Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 08:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 20:08 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam

Mam pytanie do znawców. Jakie obroty ŚRUBY - nie silnika są optymalne do jej pracy przy śrubach uciągowych typu 10" x 7" np takiej:
Załącznik:
HighThrust.jpg
HighThrust.jpg [ 48.86 KiB | Przeglądane 5147 razy ]

Chodzi mi o pracę z silnikiem elektrycznym akurat. Ale to nie ma w sumie znaczenia z jakim silnikiem ma śruba pracować tylko interesują mnie jej obroty i możliwość przeniesienia mocy. Ma ktoś może orientację?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Odpowiem jako nie-znawca:
wujek G, albo jeszcze lepiej niejaka Kaczka Twoim przyjacielem.
Np. tu:
http://forum-motorowodne.pl/remont-prze ... oty-sruby/

Tylko z całego wątku kluczowe jest zdanie:

Cytuj:
Po co kombinować
?!

A Ty kombinujesz w wątku pt Prawo, w wątku o budowie kadłuba,a teraz jeszcze o śrubie.
I chcesz wozić ludzi komercyjnie. Czyli ja, po przyjeździe do Polski mogłabym być Twoim potencjalnym klientem. Proszę daj znać jak rozpoczniesz działalność, żebym wiedziała z kim nie pływać.
Wracam do "wożenia" dzieciaków. Swoich i cudzych. Za darmo.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
romanewas napisał(a):
Jakie obroty ŚRUBY - nie silnika są optymalne do jej pracy przy śrubach uciągowych


Nikt za Ciebie tego nie zrobi.

Spróbuj samemu odpowiedzieć na to pytanie bo to nie jest takie proste.

Zacząć musisz od znajomości kadłuba jednostki, gdzie ma być zamontowana ta śruba bo bez tego nic nie policzysz a kto jak nie Ty zna swoją jednostkę lepiej?

Tu masz trochę pomocy:
http://skotboats.blogspot.com/2011/03/j ... .html#more

i jeszcze tu trochę pomocy:
http://forum-motorowodne.pl/silniki-do- ... obor-sruby)/

Jedno dobre zdanie z komentarzy:
"tylko dobrze wykształcony i z odpowiednią praktyką inżynier naprawdę potrafi dobrać odpowiednią śrubę. Niestety, takich mamy na lekarstwo..."

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 08:26 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
01_Anna napisał(a):
Odpowiem jako nie-znawca:
wujek G, albo jeszcze lepiej niejaka Kaczka Twoim przyjacielem.
Np. tu:
http://forum-motorowodne.pl/remont-prze ... oty-sruby/

Tylko z całego wątku kluczowe jest zdanie:

Cytuj:
Po co kombinować
?!

A Ty kombinujesz w wątku pt Prawo, w wątku o budowie kadłuba,a teraz jeszcze o śrubie.
I chcesz wozić ludzi komercyjnie. Czyli ja, po przyjeździe do Polski mogłabym być Twoim potencjalnym klientem. Proszę daj znać jak rozpoczniesz działalność, żebym wiedziała z kim nie pływać.
Wracam do "wożenia" dzieciaków. Swoich i cudzych. Za darmo.


Jak nie masz nic do powiedzenia w temacie to lepiej zajmij się tym czym się zajmujesz koleżanko i nie trać czasu na wypisywanie off-topiców.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
romanewas napisał(a):
Jakie obroty ŚRUBY - nie silnika są optymalne do jej pracy przy śrubach uciągowych


Nikt za Ciebie tego nie zrobi.

Spróbuj samemu odpowiedzieć na to pytanie bo to nie jest takie proste.

Zacząć musisz od znajomości kadłuba jednostki, gdzie ma być zamontowana ta śruba bo bez tego nic nie policzysz a kto jak nie Ty zna swoją jednostkę lepiej?

Tu masz trochę pomocy:
http://skotboats.blogspot.com/2011/03/j ... .html#more

i jeszcze tu trochę pomocy:
http://forum-motorowodne.pl/silniki-do- ... obor-sruby)/

Jedno dobre zdanie z komentarzy:
"tylko dobrze wykształcony i z odpowiednią praktyką inżynier naprawdę potrafi dobrać odpowiednią śrubę. Niestety, takich mamy na lekarstwo..."


Dziękuję ale nie zrozumiałeś mojego pytania. Mi chodzi TYLKO o parametry OPTYMALNEJ pracy śruby napędowej UCIĄGOWEJ. Czyli przy jakich nie występuje zjawisko kawitacji i poślizg jest minimalny. Fajnie też jak by ktoś wiedział jaką moc może przenieść taka śruba bez powyższych zjawisk.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
romanewas napisał(a):
Mi chodzi TYLKO o parametry OPTYMALNEJ pracy śruby napędowej UCIĄGOWEJ. Czyli przy jakich nie występuje zjawisko kawitacji i poślizg jest minimalny


Ale, żeby to policzyć trzeba zacząć od znajomości kadłuba - tam, gdzie ma ta śruba pracować.

Powyżej podałem Ci prostą metodologię liczenia zespołów napędowych i nie można z tego wyodrębnić tylko śruby.

Parametry śruby są wynikowe całego powyższego liczenia i bez tego podawanie tego co piszesz jest wróżeniem z fusów.

To nie takie proste - wiem - jestem mechanikiem statkowym i kiedyś mnie tego uczyli, ale albo zrobisz sobie to sam albo ktoś musi tą pracę wykonać za Ciebie.

I pewnie w dzisiejszych brzydkich czasach kapitalizmu weźmie za to pieniądze.

Chyba, ze znajdziesz wolontariusza...

PS - jest druga metoda - porównawcza - czyli jak kto woli "prób i błędów".

Znajdujesz podobny kadłub i zakładasz podobną śrubę.

Czasem to przynosi efekt, ale częściej nie przynosi i wtedy zakładasz kolejną śrubę i kolejną i kolejną itd...

Dlatego lepiej nie kombinować tylko temat policzyć, bo to wbrew pozorom wychodzi taniej.

PS 2. Mam u siebie znakomitą śrubę - trzy łopaty 17X12 L. Ma jedną wadę - jest stała.

Najbliższa składana śruba GORI ma parametry 16x13L ale z moich wyliczeń nie wynika - i nie jestem pewien - czy będzie ona pracować podobnie efektywnie tzn. czy wydane 2400€ przyniosą oczekiwany efekt, więc pływam na tej co mam i którą założyła fabryka.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 09:04 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale ja już mam wstępne obliczenia kolego. Teraz chcę dobrać odpowiedni silnik do zespołu napędowego względem śruby którą mogę kupić. Są mniejsze problemu z silnikiem niż z śrubą! Obliczenia prędkość/wymagana moc jednego pływaka przy średnim obciążeniu załączam poniżej:
Załącznik:
moc.jpg
moc.jpg [ 144.26 KiB | Przeglądane 5073 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
romanewas napisał(a):
Ale ja już mam wstępne obliczenia


No to część roboty masz już za sobą.

Teraz wróć do podawanych wcześniej przeze mnie linków i spróbuj dokończyć wyliczeń.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Nie mając łódki, nie znając ciężaru, ba nie mając nawet typu silnika... obliczasz parametry śruby!
Powodzenia! :rotfl:

Lubię czytać takie rozrywkowe wątki! :mrgreen:

NB akurat link podany przeze mnie powyzej byl jak najbardziej na temat Twojego pytania.
A kto iak kto, ale Kocur zna się na tym, o co pytasz. Tylko...czy rozumiesz jego odpowiedzi?! Oto jest pytanie.

Anna
mająca...mgliste pojęcie nt. silnika i śruby...na własnej -istniejącej jednakowoż realnie- żaglówce

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 09:19 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
01_Anna napisał(a):
Nie mając łódki, nie znając ciężaru, ba nie mając nawet typu silnika... obliczasz parametry śruby!
Powodzenia! :rotfl:

Lubię czytać takie rozrywkowe wątki! :mrgreen:

NB akurat link podany przeze mnie powyzej byl jak najbardziej na temat Twojego pytania.
A kto iak kto, ale Kocur zna się na tym, o co pytasz. Tylko...czy rozumiesz jego odpowiedzi?! Oto jest pytanie.

Anna
mająca...mgliste pojęcie nt. silnika i śruby...na własnej -istniejącej jednakowoż realnie- żaglówce


Jak byś przeczytała ze zrozumieniem to co napisałem wyżej to może byś ogarnęła koleżanko w czym problem. ZNAM ciężar łódki, jej wymiary, prędkość marszową, wymaganą moc i dostępne na rynku śruby. Słowem klucz jest DOSTĘPNE NA RYNKU ŚRUBY i są to śruby nie za 2400EUR jak kolega Kocur napisał wyżej ale za 240eur. Na prawdę zajmij się swoją łódką proszę Cię i nie trać swoje i mojego czasu na wypisywanie off-topów bo nie ogarniasz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
romanewas napisał(a):
Ale ja już mam wstępne obliczenia


No to część roboty masz już za sobą.

Teraz wróć do podawanych wcześniej przeze mnie linków i spróbuj dokończyć wyliczeń.


Tak znam Sławka Kota od lat - kiedyś korespondowaliśmy lecz na prawdę nie rzecz w kolejnych obliczeniach ale, że tak powiem rozwiązanie zadania od "dupy strony" mnie akurat interesuje. Niestety chyba nikt tu nie zna odpowiedzi na te pytania. Dodam, że nawet dealer firma PERMATECH tych śrub nie jest w stanie mi odpowiedzieć na te pytania. W takim razie piszę do producentów i może ich inżynierowie znają te parametry...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Nie znasz Kota, on nie jest..Sławkiem.

Ja akurat nie mam problemów ze śrubą, ani jej obrotami. Mogę dokładnie zacytować wszystkie parametry, łącznie z ceną tejże. W moim przypadku jedyne ok.1500euro.
No ale to tylko malutka żaglówka, do wożenia nastolatków...

Ja nie tracę czasu, ja się świetnie bawię...prosimy o więcej, jak to Zbieraj powiedział?!.... Zazulu v.3 :lol:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 09:36 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No tak - rozrywki widać w życiu brak?:) No i mylisz się gdyż Sławek jest tylko jeden:):
http://skotboats.blogspot.com/p/kontakt.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 09:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
romanewas napisał(a):
No tak - rozrywki widać w życiu brak?:)

Wręcz przeciwnie, dostardza mi jej...zazul ( w każdej inkarnacji)
Czytaj kolego swoje własne wpisy, albo najpierw POMYŚL, potem zrób.

Opisał Ci Kocur. Bury. A Ty...o tym że, ja się nie znam bo Ty... znasz dobrze Kocura, ba nawet imiennie. Tylko, jakby to powiedzieć, mieszasz niejako porządki.
Powiedzmy- ontologiczne. I robi nam się dyskusja filozoficzna. O śrubie.
Hmm...ciekawe...

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 09:53 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie mam zamiaru zajmować się filozofią Anno:) Tudzież za jej pomocą badać struktury rzeczywistości:) Jedyne co mnie interesuje to optymalny punkt pracy a raczej zakres roboczy pracy śruby uciągowej firmy SOLAS lub innej o podobnych wstępnych parametrach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
romanewas napisał(a):
Nie mam zamiaru zajmować się filozofią Anno:) Tudzież za jej pomocą badać struktury rzeczywistości:) Jedyne co mnie interesuje to optymalny punkt pracy a raczej zakres roboczy pracy śruby uciągowej firmy SOLAS lub innej o podobnych wstępnych parametrach.


Odpowiadam bardzo poważnie:
Nie da się podać parametrów, bez znajomości warunków wyjściowych. Jest to po prostu niewykonalne.
Do wykonania podstawowych obliczeń -teoretycznych- które po tym i tak weryfikuje praktyka, wymagane są jako minimum: parametry kadłuba, ciężar (zakres zakładany), silnik, typ, i w końcu, co też ważne określenie - geografii- Twojego pływania. W Polsce nie ma praktycznie pływów, ale są fale. I nagłe załamania pogody. Czyli musisz określić warunki brzegowe samego pływania, przed przystąpieniem do wykonania wstępnych obliczeń.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 10:10 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To ja Tobie bardzo poważnie jeszcze tu odpiszę póki kolega administrator nie zdążył skasować mojego konta, że jak najbardziej da się podać parametry pracy danej śruby gdyż śruby właśnie są projektowane dla konkretnych obciążeń, obrotów oraz prędkości liniowej jednostki. Mi chodzi o te właśnie parametry śrub uciągowych. Mogę zmienić/przeprogramować charakterystykę pracy silnika - to nie jest dla mnie żaden problem ale śruby nie "przeprogramuję". Wiem jaką moc potrzebuję aby napędzić jednostkę i znam jej prędkość krytyczną. Warunki dla ułatwienia mają być idealne - żadnego falowania - zresztą kanały i rzeki w okolicach Gdańska nie posiadają znacznego zafalowania. Opory wiatru jednostki policzyłem do prędkości wiatru 15m/s gdyż nawet znam Cx przybliżony kształtu nawodnego kadłuba... Pracę domową naprawdę wykonałem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
01_Anna napisał(a):
Odpowiadam bardzo poważnie:


Aniu - Kolega chyba już nie odbiera bo napisał:

romanewas napisał(a):
Dlatego aby nie tracić mojego i Waszego czasu likwiduję tu konto:) Powodzenia Szanownym interlokutorom.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 10:20 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeszcze jestem:) Dodam, że odpowiedź z firmy Permatech była krótka - "nie dobieramy śrub do silników elektrycznych":) Bardzo profesjonalna odpowiedź - umycie rąk i nara;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 22:19 

Dołączył(a): 13 paź 2013, o 16:47
Posty: 97
Podziękował : 43
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: Sternik II klasy 1955r
romanewas napisał(a):
To ja Tobie bardzo poważnie jeszcze tu odpiszę póki ... ... Pracę domową naprawdę wykonałem.

Więc ją dokończ - algorytmy dostałeś . I nie próbuj ślizgać się na cudzej dupie !!! :evil: :roll: :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
juzekp napisał(a):
I nie próbuj ślizgać się na cudzej dupie !!!


No co Ty...

https://www.sailforum.pl/viewtopic.php? ... 54#p582754

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 23:00 

Dołączył(a): 13 paź 2013, o 16:47
Posty: 97
Podziękował : 43
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: Sternik II klasy 1955r
Hahaha
Cytat: "- czyli poślizg 50%??" :lol: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 08:46 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
juzekp napisał(a):
Hahaha
Cytat: "- czyli poślizg 50%??" :lol: :rotfl: :rotfl:


https://forum.:forum_o_mazurach:/viewtopic.php?t=11005

Cytat Twój:
(~juzekp Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 626
Skąd: Baden-Baden)

zresztą kolego:

"...Powyżej tego wzrośnie niepomiernie poślizg śruby..." :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 09:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
romanewas napisał(a):
https://forum.:forum_o_mazurach:/viewtopic.php?t=11005


Nie otwiera sie :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 09:33 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sorry coś mi się link zepsuł:

https://forum.:forum_o_mazurach:/viewtopic.php?t=11005


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
romanewas napisał(a):
Sorry coś mi się link zepsuł:


Nadal kicha :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5461
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 2938
Otrzymał podziękowań: 2910
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Wpiszcie sobie w wyszukiwarkę: forum_mazury_info_pl/viewtopic.php?t=11005 zamieniając podkreślenia na kropki.

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wklejam link poprawiony według zaleceń Janny:
https://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=11005


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2019, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Silnik uciągowy... Pierwsze słyszę. Co ma przekładnia do silnika, to nie część integralna silnika.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2019, o 19:56 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Alterusie! Mnie już samo określenie "śruba uciagowa" oprócz gwałtu na języku jest idiotyzmem. Ale ja tam na śrubach się nie znam więc może są jakieś inne śruby służące do innych celów ni wprawienie w ruch łodzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2019, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Alterus napisał(a):
Silnik uciągowy... Pierwsze słyszę. Co ma przekładnia do silnika, to nie część integralna silnika.

W silniku zaburtowym istnieje pojęcie " high thrust"(inna przekładnia) i są montowane śruby o mniejszym skoku a o większej średnicy. Yamahy HT są tego przykładem.
To że nie słyszałeś to nie oznacza ich niebytu.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2019, o 21:37 

Dołączył(a): 13 paź 2013, o 16:47
Posty: 97
Podziękował : 43
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: Sternik II klasy 1955r
Alterus i Były_User 934585 przeczytajcie sobie cały artykuł zalinkowany jeden post wyżej. Tam dowiecie się jaka jest różnica między silnikiem uciągowym, śrubą uciągową a silnikiem uniwersalnym.
Silnik uniwersalny - jak go określił jeden specjalista od napędów wodnych - (parafrazując do samochodu)"to silnik osobowo-wyścigowo- ciężarowy".
Pozdrawiam - Józek



Za ten post autor juzekp otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL