Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 08:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 lut 2019, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2014, o 08:50
Posty: 2
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: są nieistotne
Czołem Koledzy
Czy ktoś z Was użytkuje silnik VW 150 TDI rzedowy 5 cylin.
Macie jakieś opinie, doświadczenia??
Silniki te montowane były m.in. na Oysteraych 575
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2019, o 08:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Te silniki to konstrukcje z lat 70-tych ( starsze niż nieśmiertelne 1,9) i występowały w dwóch rozmiarach 2,0 ( montowane np. w Audi 100) i 2,4 ( montowane w LT-kach i Transporterach T-4). Pewno także w innych autach ze stajni VW. Na początku były to wolnossące diesle z wtryskiem do komory wirowej i rotacyjną pompą wtryskowa Boscha.

Miałem Audi 100 z silnikiem 2,0 i jeździłem nim kilka lat. Ogólnie układ tłokowo - korbowy był udany trzeba było tylko uważać na głowice, były zdaje się aluminiowe i lubiły pękać. Mnie to także spotkało.
Jeździłem także służbową T-4 ale z silnikiem 2,4 od nowości jako jeden z kilku kierowców przez 7 lat. Silnik lekko nie miał a mimo to byłł nie do zajechania. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: MOAB
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2019, o 09:14 

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 21:12
Posty: 60
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Witaj.
Ja użytkuję bardzo podobny VW Marine TDi 120-5 w mojej łódce. Kupiłem jako nowy. To stosunkowo rzadko występujący u nas silnik i dość trudno znależć mechanika który zna te silniki. Jestem bardzo z niego zadowolony.



Za ten post autor Doctor otrzymał podziękowanie od: MOAB
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2019, o 09:55 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Doctor napisał(a):
To stosunkowo rzadko występujący u nas silnik i dość trudno znależć mechanika który zna te silniki.

Bez przesady silnik to silnik, kwestia manuala serwisowego, dostępu do części i tyle.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: MOAB
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2019, o 01:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Nietrudno znaleźć mechanika, a mój sąsiad chocby też ;) Bo on nie "marine"...
Silnik typowo samochodowy (całkiem niemorski), był w Audi 6, 8 z lat 90. potem w furgonach VW i Merc, i Volvo 850, 70. Mam w wozie. Solidna maszyna, trwała; byle serwisować nalezycie.
Turbo (zmienne), intercooler. Znaczy chłodnice do wody, oleju i turba. Na system chłodzenia należy w nim uważać.
Nieszczęsny pasek rozrządu i pompy to główny mankament - musieli coś wsadzić co pozwoli na serwisie zarobić, skurczybyki :mrgreen: - a przy zmianie u mnie okazało się że wymienić, oprócz zestawu planowego, wypada wszystko co związane włącznie z obudową, kołem pasowym, łożyskiem i mocowaniem. Mniej zorientowany mechanik mógłby nie zauważyć że przyużyte, a potem kłopot. Tu uwaga: pasek ma trwałość określoną także w czasie.
Pilnować jakości paliwa, system wtrysku nie traktorkowy, oj, nie ;)
O turbo też dbać należy, tj. nie dawać wyższych obrotów od razu (nim olej dopompuje), i nie zatrzymywać z wysokich obrotów. Trochę kosztuje.
Poza tym przez 20 lat nic nie zauważyłem. No, jeszcze że kabel do świec żarowych sparciał ze starości. :cool:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: MOAB
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL