Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 20:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 mar 2011, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dokładnie.
Swoją drogą nie wiedziałem, że były też i większe Wietieroki :shock:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2011, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Widziałem 12 u ruskich na bazarze w Giżycku w latach 90-tych ...tylko nie pamiętam czy części były porównywalne z 8 . Cewki na "oko" raczej te same, koło zamachowe być może również, może być różnica w wielkości tłoka...no ale tu potrzeba fachowca. :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: logoslaw
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2011, o 12:23 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Rozumiem .Czyli jest to 12 km. A co z cewkami i kołem magnetycznym?
Dziękuje. Moze i to da się wyjaśnić.
Dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2011, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Szukaj tematu na FŻ śruba do wieteroka...Jaromir podał tam link do firmy, która ma części do ruskich silników...tam zapytaj.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2011, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jeżeli silnik ma dwa cylindry jak "8" IMHO cewka/cewki powinna pasować....
Rosjanie nie bawili się w komplikacje , szli na łatwiznę ( i słusznie w sumie) - wkładali do swoich maszyn możliwie dużo zunifikowanych częsci....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2011, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Wszystkie części z wyjątkiem samego silnika (cylindry tłoki i otoczenie) oraz gaźnika są wymienne. Oczywiście w granicach "generacji", tzn. zapłon elektroniczny z 8E i 12E są wymienne, zapłon bez "E" jest przerywaczowy, z silnika "M" jest elektroniczny o podwyższonej niezawodności (chłodzenie tyrystorów).

Obrazek
[KiJa129]



Za ten post autor janekneuron otrzymał podziękowanie od: logoslaw
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2011, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
"Przekładka 8 konnego Wieteroka , który posiada pojemność skokowa silnika 175 cm3 - na Wieterok 12, którego pojemność skokowa wynosi 250 cm3 jest niemożliwa.
W tych silnukach sa różne parametry cylindrów, wszystkie cześci układu tłokowo - korbowego (blok cylindrów, tłoki, wał korbowy, korbowody, pierścienie tłokowe ........) nie są zunifikowane.
Jednakowa w tych silnikach jest "częsć podwodna", układ zapłonowy, układ zasilania paliwem (oprócz gaźnika) , ....., części mechanizmu rozruchowego"

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2011, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Powrót do przeszłości...przypomniałem sobie jak to na wyjściu Węgorapy na Mamry taki wieterok 8M nie chciał za skurczybyka zapalić, co się to naszarpałem łoj jakie qwy leciały.
A wiało prosto w pysk.I co się potem okazało...wystarczyło tylko świece przeczyścić z nagaru...palił już potem na dotyk kanister paliwa/ kilka godzin. :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2011, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Wypełniam "dziury":
Piotr K napisał(a):
pierścienie tłokowe ........)

...głowica, płyta zaworów płytkowych...
Piotr K napisał(a):
kład zasilania paliwem (oprócz gaźnika) , ....., części mechanizmu rozruchowego

...pokrywa...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2011, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
boSmann napisał(a):
Skoro jesteś z W-wy to polecam wycieczkę do Pruszkowa, do p.Goliszewskiego, jednego z lepszych fachmanów od silników łodkowych. Jeździłem do niego po części (dawno) i przy okazji bardzo wiele dowiedzialem się o różnych technicznych niuansach.
Możliwe, że jest już na emeryturze ale pewnie dalej tam mieszka. Poszukaj w necie może znajdziesz namiary albo w książce telefonicznej.

Interes przejął jego syn - też Goliszewski :)
http://www.motojacht.com/_php/show.php?op=main

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2011, o 18:04 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Chociaz temat główny to "8" ale wiele sie dowiedziałem juz o swojej 12 E.
Koło magnesowe "pasuje" wizualnie bo nie sprawdzałem. Ale cewki róznia sie zasadniczo. Fotki z mojej 12 i fotki zakupionych cewek. Moze koledzy pradza jak je podłączyc, jakas wskazówke - dzieki. Chyba ze przypłaciłem swoja niewiedza -zbędnym zakupem .fotki załaczam.
Pozdrawiam

*****

oraz ta stara
Załącznik:
IMG_1055.JPG
IMG_1055.JPG [ 1.49 MiB | Przeglądane 15827 razy ]


*****

Przepraszam zamotałem sie.

*****

Oczywiscie ze to nowa zakupiona Ta na tle zółtym
Stara zamontowana przy silniku tak jak pare postow wyzej
Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2011, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
logoslaw napisał(a):
Moze koledzy pradza jak je podłączyc,


Do zakrętki koloru białego kabel wysokiego napięcia na fajkę świecy , do gniazda przewód z układu zapłonowego .Cewkę przykręcić do korpusu dwoma śrubami chiba m6. :roll:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: logoslaw
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2011, o 19:25 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzieki. Tylko ze ta cewka a na tym obrazie jakos tam widac ma dwa wejscia niskiego a przy jednym z nich jest litera "M"oraz chyba rok produkcji a przy drugim wejsciu jakis dziwny zanaczek i jedno wyjscie "wysokiego"

*****

Mysle ze przy tym ujeciu bedzie dobrze to widac.


Załączniki:
IMG_1059 [800x600].JPG
IMG_1059 [800x600].JPG [ 57.55 KiB | Przeglądane 15805 razy ]
IMG_1058 [800x600].JPG
IMG_1058 [800x600].JPG [ 50.93 KiB | Przeglądane 15812 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 19:03 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam ponownie forumowiczów.
Wiedz moja czerpana z internetu wyczerpała sie w temacie WIETIEROK 12 E - prosze o pomoc.
Uruchomiłem swoja 12 tak jak to było zalecane w beczce z woda po wymianie koła magnesowego oraz po prze-lutowaniu przewodów "elektroniki". Ponieważ na szarpance nie odpalał zakręciłem górnym kołem i odpalił ale tylko na paliwie które wstrzyknąłem do gaźnika . Trudno mi ocenić czy gasł po wypaleniu się paliwa czy tez z innych przyczyn. ALE i tu pojawiają się moje pytania . Dymu mnóstwo ! Jakby pluł nie spalona mieszanka co widać było po kilkukrotnym odpaleniu po tłustych plamach w beczce!
Po wyjęciu z beczki pojawia się wyciek oleju z otworu o którym nie mam pojęcia. Jest jeszcze kilka takich otworów o które chciałbym zapytać bardziej doświadczonych
Proszę o podpowiedz
Z Szacunkiem dla grupy
Załączam fotki.


Załączniki:
Komentarz: i jeszcze te dwa?
IMG_1091 [800x600].JPG
IMG_1091 [800x600].JPG [ 101.56 KiB | Przeglądane 15664 razy ]
Komentarz: co to za otwór?
IMG_1090 [800x600].JPG
IMG_1090 [800x600].JPG [ 100.92 KiB | Przeglądane 15664 razy ]
Komentarz: co to za otwór?
IMG_1089 [800x600].JPG
IMG_1089 [800x600].JPG [ 68.46 KiB | Przeglądane 15664 razy ]
Komentarz: wskazuje wyciek oleju
IMG_1088 [800x600].JPG
IMG_1088 [800x600].JPG [ 61.02 KiB | Przeglądane 15664 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Pierwszy otwór ("wyciek oleju") to otwór ułatwiający rozruch silnika. Podczas odpalania wydostają się nim spaliny (mniejszy opór niż zwykły wydech po wodą), po odpaleniu jest "zasłaniany" (wewnątrz kolumny) przez wodę wychodzącą z chłodzenia.
To co nim wychodzi normalnie to spaliny, jeśli widać olej to może być np. stary olej z konserwacji zimowej (to może dawać dużo dymu ;) ) albo mieszanka paliwowa (jeśli paliwo dochodzi do silnika a np. nie ma iskry).
Jeśli silnik odpala na wstrzykniętym paliwie i po chwili gaśnie, to:
- sprawdź czy paliwo w ogóle dociera do gaźnika przy pompowaniu gruszką (np. odkręcając śrubkę spustową na dole gaźnika)
- sprawdź zawór iglicowy czy się nie zacina
- wyczyść dysze gaźnika (przedmuchaj np powietrzem z puszki do czyszczenia komputerów, nie przetykaj)
Jeżeli gaśnie po dłuższej chwili, a pomaga stałe pompowanie gruszką, to przejrzyj pompę paliwa.

Poniżej fragment rysunku silnika, na którym widać szczegóły otworu ułatwiającego rozruch. Woda z chłodzenia wychodząca przez kolumnę razem z wydechem "zatyka" go zbierając się na tej półeczce.
Obrazek



Za ten post autor janekneuron otrzymał podziękowanie od: logoslaw
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 11:28 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję za wskazówki. A pozostałe otwory? Jeśli można ;) . Jutro lub pojutrze zajrzę do niego bo brak czasu.
Z Szacunkiem dla grupy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 17:56 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie wytrzymałem .
Poskręcałem wszystko jak należny oprócz podłączenia do zbiornika ( użyłem kawałek wężyka wstępnie wstrzykując paliwo strzykawka a następnie do banki z paliwem.
Odpalił za drugim szerpnieciem , pracował około 30 sek a następnie wrzuciłem bieg i tak popracował około 2-3 min.
ALE ? Na moj gust to po tych dwóch trzech minutach robi sie za gorący. Spodzina gorąca jak diabli. Nie widzę z tego dymu gdzie leci , czy leci woda i którym otworem ma ona lecieć.
Kiedy ona ma lecieć czy na luzie czy na włączonym biegu ?
Oczekuje podpowiedzi bo nie chce coś skopać .
Jak sprawdzić czy działa pompa wody?
Moje pytania są może lakoniczne dla fachowców , niemniej proszę o podpowiedz, bo ponoć cale życie się człowiek uczy a i tak ..itd
Z Szacunkiem dla grupy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
W tylnej części dolnej obudowy bloku jest z boku mały otworek (z tyłu za dźwignią biegu), woda powinna nim wychodzić cały czas, zaraz po uruchomieniu. Jeśli pompa jest w kiepskim stanie to może zacząć lecieć dopiero na biegu, ale to już kiepsko. Jak nie leci wcale to wymienić wirnik w spodzinie (do kupienia na allegro za ok. 40zl, opis wymiany na stronie http://www.itp.net.pl/~stormy/wietier.html ).
Nie do końca rozumiem opis podłączenia paliwa, zazwyczaj na przewodzie paliwowym jest ręczna pompka ("gruszka") która umożliwia wstępne napełnienie przewodów, pompy i gaźnika. Aby uruchomić silnik wystarczy paliwo w gaźniku, ale jeśli nie będzie go również w pompie i przewodach od baku do pompy to nie będzie ciągnął i zgaśnie jak wypali z komory pływakowej gaźnika. Jeśli nie masz gruszki, to postaw zbiornik paliwa powyżej silnika tak aby w przewodach było paliwo, żeby spływało podczas uruchamiania (potem można zestawić)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 18:41 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzieki. Z tym paliwem to może namotałem ale mniej więcej tak to wygląda ze pompa ciągnie paliwo i to jest najważniejsze. Mam jednak pytanie czy w pompie wody występującej w 12 KM jest 6 czy 8 łopatkowy wirnik - ;) ;) ;) Moze się kolega orientuje?
OJ gdyby nie ta strona to juz bym dawno zrezygnował . haha.
Z Szacunkiem dla grupy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Wirniki były 6-cio łopatkowe, o zagiętych skrzydełkach. Teraz dostępne są również 8-mio z prostymi, stosuje się je (podobno) zamiennie, 8-mio "kiedy potrzeba wydajniejszego chłodzenia" - tyle tylko się dowiedziałem.
Kupiłem 8-mio z ciekawości, ale nie zakładałem jeszcze ;) - używam 6-cio łopatkowego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 19:06 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No to wiem ze czeka mnie sprawdzenie tego wirnika i pompy wody bo niestety woda we wskazanym miejscu nie pojawiała sie. ale muszę się do tego przygotować ,bo uszczelki to pierwsze i wena to najważniejsze
Parę postów wyżej z fotkami dopytywałem o otwory- może kolega coś pomoże?
Z Szacunkiem dla grupy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
No uszczelka pod blok może być potrzebna, najlepiej od razu kupić (jeśli się nie chce dorabiać).
Pozostałe otwory prawdę mówiąc nie wiem do czego służą, te tuż nad płytą antykawitacyjną (3 szt) prowadzą do wlotu wody chłodzenia, ale czy pełnią jakąś funkcję (jaką - nie mam pomysłu) czy są to tylko otwory technologiczne to nie wiem.
Tego otworu pod sprężynami to w ogóle nie pamiętam, musiał bym obejrzeć u mnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 19:29 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzieki za chęci. Tak szczerze mówiąc to tego otworu do wody to nie znalazłem,ale poszukam jutro przy lepszym oświetleniu. Poszperam jeszcze w necie może coś mnie oświeci.
Z Szacunkiem dla grupy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Tu widać jego lokalizację, chociaż "sika" pod dziwnym kątem ;)
http://www.youtube.com/watch?v=HVpWRh4Jl7Q&feature=related

A tu widać (trochę kiepsko) chłodzenie i otwór spalin biegu jałowego w akcji:
http://www.youtube.com/watch?v=8E7uj38XBwc&feature=related


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 19:58 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SUUUUPER. Dzieki poszperam jeszcze.
Z Szacunkiem dla grupy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 12:25 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Rozebrałem silnik. Dostałem sie do pompy wody. Oczysciłem wszystko.
Moje pytanie. Jak stwierdzic czy pompa wody jest dobra czy zła jezeli wizualnie nie widac uszkodzen?

Zanieszczam fotki pompy oraz wirnika.


Załączniki:
IMG_1122 [800x600].JPG
IMG_1122 [800x600].JPG [ 101.13 KiB | Przeglądane 13063 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2011, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
http://motorka.org/motory/podvesnie_lod ... stemy.html
miłej lektury ;) :lol:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2011, o 15:14 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wot szutnik. Nu paczytajem, pożywiom uwidim . Spasiba


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2011, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Na początek sprawdź, czy guma wirnika jest jeszcze elastyczna. Sprawdź czy uszczelki rurek przy wejściu i wyjściu do korpusu pompy jeszcze uszczelniają. Sprawdź (dmuchając) drożność rurek chłodzenia przed i za pompą. Upewnij się że nie ma żadnych paprochów w kanałkach rozprowadzających wodę widocznych po zdjęciu bloku z korpusu. Upewnij się, że jest uszczelka na wejściu wody do bloku silnika (oring na podkładce w wycięciu korpusu).
No i upewnij się że poprzedni właściciel wymieniając wirnik nie zapomniał zamontować wpustu wirnika pompy ;)
Wiem że niektórzy testowali działanie pompy zanurzając spodzinę z pompą w wodzie i kręcąc wałem wiertarką - nie próbowałem. (trzeba uważać żeby nie zalać wiertarki)
A tak na koniec, to skoro nie zlokalizowałeś otworu kontrolnego chłodzenia to go jeszcze poszukaj - może jest po prostu zapchany, a może fabryka zapomniała wywiercić ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2011, o 10:16 

Dołączył(a): 10 mar 2011, o 21:03
Posty: 61
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzieki doszedłem gdzie to jest , po rozebraniu silnika a właściwie po rozdzieleniu silnika ze spodzina. Widać kanały chłodzenia i ten otworek którym powinna lecieć woda. Czekam bo zamowiłem juz obudowę pompy oraz wirnik. Tylko stwierdziłem ze oring jest do wymiany oraz element gumowy na wałku przenoszącym napęd jest zmurszały i muszę go kopić albo dorobić- tylko z jakiej gumy?


Załączniki:
Komentarz: Wirnik pompy wody
IMG_1114 [800x600].JPG
IMG_1114 [800x600].JPG [ 90.08 KiB | Przeglądane 12967 razy ]
Komentarz: element zmurszały
IMG_1111 [800x600].JPG
IMG_1111 [800x600].JPG [ 104.61 KiB | Przeglądane 12967 razy ]
Komentarz: element zmurszały
IMG_1106 [800x600].JPG
IMG_1106 [800x600].JPG [ 87.97 KiB | Przeglądane 12967 razy ]
Komentarz: Otwór do wody-?
IMG_1102 [800x600].JPG
IMG_1102 [800x600].JPG [ 145.93 KiB | Przeglądane 12967 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL