Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2019, o 01:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 sty 2019, o 01:45 

Dołączył(a): 27 sty 2019, o 01:25
Posty: 3
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam! Jestem "świeżo-upieczonym" właścicielem łodzi NOVURANIA 400 DL RIB z silnikiem YAMAHA 50 KM. Dowiedziałem się, że zgodnie z nowym prawem wodnym, na pływanie z takim silnikiem muszę posiadać pozwolenie wodno-prawne. Czy ktoś załatwiał już taką sprawę? Proszę o pomoc i wskazówki co, jak i gdzie trzeba załatwić? Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2019, o 10:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 7691
Podziękował : 977
Otrzymał podziękowań: 3079
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Skąd się dowiedziałeś o tym?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2019, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1049
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 122
Otrzymał podziękowań: 126
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Wiesiek 100 napisał(a):
Dowiedziałem się, że zgodnie z nowym prawem wodnym, na pływanie z takim silnikiem muszę posiadać pozwolenie wodno-prawne.

https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruch ... rawne.html
Wiesiek 100 napisał(a):
Jestem "świeżo-upieczonym" właścicielem łodzi NOVURANIA 400 DL RIB z silnikiem YAMAHA 50 KM.

http://www.motorowodniacy.org/patenty.html
Mi to zajęło 3 minuty z wklejeniem. Ale ja to stary już jestem i powolny, i komputer mój wróg.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2019, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3321
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wiesiek 100 napisał(a):
Witam! Jestem "świeżo-upieczonym" właścicielem łodzi NOVURANIA 400 DL RIB z silnikiem YAMAHA 50 KM. Dowiedziałem się, że zgodnie z nowym prawem wodnym, na pływanie z takim silnikiem muszę posiadać pozwolenie wodno-prawne. Czy ktoś załatwiał już taką sprawę? Proszę o pomoc i wskazówki co, jak i gdzie trzeba załatwić? Pozdrawiam.

1. Nie na pływanie z takim silnikiem, tylko na pływanie z takim silnikiem poza drogami wodnymi.
Idiotyzm ten wynika bowiem wymogu uzyskiwania pozwoleń wodno-prawnych (który wynika z art. 389 pkt 2 ustawy Prawo Wodne) - na każdy przypadek "szczególnego korzystania z wód".
Zaś Art34 ust 9 Ustawy Prawo Wodne za "szczególne korzystanie" uznaje.. samo wyposażenie jednostki używanej do rekreacji w silnik spalinowy o mocy ponad 10kW. Tyle, że z wyłączeniem dróg wodnych:
Art. 34 Szczególnym korzystaniem z wód jest korzystanie z wód wykraczające
poza powszechne korzystanie z wód oraz zwykłe korzystanie z wód, obejmujące:

9) uprawianie na wodach sportu, turystyki lub rekreacji przy pomocy jednostek pływających wyposażonych w silnik spalinowy o mocy silnika powyżej 10kW, z wyłączeniem dróg wodnych,


2. Sprawa nonsensowności tej regulacji nowego-lepszego Prawa Wodnego (weszło w życie 01.01.2018) była wielokroć komentowana, podnoszona w konsultacjach społecznych, punktowana w pismach do ministerstw MŚ oraz MGMiŻŚ*...
Z efektem widocznym obecnie - znaczy bez śladu żadnej reakcji ze strony zainteresowanych ministrów. Obu*.

3. Jak na razie praktyki żadnej nie ma. I chyba długo jeszcze nie będzie.
Co najmniej z czterech powodów:
- Zdecydowana większość zainteresowanych (z każdej chyba ze stron) nie ma pojęcia o wejściu w życie tej regulacji.
- Nieliczni "uświadomieni" zainteresowani ze strony właścicieli i użytkowników tych jednostek, które są używane poza drogami wodnymi i wyposażone w silnik spalinowy o mocy ponad 10kW - wolą się "nie wychylać". Pewnie dlatego, że widzą, że ta regulacja nie była - mimo upływu całego sezonu - w żaden sposób egzekwowana i liczą na to, że jest tak idiotyczna, że zostanie zmieniona. Albo, że pozostanie martwym zapisem...
- Niewiele bardziej liczni świadomi konsekwencji przywołanego przepisu są wśród zainteresowanych z drugiej strony, czyli wśród urzędników nowo-tworzonego "PGW Wody Polskie" i okolic. Ale oni pracują od ponad roku w trybie "totalna reorganizacja w trakcie pożaru w burdelu". Szeregowi biurokraci dostają tam przy tym grosze - i są to grosze to tym pewniejsze, im mniejszą wykazują samodzielność w podejmowaniu decyzji. A ci na wyższych stołkach... dbają o stołki. W związku z tym ostatnie, czego pragną to zalew nowych spraw związanych z wyżej wspomnianą, konfliktogenną regulacją.
- Zainteresowani z trzeciej strony - czyli ze strony pracowników i funkcjonariuszy tych służb, (UŻŚ, RZGW, policja...) które teoretycznie mogłyby teoretycznie kontrolować poza drogami wodnymi łódki, co mają ciut większe silniki - nie są ani świadomi, ani zainteresowani. Oraz - całkiem poniekąd słusznie - uznali, że poza drogami wodnymi nie do nich należy egzekwowanie przepisów Prawa Wodnego. A poza tym bardzo ich mało i od lat nawet na paliwo do swoich mototutek nie mają...

4. Chcesz wiedzieć więcej - zapytaj w dowolnym oddziale "Wód Polskich" - o procedurę wydania pozwolenia w-p w związku z planowanym specjalnym korzystaniem z wód w sposób opisany w Art.34 ust 9 ustawy "Prawo Wodne". O dokładny wybór adresata takiego pytania - mnie nie pytaj, bo struktura kompetencji w "Wodach Polskich" jest iście bizantyjska i stale zmienna. I napisz koniecznie.kto o co Ci odpowiedział (mnie na pismo do sekretariatu PGW RZGW Gdańsk nie chcą odpowiedzieć ani słowem - od niemal roku...).

*) Cały dział administracji państwowej "Gospodarka Wodna" został tuż po wejściu w życie "nowej-lepszej" ustawy Prawo Wodne cichcem przeniesiony - z Ministerstwa Środowiska do Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

-----------------------
Zamiast komentarza - fragment jednego z wystąpień do ministra GMiŻŚ. Copywrighta nie ma...:
Argumentem (jedynym) za wprowadzeniem uprawniania turystyki, rekreacji i sportu na jednostkach o mocy silników ponad 10kW do katalogu czynności będących „szczególnym korzystaniem z wód” (poza drogami wodnymi) – była konieczność ochrony brzegów niewielkich akwenów śródlądowych przed niszczeniem w wyniku falowania, powodowanego przez takie jednostki.

W celu uzyskania skutecznej ochrony brzegów takich akwenów, zdecydowanie bardziej skuteczne byłoby zastosowanie kryterium prędkości jednostki, a nie mocy silnika, w który jednostka jest wyposażona.
Taka zmiana kryterium jest konieczna dla zachowania możliwości uprawiania normalnej, nieszkodliwej żeglugi na wielu popularnych wodnych szlakach turystycznych, położonych poza „drogami wodnymi”. Zwłaszcza, że wykaz dróg wodnych zawarty w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2002 r. w sprawie śródlądowych dróg wodnych (Dz.U. 2002 nr 210 poz. 1786) nie obejmuje licznych, popularnych wśród żeglarzy i motorowodniaków szlaków i akwenów (np. część Martwej Wisły, rzeki Tuga, Wisła Królewiecka, Pasłęka, Jezioro Koronowskie, etc, etc. ).

Zmiana kryterium z "ponad 10kW" na - powiedzmy - "nie więcej niż 12km/h" uwolniłaby od obowiązku uzyskiwania pozwolenia wodnoprawnego (który wynika z art. 389 pkt 2 ustawy Prawo Wodne) uprawiających rekreację / turystykę za pomocą takich jednostek, które mimo posiadania silnika o mocy ponad 10kW nie rozwijają prędkości, która mogłaby powodować falowanie groźne dla brzegów niewielkich zbiorników wodnych, położonych poza drogami wodnymi.
Ponadto niezbędne jest wyłączenie z zakresu działania tej regulacji morskich wód wewnętrznych, na których żegluga rekreacyjna i sportowa odbywa się przede wszystkim poza obszarem „dróg wodnych” (jeżeli za takie uznać tory wodne, tory podejściowe do portów i strefy separacji ruchu), zaś fale wytwarzane przez jednostki służące do uprawiania sportu, rekreacji i turystyki nie czynią szkody na brzegach, ponieważ brzegi te są w sposób naturalny przystosowane do występowania silnego zafalowania.
Proponowana zmiana pozwoliłaby na uprawianie rekreacji i turystyki bez zbędnych, nieznanych w innych państwach biurokratycznych restrykcji i kosztów.


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ognisty Szkwał napisał(a):
Ale ja to stary już jestem i powolny

Czy tak juz powolny, by nie zauważać, że nie wiesz o czym piszesz?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: Maar, marcin_palacz, Wiesiek 100, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2019, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1049
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 122
Otrzymał podziękowań: 126
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Jaromir napisał(a):
Czy tak juz powolny, by nie zauważać, że nie wiesz o czym piszesz?

Chyba tak.
Nadinterpretowałem drogę wodną.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2019, o 16:20 

Dołączył(a): 27 sty 2019, o 01:25
Posty: 3
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam! O konieczności posiadania pozwolenia wodno-prawnego na pływanie moją motorówką dowiedziałem się od policji. Jutro odwiedzę siedzibę Zarządu Zlewni Gliwice i postaram dowiedzieć się wszystkiego na ten temat. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2019, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11369
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 1765
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wiesiek 100 napisał(a):
Dowiedziałem się, że zgodnie z nowym prawem wodnym, na pływanie z takim silnikiem muszę posiadać pozwolenie wodno-prawne.


A możesz napisać gdzie zamierzasz użytkować ten sprzęt ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2019, o 22:42 

Dołączył(a): 27 sty 2019, o 01:25
Posty: 3
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na Zbiorniku Pławniowice k. Gliwic. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL