Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 12:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sie 2014, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
noone napisał(a):
I czytanie ze zrozumieniem, widzę, leży...
Taaak. Rzeczywiście - leży...
Cytuj:
Napisałem gdzieś, że nie rozbierałbym silnika? Pomiar potrzebny jest do diagnozy, wyciągnięcia wniosków.
No tak. Diagnozy. A co ona da? Ta diagnoza..? :-D Bo jaki wniosek wyciągniesz, akurat wiem - że trzeba rozłożyć silnik i dowiedzieć się więcej...
Cytuj:
Tu wymiękam - nie sposób dyskutować z alterusową pewnością i wszechwiedzą popartą wieloletnim zapewne doświadczeniem ...zza-klawiaturowym ;-)
A tu diagnoza częściowo prawdziwa. Tylko nie stawiaj diagnozy w której części...
Cytuj:
Zostawiam Cię w tej piaskownicy, miłego dnia.

Nie zapomnij swojego wiaderka! :-D Pa!

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dajcie spokój....

Jak napisałem. Tu potrzebny rzeczoznawca !

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Kurczak napisał(a):
Jak napisałem. Tu potrzebny rzeczoznawca


Niewątpliwie to najsensowniejsze wyjście. Zwłaszcza, że potencjalnie nie chodzi o drobne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 13:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Kurczak napisał(a):
Dajcie spokój....

Masz rację. Powiało przedszkolem.
Z obu stron... :mrgreen:
Cytuj:
Tu potrzebny rzeczoznawca !

I z tym się zgadzam... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 15:50 

Dołączył(a): 2 sie 2014, o 20:21
Posty: 10
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: patent motorowodny
Panowie jestem po rozmowie z mechanikiem który twierdzi ze ciśnienie było ok wiec tłoki i szlif są zrobione poprawne. Karze mi jeszcze pływać i sądzi że to samo przejdzie, bo może się tak docierają pierscienie..

Moze ja tylko dodam ze dwa wymieniane tłoki były uzywane wraz z pierscieniami a dwa stare zostały nie wymienione.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 16:06 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Zmień mechanika.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To jeszcze jedno pytanie, które w ferworze walki nam wszystkim uciekło....No może prawie wszystkim :-(
Potraktowaliśmy Twoją informację, że silnik gaśnie - jako, że silnik zatrzymuje się z powodu zbyt dużych oporów.
Jest tak jak piszę, czy silnik po prostu gaśnie, a można nim obracać rozrusznikiem/korbą ?

Jeżeli silnik się zatrzymuje i nie można do wystygnięcia go obracać, zmień mechanika - bo ten robi z Ciebie idiotę. On się nie dotrze - tylko wręcz przeciwnie....

Znam taki przypadek z autopsji, kiedy mechanicy źle spasowali silnik od ruskiego UAZ-a. Nie chcąc się do tego przyznać kazali auto ciągnąć po placu na lince "bo się dotrze".
Skończyło się na tym, że oprócz ponownej naprawy głównej silnika, trzeba było wymienić spalone sprzęgło i potargane opony :rotfl:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 18:37 

Dołączył(a): 2 sie 2014, o 20:21
Posty: 10
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: patent motorowodny
w sumie to dwa razy miałem to wyłączenie/zgasniecie od dymu bo bałem sie doprowadzac do tej sytuacji. Za pierwszym razem odczekałem kilka minut i odpaliłem od razu, wiec nie wiem czy obracał, a za drugim razem kręcił rozrusznik i korba chyba tez (cholera ja sie w ogóle nie znam, taka ze mnie pi-da) tylko nie mógł zapalić jakby iskra była słaba lub by jej nie było... no i po kilku kręceniach odpalił...

pdrw


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 20:17 

Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 12:19
Posty: 92
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co to za remont kapitalny silnika jak dwa tloki sie nie rusza a dwa wklada ze starymi pierscieniami i do tego robi sie szlif cylindra , to partactwo u mnie na warsztacie nie do pomyslenia . A slyszales o owalu na uzywanym tloku ? Nie wierze ze te tloki zostaly dobrze spasowane i to sie nie dotrze juz , po prostu sa przedmuchy przez pierscienie .


Ostatnio edytowano 4 sie 2014, o 20:20 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
kasacja dubla



Za ten post autor johny411 otrzymał podziękowanie od: noone
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2014, o 20:55 

Dołączył(a): 2 sie 2014, o 20:21
Posty: 10
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: patent motorowodny
a czym teraz te przedmuchy grożą? jajek podobno nie było...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2014, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Dydas napisał(a):
cholera ja sie w ogóle nie znam,

Tym się nie przejmuj, nie ma takiego co znałby się na wszystkim. :-D
Ale prawda, że praktycznie uniemożliwia to nam sensowną odpowiedź, bo niechcący możesz nas wprowadzać w błąd. Chociaż jesteśmy dość zgodni, że występują kwalifikujące silnik do naprawy przedmuchy, to biorąc pod uwagę, że Twój opis jest zbyt skąpy a nikt z nas silnika nie widział, najlepiej aby go najpierw obejrzał jakiś mechanik, oczywiście nie ten, co naprawiał. Wtedy mógłbyś napisać co i dlaczego uznał za złe i co powinno być zrobione.
Acha, rozumiem, że ten, co naprawiał tylko wymieniał tłoki, a szlif robił kto inny?
I czy ten mechanik chciał wymienić wszystkie tłoki, czy tylko dwa?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2014, o 05:24 

Dołączył(a): 2 sie 2014, o 20:21
Posty: 10
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: patent motorowodny
musze go tu bronic bo poczatkowo mowił o wymianie wszystkich tłoków, ale nawet uzywane były drogie wiec sie zgodził na dwa co były zżarte rdzą. CHoc nie wspominał stanowczo o minusach wymiany tylko połowy tłoków, a teraz nawet on zaczyna mówić ze są moze przedmuchy na starych dwóch, tylko dlaczego teraz niby - wczsniej ich nie było...

ponoc szlify robiła firma zewn...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2014, o 09:08 

Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 12:19
Posty: 92
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dydas napisał(a):
a czym teraz te przedmuchy grożą? jajek podobno nie było...


Napisz kolego jak wygląda ciśnienie oleju , z chłodzeniem myślę nie ma problemu ?
Jeżeli nie ma luzów na wale ( panewki ) i na sworzniach tłokowych i zakładamy że pierścienie nie są popękane ani zapieczone nic się nie powinno silnikowi stać . Pilnować olej i do końca sezonu powinno wytrzymać . Powiedz jeszcze ile oleju trzeba dolać na ile godzin czyli ile oleju pali . A ciśnienie na cylindrach warto zmierzyć , będzie wiadomo w jakim stanie są poszczególne cylindry , powiedz też głowica była robiona ? Może " bierze " olej przez uszczelniacze zaworowe . Nad bagnetem oleju po lewej stronie stronie powinno być odpowietrzenie skrzyni korbowej z ciągnij przewód gumowy z tego odpowietrzenia i odpal silnik , napisz jak mocno tam dymi . Na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju na pokrywie zaworowej , ostrożnie może chlapać olejem ale nie musi i sprawdź jak mocno tam dymi i wsłuchaj się czy słyszysz pracę zaworów czy takie jakby sapanie , fukanie .
Jak masz możliwość sprawdzenia ciśnienia w cylindrach to zrób to da się na łódce na wodzie i napisz jakie ma ciśnienia na poszczególnych cylindrach , pracy na pół godzinki a nawet mniej a dużo to powie . Poproś o to mechanika samochodowego każdy powinien mieć przynajmniej odpowiedni manometr , zawieź go na łódkę potem odwieź a usługa nie powinna być droga , u nas około 50 - 100 zł a w wielu warsztatach darmowa .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL