogów map papierowych naszego wybrzeża przeznaczony dla małych jednostek to koszt ok. 600PLN
-zestaw kilkudziesięciu map cyfrowych pokrywających nasze wybrzeża legalnie dostępnych na OpenCPN to 10 EUR.
Jeżeli uważasz, że to niemiarodajne porównanie to podaj inny przykład gdzie „wygodniejsza i lepsza” mapa papierowa będzie tańsza od swojego cyfrowego zamiennika.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2019, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
Moniia napisał(a):
No i wracamy do normy - ja o niedoinwestowanym* małym jachcie na morzu a Ty o mostku tankowca.
Podpowiem - to dwa różne światy są....

Czym według ciebie różnią się te światy?
Na najstarszym tankowcu już ponad trzy lata temu wyrzucono za burtę wszystkie mapy papierowe a pokolenie nawigatorów niepotrafiących pracować na papierze jest co raz liczniejsze i już niedługo będzie niekwestionowaną większością.
(...).


No właśnie tym... ja i większość żeglarzy z mojego pokolenia tudzież starszych doskonale sobie radzimy z obydwoma światami.
A do czego prowadzi to, co podkreśliłam w Twojej wypowiedzi?
Przypomnę tym, co mają krótką pamięć...

Załącznik:
Team Vestas.jpg
Team Vestas.jpg [ 67.28 KiB | Przeglądane 5743 razy ]


A dla tych, co mają zamiar posłuchać raczej kogoś, kto wie lepiej:
https://www.yachtingmonthly.com/sailing ... fely-33747

Krzysztofie, zanim powiesz o tym panu, to, co powiedziałeś tak uprzejmie do mnie:
SIRK napisał(a):
Mapa papierowa może być „wygodna” jedynie w nielicznych sytuacjach i to wyłącznie dla osób niepotrafiących w pełni korzystać ze zdobyczy współczesnego świata.


to podpowiem Ci, że Tom Cunliffe jest "tylko" podobnym Zbierajowi dinozaurem, autorem kilku podręczników, m.in. nawigacji i egzaminatorem Yachtmasterów... więc, zapewne, jak piszesz, "nie potrafi w pełni korzystać ze zdobyczy współczesnego świata", skoro:
Tom Cunliffe napisał(a):
Wolę nadal mieć swoje papierowe mapy na wszelki wypadek, więc używam dwóch ploterów - jednego wektorowego, drugiego rastrowego...


Moja postawa różni się od jego tylko jednym - nie mam żadnego plotera, więc mapy mam nadal w formie papieru a nie skanu a jak chcę wygody wektorowej mapy, sięgam po telefon albo tablet... ale oczywiście "nie potrafię w pełni korzystać ze zdobyczy współczesnego świata"
:rotfl:

(zastanawiającym się, dlaczego, polecam przyjrzenie się mojemu podpisowi, zwłaszcza końcówce...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2019, o 22:34 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
A co do „niedoinwestowanych” jachtów to jest takie powiedzenie, „czemuś biedny, bo …”, ale każdy liczy po swojemu;
-zestaw trzech katalogów map papierowych naszego wybrzeża przeznaczony dla małych jednostek to koszt ok. 600PLN
-zestaw kilkudziesięciu map cyfrowych pokrywających nasze wybrzeża legalnie dostępnych na OpenCPN to 10 EUR.

Zwróć uwagę, że pływając pod polską banderą
jeśli masz jacht o L powyżej 15 m
lub jeśli masz krótszy, ale poddałeś się dobrowolnej inspekcji,
to zestaw map papierowych na rejon, w którym, zamierzasz żeglować, na pokładzie powinien być.
Chyba, że posiadasz zdublowany system nawigacyjny.
UM zarówno w Szczecinie jak i w Gdyni nie potrafiły mi wyjaśnić na czym ten system zdublowany ma polegać.

http://pya.org.pl/files/Przepisy-zeglar ... orskie.pdf
strona 9

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2019, o 23:27 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Moniia napisał(a):
urbos napisał(a):
Ja jeździłem (i w tym roku też będę) na iSailor (na IOS). W zasadzie chyba bliźniak Navionicsa. (...).


Zdecydowanie z Navionicsem nie ma wiele wspólnego. Poza tym, że do nawigacji.
Znaczy, nie tylko nie bliźniak, ale raczej zapomniany kuzyn...


Możesz coś więcej napisać? - odpalałem oba programy i nie widziałem wielkich różnic, ale nie używałem Navionicsa w praktyce (tylko 'na sucho' w domu i to przez chwilę).

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2019, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
zacznijmy od oczywistych - zerknij na mapy (jest porównanie w jednym z postów) i powiedz mi, która jest bardziej przyjazna i zawiera więcej informacji w tej samej skali

http://www.ybw.com/forums/showthread.ph ... or-Isailor

Potem jeszcze dodajmy zakres folio map - bardzo sensownie podzielone, duże obszary w folio, będzie znacznie istotniejsze przy subskrybcji.

Pełna współpraca z NMEA, AIS - owszem, oddzielnie płatne opcje, ale nie jest to wielka kwota. Dane pogodowe - z opcją subskrypcji na miesiąc lub rok. Przewodniki żeglarskie - roczne subskrybcje na spore rejony, dużo taniej niż książkowe, bardzo dobre.
Wygodny panel nawigacyjny, łatwe sprawdzanie danych obiektów (dwa dotknięcia), odległości, namiaru, wprowadzanie tras, waypointów etc.
Obszerny i dobrze napisany manual, dostępny z poziomu aplikacji.

Znaczy się, ma wszystko co można zechcieć i jeszcze w dodatku przyjemnie i łatwo się z niego korzysta.
Navionics taki jednak nie jest :)

aha, ma wadę. Nie robi kawy :rotfl:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 00:17 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
OK, jakoś (pewnie syndrom po-sylwestrowy) zrozumiałem między wierszami, że Navionics jest znacznie lepszy :) i się lekko zdziwiłem (myślałem, że czegoś może nie ogarnąłem)

Dzięki za wyjaśnienie i sorry za głupie pytanie.

Ps. Robi kawę. "To ja zaplanuję trasę na mapie, a yy zrób kawę" - generalnie działa, jak się to rzuci do dowolnego załoganta....

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 01:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Moniia napisał(a):
Krzysztofie, zanim powiesz o tym panu, ...

O autorytetach to nie w tym wątku ale osoba wybierająca mapy rastrowe musiałaby naprawdę bardzo się postarać aby w moich oczach uchodzić za … uświadomionego współczesnego nawigatora.
Ja ani ciebie nie oceniam ani do niczego nie namawiam, po prostu zareagowałem na błędną interpretacje mojego postu.

Mapy papierowe po prostu są drogie, niewygodne w użyciu i nie zapewniają bezpiecznej żeglugi a do wypadku Vestes’a doprowadziła czyjaś niekompetencja a nie elektronika.

ins napisał(a):
UM zarówno w Szczecinie jak i w Gdyni nie potrafiły mi wyjaśnić na czym ten system zdublowany ma polegać.

Na posiadaniu dwóch telefonów?
Najgorzej przełamać stereotypy, przy rozsądnym zorganizowaniu elektronicznego backupu nie ma żadnego uzasadnienia wożenie na jachcie pełnego zestawu map papierowych. Pisze „pełnego” gdyż w sytuacji gdyby ktoś chciał zabezpieczyć się na wypadek wojny to polecałbym „generalke” i kilka równie nieprzydatnych rzeczy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 05:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
(...).
Ja ani ciebie nie oceniam ani do niczego nie namawiam, po prostu zareagowałem na błędną interpretacje mojego postu.
(...).


Nie, absolutnie....
"nie potrafi w pełni korzystać ze zdobyczy współczesnego świata"

Hmm... muszę słownika poszukać...

Co do cen - czemu każdy upiera się zawsze porównywać cenę gołych map elektronicznych w promocji do ceny najdroższego papierowego odpowiednika - i to w pełnym zakresie?? Jak żegluję na małym jachcie wystarczy mi jedna mapa w odpowiedniej skali a nie setka, bo tyle akurat wydano na tym odcinku... i to w dodatku z mnóstwem nadmiarowych informacji.

Świat da się opłynąć na 13 odpowiednio dobranych mapach, nie oszczędzając zbytnio. Przynajmniej tyle RKJ użył w swojej podróży. Minimalny zestaw map w elektronicznych na popularny program którego używam to 7 folio. Cena map papierowych - 13x £24 - circa £310; elektroniczne - 7x£35 - czyli £175. Nie taka drastyczna różnica, ale mówimy o mapie na tablecie lub wręcz telefonie.

Ty podajesz przykład opencpn - pomijając zgrabnie problem, że musisz do niego mieć laptop na jachcie. Laptop, który kosztuje sporo i nie pożyje długo na morzu. Jeśli kupisz taki, żeby przeżył dłużej, wydasz więcej nawet za używany.
Za jego koszt mogę sobie kupić całkiem zgrabny zestaw map...

Jak policzysz koszt urządzeń potrzebnych do obsługi map elektronicznych DEDYKOWANYCH na morze - a potem policzysz koszt map na to urządzenie - to nagle to porównanie okazuje się nie tak bardzo korzystne. Jasne, zestaw map na pół Europy jest na jednym chipie ale kosztuje £300, a aktualizacja blisko połowę tego. I nagle okazuje się, że atlas map jachtowych na ten kawał wybrzeża, gdzie w tym roku chcemy pływać wcale taki drogi nie jest (£30-£50 za nieźle dobrany zestaw map pokrywających całkiem spore obszary...) i za cenę uaktualnienia jednego chipa mamy ich kilka... w dodatku nie wymagają prądu, są na wodoodpornym papierze i nie potrzebujemy dodatkowej licencji aby skorzystać z nich do planowania w domu, z dala od plotera na jachcie. Aha, nie musieliśmy też zainstalować tego plotera na jachcie, dzięki czemu nasz bilans energetyczny da się na upartego opędzić paczką baterii, jakby coś nam z akumulatorami się stało. Itd, itd...

O takich niedoinwestowanych jachtach, jakich mnóstwo na świecie, mówię...

Ale oczywiście, mapy na opencpn kosztują w promocji 10 euro, bo oczywiście każdy ma poniewierający się gdzieś Toughbook który na jachcie przeżyje kilka(naście) sezonów i odpowiednio duży zapas prądu aby polegać na takim źródle informacji... ;)

Ps:
Przeczytałeś artykuł? Z odrobiną zrozumienia chociaż?
SIRK napisał(a):
Moniia napisał(a):
Krzysztofie, zanim powiesz o tym panu, ...

O autorytetach to nie w tym wątku ale osoba wybierająca mapy rastrowe musiałaby naprawdę bardzo się postarać aby w moich oczach uchodzić za … uświadomionego współczesnego nawigatora.
(...) a do wypadku Vestes’a doprowadziła czyjaś niekompetencja a nie elektronika.
(...).



Ps. To pytanie retoryczne. Widać, że nie....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 06:15 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
pełnego zestawu map papierowych.

Tego rodzaju wymogi to nie tylko specjalność polska. Tak samo wygląda sytuacja na jachtach brytyjskich, niemieckich, francuskich, mógłbym długo wymieniać. Wszędzie tam gdzie jacht jest zarejestrowany bo właściciel chce zarabiać na nim spotkamy w stoliku nawigacyjnym zestawy map, locje, spisy świateł, ich aktualność i stan niekiedy pozostawia dużo do życzenia, ale sztuka się liczy.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 753
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
podajesz przykład opencpn - pomijając zgrabnie problem, że musisz do niego mieć laptop na jachcie. Laptop, który kosztuje sporo i nie pożyje długo na morzu. Jeśli kupisz taki, żeby przeżył dłużej, wydasz więcej nawet za używany.
OpenCPN jest także na Androida (czyli telefon, tablet), a nawet na IOS http://opencpn.navnux.org/4.8.8/OpenCPN_4.8.8.dmg... :-P
Moniia napisał(a):
mapy na opencpn kosztują w promocji 10 euro
Hmm? W jakiej promocji? :roll:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 10:17 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 219
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):


DMG na iOS?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 753
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
jmper napisał(a):
DMG na iOS?
Bladego pojęcia nie mam, Ale googel rzecze:
Cytuj:
A file with the DMG file extension is an Apple Disk Image file, or sometimes called a Mac OS X Disk Image file, which is basically a digital reconstruction of a physical disc. For this reason, a DMG is often the file format used to store compressed software installers instead of having to use a physical disc.
:cool:
inny link: https://opencpn.org/OpenCPN/info/downloadopencpn.html

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 11:49 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 219
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Bladego pojęcia nie mam


Wypadałoby się zgodzić z powyższym... Jest (nie taka) subtelna różnica pomiędzy Mac OSX a iOS - ten pierwszy działa na komputerach Macintosh, ten drugi na iPhone'ach/iPadach. I nie są ze sobą kompatybilne.
DMG to format dystrybucyjny na Macintoshe właśnie, na iPhonie czy iPadzie nie zainstalujesz. A chciałoby się...



Za ten post autor jmper otrzymał podziękowania - 2: Moniia, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
jmper napisał(a):
DMG na iOS?
Bladego pojęcia nie mam, Ale googel rzecze:
Cytuj:
A file with the DMG file extension is an Apple Disk Image file, or sometimes called a Mac OS X Disk Image file, which is basically a digital reconstruction of a physical disc. For this reason, a DMG is often the file format used to store compressed software installers instead of having to use a physical disc.
:cool:
inny link: https://opencpn.org/OpenCPN/info/downloadopencpn.html


Apple. Dla komputerów. Dla zmyłki skrócili nazwę do Mac, więc nie widać, że kiedyś była Mac(intosh) - wypisz wymaluj jak jabłuszko... :rotfl:

Na ios nie ma

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Bladego pojęcia nie mam, (...)]


Przez grzeczność nie będę się z tobą o to kłóciła :rotfl:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Hehe, całkiem możliwe, że w YM czytają nasze forum bo uprzejmie dostarczają swój głos w dyskusji :)

Zgadzam się w pełni z Duncanem. Warto też zapoznać się z historią Hannah Strodel...

Ze świeżutkiego YM (jeszcze nie ma na półkach...)

Obrazek
ObrazekObrazekObrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 753
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
Przez grzeczność nie będę się z tobą o to kłóciła :rotfl:
Maupa! :kiss: :-P

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
01_Anna napisał(a):
Z praktyki:
Tak, czy tak, niezależnie czego będziesz używać, musisz wgrywać najnowsze mapy.
A żeby już było absolutnie dokładnie, to po włączeniu takiego Navionicsa, wyświetla się komunikat pt." nie używać do nawigacji..."
A przynajmniej mi się wyświetla w tubylczym narzeczu!


Nie rozumiem? Używam od kilku lat WYŁĄCZNIE Navionicsa - aplikacji androidowej?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Moniia napisał(a):
Przez grzeczność nie będę się z tobą o to kłóciła :rotfl:
Maupa! :kiss: :-P


:-P

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2019, o 16:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
ins napisał(a):
Tego rodzaju wymogi to nie tylko specjalność polska.

ins napisał(a):
ich aktualność i stan niekiedy pozostawia dużo do życzenia, ale sztuka się liczy.

I to jest clou sprawy ale nie rozmawiamy o wymogach formalnych, zresztą nigdzie nie mówiłem, że za zachodnią granicą jest lepiej. W krainie mlekiem i miodem płynącym jest nawet gorzej ale o tym w odpowiedzi do naszej koleżanki.

Moniia napisał(a):
Przeczytałeś artykuł? Z odrobiną zrozumienia chociaż?

Moniia napisał(a):
To pytanie retoryczne. Widać, że nie....

Jednak inaczej nie potrafisz, szkoda.
Chciałem oszczędzić starszego pana gdyż ma swoje lata i może zdążył zapomnieć jakie to kiedyś dyrdymały opowiadał ale nie dałaś szansy i świadomie(?) sprowokowałaś.
W momencie gdy opublikowano ten artykuł to już na dobre trwał proces wycofywania map ARCS z oficjalnego obiegu a na większości jednostek konwencyjnych zaczęto używać wyłącznie mapy ENC. Mapy rastrowe jako „produkt przejściowy” spełniły swoje zadanie a ich rynek zaczął zamierać. Nawet w USA gdzie najdłużej trwały prace nad rozwojem tej technologii zorientowano się, że jest to droga donikąd a USNavy masowo wyrzucała na złom wszystkie swoje RCDSy.

Dodatkowo autor nie rozróżnia dedykowanych map ENC od innych map wektorowych dostępnych na rynku.
Na podstawie dwóch wypadków z tego jeden jest znany tylko jemu, wysnuł bardzo dziwny wniosek o niebezpieczeństwie związanym z prowadzeniem nawigacji na mapach wektorowych. Jako kuriozum zaleca sprawdzanie planu podróży na klasycznej mapie papierowej. Powołując się na własne(?) dyskusje w Royal Institute of Navigation równocześnie ani razu nie przytoczył oficjalnego raportu opisującego wypadek jachtu Vestes, świadomie lub nie pominął wszystkie powszechnie znane zalecenia, rekomendacje, wymagania nie tylko IMO ale także kraju własnej bandery.

Pisząc ten artykuł autor nie wiedział do czego służy funkcja „safety contur” i nie rozumiał większości alarmów dostępnych na mapie wektorowej.
W swojej nieświadomości posunął się do wykroczenia(?) sugerując pilotom brytyjskim używanie map ARCS.

Natomiast w moich oczach dyskwalifikuje go rażąca nieznajomość zespołu portowego Dziwnów-Dziwnówek. Miejsce, w którym wirtualnie zaparkował swój jacht to nie ogólnodostępny parking supermarketu tylko prywatna posesja rybaka Zdzicha.

Nie mówiąc już o tym, że podczas swojego doświadczenia nie używał mapy ENC oraz wykazał się nieznajomością własnego plotera i po prostu źle ustawił tryb prace w wyniku czego otrzymał przesuniecie pozycji.
Generalnie zachował się tak jak ci wszyscy którzy myślą, że myślą udowadniając racjonalność swoich fobii.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2019, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
(mnóstwo bredzenia na tematy parkingów i innych


Możesz teraz napisać po polsku?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2019, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
(...)
W momencie gdy opublikowano ten artykuł to już na dobre trwał proces wycofywania map ARCS z oficjalnego obiegu a na większości jednostek konwencyjnych zaczęto używać wyłącznie mapy ENC. Mapy rastrowe jako „produkt przejściowy” spełniły swoje zadanie a ich rynek zaczął zamierać. Nawet w USA gdzie najdłużej trwały prace nad rozwojem tej technologii zorientowano się, że jest to droga donikąd a USNavy masowo wyrzucała na złom wszystkie swoje RCDSy.
(....)

I znów nie odróżniasz mostku tankowca od małego jachtu i map na tych małych jachtach od map i sprzętu na tankowcach... Ehh..

Znana jest Ci taka malutka, nic nie znacząca firma jak Imray?
Lub taka nieistotna agencja rządowa jak Maritime and Coastguard Agency?
To przeczytaj to (nie to, nie zamierzchła przeszłość ale dziś oferowana mapa na iphone. OK, cała seria map...)

Cytuj:
Imray Digital Charts use raster images which correspond exactly to the equivalent Imray paper charts. Each digital chart pack is georeferenced and mosaiced to zoom and pan smoothly among the equivalent Imray paper charts for that area. In addition, Imray’s acclaimed large scale harbour plans, also found on the paper charts, usefully provide all necessary information in one place.

Based on the latest licensed Hydrographic Official surveys alongside information supplied by experts, local sources and experienced sailors such as Rod Heikell in the Mediterranean and Don Street Jr. in the Caribbean, Imray charts are meticulously edited by our skilled cartographers.

Carefully plotted and edited scales enable navigators to plot courses between destinations with the minimum number of chart sheets. Thorough editing ensures that only the information useful to small craft navigation is presented, avoiding clutter. Shoreside detail is included, but only where useful for navigators.

Imray digital charts use IMO approved signs and symbols and may be used alongside official charts.

Officially recognised for use on small craft by the UK’s Maritime and Coastguard Agency (MCA)


A skoro wspomniałeś o ARCS, to wygląda na to, że Admiralicja nie otrzymała Twojego memo o wycofywaniu ich ( gdy był pisany artykuł, powiadasz? Screenshoot jest sprzed mniej niż 5 minut....)
Załącznik:
Screenshot 2019-01-03 at 16.45.37.jpg
Screenshot 2019-01-03 at 16.45.37.jpg [ 438.74 KiB | Przeglądane 5508 razy ]


Cytuj:
(...)wszyscy którzy myślą, że myślą udowadniając racjonalność swoich fobii.


No właśnie, spróbuj tego nie robić publicznie :rotfl:

edit: zanim ktoś zacznie twierdzić, że nikt tego nie kupuje, może przeczyta pierwszą stronę dołączonego wczoraj artykułu. SIRK oczywiście tego nie zrobił, może nie mówiłby o tankowcach....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2019, o 01:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Moniia napisał(a):
I znów nie odróżniasz mostku tankowca od małego jachtu i map na tych małych jachtach od map i sprzętu na tankowcach... Ehh..
Moniia napisał(a):
No właśnie, spróbuj tego nie robić publicznie

Jeżeli mamy dalej dyskutować tu musisz się zdecydować, albo pisze o nawigacji na tankowcach albo nie wiem o czym pisze.
I proszę nie wprowadzaj do dyskusji nowych elementów tylko ustosunkuj się do konkretnych nieścisłości zawartych w polecanym przez ciebie artykule.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2019, o 05:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SIRK napisał(a):
Moniia napisał(a):
I znów nie odróżniasz mostku tankowca od małego jachtu i map na tych małych jachtach od map i sprzętu na tankowcach... Ehh..
Moniia napisał(a):
No właśnie, spróbuj tego nie robić publicznie

Jeżeli mamy dalej dyskutować tu musisz się zdecydować, albo pisze o nawigacji na tankowcach albo nie wiem o czym pisze.
I proszę nie wprowadzaj do dyskusji nowych elementów tylko ustosunkuj się do konkretnych nieścisłości zawartych w polecanym przez ciebie artykule.


Przeczytaj post wyżej. O tych rastrowych mapach, których nie ma.
Co do reszty - nie jestem w stanie się ustosunkować póki nie napiszesz tego w powszechnie zrozumiałym języku, zamiast bredzić o parkingach.

Skoro zamierzasz publicznie zarzucać nieznajomość tematu egzaminatorom RYA i Yachting Monthly to warto może zrobić to poprawnie, zamiast obraźliwych tekstów na końcu twojego postu?

Nie wiesz, o czym piszesz, bo patrzysz na to z punktu widzenia wyposażenia i map funkcjonujących na wielkich statkach - nie zauważasz nawet, że ich wyposażenie i przepisy którym podlegają to kompletnie inny świat.

Ps. ENC to po prostu skrót. Electronic Navigational Chart. Odnosi się do absolutnie wszystkiego. Tak już mamy z naszym językiem, że lubimy skróty.
A nie coś specjalnego, czego „nie używał...”
Cytuj:
nie używał mapy ENC oraz wykazał się nieznajomością własnego plotera i po prostu źle ustawił tryb prace w wyniku czego otrzymał przesuniecie pozycji.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2019, o 06:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
Ps. ENC to po prostu skrót. Electronic Navigational Chart. Odnosi się do absolutnie wszystkiego. Tak już mamy z naszym językiem, że lubimy skróty.


Doprawdy?

https://www.iho.int/mtg_docs/enc/ECDIS- ... _Force.htm

Uwaga.
Daję max 6 godzin czasu na to, że Wielmożna Pani Monika Matis, zaleje ten wątek swymi wypowiedziami i skanami z gazet, które poważać będą informacje zawarte w tabeli, a które to, są w opozycji do jej stwierdzenia, jakoby skrót ENC odnosił się do absolutnie wszystkiego.

Wielmożna Pani Moniko Matis 1.2.3......Start.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2019, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Moniia napisał(a):
ENC to po prostu skrót. Electronic Navigational Chart. Odnosi się do absolutnie wszystkiego.

Zostawiając na boku mało interesujące pyskówki oraz pamiętając, że nazwy mogą mieć różne znaczenie zależnie od kontekstu, a ściśle zdefiniowane określenia często potocznie używane są w szerszym znaczeniu, podsyłam link do publikacji wyjaśniającej czym dla International Hydrographic Organization jest ENC:

https://www.iho.int/iho_pubs/standard/S ... June17.pdf

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2019, o 08:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
A tu: http://www.bhmw.mw.mil.pl/index.php?akcja=mapyelektr jeszcze po Polsku :-)

Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2019, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
ins napisał(a):
Uwaga.
Daję max 6 godzin czasu na to, że Wielmożna Pani Monika Matis, zaleje ten wątek swymi wypowiedziami
Przepraszam że się wtrącę. Jakim prawem dajesz Monice Matis jakiś termin na zamieszczenie swoich wypowiedzi. A jak nie zaleje wątku swoimi wypowiedziami to co?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2019, o 09:38 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Marian J. napisał(a):
ins napisał(a):
Uwaga.
Daję max 6 godzin czasu na to, że Wielmożna Pani Monika Matis, zaleje ten wątek swymi wypowiedziami
Przepraszam że się wtrącę. Jakim prawem dajesz Monice Matis jakiś termin na zamieszczenie swoich wypowiedzi. A jak nie zaleje wątku swoimi wypowiedziami to co?


Ależ ja nie śmiałbym, stawiać jakiegokolwiek terminów, Wielmożnej Pani Monice Matis.
Jest to najzwyklejsze założenie. Sądzę, że możliwości i wiedza wspomnianej wyżej Osoby - zapewne nie jestem osamotniony w tym sądzeniu - pozwalają na zgromadzenie i opublikowanie w o wiele krótszym czasie, argumentów obalających wymogi dla ENC zawartych w tej tabeli https://www.iho.int/mtg_docs/enc/ECDIS- ... _Force.htm

Natomiast jesli osieroci ten wątek i nie zaszczyci go więcej, cóż.... będzie mi przykro, ale dam sobie radę.

Jak znam Wielmożną Panią Monikę Matis to z pewnością nie odpuści i będzie się produkować, żeby tylko z sił nam nie opadła.

Przypomnę Czytelnikom czego dotyczą ostatnie posty tego wątku.
Otóż Wielmożna Pani Monika Matis twierdzi co następuje:
Cytuj:
ENC to po prostu skrót. Electronic Navigational Chart. Odnosi się do absolutnie wszystkiego


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2019, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A.W. napisał(a):


BHMW informuje, że z dniem 08 stycznia 2019 r. zostanie uruchomiona nowa strona internetowa BHMW www.bhmw.gov.pl

Dotychczasowa strona www.bhmw.mw.mil.pl zostanie wyłączona.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL