Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2018, o 20:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 5208
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 83
Otrzymał podziękowań: 418
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
Mam kolejne pytanie do fachowców od mototutek. Otóż jest motorówka ca 7,5 m o wadze max 2 tony, która w oryginale była napędzana dwoma dieslami dużej mocy. Obecnie nie ma oryginalnych silników i ma być przerobiona na "hausbota", tj. do niespiesznych przejażdżek w trybie wypornościowym. W zasadzie po śródlądziu :)
Wstępnie jest przewidziany do napędu silnik 15- konny, ale potencjalny armator obawia się czy to nie będzie za mało. Moim zdaniem będzie jak w sam raz, bo skoro do 1,2 ton Sasanki czy Venuski w zupełności wystarcza przyczepniak 4 kM...
Poproszę jednak dla spokojności sumienia o podpowiedzi - mam rację, czy niekoniecznie.

_________________
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 14:42 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 10973
Podziękował : 327
Otrzymał podziękowań: 1080
Powinno starczyc pod warunkiem że dobrana śruba będzie. Oczywiście wieksz np. 20 km tez nie zaszkodzi

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 5208
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 83
Otrzymał podziękowań: 418
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
piotr6 napisał(a):
Powinno starczyc pod warunkiem że dobrana śruba będzie. Oczywiście wieksz np. 20 km tez nie zaszkodzi

Śruba w silniku wstępnie przewidzianym jest uciągowa.

_________________
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 15:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 10973
Podziękował : 327
Otrzymał podziękowań: 1080
To będzie silnik przyczepny?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 15:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 10973
Podziękował : 327
Otrzymał podziękowań: 1080
To będzie silnik przyczepny?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 5208
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 83
Otrzymał podziękowań: 418
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
Tak.

_________________
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2018, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 06:58
Posty: 1800
Podziękował : 200
Otrzymał podziękowań: 329
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ja swoim PIP-em z 3,5 KM silnikiem płynąłem Wartą pod prąd z Gorzowa do Poznania przy niskich stanach wody. Nie czułem braku mocy. Masę łódki określam z zapasami na około 1 tony. Zbiornik wewnętrzny w silniku o pojemności 1 l starczał mi na godzinę pracy. Płynąc z nurtem nie musiałem płynąć na takich samych obrotach i zbiornik starczał mi na 1godz. i 20 min a nawet do 1 godz. i 40 min. Rozbieżność ta wynikała z niejednakowym ustawieniem przepustnicy gazu na rumplu silnika po każdorazowym uzupełnieniu paliwa w silniku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2018, o 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 5208
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 83
Otrzymał podziękowań: 418
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
Czyli odpowiedź brzmi - 15 kM wystarczy :)
No to pytanie dodatkowe: ile cm pod powierzchnią wody powinna być zanurzona płyta antykawitacyjna przyczepniaka?

_________________
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2018, o 13:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 10973
Podziękował : 327
Otrzymał podziękowań: 1080
Dobrze by było żeby byla wzmacniana jeszcze kolumna tak jak mają Yamahy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Dobrze by było żeby byla wzmacniana jeszcze kolumna tak jak mają Yamahy.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2018, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 5208
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 83
Otrzymał podziękowań: 418
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
piotr6 napisał(a):
Dobrze by było żeby byla wzmacniana jeszcze kolumna tak jak mają Yamahy.

Właśnie Yamaha 15 jest przewidziana :cool:

_________________
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2018, o 17:34 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6545
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 2664
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
AIKI napisał(a):
Mam kolejne pytanie do fachowców od mototutek. Otóż jest motorówka ca 7,5 m o wadze max 2 tony, która w oryginale była napędzana dwoma dieslami dużej mocy. Obecnie nie ma oryginalnych silników i ma być przerobiona na "hausbota", tj. do niespiesznych przejażdżek w trybie wypornościowym. W zasadzie po śródlądziu :)
Wstępnie jest przewidziany do napędu silnik 15- konny, ale potencjalny armator obawia się czy to nie będzie za mało. Moim zdaniem będzie jak w sam raz, bo skoro do 1,2 ton Sasanki czy Venuski w zupełności wystarcza przyczepniak 4 kM...
Poproszę jednak dla spokojności sumienia o podpowiedzi - mam rację, czy niekoniecznie.


Imho to zly pomysł. Dno ślizgowe a dno wypornosciowej to dwa inne światy.
Te 15km słabo widzę. Choć zależy to od akwenu, ale jednak słabo. W kadluboe wypornosciowym byłoby ok.

_________________
Sponsor Wanted Sailing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2018, o 11:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 10973
Podziękował : 327
Otrzymał podziękowań: 1080
Tu już diabeł tkwi w szczegółach. Pytanie jaki dno lodka itd

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2018, o 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 5208
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 83
Otrzymał podziękowań: 418
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
piotr6 napisał(a):
Tu już diabeł tkwi w szczegółach. Pytanie jaki dno lodka itd

Mogę spróbować wkleić zdjęcie dziobu. Na pawęży przekrój dna jest w kształcie bardzo szeroko rozwartego V.


Załączniki:
Candy.jpg
Candy.jpg [ 175.5 KiB | Przeglądane 259 razy ]

_________________
--
pozdrawiam
AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2018, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 06:58
Posty: 1800
Podziękował : 200
Otrzymał podziękowań: 329
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
plitkin napisał(a):
Dno ślizgowe a dno wypornosciowej to dwa inne światy.
Te 15km słabo widzę.
Ale te łódki które rozwijają duże prędkości to jak wchodzą do portu to redukują moc silnika i płyną na niewielkiej prędkości. Ja myślę, że jeżeli świadomie rezygnuje się z rozwijania dużych prędkości to te 15KM to w zupełności wystarczy do spokojnego codziennego pływania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2018, o 12:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 10973
Podziękował : 327
Otrzymał podziękowań: 1080
Wystarczyć wystarczy tylko czy będą pływać prosto i sie dobrze sterować.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2018, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 5208
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 83
Otrzymał podziękowań: 418
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
Marian J. napisał(a):
plitkin napisał(a):
Dno ślizgowe a dno wypornosciowej to dwa inne światy.
Ja myślę, że jeżeli świadomie rezygnuje się z rozwijania dużych prędkości to te 15KM to w zupełności wystarczy do spokojnego codziennego pływania.

Dokładnie tak samo myślę, ale, że nie mam doświadczenia w tej dziedzinie, więc dopytuję :)

_________________
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2018, o 09:12 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1949
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 240
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
piotr6 napisał(a):
Wystarczyć wystarczy tylko czy będą pływać prosto i sie dobrze sterować.
I co na to wiatr i fala :oops:.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: AIKI i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Druk 3D Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL