Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
NavSim Technology https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=6024 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | trym.art [ 20 wrz 2010, o 13:31 ] |
Tytuł: | NavSim Technology |
Czy korzystaliście z takiego oprogramowania NavSim Technology w swoich rejsach? chodzi o SailCruiser, BoatCruiser, czy NavCruiser Pro. Jeśli macie jakieś inne programy, z których korzystacie wykorzystując laptopa, to jakie są Wasze opinie o tychże programach, jak się sprawdzają w wykorzystaniu zarówno po polskich akwenach jak i światowych, jakię programy polecacie, czy wywalenie odpowiedniej kasy przekłada się na jakość takowego programu. http://www.enavigare.pl/portal.nsf/main ... mentId=A72 http://www.smart.gda.pl/Programy-nawigacyjne Komputerowy system obrazowania map morskich i nawigacji. Współpracuje z AIS, GPS, ARPA, ECDIS, sonarem, wiatromierzem i autopilotem poprzez NMEA0183. Wbudowane funkcje optymalizacji halsowania. W pełni konfigurowalny interfejs nawigatora. ![]() SailCruiser stworzony specjalnie dla żeglarzy, intuicyjny program nawigacyjny na komputer PC. Program SailCruiser oblicza trasę halsowania łodzi żaglowych biorąc pod uwagę siłę, szybkości i kierunek wiatru, tak by dotrzeć do celu jak najszybciej i najskuteczniej. Standardowe mapy do nawigacji GPS przyjmują, że łodzie żaglowe podróżują do celu w linii prostej, w związku z tym nie są w stanie obliczyć dokładnego czasu przybycia do celu z powodu halsowania. My mamy rozwiązanie! SailCruiser dostarcza nowy standard nawigowania łodzi żaglowych. Czas halsowania do celu (Tacking Time to Destination (TTD) ) jest podstawową informacją, którą wszyscy żeglarze powinni posiadać. SailCruiser oblicza i pokazuje optymalną trasę halsowania oraz czas halsowania do celu. Spośród jego wielu innowacyjnych rozwiązań, SailCruiser pokazuje trasę halsowania z wieloma punktami trasowymi. ![]() Żeglarze sportowcy znajdą tutaj bezcenną pomoc, pokazane trasy halsowania i czas halsowania do celu. Dlaczego żeglować metodą prób i błędów kiedy można zobaczyć najlepszą trasę halsowania oraz czas halsowania do celu jednym spojrzeniem. Nawet zanim wpuścisz wiatr w żagle. SailCruiser można bezpłatnie aktualizować online, aktualizacje zawierają wszystkie elementy planowania trasy aby zapewnić bezpieczną podróż: - Planowanie trasy za pomocą jednego kliknięcia - Edytowalne znaczniki - Strefy i alarmy (na wejściu lub wyjściu) - Spójna mapa do drukowania w wysokiej rozdzielczości - Widoki: kurs w górze, północ lub północ magnetyczna w górze - Rotacja mapy - Przyjazny dla użytkownika interfejs z informacjami, przewodniki i uaktualnianie menu pomocy online - Edytowalne rozplanowanie i zarządzanie kolorami - Ponad 40 okienek do wyboru zaczynając od widoku 3D, kontroli kamery i wiatru i.t.p. - Pływy i prądy - Mariny i ciekawe miejsca - Widoki ekranu: dzień, noc i zmierzch - Człowiek za burtą - Wiele pomocy nawigacyjnych: GPS, AIS, wiatromierz, automatyczny pilot, ARPA/MARPA i sonda głębokości - Współpraca z mapami C Mapy NT+, C Mapy MAX, Maptech, NDI Digital Ocean, NOAA ENC S 57, QV, SoftChart, E Topo SailCruiser współpracuje z mapami C-Map MAX które zawierają bardzo szczegółowe informacje wektorowe z wieloma dynamicznymi cechami, włączając: - porty, wejścia i fotografie marin - przybrzeżne drogi, elewacja i ciekawe miejsca - informacje o pływach i prądach - błyskające pomoce nawigacyjne - widok z perspektywy z kontrolą kąta widoku - mapy C-Marina ze szczegółowymi rysunkami basenów jachtowych, pokazane doki i informacje o obiektach Licencja jest ważna na dwa komputery |
Autor: | Carlo [ 20 wrz 2010, o 15:11 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Hmmm dobrze, że się interesujesz różnymi programami, ale nie lepiej najpierw po prostu zacząć żeglować?? ![]() |
Autor: | dzudzi [ 20 wrz 2010, o 17:11 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
po co cały laptop? wystarczy telefon:) |
Autor: | trym.art [ 20 wrz 2010, o 18:44 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Ale Wy pomagacie nie ma co, przyjaciel pytał mnie o takiż właśnie program, a znając Waszą bogatą wiedzę w tego typu oprogramowaniu, zadałem pytanie, tworząc taki temat... Więc proszę Was o pełniejszą wypowiedź... czy jest sens zakupu takiego programu... |
Autor: | Cape [ 20 wrz 2010, o 18:53 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
To jest bardzo dobry program. Ale prawdziwym fachowcem w tym temacie jest Stara Zientara. Może się wypowie. |
Autor: | trym.art [ 20 wrz 2010, o 19:15 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
dzięki cape, no tak też myślałem, bo czytałem trochę opinii i chwalą go sobie ludziska, wykorzystując jego potencjał. StaraZientara na pewno coś podpowie, masz rację on zna się na rzeczy i mam nadzieję, że znajdzie chwilkę na wypowiedź. A jeśli nie NavSim to jaki program polecasz, polecacie? |
Autor: | Zgrzyb [ 20 wrz 2010, o 19:24 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Ale jak znam Starą Zientarę to będzie polecał do nawigacji OpenCPN-a . Korzystałem ostatnio z programu NavSimu na Delphii a wcześniej na Zawiszy. Znakomite narzędzie nawigacyjne . Na Zawiszy podpięty był AIS, radar, wiatromierz a wszystko to skonfigurował Jacek Pietraszkiewicz. Pracowało znakomicie. |
Autor: | Maar [ 20 wrz 2010, o 22:38 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Po zmianie literek na cyferkę wyzbyłem się nielegalnego oprogramowania ![]() Zastanawiam się jak jest rozwiązana sprawa z kopiami roboczymi? Na stronie nie mogę znaleźć czy można program zainstalować na kilku komputerach (np. na domowym PC do planowania i na laptopie do nawigacji)? |
Autor: | Stara Zientara [ 21 wrz 2010, o 00:51 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
NavSim jest bardzo dobry, tylko nie mogę się przyzwyczaić do kolorystyki map. Ponieważ jednak program w laptopie jest drugim (a czasem trzecim programem), to OpenCPN mi wystarcza, szczególnie że mapy są z kwietnia tego roku ![]() PS. Przypominam, że OpenCPN ma standardowo wyłączoną większość funkcji - trzeba je uruchomić w ustawieniach. |
Autor: | trym.art [ 21 wrz 2010, o 09:57 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
ok dzięki za info Wojtku, temat Open CPN już wałkowaliśmy w innym wątku, ale chciałem też znać opinie co do NavSim'a. Maar, kupując oryginalna licencję masz uprawnienia do zainstalowania na dwóch komputerach, Licencja jest ważna na dwa komputery w moim poście jest adnotacja ze strony producenta. i na końcu jest właśnie pkt który mówi: Licencja jest ważna na dwa komputery |
Autor: | Maar [ 21 wrz 2010, o 13:06 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Stara Zientara napisał(a): Przypominam, że OpenCPN ma standardowo wyłączoną większość funkcji - trzeba je uruchomić w ustawieniach. Jest gdzieś jakiś manual. A może byś zwięzłe FAQ OpenCPN'a popełnił? |
Autor: | Stara Zientara [ 21 wrz 2010, o 13:58 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
po angielsku może być? http://opencpn.org/opencpn_manual albo poszukaj u siebie: C:/Program Files (x86)/OpenCPN/doc/help_en_US.html |
Autor: | skipbulba [ 21 wrz 2010, o 16:57 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
OpenCPN jest OKD. NavSima nie znam, używam Garmina z Bluechartem i jest ok, ale wolę C-mapa. Koniec ![]() |
Autor: | Stara Zientara [ 21 wrz 2010, o 17:07 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
C-Map jest z epoki Windows 95 - do rolera się przekonałeś, a do nowoczesnego programu nie możesz? PS. Też uważam, że BlueChart jest lepszy ![]() |
Autor: | Maar [ 21 wrz 2010, o 18:01 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Jakby offtopicznie, ale MaxSea jest IMHO najlepszy ![]() |
Autor: | Olek [ 21 wrz 2010, o 21:41 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
trym.art napisał(a): Ale Wy pomagacie nie ma co [...] Ktoś kiedyś powiedział że na tym forum można dowiedzieć się wiele ... ale o sobie ![]() Dobry program to ten który znasz, który będziesz obsługiwał mechanicznie, nie sprawi Ci problemu jeżeli będziesz musiał go obsłużyć obudzony w środku nocy po przespanych 2 godzinach w ostatniej dobie. |
Autor: | Jaromir [ 21 wrz 2010, o 23:40 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Maar napisał(a): Jakby offtopicznie, ale MaxSea jest IMHO najlepszy ![]() No to ja offtopicznie napiszę jaki sprzęt jest... niedobry. Wystrzegajcie się produktów firmy "Maris"... Mają atesty, wheelmarki, kwity i świadectwa uznania - razem zajmują kilkadziesiąt stron chyba. Natomiast użyteczność produktu dla nawigatora - trzy z dwoma... Sprawdzanie jakiejkolwiek informacji nawigacyjnej w "Marisie" wymaga brnięcia przez wielopiętrowe, zawile opisane i kompletnie nielogicznie menu. By cokolwiek zmienić szybko na ekranie trzeba wykuć na pamięć skróty klawiszowe. Do tego "międzymordzie" (znaczy interface użytkownika) z niedostosowanymi do użytkowania na morzu superczułymi trackball'ami i wiecznie psującą się klawiaturką... Obsługa przez wieszający się co rusz system w "ich" komputerze (a jakże - Windows)... Dochodzi do śmiesznych sytuacji, kiedy statkowy kadet - nastolatek i świerzynka, wszystkiego w życiu 2 miesiące na morzu - potrafi zaplanować porządny "passage plan" na C-MaxSea (i to używanym od paru ledwo dni) w kilka minut - kiedy żaden z czterech zawodowych oficerów, używających od kilkunastu miesięcy "Marisa", nie jest tego w stanie zrobić na tym systemie w porównywalnym chociaż czasie... Znam załogi trzech statków wyposażonych w ECDIS firmy "Maris". I żadnego zadowolonego z użytkowania tego produktu oficera wachtowego... W tej chwili żeglarzom kontakt z "Marisem" jeszcze chyba nie grozi, robią jak dotąd te swoje "profesionalne" (jak mniemają) kobylasto wielkie i drogie ECDIS-y dla statków. Takie: http://www.atlantasmarine.com/htm/produ ... _ecdis_900 Ale wróble ćwierkają, że firma ta planuje rychło ekspansję na rynek "pleasure craftów". Zatem ostrzegam, jeśli softem i sprzętem zajmować się tam będą te same osoby co do tej pory - to wystrzegajcie się tego produktu... |
Autor: | skipbulba [ 22 wrz 2010, o 06:03 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Stara Zientara napisał(a): C-Map jest z epoki Windows 95 - do rolera się przekonałeś, a do nowoczesnego programu nie możesz? PS. Też uważam, że BlueChart jest lepszy Po pierwsze nie myl C-Mapa z ECS-em. C-map to nowoczesne mapy, a u mnie chodzą na MaxSea ![]() Po drugie na Bałtyku C-map jest lepszy, na nowych Bluechart nie ma Pucka, Łeby, Hel to tylko kreska ![]() ![]() a openCPN to porażka dla mnie, nic nie umiem na nim zrobić ![]() PS. Roler mam od 20 lat ![]() |
Autor: | Cape [ 22 wrz 2010, o 06:07 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
skipbulba napisał(a): na nowych Bluechart nie ma Pucka, Łeby, Hel to tylko kreska A na moim z 2008 porty Zatoki Gdańskiej są. Polskich portów otwartego morza rzeczywiście nie ma. |
Autor: | Stara Zientara [ 22 wrz 2010, o 10:32 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
skipbulba napisał(a): C-map to nowoczesne mapy, a u mnie chodzą na MaxSea ![]() A u mnie na OpenCPN ![]() Może wejdź w 'narzędzia' i sprawdź ustawienia? U mnie nawet AIS zadziałał (jak podłączyłem na Zawiszy). |
Autor: | Jaromir [ 22 wrz 2010, o 10:53 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
cape napisał(a): skipbulba napisał(a): na nowych Bluechart nie ma Pucka, Łeby, Hel to tylko kreska A na moim z 2008 porty Zatoki Gdańskiej są. Polskich portów otwartego morza rzeczywiście nie ma. Co to w ogóle za mapy, na których portów "nie ma", na prawdę za to płacicie? |
Autor: | trym.art [ 22 wrz 2010, o 11:09 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
No i takim tropem, czytając Wasze wypowiedzi można się czegoś nauczyć i podjąć decyzję jakiej mapy, nawigacji, urządzenia używać. Dziękuję Wszystkim, którzy przynieśli pomocne rady odnośnie wykorzystywanych map. Oczywiście jeśli macie jakieś informację, sugestie, porady co do samego sprzętu, korzystania i praktycznego zastosowania to piszcie, jesteście skarbnicą wiedzy i raz jeszcze dzięki wszystkim, którzy potrafią wykminić problematykę i po prostu pomóc, bez filozofowania i zbędnych docinek ![]() miłego popołudnia życzę ![]() |
Autor: | Maar [ 22 wrz 2010, o 13:29 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Jaromir napisał(a): Co to w ogóle za mapy, na których portów "nie ma", na prawdę za to płacicie? Jak by płacili, to by mieli.BP, ANMSP ![]() BTW Też mnie to zastanawia. Czy to nie jest tak, że rejony nieodblokowane wyświetlane są jedynie "w zarysie"? |
Autor: | Cape [ 22 wrz 2010, o 16:32 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Jaromir napisał(a): cape napisał(a): skipbulba napisał(a): na nowych Bluechart nie ma Pucka, Łeby, Hel to tylko kreska A na moim z 2008 porty Zatoki Gdańskiej są. Polskich portów otwartego morza rzeczywiście nie ma. Co to w ogóle za mapy, na których portów "nie ma", na prawdę za to płacicie? Kupując mapę Garmina mam spis wszystkich map, planów, podejść itp. Więc to jest swiadomy zakup. Nie ma mapy, która ma wszystko. Jeśli chodzi o polskie porty otwartego morza, to one są, ale bez podejść i planów portów. Za to np Bornholm jest w 100 % i to bardzo dokładnie. ***** Maar napisał(a): Jak by płacili, to by mieli. Bezpłatnych map Garmina nie ma. Kosztują sporo. Np wody greckie i tureckie 1300 zł. Bałtyk, ale bez Zatoki Botnickiej, ca 2000 zl. |
Autor: | Maar [ 22 wrz 2010, o 17:54 ] | |||
Tytuł: | Re: NavSim Technology | |||
cape napisał(a): Bezpłatnych map Garmina nie ma. Ajtam nie ma ![]() ![]() A tak na poważnie, to faktycznie na stronie bluechartowej jest coś dziwnego - nie bardzo wiem o sssoo chodzi - w wyszukiwarce obszarów jest polecenie "Wybierz wymiary" małe/normalne/duże (vide załącznik). Przy wyborze rozwiązań normalne/duże polskie wybrzeże (od Słupska na E) się nie łapie a w małe jest zaznaczona mapa o symbolu EU505S ale... za 150-200 Euro obszar od Niemiec aż po Estonię, to nic dziwnego, że Łeby nie ma ![]() Coś to jest dziwne bardzo, albo w Garminie pracują głupie palanty (fokus na to drugie ![]()
|
Autor: | Stara Zientara [ 22 wrz 2010, o 18:12 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Maar napisał(a): Coś to jest dziwne bardzo, albo w Garminie pracują głupie palanty (fokus na to drugie ![]() Albo tylu u nas i do nas pływa żeglarzy, że się nawet map nie opłaca produkować ![]() |
Autor: | Cape [ 22 wrz 2010, o 18:15 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Mapę EU 505 S w wersji G2 Vision mam. Nie jestem w tym biegły, do plotera otrzymuję mapę akwenu na karcie SD. Niczego się nie odblokowuje. Kolega ma ręcznego Garmina i tam po zakupie mapy odblokowuje się to za co się zapłaciło. Ale nie są to G2. G 2 są małe, średnie i duże. Różnią się zasięgiem, a nie dokładnością. ***** Stara Zientara napisał(a): Maar napisał(a): Coś to jest dziwne bardzo, albo w Garminie pracują głupie palanty (fokus na to drugie ![]() Albo tylu u nas i do nas pływa żeglarzy, że się nawet map nie opłaca produkować ![]() Dla miłosników C-map. Parę lat temu dokładnie ogladałem na c-map wody greckie. To, że nie było Vlichady, ok. Ale nie było również podejścia do portu Rodos i do Chanii na Krecie. A oba podejścia zdradliwe są. Porty też jakby od Łeby starsze. ![]() |
Autor: | Stara Zientara [ 22 wrz 2010, o 18:40 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
cape napisał(a): Dla miłosników C-map. Parę lat temu dokładnie ogladałem na c-map wody greckie. To, że nie było Vlichady, ok. Vlikhada jest stosunkowo nowa, ale na moich C-Mapach jest. Za to Vathi, Epidauros, Perdika, Angistri i kilka jeszcze małych porcików najdokładniej jest pokazane w UMP ![]() |
Autor: | Cape [ 22 wrz 2010, o 19:05 ] |
Tytuł: | Re: NavSim Technology |
Stara Zientara napisał(a): Vlikhada jest stosunkowo nowa, ale na moich C-Mapach jest Istnieje od co najmniej 2000 roku. Tym C-mapem bawiłem się w 2005. Masz na twoim c-mapie falochron ( łamacz fal) z gwiazdobloków przy podejście do Channi? Tak ze dwa kable od główek. A co do Rodos, masz grzebień skalny ze dwa kable od północnej główki starego portu ? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |