Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 paź 2018, o 17:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 sie 2018, o 11:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
W dniach od 9 do 12 sierpnia w Marinie Gdynia odbędzie się XIII edycja Targów Sportów Wodnych WIATR i WODA.

W imieniu całego zespołu stoczni Northman, serdecznie Was zapraszam do odwiedzenia stoiska nr 36.

Jednocześnie miło mi poinformować, że w czasie targów odbędzie się premiera jachtu Northman 1200. Warto zaplanować czas na odwiedziny szczególnie w sobotę o godz. 12:00, ponieważ właśnie wtedy jacht zostanie ochrzczony. Planujemy wspólny toast, poczęstunek i obecność wyjątkowej osoby w roli matki chrzestnej!


Więcej zdjęć jachtu Northman 1200 znajdziecie tu: http://www.northman1200.pl/


Załączniki:
2018_07_06_Ahoj_N1200_1170x333piks.jpg
2018_07_06_Ahoj_N1200_1170x333piks.jpg [ 266.62 KiB | Przeglądane 525 razy ]
Northman1200.jpg
Northman1200.jpg [ 179.88 KiB | Przeglądane 520 razy ]

_________________
Maxus Racing Team
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2018, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 08:49
Posty: 4964
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
A po co aż dwa kibelki dla 6 osób? :roll:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2018, o 14:04 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Wąski napisał(a):
A po co aż dwa kibelki dla 6 osób? :roll:


A po co ludzie mają 5 pokoi w domu dla 4 osób? A po co w mieszkaniach mają 2 kibelki na 3 osoby? Odpowiedź prosta: bo takie są realia i potrzeby ludzi. Akurat ilość kibelków jest dla mnie bardzo zrozumiała na takiej łódce.

Ba, są też 2 prysznice :)

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2018, o 14:08 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1582
Podziękował : 410
Otrzymał podziękowań: 305
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Delphia którą płynąłem miała 4 kibelki z prysznicami na 5 kabin i mesę w której od biedy mogły spać 2 osoby.
2 na 6 osób to chyba optimum, chyba, że kuk poda kwaśne mleko z kiszoną kapustą :mrgreen:
Oczywiście nie przeszkadza mi standard Roztocza, ktory na 12 osób ma 1 kibelek i to w jedynym przejściu wewnętrznym pomiędzy kubrykiem i kambuzem a messą i nawigacyjną.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2018, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 4935
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1039
Otrzymał podziękowań: 1174
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, czemu na zdjęciu pierwszym dziobnica jest pochylona do tyłu (10*):
Załącznik:
n1200.jpg
n1200.jpg [ 37.05 KiB | Przeglądane 417 razy ]

a na drugim i innych jest... pionowa? :roll:
http://maxus-yachts.ru/wp-content/galle ... 200_01.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2018, o 22:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Perspektywa i ogniskowa :)
Na stronie http://www.northman1200.pl są zdjęcia.

A na żywo jeden z egzemplarzy stoi już w Gdyni gotowy do przyjęcia na pokład zwiedzających targi Wiatr i Woda. Drugi będzie brał udział w imprezie "Beach Party" w Węgorzewie.


Załączniki:
IMG-20180808-WA0013.jpg
IMG-20180808-WA0013.jpg [ 133.55 KiB | Przeglądane 413 razy ]

_________________
Maxus Racing Team
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2018, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9826
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Wąski napisał(a):
A po co aż dwa kibelki dla 6 osób? :roll:


Sławek - ja u siebie na "Kocurze" mam trzy kabiny dwu-osobowe, dwa prysznice, dwa kibelki a pływamy we dwoje tylko z Marzeną.

Tak jest po prostu WYGODNIE i już :mrgreen:

A wiesz czemu każdy jacht - bez względu na wiekość - jest tylko dwuosobowy ?

Bo tak jest po prostu WYGODNIE :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 00:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 4935
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1039
Otrzymał podziękowań: 1174
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Perspektywa i ogniskowa

A, już myślałem, że Northman wyprzedził czas i odjechał konkurencji pochyloną dziobnicą...
Jak on się ma do Nautiki 1300?
https://pl.delphiayachts.eu/system/yach ... 1348693428


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 00:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
plitkin napisał(a):
Perspektywa i ogniskowa

A, już myślałem, że Northman wyprzedził czas i odjechał konkurencji pochyloną dziobnicą...


Akurat to nie byłoby wyprzedzeniem czasu, lecz znakiem czasu. Teraz dziobnice z ujemnym nachyleniem są trendy. Było to rozważane na etapie projektu i powstały renderingi. Ba... całkiem długo takie rozwiązanie dziobnicy było "na tapecie". Ostatecznie z tego świadomie zrezygnowaliśmy.

Cytuj:


Oczywiście jest lepszy :)
A na poważnie: jest dużo nowocześniejszy i jest w założeniu produktem z innej półki jakościowej: inne segmenty. Od czasu zaprojektowania Nautici minęło sporo, powstało wiele konstrukcji, przeprowadzono wiele testów. Northman1200 jest owocem skumulowanych doświadczeń konkurencji i użytkowników, a także analiz i obserwacji konkurencji, przede wszystkim zachodniej. Śmiem twierdzić, że cel został osiągnięty a ja jestem niesamowicie dumny z efektu końcowego. Wiele znanych zachodnich marek nie oferuje takiej jakości w tym segmencie. A te co oferują odpowiednio liczą za swoją pracę (duuużo drożej).
Wpadnij na targi, przekonaj się sam :)

_________________
Maxus Racing Team



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 23:24 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Northman 1200 dostał nominację na jacht roku 2019!
Jestem dumny!


Załączniki:
Nominacja.jpg
Nominacja.jpg [ 184.05 KiB | Przeglądane 353 razy ]

_________________
Maxus Racing Team
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5512
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 633
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
dostał nominację

Powinien wygrać. W relacji jakości do ceny to konkurencji nie widzę. A to jest najważniejszy parametr u nas.



Za ten post autor Sąsiad otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 23:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sąsiad napisał(a):
W relacji jakości do ceny to konkurencji nie widzę.


Ja też. I taki był zamiar.

Aha: na zachodzie również... :roll:

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2018, o 14:48 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mamy już film o Northmanie 1200!

W ostatni weekend w Giżycku w porcie Stranda podczas jesiennych targów na wodzie odbyła się lokalna prezentacja Northmana 1200. Zapewne wielu z Was miało okazję obejrzeć ten flagowy model stoczni Northman na żywo. Zachęcam do obejrzenia filmu zarówno tych, którzy widzieli jacht, jak i tych, którzy nie mieli możliwości jeszcze go zobaczyć.
Osobiście uważam, że nazwa tego modelu w pełni odzwierciedla założenia: to flagowy model stoczni, pokazujący długą drogę jaką stocznia zrobiła i co dziś osiągnęła.

Nie ma co gadać - trzeba obejrzeć, dotknąć, przetestować.

Link do filmu:
https://northman.pl/jachty/northman-1200/#movies

Jachty Northman 1200 już dziś dostępne są w czarterze na ten moment wyłącznie w Ahoj Czarter.

Nie muszę wspominać, że jacht zdobył główne nagrody targów w swojej kategorii :)


Załączniki:
Nagroda N1200 Stranda.jpg
Nagroda N1200 Stranda.jpg [ 74.84 KiB | Przeglądane 264 razy ]

_________________
Maxus Racing Team
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2018, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5512
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 633
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A swoją drogą, plitkinie, to się zastanawiam czy to jest naprawdę jednostka pełnomorska. Wiem, że ma certy i w ogóle, ale w 8B i 4m fali to bym chyba nie chciał się na niej bawić :)

A przy okazji - gratulacje! Nagrody się, oczywiście, należały.

PS - sprawdzaliście może ile to pali w jak się pogoni silnik?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2018, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9826
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
plitkin napisał(a):
trzeba obejrzeć


Wiktorze - obejrzałem i gratuluję jednostki.

Naprawdę bardzo piękna i bardzo fajnie zrobiony film.

A powiedz - jeżeli to nie tajemnica - gdzie był kręcony ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2018, o 21:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Film był kręcimy w okolicy Gdyni. Zostaliśmy po targach specjalnie na sesję. Jak oceniacie jakość filmu?

Co do pelnomorskosci: to zależy. Generalnie zarząd i właściciele stoczni to nie tylko biznesmeni, ale przede wszystkim żeglarze i wodniacy. Przykladowo: mniejszym jachtem motorowym Nexus 850 ekipa styczniowa 2 razy przełożyła Bałtyk, w tym raz w poważnym sztormie. Żadnego problemu nie było. Northman 1200 ma kil wzdłuż całego kadłuba. Sterowność i stateczność kursowa łódki zachwycają (poważnie). Sam w trudnych warunkach nie pływałem, ale gdyby była taka potrzeba - wolałbym wybrać ten właśnie statek mając do wyboru dowolną inną łódkę z tego segmentu z tak zwanego mainstream-a (różne Bavarki i inne łódki). Bo wiem jak jest robiony i widzę inne jachty.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Aha, spalanie, oczywiście, powierzone
Są precyzyjne dane, ale pod ręką nie mam. Ten egzemplarz ma silnik Yanmar 110 km, łatwo znaleźć dane producenta w tym zakresie.

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5512
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 633
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Aha, spalanie, oczywiście, powierzone

komu? :mrgreen:

Dane producenta to niewiele mówią, bo ten sam silnik do wielu jednostek może być stosowany. Dlatego pytałem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 12:20 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
*Pomierzone ;)

Co do reszty: jednostka nie ma wiekszego znaczenia. Silnik działa na określonych obrotach i daje okreslony moment. To jaki to jacht ma wpływ na efekt z tego momentu: prędkość i td. Silnik ma to gdzieś, ch6ba że przez zbyt dużą śrubę nie wejdzie na obroty. To nie samochód, gdzie się mierzy spalanie przy określonej prędkości.

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9826
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
plitkin napisał(a):
jednostka nie ma wiekszego znaczenia. Silnik działa na określonych obrotach i daje okreslony moment. To jaki to jacht ma wpływ na efekt z tego momentu: prędkość i td. Silnik ma to gdzieś, ch6ba że przez zbyt dużą śrubę nie wejdzie na obroty.


No nie Wiktorze - tak to raczej nie jest, że jednostka nie ma większego znaczenia.

Myślę, że jej część denna i jej opory mają ogromne znaczenie.

Co do drugiej części Twojej wypowiedzi to jest to prawda - widzę to u siebie.

Mam 40 KM i śrubę dość ciężką 17x12xL - jest bardzo uciągowa, silnik dzięki temu pali naprawdę mało, ale realnie pracuje do max 2500 obr.

Dodawanie obrotów > ta wartości nie ma sensu - kadłub nie pojedzie > 7,5 kn a tyle idzie przy 2500 obr.

Potem tylko zwiększa się spalanie a silnik i tak nie wykręci się więcej.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 12:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
No nie Wiktorze - tak to raczej nie jest, że jednostka nie ma większego znaczenia.

Myślę, że jej część denna i jej opory mają ogromne znaczenie.


Chcesz powiedzieć, że ten sam silnik działający na obrotach 2000/min z odpowiednio obliczoną śrubą będzie inaczej palił na różnych jachtach?

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9826
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
plitkin napisał(a):
Jak oceniacie jakość filmu?


Jako przeciętny odbiorca reklamy powiem, że mnie się ten film bardzo podoba.

Nie chcę Ci kadzić ale nie widziałem równie dobrego filmu reklamowego z polskiej stoczni.

Ktoś się u Was dobrze moim zdaniem do tego przyłożył.

Ale to tylko moje zdanie a ja tylko prosty inżynier od Diesli jestem :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9826
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
plitkin napisał(a):
Chcesz powiedzieć, że ten sam silnik działający na obrotach 2000/min z odpowiednio obliczoną śrubą będzie inaczej palił na różnych jachtach?


Nie Wiktorze - zostawmy spalanie.

Piszę właśnie o sprawności śruby.

Wiesz jak trudno jest dobrać odpowiednią śrubę do danego kadłuba.

Robi się to trochę matematycznie, trochę metodą porównawczą a trochę trzeba mieć odrobinę szczęścia.

A i tak często śruby potem - pozornie nawet już dobrze dobrane - zmienia się, bo - jak się chce być już takim perfekcjonistą" to dobrze jest sprawdzić, czy śruba odrobinę "lżejsza" lub odrobinę "cięższa" nie będzie dla danego kadłuba czasem lepsza.

Może źle się wyraziłem, ale piszę o tym, iż silnik nie ma specjalnie znaczenia - byle nie był za małej mocy i miał określony - nie za mały - moment czyli jak piszesz:

plitkin napisał(a):
Silnik działa na określonych obrotach i daje okreslony moment. To jaki to jacht ma wpływ na efekt z tego momentu: prędkość i td. Silnik ma to gdzieś, ch6ba że przez zbyt dużą śrubę nie wejdzie na obroty.


I do takiego zespołu kadłub/silnik dobiera się śrubę - także nie jest tak do końca obojętne, że jak napisałeś:

plitkin napisał(a):
jednostka nie ma wiekszego znaczenia


Kadłub tej jednostki do doboru właściwej śruby ma ogromne znaczenie.

Ale rozumiem, że Ty też poszedłeś z wypowiedzą na skróty...

Co spalania - to na obecnym jachcie jestem ogromnie spalaniem zdziwiony.

Na poprzednim jachcie - 30 " (5 ton) silnik 20 KM - spalanie było rzędu 1,5 - 2 l/h

Obecnie jest to 40" + 12 ton + silnik 40 PS a spalanie - przy obrotach do 2 tys jest ... takie same.

130 Mh temu zatankowałem ok 250 litrów - w zbiorniku mam obecnie ok 30 l czyli spaliłem 220 l/130 h.

To mnie wychodzi ok 1,7 l/ Mh.

A jacht pływa na silniku szybciej i śrubę ma - moim zdaniem - sprawniejszą ...

Ot zdziwko ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Ostatnio edytowano 11 wrz 2018, o 12:57 przez bury_kocur, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 12:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
plitkin napisał(a):
Jak oceniacie jakość filmu?


Jako przeciętny odbiorca reklamy powiem, że mnie się ten film bardzo podoba.

Nie chcę Ci kadzić ale nie widziałem równie dobrego filmu reklamowego z polskiej stoczni.

Ktoś się u Was dobrze moim zdaniem do tego przyłożył.

Ale to tylko moje zdanie a ja tylko prosty inżynier od Diesli jestem :mrgreen:


Dziękuję, Włodku. To była ciężka praca. Cieszę się, że efekt jest dobry.

Wrzucę w takim razie trochę zdjęć :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Więcej foto tutaj: https://northman.pl/jachty/northman-1200/#gallery

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5512
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 633
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak czy inaczej na stronie Yanmara spalania tego silnika nie podają :(

Film całkiem w porzo, może trochę bardziej bardziej dynamiczny na początku bym zrobił, a w drugiej części dopiero chillout. Chodzi o to żeby pokazać najpierw potencjalnemu nabywcy adrenalinkę, a potem dopiero kogo może wyrwać :mrgreen:

A swoją drogą żal, że nie udało się zjechać z ceną do pół bańki. Wtedy byłaby w zasięgu mojej zdolności kredytowej i miło by było pomarzyć :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 12:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6916
Podziękował : 829
Otrzymał podziękowań: 2782
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
Kadłub tej jednostki do doboru właściwej śruby ma ogromne znaczenie.

Ale rozumiem, że Ty też poszedłeś z wypowiedzą na skróty...


Nie. Po prostu rozmawiałem z Sąsiadem zupełnie o czymś innym niż wątek jaki poruszasz:

Sąsiad napisał(a):
PS - sprawdzaliście może ile to pali w jak się pogoni silnik?


Odpowiadałem, że spalanie ma podane w danych technicznych silnika. Na co Sąsiad zwrócił uwagę:

Sąsiad napisał(a):
Dane producenta to niewiele mówią, bo ten sam silnik do wielu jednostek może być stosowany. Dlatego pytałem.


A ja piszę, że wg mojej wiedzy jednostka nie ma znaczenia, bo przy tych samych obrotach ten sam silnik w różnych jednostkach spali tyle samo. Najwyżej uzysk będzie inny (czytaj prędkość/ciąg).

Ty natomiast wszedłeś w dyskusję z zupełnie innym wątkiem: dobór śruby do tego by było efektywnie. Uwierz mi, że niejako "kręcąc się" przy stoczni mam jakieś tam pojęcie o tym jak dobór śruby wpływa na parametry. Stocznia robi testy na różnych śrubach, więc porównanie mam. Sam biorę udział czasem w takich testach i badaniach.

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9826
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
plitkin napisał(a):
Wrzucę w takim razie trochę zdjęć :)


Wiktorze - raz jeszcze GRATULACJE dla producentów tego filmu. :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
ja piszę, że wg mojej wiedzy jednostka nie ma znaczenia, bo przy tych samych obrotach ten sam silnik w różnych jednostkach spali tyle samo. Najwyżej uzysk będzie inny (czytaj prędkość/ciąg).


Czyli piszemy praktycznie to samo.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
Stocznia robi testy na różnych śrubach, więc porównanie mam. Sam biorę udział czasem w takich testach i badaniach


A jak tam siedzi śruba ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5512
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 633
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
A ja piszę, że wg mojej wiedzy jednostka nie ma znaczenia, bo przy tych samych obrotach ten sam silnik w różnych jednostkach spali tyle samo.

Oj tam, oj tam, za dużym skrótem myślowym pojechałem :)
Nie zmienia to jednak faktu, że tej wartości znaleźć w necie nie mogę ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 00:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 4935
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1039
Otrzymał podziękowań: 1174
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, ja bym mu jednak dziobnicę skośną zrobił... ;)
Załącznik:
nm1200.jpg
nm1200.jpg [ 97.88 KiB | Przeglądane 102 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL