Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=67&t=10210
Strona 1 z 1

Autor:  kudlaty005 [ 28 lis 2011, o 22:52 ]
Tytuł:  Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

Witam, niedawno sprzątając garaż mojego św.pam. dziadka natrafiłem na nietypową skrzynię. Po otwarciu ku mojemu zdziwieniu ukazał się nowy jeszcze nie odpakowany z fabrycznego papieru silnik. Na tabliczce znamionowej napisano BETEPOK 83 i data produkcji 1988. Niestety instrukcja również nic mi nie mówi ponieważ napisana jest cyrylicą z mieniącym się napisem na okładce ZSRR. I tu pojawia się moja wielka prośba do was drodzy użytkownicy forum o wypowiedź na temat tego silnika oraz ocenę jego wartości. Proszę o to ponieważ sam nie mam zielonego pojęcia o takich urządzeniach a nie zamierzam go użytkować. Jeżeli komuś temat wyda się głupi to przepraszam za spam ale bardzo zależy mi na fachowej opinii. Dziękuje i pozdrawiam.

Załączniki:
DSC06874.JPG
DSC06874.JPG [ 263.96 KiB | Przeglądane 5568 razy ]
DSC06864.JPG
DSC06864.JPG [ 149.76 KiB | Przeglądane 5568 razy ]
DSC06872.JPG
DSC06872.JPG [ 225.04 KiB | Przeglądane 5568 razy ]
DSC06862.JPG
DSC06862.JPG [ 289.49 KiB | Przeglądane 5568 razy ]

Autor:  Sąsiad [ 28 lis 2011, o 23:20 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

Pierwszy silnik z jakim w życiu miałem do czynienia. Nie odpalił przez cały rejs :)
To słynny, kultowy już wręcz Wietierok, aczkolwiek nowy model. O ile pamiętam dwusuw chłodzony powietrzem. 8 KM (nominalnie 8.3, ale nigdy tyle nie miał) Używki w dobrym stanie chodzą po 2-3 stówki.

Autor:  Maar [ 28 lis 2011, o 23:22 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

Choć sam kiedyś przez wiele lat używałem "Wietieroka", to takiego nowego, zapakowanego w papier parafinowy nigdy nie widziałem.
Fajne znalezisko!

Myślę, że ze względu na niewielką wartość użytkową takowego silnika (chimeryczny, głośny i mało ekologiczny dwusuw) należałoby go spakować i poczekać jeszcze kilka lat, wówczas wartość kolekcjonerska może znacznie przekroczyć użytkowa.

ps. Co Ci przyszło do głowy, że ktoś mógłby uznać Twój post za SPAM?!

Autor:  boSmann [ 28 lis 2011, o 23:36 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

kudlaty005 napisał(a):
napisano BETEPOK 83

Nie 83 a 8 E :-P ; w cyrylicy E wygląda jak 3
kudlaty005 napisał(a):
Niestety instrukcja również nic mi nie mówi ponieważ napisana jest cyrylicą

poczytaj po polsku http://www.itp.net.pl/~stormy/wietier.html
Sąsiad napisał(a):
Nie odpalił przez cały rejs

to ja miałem lepsze egzemplarze, praktycznie mnie nie zawodziły. Po prostu dbałem i bardzo dokładnie do sezonu przygotowywałem.

Autor:  Sąsiad [ 28 lis 2011, o 23:40 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

Zasadniczo 3 to Z. E wygląda tak: Э
Sprawdzałem, ale nie mogę znaleźć czym model 8 był chłodzony. W razie czego przepraszam za wprowadzenie w błąd.
A w uzupełnieniu - pamiętacie?
Wypłynąłem na Dobskie - flauta dookoła,
Szarpię "Wietieroka" - "Cisza!" Ktoś tam woła.
Co mnie będzie uczył, zaraz w łeb mu dam,
Fuck mu pokazałem, no i dalej gnam.

Autor:  boSmann [ 28 lis 2011, o 23:43 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

Sąsiad napisał(a):
czym model 8 był chłodzony

wodą
na przekroju widać pompkę (elementy 27-30) http://www.itp.net.pl/~stormy/w_schem.html

Autor:  Wojciech [ 28 lis 2011, o 23:57 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

kudlaty005 napisał(a):
Proszę o to ponieważ sam nie mam zielonego pojęcia o takich urządzeniach a nie zamierzam go użytkować.

Jeżeli jesteś zainteresowany sprzedażą, to ja dam za Twój silnik 400 zł ( po raz pierwszy ) plus opłacę koszt przesyłki . :D

Autor:  Jaromir [ 29 lis 2011, o 00:00 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

Sąsiad napisał(a):
Zasadniczo 3 to Z. E wygląda tak: Э
Sprawdzałem, ale nie mogę znaleźć czym model 8 był chłodzony. W razie czego przepraszam za wprowadzenie w błąd.
.

Chłodzony był normalnie, czyli wodą.

Szczęśliwemu znalazcy na pewno pomoże strona z instrukcją do tej maszyny po polsku:
http://www.gesco.pl/~stormy/wietier.html

A co do trudności przy eksploatacji Wietieroków - to oprócz wymiany niektórych części na zamienniki (elektronika, śruba, gaźnik) bardzo pomaga znajomość chociaż kilku soczystych rosyjskich przekleństw... :DD

Autor:  Jurmak [ 29 lis 2011, o 08:03 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

Marek napisał(a):
zapakowanego w papier parafinowy nigdy nie widziałem.


A ja widziałem :lol: bo kupiłem nówkę nie śmiganą... Trochę na nim pływałem, fakt... był kapryśny, "zarzucał" dolną świece, zapalał po wstrzyknięciu benzyny do gaźnika... Ale na Jeziorak mnie zawiózł...

Autor:  Wojciech [ 1 gru 2011, o 12:00 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

@kudłaty, jak się ponownie pojawisz, to rozważ moją propozycję bynajmniej zajmując stanowisko na tak lub nie ... :)

Wojciech1968 napisał(a):
kudlaty005 napisał(a):
Proszę o to ponieważ sam nie mam zielonego pojęcia o takich urządzeniach a nie zamierzam go użytkować.

Jeżeli jesteś zainteresowany sprzedażą, to ja dam za Twój silnik 400 zł ( po raz pierwszy ) plus opłacę koszt przesyłki . :D

Autor:  kudlaty005 [ 8 gru 2011, o 12:16 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

Witam, dziękuje za fachową wypowiedź na temat silnika właśnie tego szukałem ;-) Teraz już wiem z czym to się je ;-P Na chwilę obecną bardzo serdecznie dziękuje ale na pewno jeszcze się odezwę. Pozdrawiam!!!
P.S.
Do Pana Wojciecha1968, propozycja ciekawa, proszę napisać do mnie maila (adres kudlaty005@interia.pl). Dziękuje i pozdrawiam!!!

Autor:  Wojciech [ 8 gru 2011, o 12:22 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

Wojtek jestem. ;)

Dzięki za odpowiedź ...już piszę . :D

Autor:  Były user [ 8 gru 2011, o 15:22 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

Wojciech1968 napisał(a):
rozważ moją propozycję bynajmniej zajmując stanowisko na tak lub nie


Chciałeś napisać przynajmniej. Bynajmniej znaczy co innego i zawiera w sobie przeczenie.

;) :lol:

Autor:  Wojciech [ 8 gru 2011, o 15:36 ]
Tytuł:  Re: Pomoc w wycenie i dokładnej identyfikacji silnika.

Yigael napisał(a):
Chciałeś napisać przynajmniej.

Nie zastanawiałem się wcześniej nad słowem bynajmniej.
Dzięki za korektę. :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/