Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=67&t=9958 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | cezi66 [ 1 lis 2011, o 19:47 ] |
Tytuł: | Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
Mam SKK75 z silnikiem 2.2D Mercedesa, kupiłem bez pompy zaburtowej wody, pytałem o nią na forum otrzymałem zadawalające infoirmacje. Za pracę wezme się na wiosne wiec do tego czasu sprawdzam różne opcje. Zaznaczę, że w Marynizacji jestem zielony. Moje pytanie to: - Czy oryginalna pompa silnikowa Mercedesa (która działa tylko w obiegu zamkniętym) podłączona do wejścia wody zaburtowej przewodem gumowym na którym zamontuję oprócz filtra zawór jednokierunkowego przepływu, po jej zalaniu od góry tego zaworu będzie zasysała wodę zaburtową? - Panowie, na czym polega podwójny obieg chłodzenia silnika jak wyżej? ogólnie jeden z forumowiczów wspomniał ( nie mogę się z nim skontaktować) że jest to obieg zamknięty połaczony z otwartym, chłodzony z zewnątrz lecz pomimo, że mam auto opanowane jeszcze tego nie widzę. Jeśli ktoś zastosował taki obieg proszę o informacje nawet w jednym zdaniu |
Autor: | cymesspol1 [ 1 lis 2011, o 19:59 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
Witaj, ja miałem SMK 75 z silnikiem M20. Tutaj mój artykuł: http://szkutnikamator.pl/milicyjny-polslizgowiec-smk75-remont/polslizgowiec-smk-75-stocznia-marynarki-wojennej-cz-1 W tym egzemplarzu zastosowano aluminiowe wymienniki gdzie woda zaburtowa chłodziła wodę z obiegu zamkniętego. Poszukam zdjęć i postaram się zilustrować temat.... jak odnajdę ![]() |
Autor: | Marian.Kowalski [ 1 lis 2011, o 20:07 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
Gdybyś pociągnął wodę zaburtową bez żadnej regulacji, nigdy byś nie osiągnął właściwej temperatury pracy. Byłoby za mocne chłodzenie. Spróbuj może na info.mazury. Jest tam dział motorowodniaków. |
Autor: | mariaciuncia [ 1 lis 2011, o 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
cezi66 napisał(a): - Panowie, na czym polega podwójny obieg chłodzenia silnika Opis bardzo skrótowy: w klasycznym układzie samochodowym zanurzamy chłodnicę w beczce z wodą a wodę w tej beczce wymieniamy przy pomocy pompy zaburtowej i otrzymujemy podwójny obieg chłodzenia ![]() |
Autor: | cezi66 [ 1 lis 2011, o 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
"Mariaciuncia" - skumałem zasadę działania. To wymiennik jest dla samoichodziaża tajemnicą ale trachę zdążyłem liznąć tematu o tej chłdniczce. Dziękuję. |
Autor: | boSmann [ 1 lis 2011, o 22:11 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
mariaciuncia napisał(a): Opis bardzo skrótow A dla wzrokowców taki schemat http://www.yanmarhelp.com/images/water% ... 03jh2a.jpg |
Autor: | Moniia [ 2 lis 2011, o 11:45 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
cezi66 napisał(a): "Mariaciuncia" - skumałem zasadę działania. To wymiennik jest dla samoichodziaża tajemnicą ale trachę zdążyłem liznąć tematu o tej chłdniczce. Dziękuję. Proponuję upolować książkę B. Małolepszego o budowie jachtów. Jest tam bardzo fajny rozdział o marynizacji silników. Powinno nieco rozjaśnić. ![]() o tutaj: http://www.jachty-malolepszy.pl/index.html ![]() |
Autor: | cezi66 [ 3 lis 2011, o 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
w schemacie podanym przez "Bosmana" zastanawia mnie umieszczenie filtra w obiegu wody zaburtowej, dziwi mnie jak moze być umieszczony na wylocie przed tłumikiem, na chłopski rozum powinien być na wlocie. Co Wy na to? |
Autor: | Maar [ 3 lis 2011, o 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
Przecież jest na wlocie! Water strainer takie sitko się nazywa i jest przed pompą. |
Autor: | cezi66 [ 3 lis 2011, o 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
Byłem przekonany, że "waterlock muffler" to filtr... Dziękuję za wszelkie rady, widzę teraz wartość tego forum. A tak na marginesie szukając w internecie jestem przerażony tym, jak u nas jest mało firm, osób, które sprzedają, wytwarzają części do marynizacji np. pompki wody zaburtowej, wymienniki ciepła, wydech. Tego typu części skromnie pojawiają się na Ebayu ale w USA, Anglii trochę Niemczech. Szkoda. Pozdrawiam Czarek Szczecin |
Autor: | Moniia [ 3 lis 2011, o 23:54 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
w UK są firmy, które się tym zajmują. Jedna z bardziej znanych to ta: http://www.lancingmarine.com/ |
Autor: | Maar [ 4 lis 2011, o 00:14 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
Moniia napisał(a): w UK są firmy A Polak prowadzi taką: http://www.marineyacht.pl
|
Autor: | Moniia [ 4 lis 2011, o 00:26 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
O, dzięki. Tego nie znałam ![]() |
Autor: | Wojciech [ 4 lis 2011, o 00:34 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
Jest tego więcej ... ![]() cezi66 napisał(a): Mam SKK75 z silnikiem 2.2D Mercedesa Najczęściej wykonujemy marynizację silników Mercedesa. http://www.autowir.com.pl/site/Maryniza ... nik%C3%B3w |
Autor: | Carlo [ 4 lis 2011, o 09:34 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
Wojciech1968 napisał(a): wykonujemy Wy Wojciechu wykonujecie? ![]() |
Autor: | Wojciech [ 4 lis 2011, o 09:40 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
Carlo napisał(a): Wy Wojciechu wykonujecie? ![]() Oni na mniejszą lub większą skalę . A my też sobie z tym poradziliśmy http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... =67&t=6026 |
Autor: | Carlo [ 4 lis 2011, o 09:42 ] |
Tytuł: | Re: Pomóżcie radą - Chłodzenie zmarynizowanego silnika. |
Wojciech1968 napisał(a): Oni na mniejszą lub większą skalę . To cytujcie Wojciechu. Cytujcie. Wtedy nie będzie wątpliwości. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |