Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 15:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lut 2010, o 07:58 

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 11:39
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam wszystkich,mam pare pytań do was poniewarz jestem nowicjuszem i mieszkam za granicą ciężko tu o porady czy fachową literaturę.zakupiłem łudż motorową typu spedboat 5m ale bez silnika, mam zamiar zakupić silnik ale ni w ząb nie wiem jak się do tego zabrać a nie chcę kupić nieprzydatnej mi rzeczy.Chodzi mi o moc,cała ta elektryka,długość stopy i tego typu parametry, przedewszystkim na co zwrucić uwagę przy zakupie.Z góry dziękuje Paweł.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2010, o 14:55 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Faktycznie z nowicjuszem sprawa.
Było by o wiele łatwiej, gdybyś zamieścił jakieś foto tej łódki bo nie wiem co to za kadlub?
/ślizgacz czy wypornościówka/ - od tego zależy dobór silnika. Sądząc z okreslenia " speedboat"
prawdopodobnie to ślizgacz.
Teraz przydało by się znać wagę kadłuba. Aby poruszyć kadłub o masie 1tony wystarczy silnik
ok 6 - 9KM. Jeśli to ma wejść w ślizg - potrzebne ci będzie ok.40 - 60KM. Jeśli dodatkowo będziesz chciał zabrać na pokład dwie dziewczynki i im zaimponować potrzebne będzie 120 - 150KM. Nie wspominam o umiejętnościach w posługiwaniu się takimi mocami bo tym można już zrobić krzywdę.
No i nie należy przesadzać z silnikiem, co by łódka pod jego ciężarem nie utonęła sama.
Silniki poza tym dzielą się na stacjonarne oraz przyczepne. Podejrzewam, ze Twój kadłub przystosowany jest do silnika przyczepnego. /stacjonarny był by zabudowany fabrycznie./
Pic polega mniej więcej na tym, by pędnik/śruba/ wraz z płytą kawitacyjną znajdowały się poniżej dolnej krawędzi dna.Zapobiega się wtedy zakłóceniom w opływie wody i właściwie wykorzystane są parametry pędnika. To w tym celu określa się silnik z długą/krotką stopą.
Jaką stopę wybrać?! - to zależy od wysokości pawęży. Powieś silnik na pawęży i zobacz, czy śruba nie jest zasłaniana przez kadłub. Jeśli jest zasłaniana, należy zastosować tzw. długą stopę.
A najlepiej zamieść parę fotek: całego kadłuba, pawęży, wnętrza a na pewno wiecej będzie można Ci podpowiedzieć.
Pozdrawiam,
stary praktyk.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL