Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 10:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sie 2011, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 09:05
Posty: 218
Lokalizacja: Ełk
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: może się nie zabiję ;)
Witam,

Właśnie dostałam wiadomość od forumowicz, będącego obecnie w Darłowie, że w trakcie rejsu - w nocy odpaliła im tratwa ratunkowa :)
Fajnie nie ;)

Tak się zastanawiam, trochę niefajnie wychodzić bez, a i pewnie jak się dopatrzą to ich nie wypuszczą.
Z tego co się zdążyłam zorientować najbliższy serwis/sprzedaż jest w szczecinie.

Może ktoś ma pomysł jak im pomóc?
Da się to jakoś, bo ja wiem, "naprawić" ?

_________________
W stronę zachodzącego słońca...
i hen za horyzont...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2011, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
A jacy "oni" mieliby jacht z Darłowa "wypuszczać"?
Spakować tratwę w kontener / torbę i tyle...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2011, o 21:42 

Dołączył(a): 2 sie 2006, o 17:30
Posty: 198
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Spakować, spakować. Pewnie, że spakować, ale kwestia w tym, czy w sytuacji awaryjnej się otworzy? Z tego co ja się orientuję, to jeśli tratwa miała certyfikację i nadal użytkownik chciałby mieć certyfikowaną tratwę, to powinien ją oddać do firmy, która się zajmuje naprawami i serwisem ( i recertyfikacją) tratw ratunkowych. Jeśli chodzi o zwykłe naprawienie, to nie jestem pewien czy ta butla ze sprężonym powietrzem jest łatwa w wymianie czy tez nie. To tak, z teoretycznego punktu widzenia.

http://www.griffin.pl/serwis_new.inc.php?lg=pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2011, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 09:05
Posty: 218
Lokalizacja: Ełk
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: może się nie zabiję ;)
tak to się na pewno skończy, tyle że oni chcieli już z naprawioną wyjść. A ta firma nie ma oddziału wystarczająco blisko. Nic, może na miejscu im jakoś pomogą, żeby mogli do serwisu dotrzeć.

Dzięki za wsparcie :)

Ps: poza tym ze złożeniem jest pewien problem, górna część pudełka się raczej - utopiła :)

_________________
W stronę zachodzącego słońca...
i hen za horyzont...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2011, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Z tego co się orientuję, większość potencjalnych użytkowników chce mieć tratwę, która się otworzy, a nie posiada certyfikaty. Więc póki nie są do ich posiadania zmuszeni (np. wizytą we Francji, której urzędnicy potrafią się doszukiwać takich dziur w całym a tratwa ma mieć ważny atest i tyle) to po prostu należy zaopatrzyć się w nową butlę i spakować tratwę z nią podłączoną. Jak widać, jest skora do otwierania się..

BTW: ktoś wie co otwarcie spowodowało?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2011, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Moniia napisał(a):
BTW: ktoś wie co otwarcie spowodowało?

No właśnie, bo to bardzo ciekawe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2011, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Moniia napisał(a):
we Francji, której urzędnicy potrafią się doszukiwać takich dziur w całym a tratwa ma mieć ważny atest i tyle

Właśnie wybieram się do Francji.
Możesz mnie gdzieś przekierować po więcej info.
Mam tratwę sprawną, ale bez certyfikatu.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2011, o 08:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pewnie czyjeś ciekawe paluszki :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2011, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Carlos napisał(a):
Spakować, spakować. Pewnie, że spakować, ale kwestia w tym, czy w sytuacji awaryjnej się otworzy?

Ależ oczywiście, że się automatycznie w sytuacji awaryjnej nie otworzy.
Dlatego żeglując dalej należy to uwzględniać.
Czyli żeglować zupełnie tak, jak ci wszyscy ludzie, którzy pływali małymi jednostkami po morzu - do początku gatunku "człowiek" aż do lat 60-tych ubiegłego wieku... :lol:

PS. Sama wymiana butli niewiele da, chyba że na taką z zaworem ręcznie sterowanym, aby móc awaryjnie, ręcznie napełnić tratwę.
Wszystko wskazuje na to, że nawalił mechanizm spustowy butli - a ten dostępny będzie tylko w serwisie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2011, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Moniia napisał(a):
to po prostu należy zaopatrzyć się w nową butlę i spakować tratwę z nią podłączoną.


Z całym szacunkiem, ale nie jest to takie proste... To nie kamizelka pneumatyczna którą samemu można zregenerować...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2011, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13328
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Właśnie.
Swojego czasu robiliśmy próbę tratwy...pamiętam, że nigdy nie udało się jej zapakować.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2011, o 19:06 

Dołączył(a): 20 kwi 2006, o 17:19
Posty: 26
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Jeanneau tu masz linka strony urzędu morskiego gdzie można zrobić atesty:
http://www.umgdy.gov.pl/pium/jednostka? ... 1&id=28610
Co do wymiany butli i nabicia to nie ma najmniejszego problemu zrobić to indywidualnie,po odkręceniu butlę nabijasz na sprężarce jak nie masz dostępu do nurkowej żeby nabić do 150atm to idziesz do straży i też ci nabiją z tym że nie będziesz mił atestu gdyż przy odkręćaniu butli zrywana jest jednocześnie plomba.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2011, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Łysy napisał(a):
Jeanneau tu masz linka strony urzędu morskiego gdzie można zrobić atesty:
http://www.umgdy.gov.pl/pium/jednostka? ... 1&id=28610
Co do wymiany butli i nabicia to nie ma najmniejszego problemu zrobić to indywidualnie,po odkręceniu butlę nabijasz na sprężarce jak nie masz dostępu do nurkowej żeby nabić do 150atm to idziesz do straży i też ci nabiją z tym że nie będziesz mił atestu gdyż przy odkręćaniu butli zrywana jest jednocześnie plomba.


1. To w straży i w bazach nurkowych mają sprężarki ładujące CO² ?
2. I rozdają tam mechanizmy spustowe butli (firing head), specyficzne dla każdego producenta, ba dla konkretnego typu tratwy?
3. BTW - jakie "odkręćanie butli" i jaką "plombę" masz na myśli w przypadku tratwy ratunkowej?
:roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2011, o 04:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Włos się jeży... :evil: :evil: :evil:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2011, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Jurmak napisał(a):
Włos się jeży... :evil: :evil: :evil:

Nomm.
pierdupierdu napisał(a):
1. To w straży i w bazach nurkowych mają sprężarki ładujące CO² ?

Nie, jednak niektóre tratwy zamiast butli CO² mają butlę z powietrzem a wtedy taką można napełnić, jednak czy jest to rozsądne to inna sprawa.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2011, o 10:03 

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 05:27
Posty: 38
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
nie słuchajcie ',,dobrych rad" jest to zbyt poważna sprawa,butlę można nabić,ale wątpię czy uda się odpowiednio zapakować.pozdrawiam jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2011, o 10:41 

Dołączył(a): 20 kwi 2006, o 17:19
Posty: 26
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Pytaliście jak można zregenerować to wam odpisałem,większość osrodków szkoleniowych tak robi i baz ratowniczych do ćwiczeń,nikt wam nie mówi że macie je używać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2011, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Łysy napisał(a):
Pytaliście jak można zregenerować to wam odpisałem,większość osrodków szkoleniowych tak robi i baz ratowniczych do ćwiczeń,nikt wam nie mówi że macie je używać.


Mam to skomentować nie używając słów powszechnie uznawanych za obelżywe? To nic nie napisze...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2011, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 09:05
Posty: 218
Lokalizacja: Ełk
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: może się nie zabiję ;)
Niestety nie mam obecnie kontaktu z załogą zbyt często - możemy rozmawiać krótko - i nie wiem co spowodowało uruchomienie tratwy. Wiem że pływali przy dość silnym wietrze - ok 7B i sporych falach. Prawdopodobnie też tratwa nie była zbyt dobrze przymocowana - co się dopiero później okazało.
Załoga jest jeszcze dzisiaj unieruchomiona w porcie - mają wsparcie w postaci innego jachtu- odda im swoją tratwę jak wpłyną na wody gdzie nie jest wymagana - nie znam szczegółów.

Jak tylko czegoś konkretnego się dowiem to napiszę.

Ps. Jachcik w ogóle jest fajny:
1. kingston nie działa = nie dość że nie można skorzystać, to jeszcze dodatkowo występują ekstra walory zapachowe
2. nie do końca szczelny kadłub i nadbudówka - już wykorzystali ogromne ilości silikonu, na łeb im nie kapie, ale na radio chyba ciągle tak (pewnie oszczędziliby kasę, gdyby kupili całe wiadro silikonu ;))
3. Wanty na prawej burcie wprawdzie trzymają się, ale po dokładnych oględzinach okazuje się, że i tu potrzebna będzie docelowo jakaś pomoc - oczywiście po rejsie.

Ps 2
Ja już chyba wiem z jakim "klubem" trzeba bardziej lub mniej uważać ;)
Mam nadzieję że to nie jest ich standardowa praktyka


W sprawie tratw ratunkowych można zajrzeć na przykład tutaj:
http://www.griffin.pl/serwis_new.inc.php?lg=pl
http://www.remstat.pl/html/oferta.html
http://www.gospodarkamorska.pl/budowa-s ... vice-.html
http://www.raft-service.com.pl/index.php?link=serwis
:)


Ps 3
Właśnie dostałam wiadomość:
- zwalniak hydrostatyczny tratwy pozostał nienaruszony
- twierdzą że tratwa musiała się z niego wysunąć i naciągnęła się linka, albo niechcący pociągnęli linkę
- ci którzy mieli wachtę twierdzą, że widzieli jak pompuje się jeszcze na pokładzie

Sami zasadniczo nie do końca mają pojęcie co się stało

_________________
W stronę zachodzącego słońca...
i hen za horyzont...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2011, o 10:55 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 21:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
JoEve napisał(a):
Ps 2
Ja już chyba wiem z jakim "klubem" trzeba bardziej lub mniej uważać
Mam nadzieję że to nie jest ich standardowa praktyka


Może napisz wprost, co to za klub i co to za łódka...

Pozdrawiam
meping

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2011, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 09:05
Posty: 218
Lokalizacja: Ełk
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: może się nie zabiję ;)
s/y CORIOLIS z Politechniki

Nie chciałabym ich obrażać, ale nie dość że kontakt w sprawie wypłynięcia (godz i miejsca) złapaliśmy 2 dni przed wypłynieciem i to nie od organizatora, a przez "przypadkowego" załoganta, to jeszcze ten jacht w takim stanie :(

Na szczęście w związku z tymi "niedogodnościami" dogadali się z nimi w sprawie znacznego obniżenia kosztów rejsu.

_________________
W stronę zachodzącego słońca...
i hen za horyzont...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2011, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
JoEve napisał(a):
Ps 3
Właśnie dostałam wiadomość:
- zwalniak hydrostatyczny tratwy pozostał nienaruszony
- twierdzą że tratwa musiała się z niego wysunąć i naciągnęła się linka, albo niechcący pociągnęli linkę
- ci którzy mieli wachtę twierdzą, że widzieli jak pompuje się jeszcze na pokładzie

Sami zasadniczo nie do końca mają pojęcie co się stało

Są dwie możliwości:
1. wysnuła się linka i normalnie zwolniła głowicę spustową butli - przy czym trudno sobie wyobrazić, że przytomna załoga nie zauważa albo "niechcący" wyciąga 10-20m linki operacyjnej z pojemnika tratwy i szarpie ją na dodatek.
2. Wadliwa okazała się sama głowica spustowa butli - co teraz jest trudne do sprawdzenia, bowiem najprawdopodobniej i tak trzeba ją (większość konstrukcji) wymienić na nową...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2011, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
pierdupierdu napisał(a):
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen

[OT]
Der Satz ist eine Wahrheitsfunktion der Elementarsätze.
Pisz po ludzku i po swojemu....
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 06:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 09:05
Posty: 218
Lokalizacja: Ełk
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: może się nie zabiję ;)
Nie rozumiem po niemiecku :(

_________________
W stronę zachodzącego słońca...
i hen za horyzont...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
JoEve napisał(a):
Nie rozumiem po niemiecku :(

Use Google, Luke... :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
pierdupierdu napisał(a):
JoEve napisał(a):
Nie rozumiem po niemiecku :(
Use Google, Luke... :lol:
Nie rozumiem po angielsku...
:lol: :lol: :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cypis napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
JoEve napisał(a):
Nie rozumiem po niemiecku :(
Use Google, Luke... :lol:

Nie rozumiem po angielsku...
:lol: :lol: :lol:

Utilizar el Google, Lucas?
Используйте Google, Люк?
Použití Google, Luke!?
使用谷歌,盧克 ?
Χρησιμοποιήστε το Google, τον Λουκά;
ניצן דעם Google, לוק?
:roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2011, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13328
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
使用谷歌,盧克 ?

Czy aby nie klniesz ? :roll: :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2018, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Wykopałem tą skamielinę. No bo po co zakładać nowy temat?
:roll:

Idzie o tratwę jak wiadomo. Otóż mam taką małą, czteroosobową, na wszelki wypadek.
Puzderko niezbyt wielgachne. Zastanawiam się po prostu gdzie ją zainstalować. Najpierw myślałem o jakimś koszu który będzie na rufie. No ale zabijcie mnie, ja po prostu nie cierpię wszelkiego rodzaju ustrojstw, bramek i innych cyngwajsów na rufie. Pomyślałem zatem że wyląduje gdzieś przed masztem co dodatkowo ułatwi orientację jej zgodnie z zaleceniem producenta.

Czy macie jakieś inne pomysły odnośnie lokalizacji tratwy? I ew. czym motywowane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2018, o 10:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli napiszesz jakiego typu masz jacht to bedzie latwiej poteoretyzowac :) Ja najchetniej widze tratwe w tylnej czesci kokpitu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL