Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 11:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lis 2015, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jak w tytule, może się znawcy wypowiedzą?

https://www.facebook.com/TheSkipperOnli ... 831820763/

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 19:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Jak w tytule, może się znawcy wypowiedzą?

https://www.facebook.com/TheSkipperOnli ... 831820763/

MJS


Wystarczy zapoznac sie z komentazami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Marian Strzelecki napisał(a):
może się (...) wypowiedzą?


Znawcą radarów nie jestem więc powyższego "znawcę" wyciąłem :lol:
Mogę powiedzieć jak kalibrowałem własny radar.
Po zainstalowaniu anteny i podłączeniu plotera, po wyjściu na wodę włączyłem radar i ustawiłem transmisję.
Po otrzymaniu obrazu radaru na ekranie mapy kalibracja polegała w zasadzie tylko na ustawieniu w menu plotera zbieżności wektora radaru wskazującego kierunek płynięcia na wprost z faktycznym ruchem jednostki oraz na wykonaniu dwóch kółek jednostką dla automatycznego skalibrowania kompasu radarowego.
I to było wszystko :)
I już działało.
Oczywiście na pełnym automacie wzmocnienia czyli auto gain.
Podobnie na automacie ustawiłem początkowo odbicia od fal oraz deszczu.
Dopiero po iluś tam godzinach pływania z włączonym radarem i po godzinach nauki interpretacji obrazu radarowego i porównywania go ze stanem w rzeczywistości zacząłem nieśmiałe próby ręcznego ustawiania wzmocnienia obrazu, odbicia od fal i deszczu (jak padało).
Ale to nie była już kalibracja a nauka interpretacji obrazu i ustawianie obrazu.
Niemniej sama kalibracja była prosta i nie wymagała nic więcej.
Także jak patrzę na powyższy link to wygląda to jak taniec woodu w wydaniu czarnoksiężnika z plemienia indian z dorzecza Amazonii wykonywanym na dziobie statku w nadziei na szczęśliwe zakończenie rejsu :rotfl:
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
z komentazami.

Z czym ? :rotfl:
PAC... :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Idziemy z postępem. Dawniej największą ofermę posyłało się z wiadrem do bosmana po kilwater, albo dawało się jej pilnik i kazało ostrzyć kotwicę. Dziś kalibruje się radar. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13994
Podziękował : 10548
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Najlepszy pierwszy komentarz:
What a plonker! Anyone knows he should be going clockwise! :rotfl:

Zbieraj napisał(a):
albo dawało się jej pilnik i kazało ostrzyć kotwicę

A to nie było takie głupie jak na to wygląda; czasem wysłał bym z diaxą. ;)

MJS

ps
za "Ż" oczywiście przeproszam :oops:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2015, o 23:43 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
Idziemy z postępem. Dawniej największą ofermę posyłało się z wiadrem do bosmana po kilwater, albo dawało się jej pilnik i kazało ostrzyć kotwicę. Dziś kalibruje się radar. :rotfl:

Mam podobne odczucia :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL