Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 09:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 maja 2015, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A jak formalnie jest z przewozem długich łódek?
W zakresie w którym się dotychczas obracałem wystarczyło wysunąć podłużnice wózka, lub zawiesić panel z wózka na pawęż łódki.
A tak np. 16m jachtu lekkiego i wąskiego jak można przewozić?
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2015, o 15:44 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ogromne dzięki dla Mariana J. za stolarza i osobiste wsparcie.

Co do przewozu długich łódek to chyba najlepiej mieć specjalizowaną przyczepę i po problemie.
Pamiętam jak kiedyś wozili łodzie wioślarskie ósemki które przecież do krótkich nie należą.
Ja do mojego tworu na szczęście mam zaprzyjaźnioną firmę zajmującą się transportem nadgabarytowym. Kiedyś oddałem szefowi tej firmy kilka przysług i gość traktuje mnie na szczęście bardzo ulgowo.
Dowiadywałem się w pewnej znanej z przewozu jachtów firmie, o cenę transportu mojego hauseboata na odległość 370km, Cena była ponad 3000 eur netto.



Za ten post autor ninja otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2015, o 11:26 

Dołączył(a): 4 lip 2015, o 06:58
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ciekawy i ambitny projekt.
Interesuje mnie kilka spraw z tym zwiazanych.
- Ile ten statek bedzie wazyl?
- Jaka jest laczna powierzchnia i waga paneli slonecznych?
- Jak wyglada bilans energetyczny i jak on sie ma do ilosci paliwa zuzywanego przez generator biorac pod uwage gestosc energii paliwa?
- Jak sie ma bilans ekonomiczny kombinacji: silnik elektryczny + czesci silnika spalinowego, majac do dyspozycji w handlu cala game silnikow elektrycznych gotowych do zamontowania na lodzi?
- Ty to naprawde wszystko sam robisz?
- Kiedy wodowanie?
Pytania moze dziwne, ale nie bez powodu bo ja wlasnie buduje, jak to nazwales, "8-mio metrowa klatke". Tez myslalem o "hybrydzie" ale w zwiazku z watpliwosciami zwiazanymi z trzecim moim pytaniem, pozostalem przy napedzie tradycyjnym, plus dodatkowo silnik elektryczny i panele sloneczne.
"Buduje" to za duzo powiedziane, raczej jest dla mnie budowana, nie posiadam niestety takich umiejetnosci jak Ty, nie mowiac juz o czasie ktorego ciagle mi brakuje.
Powodzenia i wytrwalosci.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2015, o 15:28 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Spróbuję odpowiedzieć na tych kilka pytań. Co prawda z lekkim opóźnieniem (drobny wypad na żagle i wstręt do komputerów w czasie odpoczynku).
Po pierwsze co do ciężaru to temat jest dosyć szeroki. Obliczeniowo gotowe do pływania to 4500-5000 kG w zależności od zaopatrzenia w paliwo zapasy itp.
Na dzień dzisiejszy pusty praktycznie bez wyposażenia waży ok 1600 kG ( obliczone przez zsumowanie ciężaru zużytych materiałów może być z błędem ok 5 %)
Panele słoneczne mają wymiary 24szt * 994mm* 1670mm i ważą 456 kG plus konstrukcja wsporcza ok 150 kG.
Bilans energetyczny jak na razie pozostaje tajemnicą ( z powodu braku prób praktycznych).
W założeniu chciałbym uzyskać ok 50% energii ze słońca , nie należy zapominać o możliwości doładowania z sieci energetycznej. Użyte w moim rozwiązaniu zespół prostownik- akumulator pozwala na załadowanie i zmagazynowanie w ciągu 10 godzin ponad 30kwh ( przy spokojnej żegludze ok 4-5 godzin pływania za 18-30 złotych ).
Pomimo pozornie sporych strat na zamianie energii diesel- prądnica -prostownik- silnik elektryczny, końcowy bilans może być niezły z tego powodu że mogę doskonale dopasować warunki pracy diesla oraz warunki pracy śruby napędowej co w sumie kompensuje straty związane z zamianą energii.
Jeśli chodzi o prototypy to zagadnienia ekonomiczne to plan dalszy.
Prawdę mówiąc nie widziałem dostępnego w handlu silnika elektrycznego do łodzi o mocy np 10kW. (owszem są, ale ich cena pozostawia sporo do życzenia).
Moim marzeniem było poruszanie się wyłącznie na silniku elektrycznym, ale jak na razie jestem realistą i wiem że bez diesla mógłbym utknąć tu i ówdzie.
Tak, cały projekt realizuję sam. Oczywiście przy wsparciu kobiety i córki oraz od jesieni do wiosny zatrudniam przy nim mojego kolegę.
Również cierpię na chroniczny brak czasu, ale według pobieżnych obliczeń zlecenie budowy takiej jednostki to koszty w setki tysięcy euro. A na takie pomysły mnie nie stać więc buduję sam. Poza tym mam możliwość zabawienia się technologią która myślę że będzie przyszłością w napędzie tego typu jednostek. Należy pamiętać że przy mocy ciągłej np 6 kW, silnik diesla zużyje ok 2l oleju na godzinę czyli 12 na 6 godzin ( celowo podałem zużycie wyższe niż teoretycznie obliczeniowe, gdyż nie zdarza się aby diesel miał szansę cały czas pracować w optymalnych warunkach) uwzględniając tylko 50% udział energii elektrycznej, oszczędności są dosyć spore
Wodowanie przewidziane na wiosnę przyszłego roku. Był pomysł aby zrobić to jeszcze w tym roku, ale zaczyna się wydawanie kasy szeroką strugą i trzeba się wstrzymać do przyszłego roku


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2016, o 08:22 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Pomału zbliża się planowany czas wodowania ( myślałem gdzieś o początku maja ). Zostało co prawda do zrobienia sporo rzeczy, ale termin jest realny. Najprawdopodobniej nie będę miał kilku drobiazgów które będą uzupełniane sukcesywnie, natomiast pierwsze testy na wodzie chyba zdecydowanie w maju.
Brakuje jeszcze wyposażenia sterówki, przedniej części relingu, platformy kąpielowej, kotwicy i windy kotwicznej okuć pokładowych, nowe klapy achterpików wymagają pokrycia klepką iroko w kabinie nie ma drzwi od szafek i brakuje toalety.
Myślę że większość braków uzupełnię w ciągu miesiąca, czego nie zdążę uzupełnię na wodzie. Zostało jeszcze z rzeczy ważnych malowanie antyfoulingiem i dokończenie podwozia używanego przy załadunku i slipowaniu.
Nie obeszło się bez niespodzianek. Nieszczelny okazał się jeden ze zbiorników, a holenderski dostawca kontrolerów do silników doprowadza mnie do szału. Kontrolery zostały zakupione w grudniu 2014 roku w czasie prób w listopadzie ubiegłego roku okazało się że w obudowach zamówionych kontrolerów są inne na niższe napięcie. Załatwienie reklamacji trwało od grudnia do właściwie teraz. Kontrolery zostały wysłane 3 dni temu i powinny być niby dzisiaj. Jeśli wszystko będzie ok to w poniedziałek montuję napędy. Kolejną niespodzianką była kompletnie chybiona koncepcja napędu sterowania ( za pomocą linki i silnika z przekładnią) Koncepcja wymuszała ogromną siłę naciągu linki, co niepotrzebnie obciążało mocowania. Teraz mechanizm sterowania napędzany jest aktuatortem liniowym który co prawda jest wolniejszy od pierwotnej koncepcji, ale działa zdecydowanie pewniej i bezpieczniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2016, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A tymczasem "konkurencja" nie próżnuje:
http://businessinsider.com.pl/technolog ... an/3kf1xmp


Załączniki:
d37f18565f003c2cab714745df1318cf.jpeg
d37f18565f003c2cab714745df1318cf.jpeg [ 122.76 KiB | Przeglądane 8750 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2016, o 09:08 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
No widzę że nie próżnuje, przynajmniej konkurencja ma ładne rysuneczki 3D.
Z tego co pamiętam top Green Dream Boats kiedyś miał projekt o nazwie Tesla21, później zmienili mu nazwę na Solliner (ciekawe z jakiego powodu).
Zastanawia mnie czym będą pędzić te 14ton. No ale dużo reklamowego szumu medialnego i mało konkretów.

Ja jestem po "ważeniu". Metodą pośrednią wyszło 4,5 t, dochodzi jeszcze tona akumulatorów i 200 kg agregat diesla. Mam niedowagę na dziób ok 200 kg, ale to drobiazg.

Wodowanie ok 1 czerwca z przyczyn administracyjnych. Niestety pani w GDDKIA ( organ wydający zezwolenie na transport) podała mi jakie dane mam umieścić we wniosku( nawet zaznaczyła ołówkiem które rubryki wniosku ją interesują), po czym po kilku dniach poinformowała mnie że wniosek ma być wypełniony w całości ( np. dane które można na dobrą sprawę uzyskać jedynie po zważeniu każdej z osi załadowanego zestawu). Niestety czas biegnie teraz od początku i muszę czekać na Jaśnie Pan Urząd.

No ale i tak mam szansę pływać wcześniej niż projekt z postu Mariana Strzeleckiego.
A z resztą, ja się bawię a oni zarabiają kasę, a to drobna różnica.



Za ten post autor ninja otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2016, o 09:27 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Załącznik:
DSCF1552.JPG
DSCF1552.JPG [ 395.48 KiB | Przeglądane 8707 razy ]


Załącznik:
DSCF1551.JPG
DSCF1551.JPG [ 332.33 KiB | Przeglądane 8707 razy ]


A oto kilka fotek mniej więcej aktualnych.

Załącznik:
DSCF1525.JPG
DSCF1525.JPG [ 173.11 KiB | Przeglądane 8707 razy ]



Za ten post autor ninja otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2016, o 09:55 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wynalazek już pływa. Właśnie zakończyłem tygodniowe testy mojego pływadła.
Nie obeszło się bez drobnych niespodzianek. Pierwszą był niezamierzony test wytrzymałości konstrukcji. W czasie transportu otarł się o nas mijający tir. Niestety zahaczył o narożnik pływaka. Okazało się że zniszczenia są znikome jak na rodzaj uderzenia. Uszkodzeniu uległa zewnętrzna warstwa laminatu i lekko pokruszył się rdzeń na powierzchni ok dm2. Wewnętrzna warstwa laminatu nie została uszkodzona. Naprawa na razie ograniczyła się do wycięcia uszkodzonego laminatu i rdzenia, uzupełnienia rdzenia mieszaniną żywicy epoxydowej i mikrobalonów i zeszlifowaniu uszkodzenia do kształtu, laminat uzupełnię po sezonie.
Kolejną niespodzianką było fabryczne uszkodzenie łożyska w jednym z napędów i musiałem przez tydzień tolerować jego ujadanie.
Chwile niepokoju były przy wodowaniu czy KLW jest rzeczywistą linią wodną. Okazuje się że obliczenia były ścisłe i linia antyfoulingu jest ok 4 cm powyżej linii wody, z tym że nie pływałem z pełnym obciążeniem.
Kolejną niespodzianką, którą gdzieś pod skórą przeczuwałem jest nie najlepsza stabilność kursowa, po prostu łódź lekko myszkuje i trzeba trochę wprawy aby pływać tym prosto, co ciekawe przy silnym wietrze i fali prowadzi się całkiem dobrze.
Przewidując że tak może być ( napęd mocno oddalony do tyłu względem środka wyporu) przewidziałem z tyłu miejsca na kadłubach do umieszczenia stabilizatorów, ale myślę że to na następny sezon, gdyż trzeba konstrukcję wyjąć z wody.
Zaskoczeniem in plus jest sprawność napędu i solarów. Przy prędkościach 3-6 knts.
właściwie cały czas miałem pełne akumulatory, a nawet podczas testu prędkości napięcie nie spadało poniżej nominalnego.
Słabo przydatne okazują się azjatyckie (nie Chińskie) śruby do napędu powierzchniowego. Wszystko jest ok do prędkości ok 5 knts powyżej tej prędkości śruby zaczynają kawitować a przy dalszym podnoszeniu obrotów drgania stają się nieprzyjemne, tak że pierwszą zmianą będzie zastosowanie innych tym razem 3 łopatowych śrub.
W aspektach hotelowych- super wygodnie , ciepło, cicho dużo miejsca, w sumie to o co chodziło.
Za dwa tygodnie ciąg dalszy prób. Tym razem będę próbował skorygować wzajemne ustawienie napędów i synchronizację obrotów obu silników na poszczególnych biegach, gdyż jeden silnik zdecydowanie szybciej się kręci, a jak zauważyłem im większa różnica w prędkościach obrotowych napędów, tym stabilność kursowa gorsza. Dodatkowo nie jestem pewny równoległości ustawienia napędów, gdyż nieregularność kształtów nie pozwala na łatwe ich ustawienie, a kierowanie poprzez obrót napędu powoduje że ruch dosłownie o 1 stopień ( mam wyświetlacz który pokazuje z taką dokładnością położenie napędów) jest zauważalny i kadłub zaczyna skręcać.



Za ten post autor ninja otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, przemek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Super wątek ninja ale brak zwieńczenia czyli fotki sprzętu na wodzie, aż się prosi by dać bo wszystkie Twoje jpg na lądzie ;-(

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 10:36 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ależ proszę bardzo, mówisz i masz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *



Załączniki:
20160615_115325_resized.jpg
20160615_115325_resized.jpg [ 92.65 KiB | Przeglądane 7297 razy ]
20160612_211251_resized.jpg
20160612_211251_resized.jpg [ 84.69 KiB | Przeglądane 7297 razy ]
20160612_211009_resized.jpg
20160612_211009_resized.jpg [ 46.66 KiB | Przeglądane 7297 razy ]
20160609_121429_resized_1.jpg
20160609_121429_resized_1.jpg [ 94.07 KiB | Przeglądane 7297 razy ]
20160609_111918_resized.jpg
20160609_111918_resized.jpg [ 71.12 KiB | Przeglądane 7297 razy ]
20160609_111840_resized_1.jpg
20160609_111840_resized_1.jpg [ 72.72 KiB | Przeglądane 7297 razy ]
20160607_140903_resized_1.jpg
20160607_140903_resized_1.jpg [ 74.33 KiB | Przeglądane 7297 razy ]

Za ten post autor ninja otrzymał podziękowania - 4: kooniu, Marian Strzelecki, przemek, taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
thanx ale profilu na wodzie nie ma, a szkoda.

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 10:48 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Oraz kilka fotek z wodowania. Na jednej z poprzednich fotek widać przyczepioną do burty 470, na innej łódka stoi na wózku slipowym na pokładzie.
Jeśli są zainteresowani to fotek jest znacznie więcej, mogę zamieścić


Załączniki:
P6060998.JPG
P6060998.JPG [ 252.97 KiB | Przeglądane 7297 razy ]
P6061002.JPG
P6061002.JPG [ 197.25 KiB | Przeglądane 7297 razy ]
P6060991.JPG
P6060991.JPG [ 222.66 KiB | Przeglądane 7297 razy ]
P6060970.JPG
P6060970.JPG [ 261.87 KiB | Przeglądane 7297 razy ]
P6060968.JPG
P6060968.JPG [ 333.5 KiB | Przeglądane 7297 razy ]

Za ten post autor ninja otrzymał podziękowanie od: przemek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Ostro ;-) ważyłeś go? Obecnie napędzasz go elektrycznie czy spalinowo?

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 11:08 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Gdzieś pewnie jest zdjęcie " z profilu" muszę poszukać w domu. Niestety raczej nie robię zdjęć samemu sobie. Na pewno jest fota robiona z góry z widokiem na pływadło stojące w jakiejś zatoczce. Całość waży ok 5 ton ( linia wody/obliczenia konstrukcyjne).
Cały zeszły sezon ok 200 godzin przepływałem wyłącznie na napędzie elektrycznym. korzystałem wyłącznie z solarów ( tzn.nigdy nie doładowywałem akumulatorów z sieci).
Ostatni raz byłem pływać na sam koniec października i na brak prądu nie narzekałem.
Jestem w ogóle pozytywnie zaskoczony, tak sprawnością napędu jak i autonomią całego ustrojstwa. Jak na razie wypadło powyżej założeń.
Faktycznie sprzyjało bardzo pogodne lato w ubiegłym sezonie.
Na ten sezon szykuję parę zmian. Zmianie ulegają śruby napędowe, stare miały za mały skok i nie pozwalały na pełne obciążenie silników, w dodatku były dwu łopatowe i powodowały znaczne drgania przy wysokich obrotach. Nowe śruby będą umieszczone w dyszach Rica ( odmiana dyszy Korta). To najistotniejsza zmiana. Ponadto w tym sezonie będę miał z tyłu opuszczaną platformę nad samą powierzchnią wody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
No to kapitalna sprawa wiem że na Mazurach są jeziora z zakazem wstępu na silnikach spalinowych, a TY możesz wszędzie zatem jesteś wolny jak ptak ;-) no i ten klimat...spora jednostka sunąca majestatycznie bez dźwięku klimatycznie;-)

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 11:41 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Z ciekawostek dotyczących możliwości zasilania solarnego: zachęcony pozytywnymi wynikami pod koniec lata kupiłem piekarnik elektryczny, a że mam przetwornicę o mocy 3kW, to stawaliśmy w okolicy samotnej jabłonki, zbierali jabłka i wsuwali szarlotkę pieczoną "na słoneczku".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2011, o 16:03
Posty: 336
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
hi hi klawo jak cholera czyli w okolicach kurnika jest szansa na kurczaka pieczonego "na słoneczku".

_________________
Zapytaj o pozycjonowanie strony www https://pozycjonowanie-google.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2017, o 12:26 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
No upiec kuraka to można bez problemu, gorzej jest ze skubaniem-już widzę pokład cały w pierzu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2017, o 22:29 

Dołączył(a): 17 gru 2008, o 21:48
Posty: 111
Lokalizacja: Suchy Las k.Poznania
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ninja - gdzie w tym roku będziesz pływał?
Bardzo ciekaw jestem Twojej jednostki może uda nam się zaplanować jakieś spotkanie na wodzie?
Pozdrówki
Adam

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Adam
sklep żeglarski: http://www.sztormiaki.pl
Szkutnia: www .adamboats.pl
Amatorskie remonty i budowy łodzi i jachtów: www. szkutnikamator.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2017, o 12:46 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W tym sezonie pływadło będzie testowane na j. Drawskim . Ostatni sezon testów. Mam w zamiarze zamontować i testować stery strumieniowe. W przyszłym roku na wiosnę w planach jest zawiezienie pływadła na Noteć ( najbliższa woda którą gdzieś można dopłynąć od obecnej lokalizacji) . Niestety wymiary mojej jednostki utrudniają dowolne podróżowanie z nią. Na fotce widać jak się to wozi.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *



Załączniki:
P6060941.JPG
P6060941.JPG [ 239.92 KiB | Przeglądane 7072 razy ]
P6050933.JPG
P6050933.JPG [ 341.88 KiB | Przeglądane 7072 razy ]

Za ten post autor ninja otrzymał podziękowania - 2: gurool, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2017, o 10:27 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Postanowiłem na ten sezon wprowadzić kilka poprawek do mojej konstrukcji. Najważniejsza z poprawek to przebudowa napędów. Poprzednio używałem dwu-łopatowych śrub, które miały parę wad. Po pierwsze były zbyt "wiotkie" i mam wrażenie że przy dużych obciążeniach pracowały ich łopaty, przy większych obrotach dokuczliwa była wentylacja śrub, miały za mały skok i nie byłem w stanie wykorzystać silników,no i obie były lewoskrętne, co pogarszało stabilność kursową.
W zimie udało mi się zakupić od likwidatora niemieckiej firmy, za niewielkie pieniądze dwie nowiutkie śruby przeciwbieżne ( lewa i prawa), mają po trzy łopaty, są solidnie wykonane i mają skok o połowę większy od moich starych.
Zastosowanie nowych śrub spowodowało konieczność wykonania nowych osi na których są osadzone. Średnica osi wzrosła z 17 do 30 mm, zamontowałem w napędzie znacznie solidniejsze łożyska i nowe większe uszczelniacze.
Na fali przeróbek wymyśliłem sobie eksperyment z dyszą Korta. Po analizie tematu wybór padł na tzw. dyszę Rica. Dysza Korta ma tą wadę, że przy większej prędkości zaczyna przeszkadzać a nie pomagać. Dzieje się tak dlatego że na zewnętrznej ścianie dyszy powstają zawirowania, które przy dużej prędkości hamują. Receptą na ten problem jest dysza w której zewnętrzna ściana jest wklęsłym profilem. Wygląda to mniej więcej tak:






Załącznik:
noname.png
noname.png [ 196.8 KiB | Przeglądane 6880 razy ]


Dysza jest właśnie robiona i spróbuję przedstawić relację krok po kroku jak to będzie powstawać.
Na razie powstał rdzeń z twardej pianki PU zrobiony na frezarce CNC. Rdzeń ma ok 40 cm średnicy wewnętrznej i ok 20 cm wysokości. Materiałem do frezowania był torus z pianki odlany w formie zrobionej z okrągłej kasty do zaprawy i dużej doniczki plastikowej.



Załącznik:
DSC_3311.JPG
DSC_3311.JPG [ 410.23 KiB | Przeglądane 6880 razy ]



Za ten post autor ninja otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
ninja napisał(a):
Po pierwsze były zbyt "wiotkie" i mam wrażenie że przy dużych obciążeniach pracowały ich łopaty, przy większych obrotach dokuczliwa była wentylacja śrub, miały za mały skok i nie byłem w stanie wykorzystać silników,

Możesz bardziej opisowo (lub uściślij) ... bo mało rozumiem.

MJS

PS
Piękne jest to zestawienie doniczki i CNC :cool:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 21:48 

Dołączył(a): 17 gru 2008, o 21:48
Posty: 111
Lokalizacja: Suchy Las k.Poznania
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ninja - co dalej z pracami nad dyszą ?
Bardzo ciekawy i znany mi trochę temat - zatem jestem bardzo zainteresowany jak idą prace.
Pozdrówki
Adam

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Adam
sklep żeglarski: http://www.sztormiaki.pl
Szkutnia: www .adamboats.pl
Amatorskie remonty i budowy łodzi i jachtów: www. szkutnikamator.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 09:56 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dysze wylaminowane i wyszpachlowane. Suszą się przy kominku. Każda była laminowana inną strategią, jedna tkaniną 350g/m2, druga 200g/m2. Ta laminowana grubszą tkaniną wyszła lepiej ( wymaga mniej szpachlowania). W czasie laminowania wydawało się że będzie odwrotnie. Obie mają zbrojenie ok 1kg/m2, robią wrażenie bardzo pancernych ( na krawędzi natarcia zbrojenie jest ok 2kg/m2.
Zaraz zrobię fotki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 11:01 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Fotki dysz
Załącznik:
DSCF1811.JPG
DSCF1811.JPG [ 180.68 KiB | Przeglądane 6803 razy ]



Co do wad poprzednich śrub. Były one wykonane jako dosyć filigranowy odlew aluminiowy, przejście łopat w piastę było bardzo delikatne jak na śruby o sporej powierzchni łopat i mam wrażenie że łopaty podczas pracy delikatnie się wyginały (oczywiście w granicach odkształcenia sprężystego.
Jeśli chodzi o wentylację- przy wyższych obrotach pojawiał się nad śrubą lej przez który zasysane było powietrze. Próbą przeciwdziałania temu zjawisku było dołożenie płyty anty-wentylacyjnej. Efekt częściowo znikł.



Za ten post autor ninja otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 11:48 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dysze zostały wykonane, zamontowane i przetestowane.
Powiem tak: dokładnie tak to miało pływać.
Zniknęły wszystkie bolączki, teraz włączam jeden silnik na "mała naprzód" ustawiam ster na zero i mogę wyjść na pokład przygotować się do podejścia nie oglądając się że łódka sama będzie skręcać. Napęd pracuje o wiele ciszej, przy prędkościach rejsowych zapomnieć o jakichkolwiek drganiach. Wygląda na to że nowe śruby w dyszach pozwalają na uzyskanie 10 knts i to pod wiatr ok.4B. Jak na razie parametry jedynie na czuja, gdyż godzinny rejs nie pozwolił na zabawy GPS i dokładne pomiary parametrów.
Ciąg dalszy zabawy już 28 kwietnia. Muszę przeprogramować kontrolery, gdyż były zaprogramowane do starych śrub i teraz MNP to jest ok 2,5 knts- trochę za dużo, oraz zmieniła się równowaga pomiędzy napędami. No i sprawdzę ile to teraz pożera prądu.
Foty jak "wyjmnę z aparata"



Za ten post autor ninja otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 08:51 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na fotach odpowiednio, centrowanie i ustawianie dyszy do klejenia mocowania, zmontowane napędy, test platformy kąpielowej na zwierzętach

Załącznik:
DSCF1813.JPG
DSCF1813.JPG [ 124.35 KiB | Przeglądane 6694 razy ]


Załącznik:
DSCF1831.JPG
DSCF1831.JPG [ 98.39 KiB | Przeglądane 6694 razy ]



Załącznik:
20170416_130724_resized.jpg
20170416_130724_resized.jpg [ 63.32 KiB | Przeglądane 6694 razy ]



Za ten post autor ninja otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 20:07 

Dołączył(a): 17 gru 2008, o 21:48
Posty: 111
Lokalizacja: Suchy Las k.Poznania
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ninja
Czy jest możliwe abyś udostępnił mi rysunek (projekt) tych dysz?
I ewentualne konsultacje projektowe?
W jakim programie to projektowałeś?
Musiałbym przeskalować dla siebie.
Pozdrówki
Adam

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Adam
sklep żeglarski: http://www.sztormiaki.pl
Szkutnia: www .adamboats.pl
Amatorskie remonty i budowy łodzi i jachtów: www. szkutnikamator.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 07:51 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Oczywiście mogę udostępnić plik dwg (auto-cad), z którego był robiony model 3d. Rysunek można skalować dowolnie, trzeba go trochę sobie "wygładzić", bo ma za dużo punktów kontrolnych, no i 3d musisz sobie zrobić sam po przeskalowaniu.
Plik powstał na podstawie tabeli współrzędnych którą otrzymałem od kolegi z USA zajmującego się pędnikami do małych łodzi podwodnych.
Podaj na PW maila, wyślę plik.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL