Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 13:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 paź 2017, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Nie ma działu motorowodnego, więc muszę tu.
Mam następujące pytania: jest jacht motorowy o długości 8,9 m z silnikiem diesla 2 litry, 135 kM, który katalogowo nadaje kadłubowi (ślizgowemu) max prędkość 17 knotów. Jak rozumiem ta prędkość pozwala wejść w ślizg?
Dalej - jakie może być orientacyjnie spalanie przy takiej prędkości?
I wreszcie - jakie może być spalanie tego silnika przy prędkości wypornościowej - rzędu 6-7 węzłów?
Oczywiście to wszystko gdybania ale gdyby :-) ktoś spróbował odpowiedzieć?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
AIKI napisał(a):
Nie ma działu motorowodnego,
??????? :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Zbieraj napisał(a):
AIKI napisał(a):
Nie ma działu motorowodnego,
??????? :roll:

Oh, shittt! Co ślepemu po oczach... :oops:
Czy jakiś mod mógłby przenieść wątek?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
AIKI napisał(a):
max prędkość 17 knotów.(...) Dalej - jakie może być orientacyjnie spalanie przy takiej prędkości?


Dowolne Jędruś - dowolne - znaczy spali ile wlejesz :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AIKI napisał(a):
Mam następujące pytania: jest jacht motorowy o długości 8,9 m z silnikiem diesla 2 litry, 135 kM, który katalogowo nadaje kadłubowi (ślizgowemu) max prędkość 17 knotów. Jak rozumiem ta prędkość pozwala wejść w ślizg?
Dalej - jakie może być orientacyjnie spalanie przy takiej prędkości?

17 węzłów, to tylko ślizg. Spalanie przy pływaniu wypornościowym ca 7/8 litrów/h. Na pełnej co najmniej 30 litrów/h.
To tak orientacyjnie.
PS 130 km Mercury mojego brata bardzo starej generacji, łódź ca 5,5 metra pali w ślizgu 30 litrów/h. Prędkość 25 w

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Dzięki. Właśnie o taka informację mi chodziło.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 20:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Slizgpwy kadlub w plywaniu wypornoscipwym na pograniczu n8by slizgu z reguly daje zle efekty:ogromna fala i td. Jezeli rozwazasz zakup takiej lodki do powolnego wloczenia sie - najpierw sprawdz czy Ci to pasuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2017, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Zadałem swoje pytania aby rozważyć ewentualność zmiany silnika na mniejszy - albo tego wbudowanego, albo postawienie w zamian przyczepniaka z 10 kM, bo na prędkości mi niezbyt zależy. To miałby być (ewentualnie ;) ) hausbot, bo na razie kwestia jest rozpatrywana bardziej teoretycznie.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
No to jeszcze ponowię pytanie, tym razem rozszerzone na przyczepniaki. Ile może wynieść średnie spalanie silników przyczepnych 15, 20 i 25 kM, ze śrubą uciągową dla sporej łodzi (ca 3 tony) w reżimie wypornościowym (bo z tą mocą w ślizg się nie wejdzie :-))?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 16:12 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
A policz sobie, średnio 300-350g/KM/h


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 16:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
AIKI napisał(a):
No to jeszcze ponowię pytanie, tym razem rozszerzone na przyczepniaki. Ile może wynieść średnie spalanie silników przyczepnych 15, 20 i 25 kM, ze śrubą uciągową dla sporej łodzi (ca 3 tony) w reżimie wypornościowym (bo z tą mocą w ślizg się nie wejdzie :-))?


klikasz i masz, przy różnych prędkościach obrotowych.
Ogólnie spalanie paliwa na jachtach wiąże się tylko z prędkością obrotową silnika, nie występuje taka krzywa jak obciążenie.
http://www.boat-fuel-economy.com/polski

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
junak73 napisał(a):
http://www.boat-fuel-economy.com/polski


Dla VP brak dwóch silników - D1-20 oraz D2-40.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
ninja napisał(a):
A policz sobie, średnio 300-350g/KM/h

Jednakowo dla 2 i 4-suwów?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ninja napisał(a):
średnio 300-350g/KM/h


Trochę chyba przesadziłeś.

Poczytaj wątek:
viewtopic.php?f=5&t=16668

Są tam zamieszczone wykresy spalania - m.in ten - VP D1-20:
Załącznik:
spalanie silnika D1 20.jpg
spalanie silnika D1 20.jpg [ 75.42 KiB | Przeglądane 6574 razy ]


Tak na własnym przykładzie - przez ostatnie 20 lat miałem cztery jachty z silnikami Volvo Penta - D1-20. D2-30, D2-55 oraz obecnie D2-40.

Na wszystkich tych silnikach - a pływałem i pływam na nich sporo i wydaje mi się, że mogę coś niecoś o nich powiedzieć - spalanie średnie zamyka w ilości mniej więcej od 1,5 do 2,5 litra ropy / h.

To teraz policz jaki to daje spalanie w g/KM/h...

Oczywiście - jest to spalanie średnie, bo jak ktoś się oprze o manetkę w sytuacji krytycznej to patrząc choćby na zamieszczony powyżej wykres - silnik spali więcej, ale nadal nie powinno to być więcej niż 200 - 250 g/KM/h.

Mówimy o wolnossących silnikach Diesla bez turbodoładowania - o benzynie sie także nie wypowiadam.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2017, o 12:06 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Diesel to i owszem 200-250, ale była mowa o przyczepniaku, a to w 99/100 benzyniaki, czyli 300-350


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2017, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ninja napisał(a):
ale była mowa o przyczepniaku,


Hmmm....

No to czytamy:

AIKI napisał(a):
jest jacht motorowy (...)z silnikiem diesla 2 litry, 135 kM, który katalogowo nadaje kadłubowi (ślizgowemu) max prędkość 17 knotów. Jak rozumiem ta prędkość pozwala wejść w ślizg?
Dalej - jakie może być orientacyjnie spalanie przy takiej prędkości?
I wreszcie - jakie może być spalanie tego silnika przy prędkości wypornościowej - rzędu 6-7 węzłów?


Gdzie ten przyczepniak, o którym piszesz ?

Pytanie o przyczepniak padło dużo później.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2017, o 11:44 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
I również dotyczyło zużycia paliwa. Dalsza tego typu dyskusja jest bezprzedmiotowa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2017, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
wicher 25 KM to jakoś 25 litrów/h, ponoć, u mnie tylko 5 minut chodzil, ale jakąs dużą lufe ma na dopływie paliwa, stąd moje mniemanie, a i tak gdzies słyszałem - 1 litr na 1 kunia.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2017, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
AIKI napisał(a):
No to jeszcze ponowię pytanie, tym razem rozszerzone na przyczepniaki. Ile może wynieść średnie spalanie silników przyczepnych 15, 20 i 25 kM, ze śrubą uciągową dla sporej łodzi (ca 3 tony) w reżimie wypornościowym

Weekend 820, typowo wypornościowy "hauseboat", współczesna Yamaha 25HP czterosuw benzynowy ze śrubą ciągową - 4-5l/h, (przy prędkości 10-12km/h, circa 60-75% obrotów max.).

Jednak łódka z kadłubem ślizgowym (no - te 17w... to raczej półślizgowym...) może z tym samym silnikiem palić nieco więcej.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL