Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lis 2021, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jaki znacie najmniejszy generator diesla? Rozmiar ma znaczenie i waga również.
Co montują w instalacjach hybrydowych?

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2021, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
circa 113 kg, 80x70x80cm

Odpowiedź na drugie jest typu: a co sobie panocek życzy? :) (zwykle Fischer Panda...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2021, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Moniia napisał(a):
circa 113 kg, 80x70x80cm

113 kg???
https://kulinski.navsim.pl/art.php?id=3827&page=0

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2021, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
AIKI napisał(a):
Moniia napisał(a):
circa 113 kg, 80x70x80cm

113 kg???
https://kulinski.navsim.pl/art.php?id=3827&page=0


A zauważyłeś, że Szymon pyta o DIESLOWSKI generator?
Te, które pokazujesz to benzyna i lpg (znaczy, ten sam czort, dwupaliwowe). One są dużo lżejsze. Dieslowskie już jednak takie małe nie są, a najmniejsze są rzędu 5-6kW. I ważą tyle, ile takie małe dieselki ważą...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2021, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
AIKI napisał(a):


To są benzyniaki Andrzej ...
Pzdr
Wlodek

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2021, o 20:42 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
baoo napisał(a):
Jaki znacie najmniejszy generator diesla? Rozmiar ma znaczenie i waga również.
Co montują w instalacjach hybrydowych?


Tak na szybko, pierwszy z brzegu przykład, z firm wymienionych przez Monikę:

Fischer Panda 5000i.NEO PMS o mocy nominalnej 4.0 kW naprawdę nie jest szczególnie duży (L x B x H = 65 x 40 x 45 cm), napędzany chłodzonym wodą dieselkiem Kubota, ma obudowę dźwiękochłonną i produkuje prąd AC 230 V, 60 Hz.

Nie znam ciężaru tej maszynerii, ale chyba i to da się wyszukać na stronie Fischer-Panda:

https://www.fischerpanda.de/Generator-D ... _Hz_94.htm

______________________________________
Pozdawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2021, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Najmniejszy Fischer Panda 73 kg czyli tyle co diesel który jest. A cena? Można za to mieć z dwa hydrogeneratory i na solary może wystarczy.
Miałem nadzieję, że coś mniejszego może jest dostępne i bez tej całej bajeranckiej elektroniki.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Ostatnio edytowano 8 lis 2021, o 21:26 przez baoo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2021, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zobacz tu co oferują do sprzedaży https://www.alibaba.com/trade/search?fs ... type=&tab=

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2021, o 22:46 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2235
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 675
Uprawnienia żeglarskie: mam
baoo napisał(a):
z dwa hydrogeneratory

Tylko pamiętaj, żeby dobrze zamocować ;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2021, o 20:36 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
baoo napisał(a):
Najmniejszy Fischer Panda 73 kg czyli tyle co diesel który jest. A cena? Można za to mieć z dwa hydrogeneratory i na solary może wystarczy.
Miałem nadzieję, że coś mniejszego może jest dostępne i bez tej całej bajeranckiej elektroniki.


Może tym tropem????
https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-rote ... cd9db834e0

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 18:16 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
Bombel napisał(a):
baoo napisał(a):
Najmniejszy Fischer Panda 73 kg czyli tyle co diesel który jest. A cena? Można za to mieć z dwa hydrogeneratory i na solary może wystarczy.
Miałem nadzieję, że coś mniejszego może jest dostępne i bez tej całej bajeranckiej elektroniki.


Może tym tropem????
https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-rote ... cd9db834e0


Może i mały ten generator, ale za to jaki :rotfl: gustowny
No i bez bajeranckiej elektroniki....

___________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 20:14 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
tomasz piasecki napisał(a):
Bombel napisał(a):
baoo napisał(a):
Najmniejszy Fischer Panda 73 kg czyli tyle co diesel który jest. A cena? Można za to mieć z dwa hydrogeneratory i na solary może wystarczy.
Miałem nadzieję, że coś mniejszego może jest dostępne i bez tej całej bajeranckiej elektroniki.


Może tym tropem????
https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-rote ... cd9db834e0


Może i mały ten generator, ale za to jaki :rotfl: gustowny
No i bez bajeranckiej elektroniki....

___________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Gustowny, nie gustowny. Ma działać.
Skoro ktoś to robi, nazwa firmy znana, wiadomo że zza Odry, to.... może pogadać z nimi?
Może mają coś gustowniejszego :mrgreen:
O taki krok mię się rozchodziło

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Tylko, że on jest chyba równie mały co hultajski diselek Yanmara który mamy. A gdzie zmieścić w komorze jeszcze silnik elektryczny? Wydaje się, że nie tym tropem powinienem iść. A pojawił się tylko z powodu Webasto.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 21:39 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
baoo napisał(a):
Tylko, że on jest chyba równie mały co hultajski diselek Yanmara który mamy. A gdzie zmieścić w komorze jeszcze silnik elektryczny? Wydaje się, że nie tym tropem powinienem iść. A pojawił się tylko z powodu Webasto.


Przerabiałem ten temat i z racji kłopotów przestrzennych (na łódce poniżej 40 stóp nigdzie się nie to-to nie mieści), trudności instalacyjnych (podłączenia chłodzenia wodą i wydechu) oraz niepożądanych atrakcji dźwiękowych - dałem sobie spokój

Jest jeszcze jedna, interesująca opcja - generator (za przeproszeniem) wałowy, zamocowany za silnikiem, napędzany paskiem klinowym od wału śruby (o ile zmieści się pod kokpitem).

Taka maszyneria nie tylko może zastąpić osobny, zewnętrzny hydrogenerator, ale jest lżejsza, pomijając znacznie korzystniejsze - niż za pawężą - położenie środka ciężkości.

_________________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 21:54 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2235
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 675
Uprawnienia żeglarskie: mam
A może mocny alternator do Yanmara, aku ze 200ah i falownik? Ile mocy potrzebujesz?

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
tomasz piasecki napisał(a):
Jest jeszcze jedna, interesująca opcja - generator (za przeproszeniem) wałowy, zamocowany za silnikiem, napędzany paskiem klinowym od wału śruby


Tomek - ale taka konstrukcja dobra jest myślę, ale na dłuższy oceaniczne przeloty - na morza zamknięte typu Bałtyk mało ekonomiczna...

Pzdr
Wł.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

noone napisał(a):
A może mocny alternator do Yanmara


Silniki - nazwijmy to - napędowe - nie lubią być wykorzystywane na dłuższą metę jako prądnice.

Jak puścisz taki motor okazjonalnie na godzinę / dwie - nic mu się nie stanie.

Jak zaczniesz go tak wykorzystywać codziennie po parę godzin to w końcu może zastrajkować ...

Był na tym lub zaprzyjaźnionym forum wątek o tym ...

Pzdr
Włodek

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: baoo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 23:39 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
baoo napisał(a):
Tylko, że on jest chyba równie mały co hultajski diselek Yanmara który mamy. A gdzie zmieścić w komorze jeszcze silnik elektryczny? Wydaje się, że nie tym tropem powinienem iść. A pojawił się tylko z powodu Webasto.


Jako kryteria podałeś wyłącznie rozmiar i wagę. Nic nie wspomniałeś o tym co masz ani o dodatkowych urządzeniach "towarzyszących". Określ więc dokładnie co Cię interesuje, moc, pożądane wymiary i wagę, inne wymagania. Wiadomo będzie czego szukać.
Firma ROTEK produkuje kilka/naście typów małych, mniejszych i całkiem malutkich generatorów, tak na dieslu jak i na benzynie. Ale to Twój wybór. Ja bym sprawdził.
tomasz piasecki napisał(a):
Może i mały ten generator, ale za to jaki gustowny

Czy ten ci się bardziej wydaje gustownym?
https://www.olx.pl/dom-ogrod/narzedzia/ ... tor-rotek/

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2021, o 03:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mini Hydro Diesel Generator in Food Truck
Obrazek

https://pl.aliexpress.com/item/4000993032026.html

Na silniku typ JD178F/E https://www.cccme.cn/products/detail-8032044.aspx

Obrazek

Ewentualnie kupić silnik wysokoprężny chłodzony powietrzem https://www.google.com/search?q=JD178F% ... 03&bih=619 i prądnice z generatora benzynowego i połączyć jedno z drugim.

Obrazek

Zapytać u producenta https://awapower.pl/serwis_czesci.html o generator na silniku diesla ...
Załącznik:
SILNIK-DIESEL-186-HR-10-KM-DO-GENERATORA-nowy.jpg
SILNIK-DIESEL-186-HR-10-KM-DO-GENERATORA-nowy.jpg [ 101.14 KiB | Przeglądane 5745 razy ]


https://allegro.pl/oferta/silnik-diesel ... lBEALw_wcB

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: baoo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2021, o 10:24 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
bury_kocur napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
Jest jeszcze jedna, interesująca opcja - generator (za przeproszeniem) wałowy, zamocowany za silnikiem, napędzany paskiem klinowym od wału śruby


Tomek - ale taka konstrukcja dobra jest myślę, ale na dłuższy oceaniczne przeloty - na morza zamknięte typu Bałtyk mało ekonomiczna...

Pzdr
Wł.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

noone napisał(a):
A może mocny alternator do Yanmara


Silniki - nazwijmy to - napędowe - nie lubią być wykorzystywane na dłuższą metę jako prądnice.

Jak puścisz taki motor okazjonalnie na godzinę / dwie - nic mu się nie stanie.

Jak zaczniesz go tak wykorzystywać codziennie po parę godzin to w końcu może zastrajkować ...

Był na tym lub zaprzyjaźnionym forum wątek o tym ...

Pzdr
Włodek



Ależ oczywiście, Włodku !

Pomijając wszelkie komplikacje, związane z budową takiego interesu - poczynając od inwentaryzacji miejsca wbudowania, poprzez projektowanie i zamawianie części mechanicznych i budowę całego takiego układu zasilania - rzecz musi być przemyślana, bo takie czy inne zalety mogą się okazać w praktyce bardzo względne.

W teorii - wszystko to jest fajnie - ale na malej łódce, jak dowodzi praktyka, komplikacje o jakich pisałem wyżej, nie są bez znaczenia, a jak mawiała moja Mama "wszystko najłatwiej robi się językiem".

Na mojej łódce (28 stóp) żaden wbudowany generator się nie zmieści, budowa instalacji z inwerterem nie jest ekonomiczna, a prosta elektryka, jaką planuję (dwie - trzy baterie domowe + rozruchowa, ładowane z dieselka, wraz z 2 bateriami słonecznymi) wydaje się spełniać wymagania użytkowe.
Uzupełnieniem tego będzie instalacja 230V, do zasilania prostownika ładowania akumulatorów i paru gniazdek wtykowych, do użytku w porcie.

To moje, amatorskie spojrzenie na sprawę - ale mam kolegę, który nie tylko twierdzi że to jest minimalizm, lecz konsekwentnie buduje maleńki generator, napędzany silniczkiem od kosy spalinowej. Zobaczymy co z tego wyniknie.

____________________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowania - 3: baoo, Moniia, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2021, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
bury_kocur napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
Jest jeszcze jedna, interesująca opcja - generator (za przeproszeniem) wałowy, zamocowany za silnikiem, napędzany paskiem klinowym od wału śruby


Tomek - ale taka konstrukcja dobra jest myślę, ale na dłuższy oceaniczne przeloty - na morza zamknięte typu Bałtyk mało ekonomiczna...

Pzdr
Wł.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

noone napisał(a):
A może mocny alternator do Yanmara


Silniki - nazwijmy to - napędowe - nie lubią być wykorzystywane na dłuższą metę jako prądnice.

Jak puścisz taki motor okazjonalnie na godzinę / dwie - nic mu się nie stanie.

Jak zaczniesz go tak wykorzystywać codziennie po parę godzin to w końcu może zastrajkować ...

Był na tym lub zaprzyjaźnionym forum wątek o tym ...

Pzdr
Włodek
Dlaczego?
Sprawny hydrogenerator produkuje na przeciętnie szybkim 40 stopowym jachcie mniej więcej 80-150W w zależności od konstrukcji. Wydaje się mało, ale przy dolnej granicy to ok 1kWh w 12 godzin. Przy 12v systemie to circa 70Ah w twoich akumulatorach tylko dlatego, że płyniesz.
Naprawdę, nie masz 12 godzinnych przelotów na Bałtyku? Nie mówiąc o Śródziemnym? (Tez morze zamknięte…).

Efekty zależą mocno od osiąganej prędkości - do 2-3 węzłów nie uzyska się wystarczającej energii aby rozpocząć ładowanie, natomiast potem przyrost energii jest naprawdę bardzo gwałtowny.

Przy czym tutaj podaje raczej stare dane, bo nowych nie chce mi się szukać w tej chwili (tak, nie chce mi się - sue me). Z praktyki z najnowocześniejszymi hydrogeneratorami obecnie od naszych przyjaciół z UMA mogę powiedzieć że przy 7 w. produkcja przekracza 500w. W oparciu o istniejący wał prawdopodobnie da się zrobić generator o mocach rzędu 200-300W

A to już jest ładowanie na 6 godzinach przejścia rzędu 1.5-3kWh - czy naprawdę takie nieistotne? Dla systemu 12v to 100-200Ah…

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: baoo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2021, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Cytuj:

To moje, amatorskie spojrzenie na sprawę - ale mam kolegę, który nie tylko twierdzi że to jest minimalizm, lecz konsekwentnie buduje maleńki generator, napędzany silniczkiem od kosy spalinowej. Zobaczymy co z tego wyniknie.

____________________________________

Pozdrawiam
tomasz


A co złego w minmaliźmie?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2021, o 12:32 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
Moniia napisał(a):
Cytuj:

To moje, amatorskie spojrzenie na sprawę - ale mam kolegę, który nie tylko twierdzi że to jest minimalizm, lecz konsekwentnie buduje maleńki generator, napędzany silniczkiem od kosy spalinowej. Zobaczymy co z tego wyniknie.

____________________________________

Pozdrawiam
tomasz


A co złego w minmaliźmie?


Wiesz, on nie powiedział tego wprost, ale czułem, że to jest jakby passee....
A na dobitkę, inny kolega powiedział że teraz na mazurskich jachtach się montuje po dwie - trzy lodówki, więc i cała konwersacja się zawiesiła :D

___________________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2021, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojciech napisał(a):
https://pl.aliexpress.com/item/4000993032026.html

Uzupełniająco link do producenta generatorów z większym wyborem produktów http://www.honlufoodcart.com/productgro ... ndex.88.50

Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: baoo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2021, o 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
tomasz piasecki napisał(a):
baoo napisał(a):
Tylko, że on jest chyba równie mały co hultajski diselek Yanmara który mamy. A gdzie zmieścić w komorze jeszcze silnik elektryczny? Wydaje się, że nie tym tropem powinienem iść. A pojawił się tylko z powodu Webasto.


Przerabiałem ten temat i z racji kłopotów przestrzennych (na łódce poniżej 40 stóp nigdzie się nie to-to nie mieści), trudności instalacyjnych (podłączenia chłodzenia wodą i wydechu) oraz niepożądanych atrakcji dźwiękowych - dałem sobie spokój

Jest jeszcze jedna, interesująca opcja - generator (za przeproszeniem) wałowy, zamocowany za silnikiem, napędzany paskiem klinowym od wału śruby (o ile zmieści się pod kokpitem).

Taka maszyneria nie tylko może zastąpić osobny, zewnętrzny hydrogenerator, ale jest lżejsza, pomijając znacznie korzystniejsze - niż za pawężą - położenie środka ciężkości.

_________________________________________

Pozdrawiam
tomasz

To u mnie nie przejdzie. Silnik pod stołem, śruba pod schodkami. Wał dzieli podległe w wejściu.
Dlatego rozważałem opcje silnika elektrycznego/generatora w jednym. Plus mały generator diesla jako zapas/dodatkowe lądowanie np. przy wymuszonej dłużej jeździe na silniku elektrycznym i deficycie ładowania.
Adam po co mi falownik? Ja mam 8 konny silnik. Mocniejszy alternator dużo mi nie da. Z tych 15-20A co robi może wyciągnę 30. Przyrost niewielki, a obciążenie silnika duże. Teraz jest optykę fajnie ze lądowanie mam już na jałowych obrotach. A pojemności użytkowej litówek mam ponad 250.
Kocurze gdybym robił łódkę na Bałtyk to bym po prostu wstawił silnik elektryczny, drugi bank lifepo4 i już. Żaden diesel nie byłby już potrzebny. Ale na dłuższe pasaże lądowanie z silnika się nie sprawdza.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2021, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bombel napisał(a):
baoo napisał(a):
Tylko, że on jest chyba równie mały co hultajski diselek Yanmara który mamy. A gdzie zmieścić w komorze jeszcze silnik elektryczny? Wydaje się, że nie tym tropem powinienem iść. A pojawił się tylko z powodu Webasto.


Jako kryteria podałeś wyłącznie rozmiar i wagę. Nic nie wspomniałeś o tym co masz ani o dodatkowych urządzeniach "towarzyszących". Określ więc dokładnie co Cię interesuje, moc, pożądane wymiary i wagę, inne wymagania. Wiadomo będzie czego szukać.
Firma ROTEK produkuje kilka/naście typów małych, mniejszych i całkiem malutkich generatorów, tak na dieslu jak i na benzynie. Ale to Twój wybór. Ja bym sprawdził.
tomasz piasecki napisał(a):
Może i mały ten generator, ale za to jaki gustowny

Czy ten ci się bardziej wydaje gustownym?
https://www.olx.pl/dom-ogrod/narzedzia/ ... tor-rotek/


Gustowny ale benzyniak. Raz ze to średnia ciecz na jachcie. Niebezpieczne i będzie śmierdzieć. No i paliwo inne niż do Webasto.
Waga i wymiary są kluczowe bo mnie ograniczają. A mój pobór to od 3 do w porywach 6A/h. Nie potrzebuje niczego dużego/mocnego. Fajnie gdyby był wstanie utrzymać w pracy ciągłej silnik elektryczne, ale nie jest to wymóg podstawowy. Łódka 30 stóp, waga do 3t.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2021, o 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
baoo napisał(a):
Kocurze gdybym robił łódkę na Bałtyk to bym po prostu wstawił silnik elektryczny, drugi bank lifepo4 i już. Żaden diesel nie byłby już potrzebny. Ale na dłuższe pasaże lądowanie z silnika się nie sprawdza.



Szymonie - mnie się na moje bałtyckie pływania sprawdza posiadany stan rzeczy - silnik 40 KM + składana śruba.

Sprawdza się także w 100 % ładowanie z silnika.

Mam tak - baterie - dwa banki - rozruchowy 140 Ah + hotelowy 350 Ah.

Baterie ładowane z silnika separatorem ładowania 40 A + ładowane z lądu ładowarką 40 A z trzema separowanymi wyjściami.

Dodatkowo mam 230 W z solarów, ale tylko do banku hotelowego.

Nie pływam po Bałtyku z przelotami dłuższymi niż max. 48 godzin - zwykle przelot do SE to max. 24 h - potem staję gdzieś w porcie z dojściem do 230 V lub - jak jestem naładowany po dłuższym przelocie na silniku to mogę spokojnie na kotwicy.

A potem są to odcinki po 30 - 40 mil dziennie czyli 6 - 8 godzin żeglugi.

To jest bardzo lajtowe pływanie turystyczne mające się nijak do jakiegoś ambitnego pływania oceanicznego.

A ponieważ pływam tu gdzie pływam i dalej pływać nie zamierzam - jak również nie zamierzam zmieniać sposobu żeglugi - to osobiście nie ma sensu u mnie nic zmieniać w energetyce jachtu - dotychczasowa energetyka + jej ładowanie sprawdza mi się w 101 %.

Co do diesla - z życiu nie zamienił bym go na żaden silnik elektryczny - w tym roku na wyprawie na daleką północ spaliłem ok 650 litrów ropy (z Polski wziąłem 350 l), ale było sporo pływania na silniku (ok 350 godzin) - dziennie często po 8 godzin, co w tym momencie załatwiało temat ładowania całkowicie - mogłem dzięki temu często nocować na kotwicy lub na bojach klubowych SXK.

Elektryk w tej wyprawie by się absolutnie nie sprawdził.

A silnik spalinowy daje dodatkowo dużo ciepła - co wykorzystuję do ogrzewania jachtu - a było to w tym roku na północy bardzo potrzebne - oraz dużo ciepłej wody - co także nie jest bez znaczenia w moich rejsach.

Także osobiście zostanę przy posiadanej wersji energetycznej i napędowej z silnikiem Diesla - mnie się ten układ sprawdza.
Pzdr
Włodek

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2021, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Włodku, bo my mamy podobne zapotrzebowanie na komfort tylko w różnych aspektach. Ja mogę się obyć bez ciepłej wody w kranie, ale hałas silnika to dla mnie ogromny dyskomfort które nie zniwelują inne dobrodziejstwa. Dlatego bez problemu idę w minimalizm hotelu, ograniczenia poboru prądu byle jak najrzadziej włączać to głośne ustrojstwo.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 2: Moniia, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2021, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
baoo napisał(a):
Włodku, bo my mamy podobne zapotrzebowanie na komfort tylko w różnych aspektach. Ja mogę się obyć bez ciepłej wody w kranie, ale hałas silnika to dla mnie ogromny dyskomfort które nie zniwelują inne dobrodziejstwa. Dlatego bez problemu idę w minimalizm hotelu, ograniczenia poboru prądu byle jak najrzadziej włączać to głośne ustrojstwo.


To nie chodzi o ciepłą wodę - ja lubię żeglować na żaglach a nawet bardzo lubię, ale dźwięk silnika diesla nie jest dla mnie irytujący szczególnie w świetle efektów i zysków z tego wynikających.

Dam Ci prosty Szymonie przykład - byliśmy w tym roku daleko na północy, ale jak wracaliśmy to okazało się, że wiatry mamy głównie przeciwne.

Gdyby nie silnik to podejrzewam, że tkwilibyśmy na tej dalekiej północy do tej pory.

A tak mieliśmy miesiąc płynięcia ... w dużej połowie przelotu na dieslu.

Przy okazji akumulatory naładowane - w kranie ciepła woda - normalnie żyć / nie umierać :-P

Jedyny mankament to ilość spalonej ropy, ale cóż - coś za coś.

Pomijając fakt, że nie lubię się halsować, bo to hmmm... nie dla dżentelmenów :rotfl: a poza tym ogromnie wydłuża przeloty.

Także na pewno mamy Szymonie coś wspólnego - obaj lubimy pływać, tyle, że każdy z nas inaczej :-P

Pzdr
Włodek

PS - pomijam Szymonie jeszcze jeden aspekt mojej wodniackiej przeszłości - dawno temu - jakieś lat wstecz 35 - w swojej wieloletniej przygodzie z pływaniem miałem etap siedmiu lat pływania zawodowego takim niewielkim stateczkiem - i jest to coś, co jak widać z tego z tyłu głowy mi zostało - diesel nie jest mi wrogiem :D - ja go po prostu nie słyszę - ot, coś tam sobie przyjaźnie pomrukuje pchając łódkę do przodu ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2022, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2012, o 00:29
Posty: 23
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: JSM, MSM
https://www.whisperpower.com/diesel-gen ... /piccolo-5 Mogę zaproponować fajną cenę.

_________________
Zapraszam do sklepu Elektrykajachtowa.pl
Oferujemy zarówno materiały do budowy instalacji elektrycznych, jak i produkty związane z bezpieczeństwem i ratownictwem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2022, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Nie spełnia wymagań.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL