Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Starociąg do silnika zaburtowego Epropulsion
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=34877
Strona 1 z 1

Autor:  Jerry888 [ 30 mar 2025, o 13:29 ]
Tytuł:  Starociąg do silnika zaburtowego Epropulsion

Dzień dobry,
Mam problem z dobraniem sterociągu do elektrycznego do silnika zaburtowego Epropulsion spirit - wersja pod sterociąg. Na youtubie widziałem sterociąg elektryczny i spodobało mi się takie rozwiazanie. Może ktoś z was ma doświadczenie jak się do tego zabrać?

Załączniki:
IMG_0189.jpeg
IMG_0189.jpeg [ 180.2 KiB | Przeglądane 1164 razy ]

Autor:  Wojciech [ 30 mar 2025, o 21:14 ]
Tytuł:  Re: Starociąg do silnika zaburtowego Epropulsion

Jerry888 napisał(a):
Na youtubie widziałem sterociąg elektryczny i spodobało mi się takie rozwiazanie.

Widziałem na yt jak przy elektrycznych sterociągach łodzie na brzegu lądowały.
Być może jednostkowe przypadki, ale zdarzają się.

Autor:  Jerry888 [ 31 mar 2025, o 15:02 ]
Tytuł:  Re: Starociąg do silnika zaburtowego Epropulsion

Potrzebuję tego silnika głównie jako dodatkowego do pływania jachtem żaglowym na silniku w strefie ciszy. Wtedy będzie zablokowane skręcanie silnika a sterowanie będzie normalnie płetwą sterową. Myślę że w tym wypadku nie ma dodatkowego ryzyka związanego z elektrycznym sterociagiem. Natomiast sterociąg przyda mi się do manewrów portowych. Mam silnik stacjonarny i wydaje mi się, że ciasne podejście np tyłem między dwa jachty będzie łatwiejsze na zaburtowym ze sterowaniem. Rumpel będzie zdemontowany w silniku elektrycznym ze względu na miejsce montażu i dla tego do wersji ze sterociagiem przydałby się sterociąg.Głównie do tego jest potrzebny sterociąg. Manewrowanie na małych prędkościach, co jest pewnym ograniczeniem przy silniku stacjonarnym. Nie mam odpowiedniej prędkości to nie skręcam.

Autor:  Wojciech [ 31 mar 2025, o 17:51 ]
Tytuł:  Re: Starociąg do silnika zaburtowego Epropulsion

Twój silnik może być sterowany zestawem mechanicznym np. Telaflex https://www.compass24.pl/zestaw-safe-t- ... S1aAUmGc4k lub zestawem hydraulicznym do układu kierowniczego silników o mniejszej mocy, zobacz przykładowo https://www.vevor.pl/zestaw-do-sterowan ... gIuFvD_BwE
Montaż takiego zestawu nie wymaga specjalistycznych serwisów. Trzeba jednak odpowiednio przeliczyć długość pancerza który ma być swobodnie zabudowany pomiędzy przekładnią telaflex pod kierownicą, a kolumną/ jarzmem silnika. W jarzmie silnika masz rurę do której przykręca się pancerz przekładając przez nią sztywne cięgno.

Pływałem na jachcie żaglowym z silnikiem ePropulsion SPIRIT 1.0 EVO tym, że nie było konieczne cięgno sterociągu. Był wyposażony w rumpel.

Zapytaj u sprawdzonego sprzedawcy co może zaproponować do silnika https://mc-sklep.pl/silnik-elektryczny- ... -1386.html

Zobacz to rozwiązanie ze strony w/w https://mc-sklep.pl/mc-tilt-trim-trym-e ... -1591.html

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/