Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 16:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 cze 2012, o 22:00 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam
Prosze o pomoc bardziej doswiadczonych
Mam silnik dwusuw TOHATSU 25 KM ktory odpala bez problemow i na moje ucho pracuje stabilnie na wolnych i wyzszych obrotach. Wymieniłem w nim wirnik pompy wody oraz jego obudowe..
W czasie pracy zauwazyłem ze przez wulot spalin rowniez pokazuje sie woda . Czy jest to prawidłowy objaw czy tez nie?
Dołączam fotke
Szacunek dla grupy. Sławek


Załączniki:
20120607517.jpg
20120607517.jpg [ 926.68 KiB | Przeglądane 5069 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2012, o 06:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
IMHO nie jest to niestety prawidłowe.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2012, o 07:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13328
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Moim zdaniem wszystko dobrze, o ile wylot wody chłodzącej z przewodu spod silnika jest prawidłowy.
logoslaw napisał(a):
W czasie pracy zauwazyłem ze przez wulot spalin rowniez pokazuje sie woda .

Ciśnienie spalin w kolumnie silnika może być tego skutkiem...



http://www.boats.net/parts/search/Tohat ... 25C2/parts

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2012, o 08:15 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech 1968 Dziekuje .
Filmik trafiony zachowanie i praca podobne.
Kurczak . Dlaczego uwazasz ze nieprawidłowo? Dziekuje.
Z Szacunkiem dla grupy Sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2012, o 08:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13328
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
logoslaw napisał(a):
Kurczak . Dlaczego uwazasz ze nieprawidłowo?

Piotr miał mało danych, z uwagi na to, że nie podałeś czy jest prawidłowy wypływ wody chłodzącej spod silnika z otworu / rurki wylewowe(go)j.
Bywa, że połączenie przewodu z pompy wodnej do silnika jest nieszczelne i wówczas woda wydostaje się ze spalinami z kolumny silnikowej.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2012, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Na moją wiedzę techniczną w silnikach chłodzonych cieczą układ chłodzenia jest oddzielony od układu wydechowego. Więc w płaszczu wodnym nie powinno być spalin - bo to może spowodować przedostanie się cieczy do cylindrów, a czym to grozi nie muszę chyba tłumaczyć. Może tez zmniejszać efektywność chłodzenia co grozi przegrzaniem silnika.
Są silniki , gdzie woda chłodząca miesza się ze spalinami, ale dopiero na końcu swojej "drogi" i jest wyrzucana przez wspólny wylot.
Ale w Twoim przypadku są osobne wyloty wody chłodzącej i spalin.......
Więc dalej uważam, że nie jest to prawidłowe......

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2012, o 10:14 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzieki za cenne uwagi. Wypływ wody poprzez wirnik pompy prawidłowe- woda chłodna . Przy składaniu starałem sie uszczelnic połączenia rurki ( wymienione gumki uszczelniające).
Nie jest to nowy silnik wiec licze sie z jego słabosciami.
Z Szacunkiem Sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2012, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ejże Panowie, a nie jest to przypadkiem tzw. "zamek wodny"? Takie ustrojstwo było w Wietieroku, chodziło o to, żeby w czasie rozruchu spaliny nie musiały "przebijać się" przez słup wody w kolumnie. Po rozruchu to ujście było zamykane spływająca wodą z układu chłodzenia.

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2012, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 161
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Kurczak
Traktujesz silnik zaburtowy za bardzo samochodowo, ten górny otwór jest już poniżej właściwego silnika i służy do wyrównania ciśnień w czasie rozruchu, później kolumna wypełnia się wodą (są w kolumnie specjalne półki) i z górnego otworu leci już woda ale na wolnych mogą się czasami znów pokazać spaliny. Takie info. mam zanotowane w głowie, jeśli się mylę to pewnie jakiś kumaty mechanik mnie poprawi.
P/s widzę że Jurmak myśli podobnie do mnie

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2012, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Kurczak napisał(a):
Na moją wiedzę techniczną w silnikach chłodzonych cieczą układ chłodzenia jest oddzielony od układu wydechowego. Więc w płaszczu wodnym nie powinno być spalin - bo to może spowodować przedostanie się cieczy do cylindrów, a czym to grozi nie muszę chyba tłumaczyć.


Nie zawsze jest oddzielony :lol: NIGDY nie należy podnosić silnika przyczepnego tak, żeby spodzina była wyżej niż blok silnika. Oczywiście dotyczy to sytuacji po pracy silnika w wodzie.

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2012, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Masz Marianie rację. W silnikach "lądowych" nie ma takiej opcji.
Wynika z tego, że nie można tego przekładać wprost na silniki do łódek....
Każde mają swoją własną specyfikę :D
Więc odszczekuję swoją wcześniejszą opinię :D :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2012, o 19:00 

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:38
Posty: 14
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wylot wody z " pod silnika" to tylko wylot kontrolny, reszta wody wylatuje właśnie tym większym otworem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL