Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lip 2020, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Od zawsze miałem problem z wymianą oleju w silniku Dulci, wejście bagnetu jest umieszczone w takim miejscu, że dostęp jest bardzo trudny. Miałem już dwie pompki elektryczne, poszły na złom, miałem także podciśnieniową, która zamiast wysysać olej zasysała pojemnik, do którego miał spływać. :lol:
W tym roku usiłowałem wymienić olej przy pomocy "strzykawkowej", metalowej pompki, która też wylądowała w śmietniku.
Zdecydowałem się kupić pompę za prawie cztery stówy w Julce, dobrze, że Zbyszek mnie powstrzymał.
Znalazłem za to na Alledrogo porządnie wyglądającą pompę z mniejszym zbiornikiem (5 l) i to był strzał w dziesiątkę.
Pompa wyssała bez problemu olej cieńszą z rurek, która ma wewnętrzną średnicę około 4 mm, podane przez sprzedawcę fi 6 mm dotyczy średnicy zewnętrznej.
Jedyny problem to nieszczelność na styku metalowy króciec - rurka plastikowa, tj. ta cieńsza jest wsuwana do wewnątrz, grubsza nasuwana na zewnątrz. W przypadku cieńszej króciec ciągnął "lewe powietrze" na tyle, że nie zasysał oleju. Po oklejeniu połączenia taśmą izolacyjną wszystko było już OK.
Grubsza rurka jest szczelna. Fajne jest to, że można sobie spokojnie poradzić samemu, ponieważ króciec posiada zawór. Najpierw więc tworzy się podciśnienie, później spokojnie obsługuje "element ssący". Nie ma problemu, że w trakcie pompowania wężyk się wysunie z oleju i pompa będzie ssała powietrze.

W sumie urządzenie godne polecenia.

https://allegro.pl/oferta/odsysacz-wysy ... 7469050172

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Miałem już dwie pompki elektryczne, poszły na złom, miałem także podciśnieniową, która zamiast wysysać olej zasysała pojemnik, do którego miał spływać. :lol:
W tym roku usiłowałem wymienić olej przy pomocy "strzykawkowej", metalowej pompki, która też wylądowała w śmietniku.


Straszny dewastator jesteś :rotfl:

Od lat używam jednej metalowej strzykawki i odsysam bagnetem.

I nie chce się bydle zepsuć - bo też i nie bardzo jest co do psucia w "urządzeniu" posiadającym jeden - SŁOWNIE JEDEN - zawór zwrotny jednokierunkowy z gumy :rotfl:

W jaki sposób zajeździłeś tyle urządzeń ? :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 14:34
Posty: 150
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ja od kilku lat używam takiego wynalazku kupionego na Allegro za 45 zł.
Poza olejem z silnika dała radę też wypompować 30l diesla, który przez zimę zmienił się w kisiel :-)

https://allegro.pl/oferta/pompa-pompka- ... 7161559888

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Elektryczne, specjalne pompki do oleju po prostu nie działały. Nawet ciepły olej był dla nich za gęsty. Ot, badziewie. :evil:
Można było odpompować wodę, ale oleju nie.

Podciśnieniowa działała, tj. tworzyła podciśnienie, jednak zbiornik był wykonany ze zbyt lichego plastiku lub miał zbyt cienkie ścianki. W miarę pompowania zapadał się do środka. :-o

Dlatego szukałem takiego odsysacza, który ma porządny zbiornik, kilka lat temu w Kamieniu używałem pożyczonego, takiego z Juli więc wiedziałem, że da radę.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Moj BETA MARINE ma pompkę zintegrowaną z silnikiem. Wystarczy przekręcić zawór, odpompować stary olej do pustej butelki, znów zawór i można zalewać świeży. Bajka! W poprzednim jachcie strzykawa metalowo gumowa z Jula robiła robotę idealnie. Oczywiście przed wymianą obowiązkowo należy rozgrzać silnik.

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2020, o 22:08 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Są też pompki do przymocowania na stałe do silnika, a wąż ssący jest zakończony drążoną śrubą która jest wkręcona zamiast korka spustowego w misce olejowej. Zero problemów. Na zdjęciu pompka jest słabo widoczna - po prawej stronie pod puszką z elektryką silnika.
U siebie przeniosłem ją na przód silnika.


Załączniki:
Lombardini 1003.jpg
Lombardini 1003.jpg [ 240.66 KiB | Przeglądane 4783 razy ]

_________________
Maciej Stachowicz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2020, o 06:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W moim przypadku oryginalnie by inny silnik. Vetus został włożony później i pewno dlatego jest do niego kiepski dostęp z obu boków.

Do sprawdzenia oleju potrzebne są gumowe rękawiczki, ponieważ bagnet jest schowany pod metalowym elementem stanowiącym podstawę mocowania cięgien.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2020, o 09:07 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
mchanga napisał(a):
Moj BETA MARINE ma pompkę zintegrowaną z silnikiem. Wystarczy przekręcić zawór, odpompować stary olej do pustej butelki, znów zawór i można zalewać świeży. Bajka! W poprzednim jachcie strzykawa metalowo gumowa z Jula robiła robotę idealnie. Oczywiście przed wymianą obowiązkowo należy rozgrzać silnik.


Potwierdzam moja betka też ma...prosto łatwo i przyjemnie bez kombinacji :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2020, o 22:42 

Dołączył(a): 25 mar 2011, o 16:44
Posty: 239
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Kurczak napisał(a):
W moim przypadku oryginalnie by inny silnik. Vetus został włożony później i pewno dlatego jest do niego kiepski dostęp z obu boków.

Mam tak samo :evil: Wymieniałeś impelerek od pompki wody? Ja męczyłem się z 2 godziny z tym zadaniem.

A co do pompki, to ostatnio kupiłem taką w Lidlu za około 70 zeta i sprawiła się całkiem nieźle - wyciągnąłem nią zarówno płyn chłodzący, jak i olej z silnika. W poprzednich sezonach robiłem to metodą Kocurową, ale zawsze kończyło się to rozchlapaniem starego oleju tam, gdzie bym go nie chciał. Tym razem wyszła czysta robota i udało mi się wyciągnąć naprawdę cały olej, choć musiałem trochę pomanipulować końcem rurki ssącej, aby dotarła do ostatniej kałuży oleju w misce.

Marek

_________________
s/y Milonga
Jeanneau Fantasia 27
POL 18616


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
BMarek napisał(a):
W poprzednich sezonach robiłem to metodą Kocurową, ale zawsze kończyło się to rozchlapaniem starego oleju tam, gdzie bym go nie chciał


Moja strzykawka w tym roku na jesieni dożyła dni swoich i całkowicie odmówiła ciągnięcia oleju - trudno sobie myślę - i namówiony przez kolegę z czterdziestki obok kupiłem u Szwedów takie cudo:

https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja ... ju-650213/

Urządzenie jest super - ciągnie olej świetnie, nie podciąga fałszywego powietrza i chyba po raz pierwszy wyciągnąłem z tego silnika prawie tyle, ile do niego wlałem.

Prawie - bo z filtra nie wyciągnę.

Także odsysarkę polecam.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2020, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mialem taką, działała swietnie kilka lat, az dostała nóg (w jedną stronę).

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL