Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 07:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 kwi 2013, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
[Maar] Przeniosłem z działu "Żeglarskie wydarzenia"


Ja wszystko rozumiem. Także to, że wielu Czytelników Forum, to luzacy.

Ale apeluję o to, żeby szczególnie w tym dziale szanować Czytelników.

Akurat w tym roku mam zapieprz w pracy i będę próbował wyszukiwać często oferty last-minute. Ale postawcie się w mojej sytuacji. Jeśli widzę wpis w stylu tytułu, to tracę szacunek do Organizatorów i mam umiarkowaną ochotę na nawiązywanie kontaktu.

No to 'step by step':
* data rozpoczęcia rejsu
* planowana data zakończenia rejsu
* port zaokrętowania
* planowany port wyokrętowania

Te cztery punkty na ogół piszecie w ogłoszeniach.

Ale chciałbym wiedzieć także:
* co to za jacht? Drewniany? Stalowy? Żaglowiec? 7-metrowy czy 15? Katamaran?
* czy mogę jechać z dziewczyną czy jest tylko ostatnie wolne miejsce?
* co jest wliczone w cenę? Transport? Czym? Jedzenie? Paliwo? Opłaty portowe?
* jaka jest oczekiwana całkowita cena?

Bardzo irytuje mnie opis trasy typu: może popłyniemy do Kopenhagi albo Kilonii? Może do Kłajpedy a może do Sztokholmu. Ja wszystko rozumiem. Że wszystko zależy od pogody. Ale jeśli kapitan nie ma podstawowego passage planning, to obawiam się, czy rejs jest organizowany zgodnie z DPM? A właściwie nie obawiam się. Wiem, że nie jest. :-(

A właśnie! Kto odpowiada za rejs? Kto jest z imienia i nazwiska kapitanem?

Jaki jest charakter rejsu? Dziecięcy? Turystyczny? Szkoleniowy? Stażowy? Zbieranie doświadczenia? Oranie morza?

Jak skontaktować się z Organizatorem? Mail? Komórka? www?

To absolutnie podstawowe informacje. Tak wydawałoby się. Że co? Przesadzam? To przejrzyjcie ogłoszenia w tym dziale. Mało które spełnia podstawowe warunki szanowania Czytelników i podania pełnych informacji.

BTW A Ty, jakich informacji oczekujesz w ogłoszeniu? Tak, żeby zadzwonić do Organizatora i powiedzieć tylko:

- Cześć! Przeczytałem ogłoszenie. Wiem wszystko. Wpłaciłem właśnie zaliczkę za siebie i dziewczynę na Twoje konto!

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jędruś dwa pytania:

Co jest sprzecznego z DPM w pomyśle: mamy jacht od 6 września na 14 dni bierzemy w Amsterdamie i tam oddajemy /albo bierzemy w Amsterdamie i oddajemy w Kopenhadze/ - a popłyniemy po drodze tam gdzie będziemy mieli ochotę w zależności od pogody, woli, sprężu i planów turystyczno-rozrywkowych załogi? Bo rozumiem, co jest niejasnego jeśli np. z założenie ja chcę maksymalnie dużo pływać.

Co to jest rejs stażowy? A właściwie inaczej: jaki rejs stażowym nie jest /tak w myśl starego, nieaktualnego rozporządzenia jak i projektu nowego w ostatniej wersji/?


Ostatnio edytowano 6 kwi 2013, o 00:28 przez Były user, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Yigael napisał(a):
Co jest sprzecznego z DPM


SOLAS Regulation 34

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jędrek, OK. Od kiedy "Prior to proceeding to sea" znaczy przed wyczarterowaniem jednostki i klepnięciem przelewów? 3 godziny przed to będzie prior?

PS. Jaki rejs jest "niestażowy"? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 00:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Aż się ciśnie na usta komentarz Marcusa: Jędruś, a Ty ru.....ś kiedyś? Weź sobie za.....j, to problemów mniej będziesz miał :/
Dedykuję Ci ten bon-mot, z całą sympatią oczywiście ;)



Za ten post autor Sąsiad otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 00:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2012, o 00:16
Posty: 441
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: mate
Kuracent napisał(a):
Ale chciałbym wiedzieć także:

no właśnie!
Jeszcze parę pytań ode mnie (kolejność przypadkowa):
* czy jacht się psuje? Jeśli tak to jak często i co najczęsciej?
* czy będą porty PŁYWOWE? Jeśli tak, to o jakiej częstotliwości i o jakim skoku pływu?
* ile godzin wypłyniemy w rejsie i dlaczego tylko tyle?
* czy będziemy pływać bajdewindem? Jeśli tak, to czy kąt martwy jachtu jest mniejszy niż 180deg?
* czy trzeba mieć doświadczenie w żeglarstwie? Jeśli tak to jakie?
* czy jest planowane stawanie na kotwicy? Jeśli tak, to czy będziemy rzucać z dziobu czy rufy?
* czy będziemy pływać nocą i czy trafimy na nieoznakowane "kamienie"?
* czy moża spożyć jedno piwo lub kieliszek wina do obiadu?
* czy można się zapisać mając problemy z układem krążenia?
* czy mogę płynąć z żoną która jest w ciąży, bez dodatkowych jej zaświadczeń i badań lekarskich?
* czy skipper wystawia opinię z rejsu honorowaną przez PZŻ?
* czy opłata za rejs wzrośnie, jeśli nie zgłosi się minimalna liczba uczestników?
* jeśli rejs ma w nazwię "FORUMOWY", to na jakiej podstawie lub za czyją zgodą?

no, to tak na szybko, bo zarobiony jestem.
Jak sobie przypomnę resztę to dopiszę :)

ps. a może ktoś ma już sofcik, który zbiera te wszystie dane, przelicza wagowo, nanosi na GRIBy i wypluwa resulta?


pozdrawiam
Paweł



Za ten post autor dudeusz75 otrzymał podziękowanie od: Sąsiad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 00:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Yigael napisał(a):
Jaki rejs jest "niestażowy"?


Dla mnie ideałem jest australijska strona findacrew.net.
I tam ludzie (organizatorzy/uczestnicy) próbują jakoś ustalić charakter rejsu.
PZŻ nic mnie w tym kontekście nie obchodzi.

pzdr,
Andrzej Kurowski

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

dudeusz75 napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Ale chciałbym wiedzieć także:

no właśnie!
Jeszcze parę pytań ode mnie (kolejność przypadkowa):
* czy jacht się psuje? Jeśli tak to jak często i co najczęsciej?
* czy będą porty PŁYWOWE? Jeśli tak, to o jakiej częstotliwości i o jakim skoku pływu?
* ile godzin wypłyniemy w rejsie i dlaczego tylko tyle?
* czy będziemy pływać bajdewindem? Jeśli tak, to czy kąt martwy jachtu jest mniejszy niż 180deg?
* czy trzeba mieć doświadczenie w żeglarstwie? Jeśli tak to jakie?
* czy jest planowane stawanie na kotwicy? Jeśli tak, to czy będziemy rzucać z dziobu czy rufy?
* czy będziemy pływać nocą i czy trafimy na nieoznakowane "kamienie"?
* czy moża spożyć jedno piwo lub kieliszek wina do obiadu?
* czy można się zapisać mając problemy z układem krążenia?
* czy mogę płynąć z żoną która jest w ciąży, bez dodatkowych jej zaświadczeń i badań lekarskich?
* czy skipper wystawia opinię z rejsu honorowaną przez PZŻ?
* czy opłata za rejs wzrośnie, jeśli nie zgłosi się minimalna liczba uczestników?
* jeśli rejs ma w nazwię "FORUMOWY", to na jakiej podstawie lub za czyją zgodą?

no, to tak na szybko, bo zarobiony jestem.
Jak sobie przypomnę resztę to dopiszę :)

ps. a może ktoś ma już sofcik, który zbiera te wszystie dane, przelicza wagowo, nanosi na GRIBy i wypluwa resulta?


pozdrawiam
Paweł



Dobra widzę, że nie da się rozmawiać z Wami.
Nie warto czytać tego działu.

Rejsy będę wybierał z innych stron.

EOT.


pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 00:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Kuracent napisał(a):
Yigael napisał(a):
Jaki rejs jest "niestażowy"?


Dla mnie ideałem jest australijska strona findacrew.net.
I tam ludzie (organizatorzy/uczestnicy) próbują jakoś ustalić charakter rejsu.
PZŻ nic mnie w tym kontekście nie obchodzi.


Allesklaralleszupa!!!

A moim ideałem jest Asiek, potem długo, długo nic a potem Jessica Biel i mnie też PZŻ a w szczególności rudy mnie w tym kontekście wcale nie obchodzi.

A wracając do meritum to jaki rejs jest niestażowy na gruncie stosownej ustawy i poprzednich czy przyszłych rozporządzeń /i tu też PZŻ a w szczególności rudy mnie nie obchodzi!/

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kuracent napisał(a):
Dobra widzę, że nie da się rozmawiać z Wami.
Nie warto czytać tego działu.


Po przeczytaniu powyższego podziękowałem Sąsiadowi, mimo, że znam odpowiedź na jego pytanie i nie napawa ona optymizmem.

Bez urazy Jędruś, do zobaczenia na wodzie mam nadzieję, podrzucę nad Zegrze tym razem jakby co...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 06:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A ja postaram sie (choć po wstępie Andrzeja trudno) odpowiedzieć w miarę poważnie.
Andrzej - w każdej ofercie masz kontakt do organizatora. Piszesz mail z pytaniami i tyle. I decydujesz na podstawie odpowiedzi.

A poza tym szlag mnie trafia jak widzę Twoje wstawki o Solas i DPM. Więc może jasno - passage planning to jest coś co sie robi tuż przed wyplynieciem, a nie kilka miesięcy przed. Jak inaczej chcesz to zrobić zgodnie z ukochanym przez Ciebie sformulowaniem, DOBRA PRAKTYKA? Jednym z podstawowych czynników poza geografia, które musisz uwzględnić - to pogoda... Masz takie prognozy? To podziel sie.

Masz punkt startowy i punkt końcowy. I info ze trasa miedzy nimi zależy od załogi i pogody. Jak chcesz to mogę rozpisać Ci to na porty i kotwicowiska po drodze z minutowa precyzją, tylko co Ci po tym jak dodam na końcu całkowicie zrozumialą i oczywista formulkę "realizacja w/w trasy zależy od warunków pogodowych"?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: zbigandrew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 07:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
passage planning to jest coś co sie robi tuż przed wyplynieciem, a nie kilka miesięcy przed.

No nie zupełnie. Ja passage planning robię na wiele miesięcy przed rejsem. W większości przypadków jest realizowany, a modyfikowany na bieżąco jest oczywiście w trakcie rejsu gdy coś nie tak jest z pogodą.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 07:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Kuracent napisał(a):
Dobra widzę, że nie da się rozmawiać z Wami.
Nie warto czytać tego działu.

Rejsy będę wybierał z innych stron.


Oj foszek ???, moźe powinieneś zmienić kolorek na rurzowy :lol:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: Michal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2013, o 09:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17302
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Ja wszystko rozumiem.
Obawiam się, że rozumienie nie jest Twoją najmocniejszą stroną.

Gdybyś rozumiał, to nie założyłbyś tego wątku w dziale "Żeglarskie wydarzenia / eventy / kursy" tylko napisał supermerytorycznie w dziale "Szukam: koi, rejsu..." podając interesujący Cię:
* termin rozpoczęcia rejsu;
* trasę;
* materiał kadłuba;
* długość kadłuba;
* minimalną ilość wolnych miejsc;
* oczekiwaną całkowitą cenę;
* termin zakończenia rejsu;
* etc, etc.

Do tego mógłbyś załączyć formularz do wypełnienia i informację gdzie wysyłać oferty (które później wrzuciłbyś do bazy i potraktował odpowiednio skomplikowanymi kwerendami).

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL