Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Johnson 6HP/74.... chłodzenie https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=67&t=12331 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Zbysheck [ 10 lip 2012, o 18:30 ] |
Tytuł: | Johnson 6HP/74.... chłodzenie |
Kupiłem jacht (czyt. łódź żaglową kabinową) wraz z leciwym silnikiem Johnson/Evinrude, ale na silniku jest o'k (sprężanie ma dobre). Mam kilka pytań: 1). Mieszanka: 1:25? Wolę się upewnić bo co silnik to inny skład. W Rotax'e 503, w motolotni stosuje olej Stihl (tam jest 1:50), może być do tego Johnsona? Paliwo, jakie? Taki stary to może trzeba stosować dodatek do paliw bezołowiowych (jak do Syrenki). 95? (Na jakie paliwo był w 74r? ... 78 czy 94?) 2) Chłodzenie: Rozkręcałem , wirnik jest o'k, tylko co? ...- jak jest zanurzona cała pompa to pompuje jak należy, lecz gdy jest powyżej lustra wody to z początku pompuje dobrze a później już tylko taka mżawka. Myślałem,że to spaliny (część wody przekierowywana jest do kolumny aby chłodzić spaliny) wypychają ją (wodę) z powrotem... Po wywierceniu dwóch otworów w kolumnie (nad lustrem wody) poprawiło się, ale to jeszcze nie to... Pytanie: czy taka pompa (odśrodkowa) powinna wytworzyć takie podciśnienie aby zassać wodę pomimo iż znajduje się powyżej lutra wody, no a później to już by sobie pompowała, czy musi się koniecznie znajdować poniżej lustra wody? Pytam bo nie wiem czy bawić się w to dalej czy najprościej opuścić pantograf... (?) ![]() Z poważaniem: Zbysheck |
Autor: | Wojciech [ 10 lip 2012, o 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Johnson 6HP/74.... chłodzenie |
Zbysheck napisał(a): 1). Mieszanka: 1:25? Wolę się upewnić bo co silnik to inny skład. W Rotax'e 503, w motolotni stosuje olej Stihl (tam jest 1:50), może być do tego Johnsona? Paliwo, jakie? Taki stary to może trzeba stosować dodatek do paliw bezołowiowych (jak do Syrenki). 95? (Na jakie paliwo był w 74r? ... 78 czy 94?) Ja stosuję proporcję 1:50. Olej EVINRUDE/JOHNSON - TCW-3 Zbysheck napisał(a): 2) Chłodzenie: Rozkręcałem , wirnik jest o'k, tylko co? ...- jak jest zanurzona cała pompa to pompuje jak należy, lecz gdy jest powyżej lustra wody to z początku pompuje dobrze a później już tylko taka mżawka. Myślałem,że to spaliny (część wody przekierowywana jest do kolumny aby chłodzić spaliny) wypychają ją (wodę) z powrotem... Po wywierceniu dwóch otworów w kolumnie (nad lustrem wody) poprawiło się, ale to jeszcze nie to... Pytanie: czy taka pompa (odśrodkowa) powinna wytworzyć takie podciśnienie aby zassać wodę pomimo iż znajduje się powyżej lutra wody, no a później to już by sobie pompowała, czy musi się koniecznie znajdować poniżej lustra wody? Pytam bo nie wiem czy bawić się w to dalej czy najprościej opuścić pantograf... (?) Przegrzejesz silnik takimi doświadczeniami. Pompa musi być zanurzona poniżej powierzchni wody. |
Autor: | lewar [ 10 lip 2012, o 20:46 ] |
Tytuł: | Re: Johnson 6HP/74.... chłodzenie |
na dzisiejszych olejach 1: 50 będzie poprawnie przy takim motorku. pompa musi być bezwzględnie zanurzona w wodzie w 100% bo nie ma przed nią jeszcze jednej pompy ![]() |
Autor: | Zbysheck [ 10 lip 2012, o 22:21 ] |
Tytuł: | Re: Johnson 6HP/74.... chłodzenie |
<Wojciech1968> dzięki za info. Moja dezorientacja wynika stąd że na zbior4niku paliwa pisało 1:20, w poście na tym forum przeczytałem 1:25.... Te 1:50 to pewnik? Wy macie bardziej współczesne silniki a one nie potrzebują tak bogatej mieszanki. Co do przegrzania... - wszystko pod kontrolą. Z resztą to od razu widać albowiem te silniki (zielone) malowane są taką specjalną farbą, która zmienia kolor na ceglasty w przypadku przegrzania, tak więc kupując silnik od razu wiesz czy był w przeszłości przegrzany. <lewar> wiem, wiem ,że tylko jedna pompa (rozbierałem ten silnik (cały) kilka razy)... Problem w tym, że po opuszczeniu pantografu pompa jest na wys 5cm nad lustrem wody. Myślałem, że pompa ta potrafi wytworzyć tak duże podciśnienie powietrza, iż jest w stanie zassać wodę (rurka zasysająca jest na samym dole, pod wodą). skoro wszystkie silniki tak mają, że pompa musi być zanurzona, to jest o'k. Pytania; gdzie można dostać serwisówkę do tego modelu? gdzie zopatrywać się w części? kto naprawia Johnson'y? jaka powinien mieć lepkość olej w spodzinie? (90? 80?) Zbysheck |
Autor: | Wojciech [ 10 lip 2012, o 22:44 ] |
Tytuł: | Re: Johnson 6HP/74.... chłodzenie |
Zbysheck napisał(a): kto naprawia Johnson'y? MARINE SERVICE. AUTORYZOWANY DEALER I SERWIS BOMBARDIER JOHNSON EVINRUDE OUTBOARDS ŻELIWNA 41 40-599 KATOWICE , ŚLĄSKIE GEO : 50.257462 , 18.993178 Telefon : (32) 205-03-79 Fax : (32) 205-03-79 |
Autor: | Zbysheck [ 11 lip 2012, o 07:21 ] |
Tytuł: | Re: Johnson 6HP/74.... chłodzenie |
<wojciech1968> znasz tego serwisanta? Zastanawia mnie czy mają uprawnienia do Rotax'ów lotniczych (mogą podbijać w metryce motolotni)... - przecież Bombardier i Rotax to to samo (tyle tylko, że mój ma podwójny układ zapł. - po dwie świece na cylinder)(?) |
Autor: | Wojciech [ 11 lip 2012, o 12:26 ] |
Tytuł: | Re: Johnson 6HP/74.... chłodzenie |
Znam osobiście . Swojego czasu serwisował silniki Marszałkowi. Dzwoń i zapytaj. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |