Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 23:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 paź 2011, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2011, o 20:25
Posty: 11
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kupiłem łódź do remontu z silnikiem stacjonarnym starego Mercedesa 123 - 200D potrzebuję kupić pompę wody zaburtowej do chłodzenia silnika z jeziora.
Proszę o poradę skąd taką wziąść, czy ktoś dorabiał, kombinował lub może wskazać gdzie kupić pompę napędzaną paskiem z silnika. W internecie znalazłem dwie jedną w cenie ponad 3 tyś druga 1200 - to cena jaka dałem z łódź. :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2011, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
cezi66 napisał(a):
druga 1200 - to cena jaka dałem z łódź.

Nie pomogę, ale za łódkę mało dałeś, to nie znaczy, że źle.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2011, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 161
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
cezi66 napisał(a):
Kupiłem łódź do remontu z silnikiem stacjonarnym starego Mercedesa 123 - 200D potrzebuję kupić pompę wody zaburtowej do chłodzenia silnika z jeziora.


WSK produkuje taką pompę, http://www.wsk.com.pl/pompy1_11.html

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2011, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2011, o 20:25
Posty: 11
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pompa z WSK kosztuje ok 3800 zł :-( - zastanawiam się dlaczego tak prosta pompa (odlew żeliwny ) kosztuje wiecej jak pompa wtryskowa do samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2011, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kup pompę wodną jakiegoś dużego diesla, traktora, etc, im bardziej idiotoodporna tym lepiej. Będzie kosztowało od kilkudziesięciu do 500 złotych (nowa).

Potem znajdź tokarza -spawacza - ślusarza (albo all-in-one), który dorobi Ci wieszak na pompę i ew. dopasuje / dorobi kółko pasowe.
Zainwestuj do tego w podwójny system prostych, zgrubnych filtrów wody (i tak powinieneś je zamontować...) i powinno hulać.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2011, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 161
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
cezi66 napisał(a):
Pompa z WSK kosztuje ok 3800 zł -

Ceny nie znałem ale hasło Raw Water Pump wyrzuca np. na ebayu mnóstwo takich pomp, przy cenie około 200 dolarów można przebierać. jedna z pozycji za 95 dolców http://www.ebay.com/itm/Farymann-S30M-S ... _500wt_715

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2011, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 maja 2011, o 20:42
Posty: 29
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie:
cezi66 napisał(a):
Proszę o poradę skąd taką wziąść, czy ktoś dorabiał, kombinował lub może wskazać gdzie kupić pompę


Ja marynizując samochodowy silnik z Daihatsu Sharade 1000 D, do jachtu wykożystałem pompę wodną z ciągnika rolniczego Ursus 40,ponieważ jest cała zabudowana z krućcami wej. i wyjściowymi, gwarantowane działanie pod jednym warunkiem że będzie zamontowana poniżej lini wodnej. Zastosowałem podwójny obieg cieczy chłodzącej wykorzystując chłodnice oleju z ciężarówki, w ten sposób w silniku mam płyn chłodzący którego nie muszę zlewać na zimę. Układ ten uważam za sprawdzony działa bez zarzutu szósty sezon pokonując duże dystansy morskie. W razie pytań służe pomocą.

_________________
Świat pokryty jest w większości wodą i to najlepiej świadczy, że przeznaczeniem człowieka jest żeglowanie a to jaki będziesz na lądzie, pokaże morze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2011, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2011, o 20:25
Posty: 11
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bardzo dziękuję za podpowiedzi przyznam, że na EBay nie sprawdzałem bo głupio się przyznać, niestety dzieli mnie bariera językowa. ( ale mam w domu dwie studentki...)
O pompach od maszyn rolniczych myślałem lecz nie wiedziałem, czy wypalą, ponieważ pomimo, że pływam od lat to zawsze na silniku doczepnym. Auto również mam opanowane lecz marynizacja silnika to dla mnie nowa bajka.
Mam łódź SMK 75, dlatego zakup pompy za 3 tyś to lekka przesada 500 można dać.
Pozdrawiam wszystkich miłośników wody


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2011, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Przejrzyj tu http://www.forklift.net.pl/index.php?pa ... &Itemid=28 pompy wody...coś może dopasujesz.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2015, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 23:22
Posty: 78
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żegluję :-)
He, widzę, że już ktoś miał taki pomysł, jaki kilka minut i zaświtał ;)

Gdybyś mógł, byłbym wdzięczny za fotki montażu Twojej pompy :)
Wirnik pompy z tworzywa, mosiadzu?
Trwałość?
Króćce 1"?
Przepływ?

:-)

Z góry dziękuję za info, choć przybliżone :) Od wtorku zaczynam montaż silnika, wydechu i chłodzenia.

_________________
J-80 S/Y WOŁODYJOWSKI :-) pozdrawia i zaprasza do polubienia :-)
https://www.facebook.com/JachtWolodyjowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2015, o 10:22 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ja użyłem w agregacie diesla jako pompy zaburtowej pompę od silnika ursus C 360 3p ( perkins). Pompa ma wirnik żeliwny i taki korpus, u mnie to nie problem gdyż pracuje w wodzie słodkiej. Przy nikczemnej cenie od 150 do 300 pln można śmiało użyć w wodzie słonej i wymieniać co parę lat. Wadą takiego rozwiązania jest fakt że pompa ta nie jest pompą samozasysającą. Ja ten problem rozwiązałem montują zawór zwrotny na przewodzie ssącym. Jutro zrobię fotki jak to wygląda zamontowane do silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2015, o 09:05 

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 11:57
Posty: 139
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tak wygląda pompa użyta u mnie. http://sklep-rolnicze.eu/pompa-wodna-c- ... 17%29.aspx
Przesadziłem z ceną, bo tu to niecała stówa.; Pompa jak widać ma koło pasowe i flanszę do której oryginalnie jest przykręcony wiatrak chłodnicy ( nie nadaje się do wykorzystania do przykręcenia innego kółka ze względu na znaczną odległość od środka łożyska pompy).
Ja musiałem zrobić inną piastę gdyż mam u siebie napęd paskiem mikrorowkowym ale przy klasycznym klinowym można użyć oryginalnego koła.
Niestety pompa ma tył odkryty gdyż w ciągniku jest przykręcona do bloku silnika, ja ten problem rozwiązałem przykręcając płytę aluminiową grubości 6mm .
Więcej szczegółów na zdjęciach.

Załącznik:
Obraz 027.jpg
Obraz 027.jpg [ 109.59 KiB | Przeglądane 6857 razy ]

Załącznik:
Obraz 028.jpg
Obraz 028.jpg [ 124.1 KiB | Przeglądane 6857 razy ]

Załącznik:
Obraz 029.jpg
Obraz 029.jpg [ 96.32 KiB | Przeglądane 6857 razy ]

Załącznik:
Obraz 030.jpg
Obraz 030.jpg [ 84.32 KiB | Przeglądane 6857 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL