Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Wietierok 8 - uszkodzony https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=67&t=22549 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | glazewicz [ 23 cze 2016, o 17:54 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Skoro tak jest zapisane w instruckji, to tak być musi. Słyszałem już, że najtańsze oleje nadają się do tego silnika najlepiej, a że "te droższe" zupełnie mu nie smakują. Jeszcze raz dzięki za pomoc! |
Autor: | janekneuron [ 23 cze 2016, o 18:07 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
I właśnie (między innymi) warto wiedzieć jaki ma się dokładnie silnik. Dla Wietieroka 8 i 8E faktycznie jest to 1:25. W Wietieroku 8M jest to 1:33 (zmiana łożyskowania wału). Sądząc po kształcie płyty antykawitacyjnej masz jednak 8E, więc zdecydowanie pozostań przy 1:25... (Dla znających bukwy na moim chomiku jest plik o różnicach między 8E a 8M: http://chomikuj.pl/janekneuron/stare_silniki_przyczepne/wietierok/veterok_8_8M,5442649974.pdf ) |
Autor: | Wojciech [ 24 cze 2016, o 21:45 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Instrukcje bezpośrednio ze strony Motorka.org ... viewtopic.php?f=67&t=9472&p=156686&hilit=instrukcje#p103873 |
Autor: | glazewicz [ 18 lip 2016, o 14:43 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Trochę popływałem i niepokoi mnie jedna rzecz: Dwie lekkie osoby (w sumie ok. 150kg) + paliwo 20kg + sprzęt 5-10kg, ponton Kolibri 330cm z kilem i sztywną podłogą a do tego Wietierok 8m - taki zestaw nie chce za Chiny wejść w ślizg, nawet przy flaucie. Trym wydaje się być w porządku, płyta kawitacyjna ok. 2cm niżej niż dno pontonu, więc prawie równo, a on dalej nie chce. Kiedy pływam sam, idzie ogniem jak zły, choć też chwilke mu zajmuje wejście w ślizg. Użytkownicy tych silników piszą o bezproblemowym ślizgu w dwie osoby na podobnych pontonach. W czym może tkwić problem? Regulacja gaźnika? Jakieś pomysły? |
Autor: | Marian Strzelecki [ 18 lip 2016, o 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
A jakiego koloru masz śrubę? (znaczy czy lekka, czy uciągowa) MJS |
Autor: | glazewicz [ 19 lip 2016, o 11:38 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Śruba jest koloru czerwonego, o dosyć dużym skoku. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 19 lip 2016, o 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Skleroza mnie goni, ale zdaje się czerwona to standard dla małych łódek, tak więc pasuje: jak pływasz sam to fajnie, a jak łódkę załadujesz to brakuje mocy* i silnik "się dusi" nie rozwijając swych nominalnych obrotów. MJS *Pamiętaj, że te 8 koników to na ruskim papierze było drukowane. ps Wpierw spróbuj z dużo lepszą benzyną i nowymi świecami... może coś to da. |
Autor: | glazewicz [ 19 lip 2016, o 16:27 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Tego się właśnie obawiam, że ruskie 8 koni, to nie jest 8 koni, tym bardziej kiedy spojrzy się na datę produkcji silnika. Co oznacza "lepszą benzynę"? |
Autor: | Marian Strzelecki [ 19 lip 2016, o 16:45 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Najlepszą... masz dostęp do jakiejś jeszcze lepszej? |
Autor: | glazewicz [ 19 lip 2016, o 16:49 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Spirytusu dolać? Tak poważnie, czy jakaś benzyna typu Vpower, Verva czy Ultimate może coś tutaj zmienić na lepsze? Czy to się nadaje do przyrządzania mieszanek z olejem do dwusuwów? |
Autor: | Były user [ 19 lip 2016, o 17:14 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Nic nie da. Nie przy tej kompresji. 98 oktanowa jest nawet ciut mniej kaloryczna niż 95 ale nie zauważysz mierzalnej różnicy. Lepsza to robiła jak się pływało na 78 oktanach z przestawionym zapłonem. 95 to dla tego silnika świat i ludzie. |
Autor: | glazewicz [ 19 lip 2016, o 17:18 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Zatem pozostaje mi tylko sprawdzić stan świec i ewentualnie przyjąć realny stan rzeczy, czyli że więcej ten silnik już mocy nie wypoci? Czy może popróbować z regulacją gaźnika? (tego jeszcze nie robiłem, więc proszę o ewentualne instrukcje) |
Autor: | Marian Strzelecki [ 19 lip 2016, o 17:22 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Problem w tym, że Betepok, ma (idiotycznie) zsynchronizowany gaz z wyprzedzeniem zapłonu. Te sławne wycia po (trudnym) rozruchu. Trzeba by je rozdzielić (co też często robiono = zapłon na cięgnie "bowdena" od roweru.) MJS |
Autor: | glazewicz [ 19 lip 2016, o 17:28 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
To wycie nie jest mi obce. Czy mógłbyś nieco pogłębić ten temat, proszę? Czym skutkuje zsynchronizowany gaz z wyprzedzeniem zapłonu (poza wyciem)? Jak zabrać się za rozdzielenie tego? Czy bez tego próba regulacji gaźnika nie ma sensu? Z góry dzięki za odpowiedź, z każdym postem wiem więcej, dzięki Wam. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 19 lip 2016, o 17:41 ] |
Tytuł: | Re: Wietierok 8 - uszkodzony |
Nad gaznikiem jest blaszana krzywka, która wymusza zapłon. aby czasem nie strzeliło w drugą stronę. (ponoć pozostałość po włoskich przepisach bezpieczeństwa), Betepok był (jak wiele innych tam) rżnięty z już istniejącej maszyny. Dziś nie napiszą już precyzyjnie (3 piwka...? ), a jutro mam "szychtę", więc jak dobrze pójdzie to napiszę dopiero po jutrze. Zwłaszcza, że trzeba by silnik odkopać dla fotek. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |