Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

czy prawidłowo?
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=67&t=12002
Strona 1 z 1

Autor:  logoslaw [ 7 cze 2012, o 22:00 ]
Tytuł:  czy prawidłowo?

Witam
Prosze o pomoc bardziej doswiadczonych
Mam silnik dwusuw TOHATSU 25 KM ktory odpala bez problemow i na moje ucho pracuje stabilnie na wolnych i wyzszych obrotach. Wymieniłem w nim wirnik pompy wody oraz jego obudowe..
W czasie pracy zauwazyłem ze przez wulot spalin rowniez pokazuje sie woda . Czy jest to prawidłowy objaw czy tez nie?
Dołączam fotke
Szacunek dla grupy. Sławek

Załączniki:
20120607517.jpg
20120607517.jpg [ 926.68 KiB | Przeglądane 5421 razy ]

Autor:  Kurczak [ 8 cze 2012, o 06:45 ]
Tytuł:  Re: czy prawidłowo?

IMHO nie jest to niestety prawidłowe.

Autor:  Wojciech [ 8 cze 2012, o 07:20 ]
Tytuł:  Re: czy prawidłowo?

Moim zdaniem wszystko dobrze, o ile wylot wody chłodzącej z przewodu spod silnika jest prawidłowy.
logoslaw napisał(a):
W czasie pracy zauwazyłem ze przez wulot spalin rowniez pokazuje sie woda .

Ciśnienie spalin w kolumnie silnika może być tego skutkiem...



http://www.boats.net/parts/search/Tohat ... 25C2/parts

Autor:  logoslaw [ 8 cze 2012, o 08:15 ]
Tytuł:  Re: czy prawidłowo?

Wojciech 1968 Dziekuje .
Filmik trafiony zachowanie i praca podobne.
Kurczak . Dlaczego uwazasz ze nieprawidłowo? Dziekuje.
Z Szacunkiem dla grupy Sławek

Autor:  Wojciech [ 8 cze 2012, o 08:21 ]
Tytuł:  Re: czy prawidłowo?

logoslaw napisał(a):
Kurczak . Dlaczego uwazasz ze nieprawidłowo?

Piotr miał mało danych, z uwagi na to, że nie podałeś czy jest prawidłowy wypływ wody chłodzącej spod silnika z otworu / rurki wylewowe(go)j.
Bywa, że połączenie przewodu z pompy wodnej do silnika jest nieszczelne i wówczas woda wydostaje się ze spalinami z kolumny silnikowej.

Autor:  Kurczak [ 8 cze 2012, o 09:21 ]
Tytuł:  Re: czy prawidłowo?

Na moją wiedzę techniczną w silnikach chłodzonych cieczą układ chłodzenia jest oddzielony od układu wydechowego. Więc w płaszczu wodnym nie powinno być spalin - bo to może spowodować przedostanie się cieczy do cylindrów, a czym to grozi nie muszę chyba tłumaczyć. Może tez zmniejszać efektywność chłodzenia co grozi przegrzaniem silnika.
Są silniki , gdzie woda chłodząca miesza się ze spalinami, ale dopiero na końcu swojej "drogi" i jest wyrzucana przez wspólny wylot.
Ale w Twoim przypadku są osobne wyloty wody chłodzącej i spalin.......
Więc dalej uważam, że nie jest to prawidłowe......

Autor:  logoslaw [ 8 cze 2012, o 10:14 ]
Tytuł:  Re: czy prawidłowo?

Dzieki za cenne uwagi. Wypływ wody poprzez wirnik pompy prawidłowe- woda chłodna . Przy składaniu starałem sie uszczelnic połączenia rurki ( wymienione gumki uszczelniające).
Nie jest to nowy silnik wiec licze sie z jego słabosciami.
Z Szacunkiem Sławek

Autor:  Jurmak [ 8 cze 2012, o 15:33 ]
Tytuł:  Re: czy prawidłowo?

Ejże Panowie, a nie jest to przypadkiem tzw. "zamek wodny"? Takie ustrojstwo było w Wietieroku, chodziło o to, żeby w czasie rozruchu spaliny nie musiały "przebijać się" przez słup wody w kolumnie. Po rozruchu to ujście było zamykane spływająca wodą z układu chłodzenia.

Autor:  mariaciuncia [ 8 cze 2012, o 15:34 ]
Tytuł:  Re: czy prawidłowo?

Kurczak
Traktujesz silnik zaburtowy za bardzo samochodowo, ten górny otwór jest już poniżej właściwego silnika i służy do wyrównania ciśnień w czasie rozruchu, później kolumna wypełnia się wodą (są w kolumnie specjalne półki) i z górnego otworu leci już woda ale na wolnych mogą się czasami znów pokazać spaliny. Takie info. mam zanotowane w głowie, jeśli się mylę to pewnie jakiś kumaty mechanik mnie poprawi.
P/s widzę że Jurmak myśli podobnie do mnie

Autor:  Jurmak [ 8 cze 2012, o 15:40 ]
Tytuł:  Re: czy prawidłowo?

Kurczak napisał(a):
Na moją wiedzę techniczną w silnikach chłodzonych cieczą układ chłodzenia jest oddzielony od układu wydechowego. Więc w płaszczu wodnym nie powinno być spalin - bo to może spowodować przedostanie się cieczy do cylindrów, a czym to grozi nie muszę chyba tłumaczyć.


Nie zawsze jest oddzielony :lol: NIGDY nie należy podnosić silnika przyczepnego tak, żeby spodzina była wyżej niż blok silnika. Oczywiście dotyczy to sytuacji po pracy silnika w wodzie.

Autor:  Kurczak [ 8 cze 2012, o 21:59 ]
Tytuł:  Re: czy prawidłowo?

Masz Marianie rację. W silnikach "lądowych" nie ma takiej opcji.
Wynika z tego, że nie można tego przekładać wprost na silniki do łódek....
Każde mają swoją własną specyfikę :D
Więc odszczekuję swoją wcześniejszą opinię :D :D

Autor:  lewar [ 14 cze 2012, o 19:00 ]
Tytuł:  Re: czy prawidłowo?

Wylot wody z " pod silnika" to tylko wylot kontrolny, reszta wody wylatuje właśnie tym większym otworem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/