Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 16:39




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 sty 2014, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przeczytałem takie zdanie:
Cytuj:
Krążownik "Maya" został uszkodzony przez bombę, która wpadła przez komin i eksplodowała w maszynowni.


Facet, który to pisał, chyba żadnego okrętu na oczy nie widział. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Ostatnio edytowano 18 sty 2014, o 09:06 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Zmieniłem dział i tytuł watku


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 17 sty 2014, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17303
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Szczerze mówiąc nie bardzo wiem dlaczego jest -jak mniemam - to niemożliwe.
Maya miał dwa kominy.

ps. Okręt widziałem kiedyś na oczy :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 17 sty 2014, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Podczas II wojny światowej nie istniały bomby, które potrafiły wykonać taki manewr:


Załączniki:
j01c027d Chokai cross.jpg
j01c027d Chokai cross.jpg [ 84.79 KiB | Przeglądane 5133 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 17 sty 2014, o 18:19 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Czepiasz się.
Jak p.......a na dole, to i maszynownię szlag trafił.
Parę metrów w te czy we wte... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 17 sty 2014, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marian.Kowalski napisał(a):
Jak p.......a na dole, to i maszynownię szlag trafił.
Nie masz racji. Wielokrotnie podczas wojny o własnych siłach wracały do portu okręty trafione w jedną z kotłowni lub maszynowni.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 17 sty 2014, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
...bo to zła bomba była... tzn kierowana :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ruhrstahl_SD_1400_X

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 18 sty 2014, o 00:08 
Stara Zientara napisał(a):
Facet, który to pisał, chyba żadnego okrętu na oczy nie widział.


hmm...
O ile mi wiadomo, w ten sposób zatopiono "Lancastrię"; wiele książek przypisuje taki "wyczyn" słynnemu "Stuka Pilot"-owi H.U. Rudlowi w Sewastopolu (pancernik "Marat").

Nie mam jak dzisiaj sprawdzić, ale podczas bombardowania we wrześniu 1939 r. taka tragedia dotknęła ktoryś z mniejszych okrętów, chyba "Nurka"..

edit: sprawdzilem, pamięć jeszcze dopisuje..


Ostatnio edytowano 18 sty 2014, o 00:27 przez Prosiek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 18 sty 2014, o 00:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Prośku kotłownia nie równa się maszynownia ;) Ani Maya ani Marat nie były dieslami pędzone.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 18 sty 2014, o 00:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
Szczerze mówiąc nie bardzo wiem dlaczego jest -jak mniemam - to niemożliwe.
Maya miał dwa kominy.

ps. Okręt widziałem kiedyś na oczy :-)

Pewnie Wojtkowi chodzi o to, że dzielnemu autorowi cytowanego zdania popierniczyła się maszynownia z kotłownią.
Podobnie jak pierniczy się to circa 99% publiki! :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 18 sty 2014, o 00:55 
Yigael napisał(a):
Prośku kotłownia nie równa się maszynownia

tyle to nawet mój rolniczy umysł ogarnia ;-)

Natomiast IMHO takie trafienie powoduje eksplozję wewnątrz suprastruktury lub nawet wewnątrz kadłuba w miejscu normalnie osłoniętym pasem pancernym, ze wszystkimi tego skutkami; nieważne czy to kotłownia, czy maszynownia..


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 18 sty 2014, o 01:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Stara Zientara napisał(a):
Przeczytałem takie zdanie:
Cytuj:
Krążownik "Maya" został uszkodzony przez bombę, która wpadła przez komin i eksplodowała w maszynowni.


Facet, który to pisał, chyba żadnego okrętu na oczy nie widział. :rotfl:


Że tak można uszkodzić czy zatopić okręt, rzecz oczywista /choć stosowano na pancernikach i krążownikach zabezpieczenia przed takim wypadkiem/ IMHO Wojtek się śmieje z tego co wytłuściłem. Obojętne w czym wybuchnie /sprawdzić czy nie w magazynie prochów pod barbetą wieży artylerii głównej czy w maszynce sterowej :mrgreen: / ale wpadając kominem do maszynowni raczej nie doleci /sprawdzić czy nie stawiacz min Gryf ;) /


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 18 sty 2014, o 01:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
popierniczyła się maszynownia z kotłownią.

Ale przecież kocioł to maszyna. I nawet nie prosta :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Zdanie
PostNapisane: 18 sty 2014, o 09:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17303
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
pierdupierdu napisał(a):
Podobnie jak pierniczy się to circa 99% publiki!
Jestem w tym 1%, który nie wiedział, że to dwa oddzielne działy.

BTW kotłownie były, jak się domyślam, pod kominami (żeby cug mieć?) a maszynownie gdzie? Na rufie?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Przeniosłem do motorowodniactwa, bo temat wydaje się ciekawy (czyt. nie jest wart zapomnienia w HydeParku)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2014, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Może być "siłownia" ? :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2014, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Stara Zientara napisał(a):
Przeczytałem takie zdanie:
Cytuj:
Krążownik "Maya" został uszkodzony przez bombę, która wpadła przez komin i eksplodowała w maszynowni.


Facet, który to pisał, chyba żadnego okrętu na oczy nie widział. :rotfl:

To zdanie pochodzi zdaję się z książki doktora historii Macieja Franza "Amerykańskie lotniskowce LEXINGTON i SARATOGA". Książka zawiera kilkaset błędów na 200 stronach, a autor na krytyczne recenzje odpowiedział, że nie jest okrętowcem tylko historykiem i obrzucił recenzentów inwektywami. Sprawa ma już z 10 lat.
Ciężki krążownik "Maya" z tego co wiem zatonął po wybuchu komór amunicyjnych na skutek trafienia torpedami(ą).

Bombą w komin został trafiony lotniskowiec "Yorktown" (pierwszy) w bitwie pod Midway. W sumie otrzymał co najmniej trzy trafienia bombami i dwa torpedami lotniczymi w skutek czego utracił napęd ale zatonął kilka dni po serii kolejnych torped z okrętów podwodnych.
http://www.voodoo-world.cz/ww2car/schems/enter.jpg

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2014, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Maar napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Podobnie jak pierniczy się to circa 99% publiki!
Jestem w tym 1%, który nie wiedział, że to dwa oddzielne działy.

BTW kotłownie były, jak się domyślam, pod kominami (żeby cug mieć?) a maszynownie gdzie? Na rufie?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Przeniosłem do motorowodniactwa, bo temat wydaje się ciekawy (czyt. nie jest wart zapomnienia w HydeParku)


Nie zawsze i nie wszędzie....
Na małych statkach/okrętach gdzie napęd stanowiła "lokomobila" nie było osobnej maszynowni i kotłowni - bo kocioł z maszyną parową jak w lokomotywach parowych stanowił jeden zespół.

Na większych kotłownia, a często kotłownie były osobnym działem odpowiedzialnym za wytworzenie ciśnienia pary, które rurociągami była przesyłana do maszynowni, gdzie napędzała maszyny/turbiny parowe.

Całość nazywano siłowinią statkową/okrętowa....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Ostatnio edytowano 18 sty 2014, o 10:24 przez Kurczak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2014, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Podobnie jak pierniczy się to circa 99% publiki!
Jestem w tym 1%, który nie wiedział, że to dwa oddzielne działy.

Odwrotnie z temi procentami.
Jesteś w większości, bo zdecydowana większość ludzkości (w tym autor teorii kominowo-bombowo-maszynowej "Maya") kotłownię od maszyny na parowcach rozróżnia nieszczególnie.
Ale da się z tym żyć!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2014, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Colonel napisał(a):
To zdanie pochodzi zdaję się z książki doktora historii Macieja Franza
Owszem.

Maar napisał(a):
kotłownie były, jak się domyślam, pod kominami (żeby cug mieć?) a maszynownie gdzie? Na rufie?
Z grubsza masz rację. :)
Okręty wojenne (z pierwszej połowy XX wieku, bo o takie chodzi) nie były napędzane pojedynczym urządzeniem napędowym (maszyna parowa, turbina parowa lub silnik spalinowy, który był stosowany bardzo rzadko). Przy napędzie parowym kotły były umieszczane w innym przedziale niż maszyny (a nawet w wielu przedziałach). Maszynownie umieszczano bliżej rufy, aby skrócić linie wałów, a kotłownie przed nimi.
Załącznik:
Komentarz: ER = Engine Room, BR = Boiler Room
s12b011 BB 26-South Carolina plan.jpg
s12b011 BB 26-South Carolina plan.jpg [ 50.74 KiB | Przeglądane 4461 razy ]


Ponieważ istniało prawdopodobieństwo, że jeden pocisk (lub bomba/torpeda) trafiając w rejonie grodzi może zniszczyć obie maszynownie lub obie kotłownie, zaczęto rozmieszczać te przedziały naprzemiennie.
Załącznik:
s12c023 CL 55-Cleveland plan.jpg
s12c023 CL 55-Cleveland plan.jpg [ 33.39 KiB | Przeglądane 4461 razy ]

Załącznik:
w02c059 Dido plan.jpg
w02c059 Dido plan.jpg [ 247.68 KiB | Przeglądane 4461 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Były user, grubypawel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL