Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=67&t=11037 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ludo52 [ 5 mar 2012, o 19:29 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Podstawa to wymiana oleju w spodzinie. Nie pal go bez wody bo uszkodzisz pompę. Zamieść zdjęcie tabliczki znamionowej to to będzie można określić rok produkcji i rodzaj zapłonu. |
Autor: | eder555 [ 5 mar 2012, o 20:39 ] | ||
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne | ||
Przesyłam zdjęcie tabliczki na silniku, olej w spodzinie planuje jutro wymienić, jak wygląda sprawa w przekładni (przód, luz, tył) czy tam się olej wymienia również ??
|
Autor: | Wojciech [ 5 mar 2012, o 20:47 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
eder555 napisał(a): Przesyłam zdjęcie tabliczki na silniku, olej w spodzinie planuje jutro wymienić, jak wygląda sprawa w przekładni (przód, luz, tył) czy tam się olej wymienia również ?? Spodzina, to te miejsce gdzie znajduje się przekładnia rewersu. Zakup dobry olej przekładniowy do Johnsona , znajdziesz w necie sklepy. W tym dziale znajdziesz sposób wymiany oleju. O tu viewtopic.php?f=67&t=7700 |
Autor: | Prosiek [ 5 mar 2012, o 22:13 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
A propos pompy - to po tylu latach stania i próbach palenia bez wody wymieniłbym wirniczek w ciemno - bo jest na 80% sparciały i będziesz mieć w sezonie spokój. Od biedy może jeszcze wymień filtr paliwa i obejrzyj świece. Uwaga - ten silnik ma takie dziwne pokrętło do regulacji mieszanki - nie należy się za bardzo nim kłopotać, byle ci nie gasł na wolnych obrotach. Poszukaj w necie (jak jesteś anglojęzyczny) - można wygrzebać instrukcję obsługi małych Johnsonów 1.5 - 35 HP w pdf'ie (nie wyślę ci niestety na priva, bo plik ma 51 MB) To starszy, ale bardzo dobry silnik - życzę wiele satysfakcji z użytkowania ![]() |
Autor: | ludo52 [ 5 mar 2012, o 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
No wiec : silnik z 74r z klasycznym magnetem. Mieszanka 1:25-ważne. Olej wymieniasz w przekładni bo tylko tam go znajdziesz(ostatnie zdjęcie) odkręcając dwie śruby, jedna widoczna na zdjęciu druga pod propelerem. Czy ma luz między F R nie wiem( może nie mieć) Clymer w swym Outboard shop manual nie podaje nic oprócz tego że należy go uruchamiać przy 1000obr -min550 Tyle na szybko .W razie problemów pytaj. Skorzystaj z rady powyżej .impeler do wymiany na 100% |
Autor: | eder555 [ 5 mar 2012, o 23:18 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Witam Po przeprowadzonej próbie uruchomienia silnika w beczce z wodą, zauważyłem ,że pompa obiegu chłodzącego jest na chodzie, z otworu wylotowego dosyć mocno pluje wodą z różnym natężeniem w zależności od ustawionych obrotów, na wszelki wypadek ją wymienię przed sezonem. Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Czy olej w przekładni musi być markowy firmy Johnson ?? Czy zwykły olej przekładniowy np: Hipol by sprawy nie załatwił? Pytam z czystej ciekawości. Pozdrawiam |
Autor: | Kurczak [ 6 mar 2012, o 07:35 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Raczej korzystałbym z olei dedykowanych do silników przyczepnych. Co do hipolu nie wlałbym go współcześnie nawet do "malucha" ![]() |
Autor: | Jaromir [ 6 mar 2012, o 08:06 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
eder555 napisał(a): Witam Po przeprowadzonej próbie uruchomienia silnika w beczce z wodą, zauważyłem ,że pompa obiegu chłodzącego jest na chodzie, z otworu wylotowego dosyć mocno pluje wodą z różnym natężeniem w zależności od ustawionych obrotów, na wszelki wypadek ją wymienię przed sezonem. Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Czy olej w przekładni musi być markowy firmy Johnson ?? Czy zwykły olej przekładniowy np: Hipol by sprawy nie załatwił? Pytam z czystej ciekawości. Pozdrawiam Przekładnia w spodzinie jest prosta, ale pracuje w dość wysilony sposób i w w warunkach ciągłego chłodzsenia. Lepiej nie ryzykować z archaicznym "Hipolem", tylko użyć jakiegoś współczesnego oleju przekładniowego do pracy w niskich temperaturach - najlepiej po prostu oleju do spodzin silników... Podobnie w przypadku oleju spalanego wraz z paliwem. Żadne "Miksole"... Ale każdy olej do dwusuwów zgodny z normą TCW3 będzie OK. Różnica w cenie oleju nie jest warta kłopotow w niesprawnym z powodu paliwa silnikiem czy zmieloną przekładnią.... |
Autor: | Wojciech [ 6 mar 2012, o 12:02 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
eder555 napisał(a): Czy zwykły olej przekładniowy np: Hipol by sprawy nie załatwił? Pytam z czystej ciekawości. Dla uzupełnienia podam... - Hipol ATF II E, olej przekładniowy syntetyczny 1l Cena produktu: 65,53 zł - Olej przekładniowy Evinrude/Johnson HPF XR Synthetic 1l 69.57 zł |
Autor: | eder555 [ 6 mar 2012, o 12:51 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Witam W moim Johnsonie spodzina jest przykręcona na czterech śrubach. Po ich odkręceniu z oporem schodzi na jakieś dwa centymetry i dalej nie chce iść, czy trzeba coś tam jeszcze zwolnić aby łagodnie zeszła?? Pozdrawiam |
Autor: | Wojciech [ 6 mar 2012, o 12:57 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Sprawdź, czy na kolumnie silnika nie ma przykrytego klapką otworu, w którym może być łącze do rozpięcia cięgna zmiany biegów. Jeśli tego nie ma to musisz odpiąć cięgno zmiany biegów przy silniku . Druga rzecz , to połączenie rurowe układu chłodzenia do pompy wodnej, tu mogło się uwolnić . Przy składaniu wymaga niezłej precyzji przy dopasowaniu uszczelnień. |
Autor: | eder555 [ 6 mar 2012, o 17:31 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Witam W moim silniku aby rozłączyć cięgno zmiany przełożenia trzeba lekko rozsunąć spodzinę od kolumny wewnątrz jest śruba, którą trzeba wykręcić, po wykręceniu spodzina zeszła i można było przystąpić do demontażu pompy wody. Kanały jak i pompa lekko zarośnięta osadem, lecz wirniczek jest w dobrym stanie, elastyczny i w miarę miękki po wyczyszczeniu całości stwierdziłem ,że nie ma sensu go wymieniać i złożyłem silnik do kupy. Po odpaleniu go w beczce z wodą po chwili z kolumny zaczęła tryskać letnia woda. Pozostaje mi tylko olej w spodzinie wymienić na syntetyczny olej przekładniowy i zmiana starych trzynastoletnich świec zapłonowych na nowe. W najbliższy weekend wypróbuje silnik na wodzie. Pozdrawiam |
Autor: | Wojciech [ 6 mar 2012, o 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
eder555 napisał(a): i zmiana starych trzynastoletnich świec zapłonowych na nowe. Jaki cel wymiany 13 letnich świec na nowe, gdy odpalają bez trudności , a jaki pozostawienie 13 letniego wirnika pompy wodnej po kilku minutach pracy silnika ? |
Autor: | eder555 [ 6 mar 2012, o 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Wojciech1968 napisał(a): eder555 napisał(a): i zmiana starych trzynastoletnich świec zapłonowych na nowe. Jaki cel wymiany 13 letnich świec na nowe, gdy odpalają bez trudności , a jaki pozostawienie 13 letniego wirnika pompy wodnej po kilku minutach pracy silnika ? Witam Świece co prawda włączają silnik, ale wyglądają fatalnie i wymiana ich to pestka, wirnik chwilowo zostawię na niedzielną próbę silnika, będę sprawdzał czy pompuje wodę. Przed kwietniowym wodowaniem wirnik również zostanie wymieniony na nowy. Jak wygląda sprawa z termostatem w takim silniku?? Pozdrawiam |
Autor: | Wojciech [ 6 mar 2012, o 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
eder555 napisał(a): Jak wygląda sprawa z termostatem w takim silniku?? Termostatu nie ma. Dlatego zalecana jest wymiana wirnika pompy , już na pewno gdy ma 13 lat. Nie będziesz podczas manewrów patrzył cały czas na silnik , czy z otworu, z układu chłodzenia wypływa strumień wody. Kilku minutowy brak chłodzenia może uszkodzić silnik. Edit. dot. termostatu- w Twoim modelu może być termostat, z tym, że przegrzany silnik to znaczny remont. |
Autor: | eder555 [ 6 mar 2012, o 21:21 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Wojciech1968 napisał(a): Edit. dot. termostatu- w Twoim modelu może być termostat, z tym, że przegrzany silnik to znaczny remont. W takim razie nie będę ryzykował, i pływanie próbne odłożę na weekend po wymianie wirnika, termostatu, świec i oleju w spodzinie. Poszukam w sklepach internetowych odpowiedniego wirnika i termostatu. Czy ten wirnik będzie pasował do mojego Johnsona ?? http://www.permatech.com.pl/e-sklep/ind ... 181-434424 Pozdro |
Autor: | Wojciech [ 6 mar 2012, o 21:31 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
ups nie zwróciłem uwagi, ze dodałeś namiar na firmę. eder555 napisał(a): Poszukam w sklepach internetowych odpowiedniego wirnika i termostatu. Zapytaj o części np. tu http://www.permatech.pl/oferta/czesci_z ... mienne.php |
Autor: | ludo52 [ 6 mar 2012, o 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
eder 555 Tu masz wszystko http://www.boats.net/parts/search/BRP/J ... parts.html Dostawa trwa do tygodnia od zapłaty. Termostat to coś też posiada. Impeler który pokazujesz jest zgodny z katalogiem czyli pasuje. |
Autor: | eder555 [ 7 mar 2012, o 15:21 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Witam Skontaktowałem się z pewnym sklepem wysyłkowym i powiedzieli, że nie mają oryginalnego wirnika do mojego Johnsona, lecz zaproponowali zamiennik. SIERRA 18-3001 - cena taka jak za oryginał. Czy te zamienniki są godne polecenia?? Pozdrawiam |
Autor: | lipidor [ 23 maja 2012, o 10:27 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Dzieńdobry Dokleję się do tematu - nie potrafię zidentyfikować mojego Johnsona: J15BACNC B0251310 Pomożecie? |
Autor: | Przemek571 [ 6 sty 2013, o 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, więc piszę tu. Otóż posiadam taki silnik, jednak uszkodzony. Obok wału znajduje się "patyczek" połączony na zewnątrz z dźwignią zmiany biegów, w środku nie jest do niczego przymocowany...Czego brakuje w tym silniku? I w jaki sposób następuje tu wysprzęglenie? |
Autor: | ludo52 [ 6 sty 2013, o 20:41 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Przemek571 napisał(a): Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, więc piszę tu. Otóż posiadam taki silnik, jednak uszkodzony. Obok wału znajduje się "patyczek" ![]() I w jaki sposób następuje tu wysprzęglenie? Druga część dźwigni jest przy przekładni. |
Autor: | Przemek571 [ 9 sty 2013, o 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Tak, ale w moim przypadku dźwignia nie jest zaczepiona o nic... Na końcu znajduje się "jabłko", które powinno być o coś zaczepione. O co? |
Autor: | Tom_Krasu [ 4 sie 2014, o 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Silnik Johnson 6 hp - czynności eksploatacyjne |
Jestem nowy na forum więc WITAM wszystkich Kupiłem stary silnik Evinrude E15ECNC i mam pytanie jaki powinien być skład mieszanki ? Teraz robię mieszankę 1:50 ale mam wrażenie że za bardzo dymi na wolnych obrotach i strasznie zakleja świece zapłonowe. z góry dziękuję za pomoc |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |