Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 03:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 cze 2009, o 19:10 

Dołączył(a): 5 gru 2008, o 08:45
Posty: 17
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam serdecznie mogę kupic od znajomego silnik zaburtowy johnson 85 CC silnik jest sprawny o mocy 4,5 konia cena za ten silnik to 200 zł. co sądzicie o tym silniku i jak jest chłodzony bo tego sie obawiam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Dwusuwowy, model z 1980 roku... Jak chłodzony to nie wiem, może jest jakiś fachowiec co po zdjęciach rozpozna: http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors/Boats-marine/Parts-accessories/Engine-parts/auction-220205120.htm

Edytka dodaje:
Tu masz trochę dyskusji o tym silniku: http://forums.iboats.com/search.php?searchid=4006712
A tu mówią o jakiejś pompie wody: http://forums.iboats.com/showthread.php?t=179292&highlight=johnson+4.5 ;)

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
majster 102 napisał(a):
jak jest chłodzony bo tego sie obawiam

Czego się obawiasz? Poważnie pytam.

ps. Jest chłodzony wodą, która ma wymuszony obieg za pomocą pompy.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 21:45 

Dołączył(a): 5 gru 2008, o 08:45
Posty: 17
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
głównie to jak sprawdzić czy chłodzenie działa?????to jest mój problem


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
majster 102 napisał(a):
głównie to jak sprawdzić czy chłodzenie działa?

Jest wiele metod. Najlepiej termometrem, ale można też oczkami i łapką. Nie wiem gdzie ten silnik ma umiejscowiony wylot wody chłodzącej - pewnie na podobieństwo innych silników z tamtego okresu (i nie tylko tamtego, współczesnych również) woda ciurka cienkim strumieniem spod silnika. Oczkami trzeba ją dojrzeć a łapką pomacać czy cieplejsza jest nieco od tej, w której jest silnik zanurzony.

ps. Popatrz na sig Suleq'a :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 22:28 

Dołączył(a): 5 gru 2008, o 08:45
Posty: 17
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
ok ślicznie dziękuję i pozdrawiam

[ Dodano: Pią 19 Cze, 2009 13:18 ]
HA HA silnik sprawny w 100% . Panowie i Panie silnik ten jest chłodzony wodą i z tego co sie zorientowałem to niema tam pompy wodnej tylko woda zasysana jest na zasadzie podcisnienia które powstaje w układzie wydechowym a częstą przyczyną braku chłodzenia są zatkane kanały wodne w silniku, wystarczy troszkę cierpliwości cieniutki drucik i sprężone powietrze tak było w moim przypadku po około godzinie i jednym piwku silnik działa jak nowy
Dziękuję wszystkim którzy mi pomogli z tym problemem Pozdrawiam !!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 256 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL