Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 sty 2022, o 03:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 maja 2018, o 06:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 10519
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1450
Otrzymał podziękowań: 3379
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
wiec burza mu nie straszna.

Pod warunkiem, że jest w puszce metalowej, a jest? :-P
Dlatego na regatach sprawdzane jest czy na jachcie są mapy papierowe i cokolwiek do ich obsługi.

Ja wiem, że opisane przypadki zdarzają się rzadko. Ale na razie średnia wychodzi raz na rok...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12938
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1758
Otrzymał podziękowań: 1761
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie jest - ale będzie.
Jak pisałem poprzedni post przyszło mi do głowy, że nawet w wyłączonym smyrofonie piorun może wyindukować jakiś prąd i go uszkodzić. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650


Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią". Ostatnio także "popaprańcem"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2684
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 631
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
waliant napisał(a):
Pod warunkiem, że jest w puszce metalowej, a jest?
Kurczak napisał(a):
Nie jest - ale będzie.
Tak myślę, że jeżeli to takie istotne to może zamiast puszki owijać taką zapasową elektronikę w spożywczą folię aluminiową? Byłoby lżejsze od jakiejś puszki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 10519
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1450
Otrzymał podziękowań: 3379
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Okazało się, że opierając się na artykule, wprowadziłem w błąd. Tknięty jakimś przeczuciem sprawdziłem u źródeł. Fourwinds w czasie regat jednak miał nawigację elektroniczną. Navionics na smartfonie przy sterze. Problem był z ładowaniem, musieli planować okresy nawigowania i ładowania telefonu pod pokładem (to faktycznie zdycha po kilku godzinach?).
W mesie jednak działał ploter, tylko nie przekazywał nigdzie danych (padła nmea).

Innymi słowy, media, hmm, wprowadzają w błąd. A człek się tak daje...
Straty po burzy: wiatromierz, log, nmea spinająca wszystko (czyli padły repetytory przy sterze).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2018, o 06:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 10519
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1450
Otrzymał podziękowań: 3379
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
I jeszcze padło, z rzeczy ważnych :) , oświetlenie kompasu.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2021, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1002
Podziękował : 453
Otrzymał podziękowań: 423
Uprawnienia żeglarskie: skip ICC RYA
Może komuś się przyda
https://m.youtube.com/watch?v=1cluo9CSB ... e=youtu.be

Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2021, o 23:11 

Dołączył(a): 6 kwi 2021, o 17:02
Posty: 77
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
Mój pomysł na nawigacje w dalszych podróżach :
- główny, wodoodporny ploter dostępny w kokpicie
-laptop lub tablet w nawigacyjnej
- kilka smartfonów ładowanych na bieżąco i zapakowanych próżniowo, lub wodoszczelnie, ewentualnie owiniętych w folię aluminiową w razie W..
Wszystko na Navionixie...
Generalka
A dlaczego tak myślę ?
Bo technologia poszła tak dalece do przodu,że energię można pozyskiwać z różnych zródeł, a satelity już się nie mylą, jak na początku.Można wozić kilogramy map w podróż gdziekolwiek,ale jak pokazuje moja skromna praktyka, czy kolegi, który zrobił koło, nie przydały się do niczego.Dzisiaj należy się skupić na zabezpieczeniu podstawowych zródeł energii i zabezpieczenia sprzętu przed zamoczeniem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2021, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1002
Podziękował : 453
Otrzymał podziękowań: 423
Uprawnienia żeglarskie: skip ICC RYA
Talar napisał(a):
Mój pomysł na nawigacje w dalszych podróżach :
- główny, wodoodporny ploter dostępny w kokpicie
-laptop lub tablet w nawigacyjnej
- kilka smartfonów ładowanych na bieżąco i zapakowanych próżniowo, lub wodoszczelnie, ewentualnie owiniętych w folię aluminiową w razie W..
Wszystko na Navionixie...
Generalka
A dlaczego tak myślę ?
Bo technologia poszła tak dalece do przodu,że energię można pozyskiwać z różnych zródeł, a satelity już się nie mylą, jak na początku.Można wozić kilogramy map w podróż gdziekolwiek,ale jak pokazuje moja skromna praktyka, czy kolegi, który zrobił koło, nie przydały się do niczego.Dzisiaj należy się skupić na zabezpieczeniu podstawowych zródeł energii i zabezpieczenia sprzętu przed zamoczeniem.
Czyli logbook, tzw dziennik pokładowy też nie ma sensu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2021, o 00:13 

Dołączył(a): 6 kwi 2021, o 17:02
Posty: 77
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
Nie twierdze,że nie ma sensu, tylko jak napisałem,nie mam zbyt dużej praktyki.
Niecałe 1000 godz w czarterach i prawie tyle samo samotnej żeglugi po Bałtyku i jakoś nie miałem okazji, ani presji wypełniać.Ale pewnie się mylę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2021, o 01:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9622
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5484
Otrzymał podziękowań: 2131
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Piotras, nie ma....

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2021, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8651
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3572
Otrzymał podziękowań: 2356
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Colonel napisał(a):
Piotras, nie ma....

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Akurat ma sens.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2021, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8651
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3572
Otrzymał podziękowań: 2356
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Talar napisał(a):
Nie twierdze,że nie ma sensu, tylko jak napisałem,nie mam zbyt dużej praktyki.
Niecałe 1000 godz w czarterach i prawie tyle samo samotnej żeglugi po Bałtyku i jakoś nie miałem okazji, ani presji wypełniać.Ale pewnie się mylę.
Cóż, tez nie mam presji wypełniać. Ale mocno się przydaje. Oczywiście, mówię o czymś sensownym a nie o losowaniu czy pokrywa chmur zasłania 6/8 czy 7/8 nieba i nie czepiam się wypełniania co 15 minut (tak, przerysowuję, ale niektórzy tutaj ironii i sarkazmu nie łapią- wydawało mi się, że to ja tak mam, forum zweryfikowało moje wrażenia) - ale dziennik ma akurat spory sens. Dostosowany do faktu, że się nawiguje przy użyciu gps… mający miejsce na notatki o przyszłym plywie, prognozie pogody w formie mapki itd.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2021, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1002
Podziękował : 453
Otrzymał podziękowań: 423
Uprawnienia żeglarskie: skip ICC RYA
Wypełniam co godzinę podając czas- pozycję-kurs-prędkość-log-siłę i kierunek wiatru. W komentarzu: silnik lub żagle.
To powinno wystarczyć do EP.
Niestety najważniejsza cecha GPS jest jednocześnie jego najsłabszą stroną i to niezależnie od tego ile i jakie urządzenia mamy na pokładzie. Jeżeli z jakiegoś powodu system przestanie działać to bez map nawigacyjnych i logbook'a możemy znaleźć się w ciemnej d... . Ale to jest mój sposób na tzw backup.
Chociaż, nawet bez map prowadzenie logbook'a ma sens bo w przypadku, gdy wzywamy pomoc to możemy im odczytać ostatni zapis i będą w stanie obliczyć w przybliżeniu naszą aktualną pozycję.
Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain



Za ten post autor piotras otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2021, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8651
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3572
Otrzymał podziękowań: 2356
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotras napisał(a):
Wypełniam co godzinę podając czas- pozycję-kurs-prędkość-log-siłę i kierunek wiatru. W komentarzu: silnik lub żagle.
To powinno wystarczyć do EP.
Niestety najważniejsza cecha GPS jest jednocześnie jego najsłabszą stroną i to niezależnie od tego ile i jakie urządzenia mamy na pokładzie. Jeżeli z jakiegoś powodu system przestanie działać to bez map nawigacyjnych i logbook'a możemy znaleźć się w ciemnej d... . Ale to jest mój sposób na tzw backup.
Chociaż, nawet bez map prowadzenie logbook'a ma sens bo w przypadku, gdy wzywamy pomoc to możemy im odczytać ostatni zapis i będą w stanie obliczyć w przybliżeniu naszą aktualną pozycję.
Sent from my E6853 using Tapatalk
Ja bym na twoim miejscu dodała jedną pozycję w tym dzienniku - pozycję.

Mieć ją przed nosem na ukf i nie zapisać to raczej trochę bez sensu do backupu, nie uważasz? Zapewniam Cię, że gdy będziesz znał dokładną pozycję sprzed godziny, EP zrobi się dużo dokładniejsza :D

Edit:
Ok, przeoczyłam - u mnie jest po prostu na pierwszym miejscu :) siadła i wstydzi się.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2021, o 22:43 

Dołączył(a): 6 kwi 2021, o 17:02
Posty: 77
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
Colonel napisał(a):
Piotras, nie ma....

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Piszę tylko o swojej praktyce.Wiem, jakie znaczenie ma nawigacja astronomiczna i dziennik jachtowy, uczyli mnie o tym, ale nie miałem okazji doświadczyć, a trochę popływałem.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Moniia napisał(a):
Jeżeli z jakiegoś powodu system przestanie działać to bez map nawigacyjnych i logbook'a możemy znaleźć się w ciemnej d... .

I tego się boję....dlatego wracam do podstaw.Te moje popierduszki na Bałtyku, Śródziemnym i Kanarach nijak mają się do moich planów..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2022, o 00:55 

Dołączył(a): 6 kwi 2021, o 17:02
Posty: 77
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
I temat zgasł.
To może z innej beczki.Jak każdy,chciałem pływać tanio i szukałem możliwości zwiedzania świata ,za niewielkie pieniądze.Trafiałem z reguły na prywatne jachty.Pierwszy rejs ze Splitu do Barcelony, przez Kanał Koryncki...Super, tyle,że poza kapitanem,byłem tylko ja.Potem Kanaryjskie i ja i Kapitan....Jak rozlicza się takie rejsy ?Czy fakt ,że nie obsadzono załogi ma wpływ na moje koszty ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ze Splitu do Aten......Sory...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Z Barcelony przez Baleary do Malagi płynąłem w następnym roku...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2022, o 09:00 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8352
Podziękował : 3804
Otrzymał podziękowań: 1825
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Oczywiscie ze ma bo moze byc sytuacja ze partycypujesz w kosztach ale tez taka ze za plywanie dostajesz wynagrodzenie a wszystkie koszty sa po stronie armatora.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2022, o 22:10 

Dołączył(a): 6 kwi 2021, o 17:02
Posty: 77
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
M@rek napisał(a):
ze partycypujesz w kosztach

Rozumiem przy pełnej, albo połowie załogi.Ale przyjechałem na Kanary na dwa tygodnie z ogłoszenia typu wolna koja......a tam tylko łódka i ktoś, co zwał się kapitanem....W pierwszy dzień oświadczył mi, że będzie partycypował w kosztach, bo mała załoga... :rotfl: No i tak popływałem dwa tygodnie.Mieszkałem na Teneryfie wcześniej kilka miesięcy, tak że wolny czas zorganizowałem sobie sam.Zardzewiałe garnki,odpadające hundrelingi i i takie tam..Ale było fajnie.Ja jakoś lubię takie wyzwania.Za dwa tygodnie 1200...Nie mogę narzekać.
Nawiązując do tematu...żadnej mapy, a przypłynęli z Polski, ploter też niskiej jakości.Tyle..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL