Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Silnik VW 150 TDI
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=29917
Strona 1 z 1

Autor:  MOAB [ 9 lut 2019, o 20:38 ]
Tytuł:  Silnik VW 150 TDI

Czołem Koledzy
Czy ktoś z Was użytkuje silnik VW 150 TDI rzedowy 5 cylin.
Macie jakieś opinie, doświadczenia??
Silniki te montowane były m.in. na Oysteraych 575
pozdr

Autor:  Kurczak [ 10 lut 2019, o 08:32 ]
Tytuł:  Re: Silnik VW 150 TDI

Te silniki to konstrukcje z lat 70-tych ( starsze niż nieśmiertelne 1,9) i występowały w dwóch rozmiarach 2,0 ( montowane np. w Audi 100) i 2,4 ( montowane w LT-kach i Transporterach T-4). Pewno także w innych autach ze stajni VW. Na początku były to wolnossące diesle z wtryskiem do komory wirowej i rotacyjną pompą wtryskowa Boscha.

Miałem Audi 100 z silnikiem 2,0 i jeździłem nim kilka lat. Ogólnie układ tłokowo - korbowy był udany trzeba było tylko uważać na głowice, były zdaje się aluminiowe i lubiły pękać. Mnie to także spotkało.
Jeździłem także służbową T-4 ale z silnikiem 2,4 od nowości jako jeden z kilku kierowców przez 7 lat. Silnik lekko nie miał a mimo to byłł nie do zajechania. :D

Autor:  Doctor [ 10 lut 2019, o 09:14 ]
Tytuł:  Re: Silnik VW 150 TDI

Witaj.
Ja użytkuję bardzo podobny VW Marine TDi 120-5 w mojej łódce. Kupiłem jako nowy. To stosunkowo rzadko występujący u nas silnik i dość trudno znależć mechanika który zna te silniki. Jestem bardzo z niego zadowolony.

Autor:  junak73 [ 10 lut 2019, o 09:55 ]
Tytuł:  Re: Silnik VW 150 TDI

Doctor napisał(a):
To stosunkowo rzadko występujący u nas silnik i dość trudno znależć mechanika który zna te silniki.

Bez przesady silnik to silnik, kwestia manuala serwisowego, dostępu do części i tyle.

Autor:  Ryś [ 11 lut 2019, o 01:34 ]
Tytuł:  Re: Silnik VW 150 TDI

Nietrudno znaleźć mechanika, a mój sąsiad chocby też ;) Bo on nie "marine"...
Silnik typowo samochodowy (całkiem niemorski), był w Audi 6, 8 z lat 90. potem w furgonach VW i Merc, i Volvo 850, 70. Mam w wozie. Solidna maszyna, trwała; byle serwisować nalezycie.
Turbo (zmienne), intercooler. Znaczy chłodnice do wody, oleju i turba. Na system chłodzenia należy w nim uważać.
Nieszczęsny pasek rozrządu i pompy to główny mankament - musieli coś wsadzić co pozwoli na serwisie zarobić, skurczybyki :mrgreen: - a przy zmianie u mnie okazało się że wymienić, oprócz zestawu planowego, wypada wszystko co związane włącznie z obudową, kołem pasowym, łożyskiem i mocowaniem. Mniej zorientowany mechanik mógłby nie zauważyć że przyużyte, a potem kłopot. Tu uwaga: pasek ma trwałość określoną także w czasie.
Pilnować jakości paliwa, system wtrysku nie traktorkowy, oj, nie ;)
O turbo też dbać należy, tj. nie dawać wyższych obrotów od razu (nim olej dopompuje), i nie zatrzymywać z wysokich obrotów. Trochę kosztuje.
Poza tym przez 20 lat nic nie zauważyłem. No, jeszcze że kabel do świec żarowych sparciał ze starości. :cool:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/