Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 06:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

do spokojnej turystyki rodzinnej (5 osób+dziecko) : Tango 780 Family czy Tango 730 lub Tango 780 Sport ...?
Ankieta wygasła 6 maja 2012, o 08:41
Tango 780 Family 55%  55%  [ 6 ]
Tango 780 F-Sport 18%  18%  [ 2 ]
Tango 730 0%  0%  [ 0 ]
Sportina 595 9%  9%  [ 1 ]
Pegaz 737 0%  0%  [ 0 ]
Janmor 20 0%  0%  [ 0 ]
Mak 747 18%  18%  [ 2 ]
Liczba głosów : 11
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sie 2009, o 08:41 

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 08:27
Posty: 7
Lokalizacja: woj. Mazowieckie
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam Was serdecznie. :-)
Potrzebuję pomocy w dotarciu do sklepów lub firm, które sprzedają Luki pokładowe do jachtów firmy "TiT".
Na naszym jachcie pod wpływem twardego uderzenia pękł takowy... :-(
Co ciekawe... nie jest to pęknięcie powierzchniowe lecz wewnętrzne. Wewnętrzna część pokryła się specyficzną siateczką/ pajęczyną. Czyżby to były szyby zespolone z paru warstw...? To nie zwykła pleksi..... Prawdo podobnie będzie dość drogi.... No cóż....
Ma dość nietypowe rozmiary....
Chcieli byśmy wymienić na taki sam. Nie wiem gdzie tą firmę - TIT znaleźć. Czy w ogóle ona jeszcze istnieje ??? Może macie jakieś namiary na sprzedawców, przedstawicieli...itp.
Proszę Was bardzo o pomoc, będę zobowiązany !!!

Pozdrawiam
"tang o454" :-)

P.S.
Zdjęcie tego luku znajduje się tutaj: http://allefree.pl/galleries/34905/medium/photo1.jpg
lub tutaj:


Załączniki:
zdjecia forluk4.jpg
zdjecia forluk4.jpg [ 81.68 KiB | Przeglądane 89 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2009, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A jesteś w stanie ten skrót rozwinąć? Bo jak na razie znalazłam tylko elektronikę i systemy informatyczne...

A odnośnie szyby - prawdopodobnie rzeczywiście jest klejona z warstw tak jak samochodowa, przynajmniej wygląda to dokładnie tak samo po uderzeniu :) Potwierdza to też ta czarna obwódka wokół krawędzi, bardzo charakterystyczna dla takich szyb...

Jaki to jacht?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2009, o 14:50 

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 08:27
Posty: 7
Lokalizacja: woj. Mazowieckie
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witaj Koleżanko z za "większej wody", :wink: dziękuję za zainteresowanie... !
1. Nie rozszyfrowałem do tej pory skrótu - TiT / widniejącego na niniejszym luk-u.... :-(
2. Wymiary zewnętrzne samej szyby są dość nietypowe (47/48 cm)
3. Jacht na którym szkoda się zdarzyła to : TANGO 780 FAMILY ( dokładnie na tym jachcie - Tango 780 Family link do zdjęcia jachtu 1 , 2 zdj. , zdj.3 )
Pozdrawiam
"tango780f" :-)

dodatkowe zdjęcia: http://www.imagic.pl/files//14100/zdjecia%20forluk1.jpgluk pokładowy TiT - zdjęcie duże
http://www.imagic.pl/files//14100/zdjecia%20forluk2.jpg luk pokładowy TiT - wycinek zewnętrzny...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2009, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A ja tak trochę offtopicznie jeśli chodzi o luk, ale jak najbardziej w temacie ankiety :-)

W Polsce bigamia jest zabroniona, więc jak może być turystyka rodzinna 5 osób + dziecko?


-------------------------
Pozdrawiam niezwykle zaciekawiony.
Marek MAAR Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2009, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
tango780f napisał(a):
Nie rozszyfrowałem do tej pory skrótu - TiT

TiT to była nazwa własna firmy.
Firma już nie działa ale ktoś przejął ich produkcję (wiedziałem ale zapomniałem kto)
Może to być Trimet http://www.trimet.pl/?id=13
W zeszłym roku Kolega też miał problemy z takim lukiem jak Twój i właśnie znalazł pomoc w firmie, która to przejęła.
Zadzwoń do nich, jeżeli to nie oni to będziemy szukać dalej :wink:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2009, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
boSmann napisał(a):
ktoś przejął ich produkcję (wiedziałem ale zapomniałem kto)
Może to być Trimet


Nie zapomniałeś. To oni! :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 08:56 

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 08:27
Posty: 7
Lokalizacja: woj. Mazowieckie
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam Was :-)
Dzięki Bardzo i już sprawdzam, zdwonię..... !
O wynikach nie omieszkam powiadomić
wkrótce....
Pozdrawiam :-)
"Tango780f"

[ Dodano: Sro 12 Sie, 2009 09:24 ]
Witam ponownie
Dzwoniłem. Dowiedziałem się że Firma "Trimet" z Radomia przejęła produkcję firmy "TiT". Niestety luki pokładowe produkowane w tej chwili mają zmienione parametry.
Nie są wyposażane w porządne szyby hartowane tylko zwykłe akrylowe. Najgorzej że zmieniono także wymiary luków stosując się prawdopodobnie do technologi i kosztów.
Poszukuję więc kontaktu z Właścicielem Warszawskiej firmy "TiT", Panem Krzysztofem Kowalczykiem w celu zasięgnięcia informacji o możliwości sprowadzenia szyby hartowanej do tego typu luku, o tych (pierwotnych) wymiarach (wmontowanego w pokład jachtu).
Przybliżone wymiary samej szyby to: 47/48cm.
Dziękuje za Wasze zaangażowanie i pozostaję zobowiązany w pomocy j/w...
Z racji wykonywanej zawodowo profesji służę bezinteresowną pomocą (wsparciem) przy naprawach sprzętu kopiującego/ drukującego/ laserowego (xero-kopiarki). Wiedzą, siłami, możliwościami... (tel.0601 290-960)
Pozdrawiam
"Tango780f" :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
tango780f, ja nie bardzo rozumiem a z opisu nie wynika jednoznacznie.
W tym luku pękła szyba? I chcesz wymienić tylko szybę? I szukasz całego luku?
Czy tam przypadkiem szyba nie była po prostu wklejona?

U większości szklarzy zamówisz takie hartowane/przyciemniane okienko i za pomocą tubki Sikaflexu (chyba 295 - niech się jakiś specjalista wypowie) sam sobie wkleisz. To naprawdę jest stosunkowo proste przedsięwzięcie :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Fakt, teraz ze szkłem nie powinno być problemu.
Producentów jak mrówków
Na szybkiego od Pana Gugiela
http://www.hart-szklo.com.pl/?gclid=CPO ... zAodyyy8gw
http://www.nordglass.pl/
http://www.9477.pl/segla/

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
tango780f,

U większości szklarzy zamówisz takie hartowane/przyciemniane okienko i za pomocą tubki Sikaflexu (chyba 295 - niech się jakiś specjalista wypowie) sam sobie wkleisz. To naprawdę jest stosunkowo proste przedsięwzięcie :-)


Zgadzam się z przedmówcą (-ami) że najlepiej zająć się samą szybą. Tak jak zaznaczyłam, szyba najwyraźniej była szybą klejoną i to takiej, a nie zwykłej hartowanej musisz szukać. Zwykła ma tą wadę, że po takim uderzeniu luku nie masz, a raczej luk masz, tyle że permanentnie otwarty, bo szyba leży na dole w postaci drobnej mączki :)

Ale jak znajdziesz taką nic nie powinno stać na przeszkodzie, aby wymienić tylko szybę (chyba że i samo obramowanie luku zostało uszkodzone, ale o tym nie wspominałeś)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Moniia napisał(a):
najwyraźniej była szybą klejoną i to takiej, a nie zwykłej hartowanej musisz szukać.

Np takiej http://www.nordglass.pl/index.php/produ ... y_okretowe

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Bez przesadyzmu proszę - za taką "okrętową" to sobie kilka luków kupić można :-)

A tak na poważnie, to są folie zabezpieczające/przeciwwłamaniowe/etc, które tanim kosztem realizują wymagania śródlądowych jachtów.
Kupując szybę można sobie zażyczyć takowa folię i to może być jedno lub dwustronne oklejanie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maar napisał(a):
A tak na poważnie, to są folie zabezpieczające/przeciwwłamaniowe/etc, które tanim kosztem realizują wymagania śródlądowych jachtów.


To też jest wyjście, choć nigdy nie widziałam w praktyce (znaczy PO efektownym uderzeniu). Jedynie pamiętam, że kiedyś ktoś zajmujący się takim oklejaniem odradzał zastosowanie do szyb hartowanych - nie mam pojęcia czemu, pamięć już nie ta* :) Tylko tyle utkwiło mi w pamięci, ja sama przychylam się do opinii że to powinno zadziałać...

*skleroza znaczy się mnie dopada...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2011, o 01:12 

Dołączył(a): 15 sty 2011, o 00:44
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st.j.
Witam,

Może nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.
Z tego co pamiętam to producenci okien jachtowych zrezygnowali ze szkła hartowanego ze względu na jego kruchość i brak odpowiedniej elastyczności. Jest to bardzo mocne i wytrzymałe szkło ale jak już pęknie to leci w drobny mak.

W samochodach szyby hartowane to głównie szyby boczne a czasem także tylne, chyba tylko maluchy miały kiedyś przednie hartowane.

Obecnie przednie i tylne szyby są głównie klejone "laminowane" od środka.
dwie szyby z warstwą epoksydy pomiędzy wędrują do pieca i tam są zgrzewane i formowane. Taka szyba po pęknięciu nie rozpada się, a w miejscu uderzenia powstaje charakterystyczna pajęczyna.

Wracając do jachtów stosuje się z tego co wiem szyby poliwęglanowe. Odpowiednio "dymione" i utwardzane. taki luk może pracować wraz z jednostką w ciężkich warunkach sztormowych i nie pęknie z powodu odgięć i naprężeń.
Niestety szyby poliwęglanowe maja ograniczoną żywotność w warunkach atmosferycznych. z biegiem lat przestają już być przezroczyste, pojawiają się mikropęknięcia, rysują się szybciej, odbarwiają się. Dlatego nie stosuje się ich na statkach które pływają po 50 lat.

Obecnie producenci luków maja własne technologie produkcji szyb do luków, oraz ich montażu. szyby są odporne na zarysowania metalowymi rzeczami np. narzędziami, szeklami nie odbarwiają się i nie spękają po latach (jakieś domieszki chromu czy teflonu)


Moim zdaniem musisz ocenić czy lepiej wymienić luk czy wstawiać szybę.
Widać że Twój luk jest dość wysoki, podobnej budowy są luki klasy OCEAN.
nie wiem jak zrębnica mocno jest osadzona. Jeśli jest to luk klasy OCEAN to warto go porządnie zrobić o ile był szczelny. Wstaw dobrą poliwęglanową szybę, najlepiej zlec to komuś kto zwulkanizuje ramę z lukiem. Jeśli sam chcesz to robić to samym sikaflexem bez primera nie wiele zdziałasz.

Mam nadzieje, że moja wypowiedź się przyda
Pozdrawiam
Kodzio


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2011, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jest taka firma w Warszawie, która dorabia takie szyby, nazywa się
PYROFLEX
SPÓLDZIELNIA PRACY
USŁUG SZKLARSKICH
PYROFLEX
04-347 WARSZAWA,
ul. Boremlowska 48

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2011, o 17:34 

Dołączył(a): 19 mar 2011, o 10:35
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam serdecznie kolegów i koleżanki chciałbym zabrać głos w dyskusji i poprawić pana kodzio84 nie prawdą jest że owiewki do jachtów produkowane są wyłącznie z plexi porządne jachty mają prawdziwe szkło hartowane które jest bardzo wytrzymałe (wiem bo sam skakałem po szybach giętych w owiewki i nie strzeliła :) najbardziej narażone są ranty które zabezpiecza uszczelka i profil. Nasza firma jest producentem owiewek ze szkła. Nie chce w pierwszym poście umieszczać reklamy dlatego jeśli kolega szukający szyby do swojej łodzi dalej jej szuka to niech odezwie się na priv a coś wymyślimy bo szyby laminowane oczywiście też robimy. pozdrawiam danny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 235 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL