Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 13:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sty 2019, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Firma o ugruntowanej renomie także chyba to nie tylko gadżet.
https://www.youtube.com/watch?v=4E3nqijcG64

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2019, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ciekawe czy dałby sobie radę z Albinem Vega albo moją Dulcią ? :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2019, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2014
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Przecież cumowanie to wielka przyjemność.
Dlaczego miałaby to robić maszyna za mnie?

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowania - 3: andrzejl, M@rek, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2019, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
-O- napisał(a):
Dlaczego miałaby to robić maszyna za mnie?

Spytaj inżynierów czołowych firm produkujących morskie systemy elektroniczne. Osobiście wole mówić o „wspomaganiu” a nie „wyręczaniu/zastępowaniu”, czy to nie ty poddawałeś w wątpliwość sens montowania steru strumieniowego?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sty 2015, o 17:28
Posty: 185
Lokalizacja: Głęboka wieś mazowiecka
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 132
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kurczak napisał(a):
Ciekawe czy dałby sobie radę z Albinem Vega albo moją Dulcią ? :lol:


Nie ma tak dobrze, to bazuje na systemach typu Axis Mercruisera czy IPS VP. W skrócie - potrzebowałbyś dwóch przekładni i to takich jak w motokrówkach, obrotowych w sensie.
Żeglarze dalej będą mieli pod górkę :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 16:58 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2240
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 679
Uprawnienia żeglarskie: mam
gwidon napisał(a):
potrzebowałbyś dwóch przekładni i to takich jak w motokrówkach, obrotowych w sensie.
Żeglarze dalej będą mieli pod górkę

Nie ma strachu, na żaglówkach też są systemy parkowania już od jakiegoś czasu ;-)



_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 08:45 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 219
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Z tego co rozumiem ułatwienie polega na tym że zamiast kręcić kołem sterowym i operować dwoma manetkami operujesz jednym dżojstikiem. Czy to duże ułatwienie? Tak czy siak musisz się tego nauczyć...
Poza tym wszystko pięknie ładnie jak nie wieje. Wtedy można pomalutku delikatnie itp.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
jmper napisał(a):
Poza tym wszystko pięknie ładnie jak nie wieje. Wtedy można pomalutku delikatnie itp.


Jak zobaczę, że łajba 14-sto metrowa z wolną burtą, tak z min. 1,5 m "sama cumuje" przy zafalowanym basenie i wietrze pow. 6B, to uznam, że to działa :rotfl:
A czy jest, to potrzebne? Dla mnie nie, ale zawsze się znajdą klienci, którzy to kupią (tak jak systemy parkowania samochodowe dla miernot - klientów nie brakuje).

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Andrzeju, to tylko kwestia "mądrego" komputera z systemem czujników oraz odpowiednich napędów. KASA!
Czujniki musiałyby bardzo precyzyjnie określać ruch kadłuba względem obiektów stałych, oraz ruch powietrze i wody - ich oddziaływanie.
A napędy? Do przodu, do tyłu, na boki i obrót.
Program musiałby jeszcze "zaniedbywać" lub mądrze uwzględniać zafalowania oraz stan załadowania, zanurzenia jachtu, bo i takie zjawiska, jak stojący na dziobie duży grubas, o potężnej powierzchni nawiewu.
Czy wymagałby dokładnej (do cm mapy?) Chyba nie. Raczej pomiar odległości realnej...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
Masz rację Colonelu, kasa. Patrząc na to jako inżynier, aby taki system działał w pełni autonomicznie, czyli niezależnie od człowieka, to jego koszt na dziś byłby niewspółmiernie wysoki w stosunku np. do otrzymywanych korzyści, ceny jachtu, ewentualnego serwisu, itp.
Jak piszesz, wymagany jest szereg czujnik sprzężonych z jednostką centralną, która wszystko błyskawicznie analizuje i przekazuje sygnał do pędników (np. włącznie z nagłą zamianą zafalowania w rogu basenu i jednoczesnego przemieszczania się po pokładzie w tym czasie ciężkiego załoganta).
Patrząc na "głupienie i wygodnictwo" obecnego społeczeństwa, takie systemy lub podobne, zapewne z czasem znajdą się na prawie każdym jachcie czarterowym.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 12:51 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2240
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 679
Uprawnienia żeglarskie: mam
A.W. napisał(a):
szereg czujnik sprzężonych z jednostką centralną, która wszystko błyskawicznie analizuje i przekazuje sygnał do pędników

Technologia istnieje od lat 80-tych, nawet procesor z Nokii 3210 dałby radę ;-)
Inna sprawa, że jak coś jest dedykowane do jachtów, to cena rośnie 10-krotnie.

Colonel napisał(a):
Program musiałby jeszcze "zaniedbywać" lub mądrze uwzględniać zafalowania oraz stan załadowania, zanurzenia jachtu, bo i takie zjawiska, jak stojący na dziobie duży grubas, o potężnej powierzchni nawiewu.

Raczej zaniedbywać zjawiska, a "skupić się" na pomiarze prędkości rzeczywistej i odległości od przeszkód. W 2d technologia istnieje i działa.

A.W. napisał(a):
Jak zobaczę, że łajba 14-sto metrowa z wolną burtą, tak z min. 1,5 m "sama cumuje" przy zafalowanym basenie i wietrze pow. 6B, to uznam, że to działa

To tylko kwestia mocy pędników (i, co za tym idzie, ceny). Ale w pierwszym wklejonym przeze mnie filmiku widać, że trochę wieje, a na jachcie to nie robi żadnego wrażenia. A Sense to już kawał pudła jest.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
noone napisał(a):
A.W. napisał(a):
szereg czujnik sprzężonych z jednostką centralną, która wszystko błyskawicznie analizuje i przekazuje sygnał do pędników

Technologia istnieje od lat 80-tych, nawet procesor z Nokii 3210 dałby radę ;-)
Inna sprawa, że jak coś jest dedykowane do jachtów, to cena rośnie 10-krotnie.

Procesorek z Noki 3210, gratuluję poczucia humoru ;)
Troszkę wieje na filmiku, owszem troszkę, a o braku falowania nie wspominamy. No i nie jest, to system autonomiczny, tylko wspomagacz, gdzie główną jednostką jest człowiek :)

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 13:14 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Już ameby za kierownica siedzą a teraz za sterem będą :rotfl: Jak wpadnie taki do portu z ułańską fantazją to dopiero w sklepie się zatrzyma :D

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
marioczewa napisał(a):
Już ameby za kierownica siedzą a teraz za sterem będą


A.W. napisał(a):
A czy jest, to potrzebne? Dla mnie nie, ale zawsze się znajdą klienci, którzy to kupią (tak jak systemy parkowania samochodowe dla miernot - klientów nie brakuje).

Nie ma to jak subiektywne poczucie własnej wspaniałości przy obiektywnej i sprawiedliwej ocenie umiejętności innych a te wszystkie obtarte filary na podziemnych parkingach to wyłącznie robota blondynek, sorry, miernot i ameb.

Od czasu do czasu wrzucam materiały o pracach nad automatyzacją żeglugi. Tu mamy prezentacje pierwszego promu który bez załogi na burcie potrafi przepłynąć pomiędzy dwoma portami oraz samodzielnie zacumować, to dla tych co mówią, nie da się.
https://www.youtube.com/watch?v=JW57ZMjL_fc

W drugim linku możemy zobaczyć w jakich warunkach pogodowych współczesny PSV może bezpiecznie przeprowadzać skomplikowane operacje przeładunkowe, kontrolowanie i utrzymywanie wyznaczonej pozycji może odbywać się na automacie. A to dla tych co mówią, po co?
https://www.youtube.com/watch?v=Rfid9uE-gRY

A tym którzy twierdzą, że takie urządzenia na naszych jachtach są niepotrzebne przypominam, że podobnie mówiło się chociażby o sterach strumieniowych.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 23:18 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 219
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
SIRK napisał(a):
to dla tych co mówią, nie da się


Ja nie mówię że się nie da. Pewnie kiedyś się da. Odniosłem się tylko do zaprezentowanych filmików, które chyba pokazują stan aktualny?
Tak samo jak w samochodach szumnie zwanych 'autonomicznymi' - do tej autonomii jeszcze droga daleka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2019, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
SIRK napisał(a):
marioczewa napisał(a):
Już ameby za kierownica siedzą a teraz za sterem będą
A.W. napisał(a):
A czy jest, to potrzebne? Dla mnie nie, ale zawsze się znajdą klienci, którzy to kupią (tak jak systemy parkowania samochodowe dla miernot - klientów nie brakuje).
Nie ma to jak subiektywne poczucie własnej wspaniałości przy obiektywnej i sprawiedliwej ocenie umiejętności innych a te wszystkie obtarte filary na podziemnych parkingach to wyłącznie robota blondynek, sorry, miernot i ameb.

A czyja robota te obdarte filary, o których piszesz? Chyba nie przez tych, co mają opanowane podstawowe manewry kierownicą :)
A że ja nie obcieram, to cóż... nie ubolewam z tego powodu :)
W zachwyt nie wpadam, bo to podstawowe umiejętności.

Chwała, że wrzucasz nowinki. Nowinki te, mają jeszcze długą drogę do pełnej realizacji w przypadku jachtów. Nie można porównywać realizowanych projektów np. przez Yara Birkeland z jachtami. Inny świat w każdym wymiarze.
Dyskutując, czy też wymieniając poglądy - Wspomniany przez Ciebie w filmiku Rolls-Royce, prezentuje na swoich stronach swoje stanowisko (wizję) sterowania dla bezzałogowych statków morskich (załączyłem zdjęcie). To oczywiście jest przyszłość w transporcie morskim, ale przyszłość planowana na około 2035 rok - jak podają firmy zajmujące się tym zagadnieniem, w okolicy tej daty powinny być w użyciu bezzałogowe statki oceaniczne.

Myślę, że wrzucasz nowinki po to, aby o nich podyskutować ;)


Załączniki:
Rolls-Royce.jpg
Rolls-Royce.jpg [ 99.23 KiB | Przeglądane 5762 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2019, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sty 2015, o 17:28
Posty: 185
Lokalizacja: Głęboka wieś mazowiecka
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 132
Uprawnienia żeglarskie: różne
noone napisał(a):
gwidon napisał(a):
potrzebowałbyś dwóch przekładni i to takich jak w motokrówkach, obrotowych w sensie.
Żeglarze dalej będą mieli pod górkę

Nie ma strachu, na żaglówkach też są systemy parkowania już od jakiegoś czasu ;-)


Fajne :). Ale wymaga obrotowego saildrive i strumieniówki, w kurczakowej Dulci jakby deficyt obu ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL