Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Problemy z chlodzeniem silnika https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=67&t=32879 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Primo007 [ 11 sie 2021, o 14:03 ] |
Tytuł: | Problemy z chlodzeniem silnika |
Problem jak w tytule a pacjent to mercruiser 3.7l rzędowa 4 i zetka alfa gen po 15 min zgrzewa wodę do 100° sprawdzona pompa wody i termostat. Czy ma ktoś doświadczenie w podobnej sytuacji i wie co może być przyczyną lub wie jak, się za to zabrać? Z góry dziękuję za wszystkie sugestie |
Autor: | wiktormech [ 12 sie 2021, o 12:28 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
Przyczyn może być parę od niewystarczającego przepływu w układzie chłodzenia do za wielkich oporów na przekładni. |
Autor: | -O- [ 12 sie 2021, o 12:48 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
Primo007 napisał(a): co może być przyczyną Czy problem pojawił się nagle? |
Autor: | Primo007 [ 12 sie 2021, o 14:27 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
Takiego już kupiłem więc ciężko mi powiedzieć sprzedający też nie za bardzo wiedział bo był tylko pośrednikiem. A macie panowie pomysla od czego zacząć sprawdzanie? Załączam foto silnika |
Autor: | -O- [ 12 sie 2021, o 15:10 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
Primo007 napisał(a): od czego zacząć sprawdzanie? Sprawdź w pierwszej kolejności wymiennik. Może on być zwyczajnie zabity osadem po stronie wody morskiej, albo przytkany fragmentami rozsypanego impelera. |
Autor: | noone [ 12 sie 2021, o 15:31 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
Jeśli na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się pęcherzyki powietrza, szukałbym przedmuchu z cylindrów. Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica/blok. Jeśli nie ma przedmuchu do zbiorniczka, zapchany wewnętrzny lub zewnętrzny obieg, jak pisze Marek -O-. |
Autor: | noone [ 12 sie 2021, o 15:47 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
Wykręcić. Gumy z impellera raczej nie rozpuścisz chemią, a nie wiesz, jak na nią zareaguje wymiennik i silnik. |
Autor: | wiktormech [ 12 sie 2021, o 17:01 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
Może w pierwszej kolejności stan wlotu wody morskiej w kadłubie, potem wymiennik, stan oleju (jeśli emulsja i podnosi się stan to uszczelka pod głowicą) to najszybciej można sprawdzic. |
Autor: | -O- [ 12 sie 2021, o 19:17 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
Primo007 napisał(a): sprawdzona pompa wody i termostat. Moja rada: Zajrzyj do impelera, znaczy wymień go. Jeżeli okaże się, że jest uszkodzony i brakuje mu łopatek, to znajdziesz powód grzania się silnika, ale czyszczenia wymiennika i tak nie unikniesz, gdyż konieczne będzie wydobycie brakujących elementów impelera. Jeżeli impeler będzie kompletny i dolot wody słonej drożny, to i tak należy wyczyścić wymiennik. Nie wiadomo w jakim jest stanie i co w nim siedzi. Kupując jacht używany, co do zasady, nawet gdy silnik pracuje dobrze, wymienić należy impeler, olej i paski - gdyż nigdy nie możesz mieć pewności kiedy były wymieniane. |
Autor: | Primo007 [ 13 sie 2021, o 09:54 ] | ||
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika | ||
Tutaj też wydaje się ok oczywiście prewencyjnie można wymienić ale myślę że trzeba szukać dalej. Jedynie co było nie tak ti blaszka zaznaczona leżała luzem w kanale gdzie strzałka, nie wiem czy spadło przy ściąganiu, natomiast pytanie czy wie ktoś gdzie to ma iść bo nie bardzo pasuje gdziekolwiek
|
Autor: | Primo007 [ 15 sie 2021, o 07:22 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
Witam ponownie Problem z blaszką rozwiązany bo na rysunkach techniczny przekładni nigdzie takiej nie ma. Wymiennik ciepła oczyszczony.. Ma ktoś pomysł co sprawdzać dalej? |
Autor: | bury_kocur [ 15 sie 2021, o 09:08 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
wiktormech napisał(a): stan oleju (jeśli emulsja i podnosi się stan to uszczelka pod głowicą) to najszybciej można sprawdzic. Wykręć korek na deklu zaworowym i obejrzyj go od dołu czy nie ma śladów emulsji. Jeżeli jest to niestety masz niemalże w 100 % problem z uszczelką pod głowicą. Emulsja oleju z wodą będąca wynikiem uszkodzenia powyższej uszczelki wygląda tak: Załącznik:
|
Autor: | Primo007 [ 15 sie 2021, o 12:15 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
bury_kocur napisał(a): wiktormech napisał(a): stan oleju (jeśli emulsja i podnosi się stan to uszczelka pod głowicą) to najszybciej można sprawdzic. Wykręć korek na deklu zaworowym i obejrzyj go od dołu czy nie ma śladów emulsji. Jeżeli jest to niestety masz niemalże w 100 % problem z uszczelką pod głowicą. Emulsja oleju z wodą będąca wynikiem uszkodzenia powyższej uszczelki wygląda tak: Załącznik: Pokrywa zaworów silnika do remontu.JPG Olej czysty i silnik pracuje równo więc głowicę zostawię już na końcu do roboty jak nic innego nie znajdę. Zastanawiam się jakie inne mogą być jeszcze tego przyczyny? |
Autor: | Primo007 [ 17 sie 2021, o 06:56 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
wiktormech napisał(a): Przyczyn może być parę od niewystarczającego przepływu w układzie chłodzenia do za wielkich oporów na przekładni. Tak się zastanawiam czemu duży opór przekładni może wpływać na układ chłodzenia silnika? Może ktoś wyjaśnić.. Przy okazji mam pytanie czy ktoś się orientuję czy po podłączeniu wody pod ciśnienie do dolnej cześć zetki powinna się wylewać jej górną część? Wylatuje po dwóch stronach wszystko co jest wpuszczane. Pozdrawiam |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 17 sie 2021, o 07:14 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
Primo007 napisał(a): czemu duży opór przekładni może wpływać na układ chłodzenia silnika? Może ktoś wyjaśnić.. Nie tyle na układ chłodzenia, co na ilość ciepła. Duży opór może generować wydzielanie dużej ilości energii cieplnej, w skrajnym przypadku przekraczającej zdolność układu chłodzenia do jej odprowadzenia.
|
Autor: | Primo007 [ 18 sie 2021, o 15:10 ] |
Tytuł: | Re: Problemy z chlodzeniem silnika |
Wojtek Bartoszyński napisał(a): Primo007 napisał(a): czemu duży opór przekładni może wpływać na układ chłodzenia silnika? Może ktoś wyjaśnić.. Nie tyle na układ chłodzenia, co na ilość ciepła. Duży opór może generować wydzielanie dużej ilości energii cieplnej, w skrajnym przypadku przekraczającej zdolność układu chłodzenia do jej odprowadzenia. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |