Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Silnik VW 150 TDI https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=29917 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MOAB [ 9 lut 2019, o 20:38 ] |
Tytuł: | Silnik VW 150 TDI |
Czołem Koledzy Czy ktoś z Was użytkuje silnik VW 150 TDI rzedowy 5 cylin. Macie jakieś opinie, doświadczenia?? Silniki te montowane były m.in. na Oysteraych 575 pozdr |
Autor: | Kurczak [ 10 lut 2019, o 08:32 ] |
Tytuł: | Re: Silnik VW 150 TDI |
Te silniki to konstrukcje z lat 70-tych ( starsze niż nieśmiertelne 1,9) i występowały w dwóch rozmiarach 2,0 ( montowane np. w Audi 100) i 2,4 ( montowane w LT-kach i Transporterach T-4). Pewno także w innych autach ze stajni VW. Na początku były to wolnossące diesle z wtryskiem do komory wirowej i rotacyjną pompą wtryskowa Boscha. Miałem Audi 100 z silnikiem 2,0 i jeździłem nim kilka lat. Ogólnie układ tłokowo - korbowy był udany trzeba było tylko uważać na głowice, były zdaje się aluminiowe i lubiły pękać. Mnie to także spotkało. Jeździłem także służbową T-4 ale z silnikiem 2,4 od nowości jako jeden z kilku kierowców przez 7 lat. Silnik lekko nie miał a mimo to byłł nie do zajechania. |
Autor: | Doctor [ 10 lut 2019, o 09:14 ] |
Tytuł: | Re: Silnik VW 150 TDI |
Witaj. Ja użytkuję bardzo podobny VW Marine TDi 120-5 w mojej łódce. Kupiłem jako nowy. To stosunkowo rzadko występujący u nas silnik i dość trudno znależć mechanika który zna te silniki. Jestem bardzo z niego zadowolony. |
Autor: | junak73 [ 10 lut 2019, o 09:55 ] |
Tytuł: | Re: Silnik VW 150 TDI |
Doctor napisał(a): To stosunkowo rzadko występujący u nas silnik i dość trudno znależć mechanika który zna te silniki. Bez przesady silnik to silnik, kwestia manuala serwisowego, dostępu do części i tyle. |
Autor: | Ryś [ 11 lut 2019, o 01:34 ] |
Tytuł: | Re: Silnik VW 150 TDI |
Nietrudno znaleźć mechanika, a mój sąsiad chocby też Bo on nie "marine"... Silnik typowo samochodowy (całkiem niemorski), był w Audi 6, 8 z lat 90. potem w furgonach VW i Merc, i Volvo 850, 70. Mam w wozie. Solidna maszyna, trwała; byle serwisować nalezycie. Turbo (zmienne), intercooler. Znaczy chłodnice do wody, oleju i turba. Na system chłodzenia należy w nim uważać. Nieszczęsny pasek rozrządu i pompy to główny mankament - musieli coś wsadzić co pozwoli na serwisie zarobić, skurczybyki - a przy zmianie u mnie okazało się że wymienić, oprócz zestawu planowego, wypada wszystko co związane włącznie z obudową, kołem pasowym, łożyskiem i mocowaniem. Mniej zorientowany mechanik mógłby nie zauważyć że przyużyte, a potem kłopot. Tu uwaga: pasek ma trwałość określoną także w czasie. Pilnować jakości paliwa, system wtrysku nie traktorkowy, oj, nie O turbo też dbać należy, tj. nie dawać wyższych obrotów od razu (nim olej dopompuje), i nie zatrzymywać z wysokich obrotów. Trochę kosztuje. Poza tym przez 20 lat nic nie zauważyłem. No, jeszcze że kabel do świec żarowych sparciał ze starości. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |