Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 19:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 cze 2016, o 17:54 

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 23:14
Posty: 12
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Skoro tak jest zapisane w instruckji, to tak być musi.
Słyszałem już, że najtańsze oleje nadają się do tego silnika najlepiej, a że "te droższe" zupełnie mu nie smakują.
Jeszcze raz dzięki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2016, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
I właśnie (między innymi) warto wiedzieć jaki ma się dokładnie silnik.
Dla Wietieroka 8 i 8E faktycznie jest to 1:25.
W Wietieroku 8M jest to 1:33 (zmiana łożyskowania wału).
Sądząc po kształcie płyty antykawitacyjnej masz jednak 8E, więc zdecydowanie pozostań przy 1:25...

(Dla znających bukwy na moim chomiku jest plik o różnicach między 8E a 8M: http://chomikuj.pl/janekneuron/stare_silniki_przyczepne/wietierok/veterok_8_8M,5442649974.pdf )



Za ten post autor janekneuron otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2016, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13380
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1524
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Instrukcje bezpośrednio ze strony Motorka.org ...
viewtopic.php?f=67&t=9472&p=156686&hilit=instrukcje#p103873

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2016, o 14:43 

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 23:14
Posty: 12
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Trochę popływałem i niepokoi mnie jedna rzecz: Dwie lekkie osoby (w sumie ok. 150kg) + paliwo 20kg + sprzęt 5-10kg, ponton Kolibri 330cm z kilem i sztywną podłogą a do tego Wietierok 8m - taki zestaw nie chce za Chiny wejść w ślizg, nawet przy flaucie.
Trym wydaje się być w porządku, płyta kawitacyjna ok. 2cm niżej niż dno pontonu, więc prawie równo, a on dalej nie chce. Kiedy pływam sam, idzie ogniem jak zły, choć też chwilke mu zajmuje wejście w ślizg.
Użytkownicy tych silników piszą o bezproblemowym ślizgu w dwie osoby na podobnych pontonach.
W czym może tkwić problem? Regulacja gaźnika? Jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2016, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A jakiego koloru masz śrubę? (znaczy czy lekka, czy uciągowa)

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2016, o 11:38 

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 23:14
Posty: 12
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Śruba jest koloru czerwonego, o dosyć dużym skoku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2016, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Skleroza mnie goni, ale zdaje się czerwona to standard dla małych łódek, tak więc pasuje: jak pływasz sam to fajnie, a jak łódkę załadujesz to brakuje mocy* i silnik "się dusi" nie rozwijając swych nominalnych obrotów.

MJS

*Pamiętaj, że te 8 koników to na ruskim papierze było drukowane.

ps Wpierw spróbuj z dużo lepszą benzyną i nowymi świecami... może coś to da.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2016, o 16:27 

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 23:14
Posty: 12
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tego się właśnie obawiam, że ruskie 8 koni, to nie jest 8 koni, tym bardziej kiedy spojrzy się na datę produkcji silnika.
Co oznacza "lepszą benzynę"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2016, o 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Najlepszą... :-P masz dostęp do jakiejś jeszcze lepszej?

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2016, o 16:49 

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 23:14
Posty: 12
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Spirytusu dolać? ;)
Tak poważnie, czy jakaś benzyna typu Vpower, Verva czy Ultimate może coś tutaj zmienić na lepsze? Czy to się nadaje do przyrządzania mieszanek z olejem do dwusuwów?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2016, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Nic nie da. Nie przy tej kompresji. 98 oktanowa jest nawet ciut mniej kaloryczna niż 95 ale nie zauważysz mierzalnej różnicy. Lepsza to robiła jak się pływało na 78 oktanach z przestawionym zapłonem. 95 to dla tego silnika świat i ludzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2016, o 17:18 

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 23:14
Posty: 12
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zatem pozostaje mi tylko sprawdzić stan świec i ewentualnie przyjąć realny stan rzeczy, czyli że więcej ten silnik już mocy nie wypoci? Czy może popróbować z regulacją gaźnika? (tego jeszcze nie robiłem, więc proszę o ewentualne instrukcje)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2016, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Problem w tym, że Betepok, ma (idiotycznie) zsynchronizowany gaz z wyprzedzeniem zapłonu. Te sławne wycia po (trudnym) rozruchu.
Trzeba by je rozdzielić (co też często robiono = zapłon na cięgnie "bowdena" od roweru.)

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2016, o 17:28 

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 23:14
Posty: 12
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To wycie nie jest mi obce. ;)
Czy mógłbyś nieco pogłębić ten temat, proszę? Czym skutkuje zsynchronizowany gaz z wyprzedzeniem zapłonu (poza wyciem)? Jak zabrać się za rozdzielenie tego? Czy bez tego próba regulacji gaźnika nie ma sensu?
Z góry dzięki za odpowiedź, z każdym postem wiem więcej, dzięki Wam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2016, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nad gaznikiem jest blaszana krzywka, która wymusza zapłon. aby czasem nie strzeliło w drugą stronę. (ponoć pozostałość po włoskich przepisach bezpieczeństwa), Betepok był (jak wiele innych tam) rżnięty z już istniejącej maszyny.
Dziś nie napiszą już precyzyjnie (3 piwka...? ), a jutro mam "szychtę", więc jak dobrze pójdzie to napiszę dopiero po jutrze. Zwłaszcza, że trzeba by silnik odkopać dla fotek.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL