Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 22:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lip 2012, o 18:30 

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 17:41
Posty: 3
Lokalizacja: k/Kalisza
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Kupiłem jacht (czyt. łódź żaglową kabinową) wraz z leciwym silnikiem Johnson/Evinrude, ale na silniku jest o'k (sprężanie ma dobre). Mam kilka pytań:
1). Mieszanka: 1:25? Wolę się upewnić bo co silnik to inny skład. W Rotax'e 503, w motolotni stosuje olej Stihl (tam jest 1:50), może być do tego Johnsona? Paliwo, jakie? Taki stary to może trzeba stosować dodatek do paliw bezołowiowych (jak do Syrenki). 95? (Na jakie paliwo był w 74r? ... 78 czy 94?)
2) Chłodzenie: Rozkręcałem , wirnik jest o'k, tylko co? ...- jak jest zanurzona cała pompa to pompuje jak należy, lecz gdy jest powyżej lustra wody to z początku pompuje dobrze a później już tylko taka mżawka. Myślałem,że to spaliny (część wody przekierowywana jest do kolumny aby chłodzić spaliny) wypychają ją (wodę) z powrotem... Po wywierceniu dwóch otworów w kolumnie (nad lustrem wody) poprawiło się, ale to jeszcze nie to... Pytanie: czy taka pompa (odśrodkowa) powinna wytworzyć takie podciśnienie aby zassać wodę pomimo iż znajduje się powyżej lutra wody, no a później to już by sobie pompowała, czy musi się koniecznie znajdować poniżej lustra wody? Pytam bo nie wiem czy bawić się w to dalej czy najprościej opuścić pantograf... (?) :D
Z poważaniem: Zbysheck


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13369
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1523
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zbysheck napisał(a):
1). Mieszanka: 1:25? Wolę się upewnić bo co silnik to inny skład. W Rotax'e 503, w motolotni stosuje olej Stihl (tam jest 1:50), może być do tego Johnsona? Paliwo, jakie? Taki stary to może trzeba stosować dodatek do paliw bezołowiowych (jak do Syrenki). 95? (Na jakie paliwo był w 74r? ... 78 czy 94?)

Ja stosuję proporcję 1:50. Olej EVINRUDE/JOHNSON - TCW-3

Zbysheck napisał(a):
2) Chłodzenie: Rozkręcałem , wirnik jest o'k, tylko co? ...- jak jest zanurzona cała pompa to pompuje jak należy, lecz gdy jest powyżej lustra wody to z początku pompuje dobrze a później już tylko taka mżawka. Myślałem,że to spaliny (część wody przekierowywana jest do kolumny aby chłodzić spaliny) wypychają ją (wodę) z powrotem... Po wywierceniu dwóch otworów w kolumnie (nad lustrem wody) poprawiło się, ale to jeszcze nie to... Pytanie: czy taka pompa (odśrodkowa) powinna wytworzyć takie podciśnienie aby zassać wodę pomimo iż znajduje się powyżej lutra wody, no a później to już by sobie pompowała, czy musi się koniecznie znajdować poniżej lustra wody? Pytam bo nie wiem czy bawić się w to dalej czy najprościej opuścić pantograf... (?)


Przegrzejesz silnik takimi doświadczeniami. Pompa musi być zanurzona poniżej powierzchni wody.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 20:46 

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:38
Posty: 14
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
na dzisiejszych olejach 1: 50 będzie poprawnie przy takim motorku.
pompa musi być bezwzględnie zanurzona w wodzie w 100% bo nie ma przed nią jeszcze jednej pompy :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 22:21 

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 17:41
Posty: 3
Lokalizacja: k/Kalisza
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
<Wojciech1968> dzięki za info. Moja dezorientacja wynika stąd że na zbior4niku paliwa pisało 1:20, w poście na tym forum przeczytałem 1:25.... Te 1:50 to pewnik? Wy macie bardziej współczesne silniki a one nie potrzebują tak bogatej mieszanki.
Co do przegrzania... - wszystko pod kontrolą. Z resztą to od razu widać albowiem te silniki (zielone) malowane są taką specjalną farbą, która zmienia kolor na ceglasty w przypadku przegrzania, tak więc kupując silnik od razu wiesz czy był w przeszłości przegrzany.
<lewar> wiem, wiem ,że tylko jedna pompa (rozbierałem ten silnik (cały) kilka razy)... Problem w tym, że po opuszczeniu pantografu pompa jest na wys 5cm nad lustrem wody. Myślałem, że pompa ta potrafi wytworzyć tak duże podciśnienie powietrza, iż jest w stanie zassać wodę (rurka zasysająca jest na samym dole, pod wodą). skoro wszystkie silniki tak mają, że pompa musi być zanurzona, to jest o'k.

Pytania;
gdzie można dostać serwisówkę do tego modelu?
gdzie zopatrywać się w części?
kto naprawia Johnson'y?
jaka powinien mieć lepkość olej w spodzinie? (90? 80?)
Zbysheck


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2012, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13369
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1523
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zbysheck napisał(a):
kto naprawia Johnson'y?

MARINE SERVICE. AUTORYZOWANY DEALER I SERWIS BOMBARDIER JOHNSON EVINRUDE OUTBOARDS

ŻELIWNA 41
40-599 KATOWICE , ŚLĄSKIE

GEO : 50.257462 , 18.993178
Telefon : (32) 205-03-79
Fax : (32) 205-03-79

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2012, o 07:21 

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 17:41
Posty: 3
Lokalizacja: k/Kalisza
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
<wojciech1968> znasz tego serwisanta? Zastanawia mnie czy mają uprawnienia do Rotax'ów lotniczych (mogą podbijać w metryce motolotni)... - przecież Bombardier i Rotax to to samo (tyle tylko, że mój ma podwójny układ zapł. - po dwie świece na cylinder)(?)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lip 2012, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13369
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1523
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Znam osobiście . Swojego czasu serwisował silniki Marszałkowi.
Dzwoń i zapytaj.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL