Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 21:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2015, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
SIRK napisał(a):
Chcesz powiedzieć, że taki iSailor „odpali na bele czym”?
Nie, bo ja piszę o silnikach benzynowych, a Ty się czepiasz, że taki silnik nie odpali na ropie.
iSailor odpali na bele czym, ale RISC-owym, przecież to to pracuje na innym typie procesora.
SIRK napisał(a):
Przy planowaniu drogi nie mamy dostępnej żadnej funkcji typu „Check the Route”
Podczas żeglugi natomiast nie mamy do dyspozycji żadnej funkcji „Chart Monitoring”
Nie wiem, nigdy tego nie sprawdzałem, bo nie wierzę w automatyczne wyszukiwanie błędów. Wyznaczam rutę i, po zwiększeniu skali niemal do maksimum, przejeżdżam tę rutę od A do B, żeby sprawdzić, czy nie ma tam jakiegoś gówna, czyli robię to czego nie zrobili na Vestasie.
SIRK napisał(a):
Wykorzystując funkcje „Zones” prawdopodobnie możemy ustawić większość potrzebnych alarmów
Prawdopodobnie! Znaczy - pan nie wie, ale pan pisze. :D
SIRK napisał(a):
Pisze o tym gdyż w naszym przypadku użytkownik jest pozbawiony możliwości odbioru i wysyłania dodatkowych wiadomości tekstowych z poziomu programu, niby nic a może wkurzyć.
To niech się użytkownik nie wkurza. Można wysyłać informacje z poziomu programu, ale do tego jest potrzebny AIS klasy A, bo klasa B nie daje tej możliwości i program nie ma tu nic do rzeczy. Nie znam jachtów wyposażonych w klasę A (sprawdzić, czy nie "Chopin" :lol: )
Reasumując: podejrzewam, Krzysztofie, że zostałeś trafiony silnym atakiem kuracentyzmu. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2015, o 16:00 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 119
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Zbieraj napisał(a):
Można wysyłać informacje z poziomu programu, ale do tego jest potrzebny AIS klasy A, bo klasa B nie daje tej możliwości i program nie ma tu nic do rzeczy. Nie znam jachtów wyposażonych w klasę A (sprawdzić, czy nie "Chopin")
Zwięzłe porównanie Class A, B/SO i B/CS:

http://www.navcen.uscg.gov/pdf/AIS_Comp ... _Class.pdf

Chopin faktycznie już ma Class A (sporo jachtów się widzi z Class A też całkiem niewielkich).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2015, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Zbieraj napisał(a):
Reasumując: podejrzewam, Krzysztofie, że zostałeś trafiony silnym atakiem kuracentyzmu.

Czy Ty czasami mnie nie obrażasz?
Zgodnie z wcześniejszą sugestią pobawiłem się Demo SailCruiser’a i pozwoliłem sobie opisać mniej lub bardziej subiektywnie własne wrażenia. Czy byłem zbyt krytyczny? Niesprawiedliwy? Czy może popełniłem jakieś merytoryczne błędy?
Wcześniej napisałeś;
Zbieraj napisał(a):
Krótko: wszystkie!
To jest profesjonalny program, na którym jeżdżą wszystkie polskie żaglowce.

Widzisz to oprogramowanie nie jest takie złe ale fakt zamontowania na naszych żaglowcach nie czyni tego programu profesjonalnym. Jeżeli już to świadczyć tylko może o profesjonalnym marketingu producenta.
bury_kocur napisał(a):
ps. Janusz niedawno fakt zakupu przeze mnie tego programu skomentował mi tak prywatnie: "po miesiącu zobaczysz Kocurze ile rzeczy do tej pory nie wiedziałeś i ile jeszcze nie wiesz...."
Powoli widzę, że delikatnie to ujął

Skoro o programie masz tak dobre zdanie to może wymień kilka przykładowych rzeczy o których nie wie „średnio inteligentny” użytkownik programu. A jeszcze lepiej gdybyś poważniej odniósł się do wcześniejszych uwag.
@ iSailor (Benzyna, Diesel czy LPG)
Albo żartujemy albo staramy się porównywać porównywalne. Na przykład gdy mówimy o technologii mobilnej z mapą Local to nie porównujmy jej do programu PC z danymi MegaWide MAXPro Full 3D includind images. Twój kolega kupując program z bazą danych powinien sprawdzić jaki hardware jest rekomendowany. Ty natomiast pisząc w takim kontekście o „strasznym muleniu” programu MaxSea zachowujesz się chyba trochę stronniczo.
@ Auto Check Route/Chart Monitoring
Tu nie chodzi o metody Twojej pracy, my rozmawiamy o możliwościach programu. Czy chcesz powiedzieć, że na Vestasie nie wiedzieli o istnieniu Cargados Carajos? Ty chyba nie rozumiesz idei mapy wektorowej lub założeń E-nawigacji.
Współczesne rozwiązania mają wspomagać użytkownika. Program nawigacyjny powinien „czytać” mapę i generować odpowiednie komunikaty lub alarmy gdy żeglarz użyje nieodpowiedniej skali lub po prostu nie zauważy niebezpieczeństwa.
Bodajże kolega Maar pisał o podobnym rozwiązaniu rodem z ubiegłego wieku a Ty wychwalasz program który tak naprawdę nie widzi różnicy pomiędzy strefą TSS a Shallow Water.
@ Zones
Jeżeli nie wyraziłem się jasno to przepraszam ale tu nie chodzi o alarmy od „wirtualnej kreski” Przy braku ściśle określonych parametrów bezpieczeństwa oraz funkcji alarmowych nie możemy mówić o jakimkolwiek profesjonalizmie oprogramowania. Nie wspominając już o najprostszym alarmie kotwicznym.
@ AIS
Drogi Januszu my nie dyskutujemy o możliwościach odbiornika AIS klasy A lub B tylko o możliwościach oprogramowania nawigacyjnego. W wersji DEMO nie mamy żadnego narzędzia aby odczytać lub edytować dodatkowe wiadomości tekstowe. Wiadomości które były i są odbierane przez każdy odbiornik AIS także ten klasy B i o tym powinieneś wiedzieć.
A odnośnie poziomu wyposażenia jachtów to chyba jesteś człowiekiem malej wiary ale kolega PjotrC już zdążył to zauważyć.

Powtórzę jeszcze raz, ja nie twierdze, że program jest zły. Wręcz odwrotnie jest jednym z wielu podobnych i może być dobrym rozwiązaniem dla osoby szukającej programu nawigacyjnego PC pracującego na mapyach Jeppesena.
Nie wiem tylko czy jest on wart swojej ceny i irytuje mnie powoływanie się na profesjonalizm. A może zdefiniujemy termin „program profesjonalny” i zakończmy niepotrzebna dyskusje?

Pozdrowienia,
Krzysztof
PS.
Nadal czekam na sugestie, jakiej funkcji może nam brakować gdy nawigujemy na SailCruisera?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2015, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Nadal czekam na sugestie, jakiej funkcji może nam brakować gdy nawigujemy na SailCruisera?


Myślę,że na takie porównanie to ja osobiście przynajmniej poczekam do sezonu jak trochę na nim popływam.
Jednym z wielu powodów. dla których kupiłem ten program jest możliwość wsparcia technicznego.
Nikt nie jest Alfą i Omegą - jestem wprawdzie inżynierem ale mechanikiem - i każdy może mieć z jakąś nowością problem i takie wsparcie (zdalne zresztą) jest bardzo mile widziane.
Może Ci sie to nie podobać ale zachowam się w stosunku do Jacka Pietraszkiewicza stronniczo - odbyłem z Nim 3 godzinne sesje nauki programu a wcześniej jego instalacji i uruchomienia.
Jacek takim wsparciem BARDZO mi pomógł i to już wystarcza abym o podejściu Jacka do klienta - jego Firmie i programie - powiedział PROFESJONALNY.
Nie jestem człowiek tępy informatycznie ale takie wsparcie bardzo mi pomogło.
Ty widzę masz większe doświadczenie w innych programach nawigacyjnych więc do oceny tego co kupiłem powrócę na jesieni.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Zbieraj napisał(a):
TimeZero wymaga co najmniej i3, a najlepiej i5 i 8 GB RAM-u. Mapy Europy zajmują 40 GB, a pełna wersja, razem z "widoczkami" podejść do portów i portów zajmuje ok. 100 GB.
Kolega ma to zainstalowane na Dellu, procesor Pentium 2-rdzeniowy, 4 GB RAM i muli mu strasznie.

SIRK napisał(a):
Ty natomiast pisząc w takim kontekście o „strasznym muleniu” programu MaxSea zachowujesz się chyba trochę stronniczo.
Ach, to cholerne czytanie ze zrozumieniem. Teraz widzisz, że piszemy o różnych programach?
SIRK napisał(a):
Pytanie, czego do pełni szczęścia brakuje w oprogramowaniu SailCruiser?
SIRK napisał(a):
A pytanie czego tak naprawdę brakuje w omawianym oprogramowaniu nadal jest aktualne.
Sorry, Krzysztof, ale to jest Twój problem. Od ładnych kilku lat na Chopinie, Pogorii, Zawiasie, Borchardzie etc., używało tego programu co najmniej paruset kapitanów i oficerów. O ile mi wiadomo, zgłaszane były do Jacka różne uwagi (o co zresztą sam Jacek prosił). Co więcej, na rejsie na Zawiasie, który w całości był poświęcony szkoleniu, Jacek zapowiedział, że stawia flachę rumu każdemu, kto znajdzie w programie coś, czego nie da się rozwiązać.
O ile wiem, flacha stoi i czeka na Ciebie. :D

Tylko nie zgłaszaj, że na SailCruiserze nie widać lądów z obrazu radarowego. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Zbieraj napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
TimeZero wymaga co najmniej i3, a najlepiej i5 i 8 GB RAM-u. Mapy Europy zajmują 40 GB, a pełna wersja, razem z "widoczkami" podejść do portów i portów zajmuje ok. 100 GB.
Kolega ma to zainstalowane na Dellu, procesor Pentium 2-rdzeniowy, 4 GB RAM i muli mu strasznie.

SIRK napisał(a):
Ty natomiast pisząc w takim kontekście o „strasznym muleniu” programu MaxSea zachowujesz się chyba trochę stronniczo.
Ach, to cholerne czytanie ze zrozumieniem. Teraz widzisz, że piszemy o różnych programach?(...)


Czyżby, Januszu?
http://www.maxsea.com/products/software/timezero_navigator

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Moniia napisał(a):
Czyżby, Januszu?
Moniiu, Ciebie też dopadł kuracentyzm????
Nie znam człowieka*), który - używając MaxSea v.9, 10 czy 12 - mówił inaczej, niż "używam MaxSea".
I nie znam człowieka*), który - używając MaxSea Time Zero Navigator - mówił inaczej, niż "używam Time Zero".
------------
*)Sprawdzić, czy nie SIRK lub Moniia. :D

Łopatologia stosowana:
Tłumaczenie Zbieraja przez Zbieraja, żeby niektórzy zrozumieli:
MaxSea Marine Navigation Software zwane MaxSea v. ileś tam - nie muli
MaxSea Marine Navigation Software zwane MaxSea TimeZero Navigator - muli.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Nie, tylko podejrzewam, że SIRK użył tego samego skrótu myślowego. Maxsea w sensie ich nowego programu, Time Zero.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
Myślę,że na takie porównanie to ja osobiście przynajmniej poczekam do sezonu jak trochę na nim popływam.

Trzymam za słowo, jeżeli „Navionics” nie wyda nowych edycji map to w nadchodzącym sezonie osobiście przejdę na Plan2Nav oraz C-Map ale w wersji mobil.
Z chęcią wymienię poglądy tym bardziej, że jestem ciekawy czy i jak bardzo różnią się mapy P2N od MAX czy MAX Pro.
Zbieraj napisał(a):
Ach, to cholerne czytanie ze zrozumieniem. Teraz widzisz, że piszemy o różnych programach?

Dla czytających ze zrozumieniem;
SIRK napisał(a):
Twój kolega kupując program z bazą danych powinien sprawdzić jaki hardware jest rekomendowany. Ty natomiast pisząc w takim kontekście o „strasznym muleniu” programu MaxSea zachowujesz się chyba trochę stronniczo.

Dla czytających … inaczej;
MaxSea v.9, 10 czy 12 – działa na „bele czym” (sprawdzić czy nie ATARI)
MaxSea Time Zero Navigator – działa (nie muli) na CPU 1.5GHZ (Intel i5 or above recommended)
MaxSea Time Zero Explorer – działa (nie muli) na CPU 2 GHz (Intel i7 recommended)

A rozsądnym nie musze przypominać, że decydując się na PC Navigation powinni zadbać o „hardware” i utrzymywać system w miarę „czysty”.
Zbieraj napisał(a):
Sorry, Krzysztof, ale to jest Twój problem. Od ładnych kilku lat na Chopinie, Pogorii, Zawiasie, Borchardzie etc., używało tego programu co najmniej paruset kapitanów i oficerów. O ile mi wiadomo, zgłaszane były do Jacka różne uwagi (o co zresztą sam Jacek prosił). Co więcej, na rejsie na Zawiasie, który w całości był poświęcony szkoleniu, Jacek zapowiedział, że stawia flachę rumu każdemu, kto znajdzie w programie coś, czego nie da się rozwiązać.
O ile wiem, flacha stoi i czeka na Ciebie.

Tylko nie zgłaszaj, że na SailCruiserze nie widać lądów z obrazu radarowego.

Szkoda, że rumu nie pijam, patrz posty wyżej/subiektywne opinie.
Ależ ja nie mam żadnego problemu z SailCruiser’em, przecież pisze czego mi brakuje w DEMO programu i nie będę się powtarzał. Mogę podąć następne uwagi czy niedoskonałości ale może najpierw podaj proszę definicje „programu profesjonalnego”.
Nie wiem kto to jest Jacek.

Pozdrowienia,
Krzysztof
PS.
Nie jestem przedstawicielem firmy MaxSea i nie namawiam nikogo do zakupu produktów tej firmy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 17:40 

Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 10:07
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: Wioślarz, (małpa) ekstraordynaryjny
cyt,
Dla czytających … inaczej;
MaxSea v.9, 10 czy 12 – działa na „bele czym” (sprawdzić czy nie ATARI)
MaxSea Time Zero Navigator – działa (nie muli) na CPU 1.5GHZ (Intel i5 or above recommended)
MaxSea Time Zero Explorer – działa (nie muli) na CPU 2 GHz (Intel i7 recommended)

/end cyt

No i nie wytrzymałem
1. wymagania to 32 bit (x86) 2 GHz (Core 2 Duo) http://www.maxsea.com.pl/portal.nsf/mai ... mentId=B4E tutaj masz wszystko na ten temat. Ale problem nie w tym, tylko w motorze bazy danych który nazywa się Microsoft SQL Server Express i który w wersji 2008 r2 ma ograniczenie rozmiaru bazy danych do 10GB i wykorzystuje tylko 1GB pamięci operacyjnej. Jak zainstalujesz Europę to masz 40 GB łącznie ze zdjęciami satelitarnymi to jak to ma działać w 3D płynnie?. Owszem w 2D bez zdjęć można wytrzymać, ale gdyby komuś przyszła ochota jechać w 3D to już sama zmiana skali trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrwa i trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrwa. A problem nie w hardware bo to średnio rozgarnięty użytkownik łatwo zdiagnozuje odpalając menedżera zadań w zakładce wydajność. I te moje dwa rdzenie zwyczajnie się nudzą, czas od czasu 25%. Pamięć nie wyskakuje wyżej 2GB choć mam do dyspozycji 3 (słwonie trzy). Ponieważ zawodowo zajmuję się między innymi w/w bazami danych to to samo postawiłem na pełnej licencjonowanej bazie i pomimo że rzecz nie była prosta to się udało i wyobraź sobie (lub nie), że problem ustąpił. Tylko musiałem wrócić do starego, bo licencja na bazę nie moja.
Ze względu na ograniczenie motoru bazy do 1GB ilość \i\ przy procesorze owszem może poprawić sprawę, ale jej nie załatwi.
2. W środowisku 64 bit TZ instaluje się w program files(x86) bo jest 32 bit. Skoro tak to nawet przy 64 GB pamięci operacyjnej i tak tego nie da się wykorzystać, bo przestrzeń adresowa dla systemów 32 bit to max 3 GB pamięci a i tak i tak możliwości motoru bazy są ograniczone do 1 GB.
3. Na MaxSea TimeZero wersja prof pływam mniej więcej od 3 lat począwszy pd wersji 1.9.6 i generalnie postrzegam go pozytywnie, gdyby nie to, że te bajery jak 3D zdjęcia sat. i pełna batymetria tak naprawdę są jedynie bajerem bo korzystanie z nich w real time może doprowadzić do szału, a zakup pełnego motoru w celu polepszenia sprawy, jego instalacja i przeniesienie danych na taką platformę to zdecydowanie zabawa nie dla end-usera.
4. Minimalne wymagania to 32 bit (x86) 1.5 GHz 2 GB (dla Windows Vista, 7 i 8) i IMHO jest to mit nie mający z rzeczywistością wiele wspólnego. Po prostu nie wyobrażam sobie płynnej pracy z tym wszystkim co oferuje TZ na takiej platformie.
Mój komp to DELL 3GB pamięci operacyjnej dwa rdzenie po 2GH dysk 500 system win 7 32 Bit. Doświadczenie zawodowe Informatyk, administracja bazami Oracle, MS-Sql 2008 R2 full edition MY-SQL, Paradox. Doświadczenie zawodowe 30 lat.
5. http://www.maxsea.com.pl/portal.nsf/mai ... mentId=D4A warto przeczytać i zastanowić się co w takiej sytuacji. Ilu znajdzie się takich co sobie jakoś tam poradzą?
No ....to teraz z niecierpliwością czekam na Twoje argumenty oczywiście poparte jakimś tam doświadczeniem a nie tylko tym co uda się przeczytać/usłyszeć od dystrybutora
Pozdrawiam !
Bogdan
ps.
Mapy nie są mega tylko wide


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2015, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
SIRK napisał(a):
Dla czytających … inaczej;
MaxSea v.9, 10 czy 12 – działa na „bele czym” (sprawdzić czy nie ATARI)
MaxSea Time Zero Navigator – działa (nie muli) na CPU 1.5GHZ (Intel i5 or above recommended)
MaxSea Time Zero Explorer – działa (nie muli) na CPU 2 GHz (Intel i7 recommended)
Mniej więcej to samo pisać Zbieraj, ale to być zły uczynek.
A teraz to samo pisać SIRK i to być dobry uczynek.
SIRK napisał(a):
Nadal czekam na sugestie, jakiej funkcji może nam brakować gdy nawigujemy na SailCruisera?
SIRK napisał(a):
Ależ ja nie mam żadnego problemu z SailCruiser’em, przecież pisze czego mi brakuje w DEMO programu i nie będę się powtarzał.
Teraz już nie musisz. Wreszcie napisałeś, że chodzi o Demo, bo do tej pory pisałeś o braku w programie.
Pisanie ze zrozumieniem jest równie trudne jak czytanie ze zrozumieniem.
SIRK napisał(a):
Nie wiem kto to jest Jacek.
SIRK napisał(a):
Podczas rozmowy ze wsparciem technicznym, miły pan zdziwił się gdy spytałem o odwzorowanie całego obrazu radarowego, nie wiem dlaczego takie zdziwienie?
Znaczy - pan zadzwonił i pan rozmawiał, nie sprawdzając, czy rozmówca jest szefem firmy czy dozorcą. :D
SIRK napisał(a):
Nie jestem przedstawicielem firmy MaxSea i nie namawiam nikogo do zakupu produktów tej firmy.
Ja też nie jestem przedstawicielem firmy MaxSea (za wysokie progi), ani nawet przedstawicielem firmy Unicorn Poznań Sp. z o.o, choć przyznaję, znam Grzegorza Pawlaka (gdybyś, Krzysztofie, kiedy tam dzwonił, to wyjaśniam, że to jest szef, nie dozorca). Nie krytykuję programu TimeZero, bo uważam, że to program znakomity. Ja tylko uprzedzałem potencjalnych nabywców, że program ten wymaga bardzo dobrego sprzętu.
Nie jestem też przedstawicielem firmy Navsim, choć, przyznaję, znam Jacka Pietraszkiewicza (gdybyś, Krzysztofie, jeszcze raz tam dzwonił, to wyjaśniam, że to jest szef, nie dozorca). Nie krytykuję programu Saicruiser, bo uważam, że to program znakomity. Ja tylko - używając kolokwialnego wyrażenia "chodzi na bele czym", uprzedzałem potencjalnych nabywców, że program ten nie wymaga bardzo dobrego sprzętu.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2015, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Olaboga, nie wiem co mam napisać, może lepiej było obejrzeć „Nie lubię poniedziałku”
Pan Bodzio napisał(a):
No i nie wytrzymałem...cut..

Dziękuje za szczegółowe wyjaśnienia, chociaż prawdę mówiąc nawet polowy nie zrozumiałem. Niestety nie mam 30letniego informatycznego doświadczenia. Wstyd się przyznać ale jestem zwykłym użytkownikiem komputera z ogólnie dostępnymi programami użytkowymi i to zapewne krócej niż 30lat. Nie mam własnego zdania na 3D, PhotoSAT, pełnej batymetrii czy ich odwzorowania ale tak naprawdę to nie o tym jest ten wątek.
Sprawa programów pracujących na „bele czym” wynikła przypadkowo i nie z mojej winy, przykro mi i współczuje jeżeli nie możesz w pełni wykorzystać zakupionego oprogramowania.
Zbieraj napisał(a):
znam Grzegorza Pawlaka (gdybyś, Krzysztofie, kiedy tam dzwonił, to wyjaśniam, że to jest szef, nie dozorca).

Ty chyba jakiś jasnowidz jesteś. Od wczoraj zamierzam skontaktować się z „polskim supportem” aby wyjaśnić pewne kwestie i właśnie jestem po następnej milej rozmowie.
Niestety nie dane było mi rozmawiać z p. Grzegorzem i musze oprzeć się na danych ogólnie dostępnych. Z informacji zamieszczonej na stronie producenta jasno wynika, że to co tak Ciebie śmieszy a p.Jacka dziwi jest już dostępne przynajmniej w MaxSea TimeZero ECS.
Obraz radarowy jest dostępny bezpośrednio na zobrazowaniu mapy, możesz nie tylko widzieć „lądy z obrazu radarowego” ale także podejmować śledzenie obiektów radarowych bezpośrednio z poziomu programu nawigacyjnego.
Możesz mi wierzyć albo nie ale nie jest to jedyne oprogramowanie oferujące takie możliwości.
Zbieraj napisał(a):
Teraz już nie musisz. Wreszcie napisałeś, że chodzi o Demo, bo do tej pory pisałeś o braku w programie.
Pisanie ze zrozumieniem jest równie trudne jak czytanie ze zrozumieniem.

Widzisz ja tego nie ukrywałem i już wcześniej napisałem o „zabawie wersją DEMO”
Jeżeli producent udostępnia „okrojoną wersje” bez wyraźnej informacji o tym, to nie ja jestem temu winien. Rozumiem, że funkcja Help oraz instrukcje obsługi PL/EN dotyczą także jakiejś bliżej nieokreślonej wersji. Tylko nie wiem po co producent zamieszcza na własnej stronie internetowej niekompletne instrukcje obsługi i gdzie są te pełne i prawdziwe, dziwna polityka firmy.

Właśnie kończy się okres „trial version” i miałem w planach „kuracentowo/subiektywne” podsumowanie ale obawiam się, że mogę być znowu źle zrozumiany lub co gorsza wypowiedź moja zostanie zmanipulowana.

Pozdrowienia,
Krzysztof

PS.
Produkty firmy MaxSea oraz NavSim(kolejność alfabetyczna) to dobre programy nawigacyjne nie zamierzam w obecnej chwili ich porównywać ale o zaletach i wadach z chęcią bym podyskutował.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2015, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Zbieraj napisał(a):
stawia flachę rumu każdemu, kto znajdzie w programie coś, czego nie da się rozwiązać.
Chyba się zgłoszę po tą flachę...

Program (przynajmniej w wersji zainstalowanej na Zawiszy) nadal nie rozwiązuje podstawowego zadania nawigacyjnego: o której odpalić silnik, żeby wejść do Helu na 18:00.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

PS. Problem zgłaszałem Jackowi parę lat temu. ;)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 15:09
Posty: 1172
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 110
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Stara Zientara napisał(a):
Chyba się zgłoszę po tą flachę...

Program (przynajmniej w wersji zainstalowanej na Zawiszy) nadal nie rozwiązuje podstawowego zadania nawigacyjnego: o której odpalić silnik, żeby wejść do Helu na 18:00.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:


Co ty wymagasz od programu Sail Cruiser - jak sama nazwa wskazuje, program nie zna pojęcia silnik! :lol:

Czekaj, czekaj - a jakby my zdefiniować dodatkowy żagiel pod nazwą, skąd inąd znaną, DieselGrot i dodać jego charakterystykę (w każdą stronę 6knt ;) ) do wykresów polarnych to może wpadnie na genialny pomysł i zgłosi we właściwym momencie "stawiamy Dieselgrota" :rotfl: :rotfl:

_________________
Wojtek Musiał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Trochę przewrotnie pytałem czego może nam brakować gdy żeglujemy używając Sailcruiser’a. Niestety z poziomu programu nie mamy dostępu do aplikacji ActiveCaptain, aplikacji której nie ma co dłużej ukrywać, stałem się bezkrytycznym fanem.
Jeżeli jeszcze ktoś nie spotkał się z tym rozwiązaniem to szczerze polecam, https://activecaptain.com/
Tak w telegraficznym skrócie, aplikacja może być podręcznym informatorem, osobistą bazą danych a także komunikatorem. Mając na uwadze nasze zamiłowanie do wirtualnego świata myślę, że bardziej lub mniej aktywne korzystanie z usług ActiveCaptaina będzie standardem. Jeżeli mamy dostęp do aplikacji z poziomu programu nawigacyjnego to cała zabawa staje się prostsza i jeszcze bardziej użyteczna.
Taki dostęp oferuje nam MaxSea ale także nawigacje mobilne iSailor czy Plan2Nav.

Pozdrowienia,
Krzysztof

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Stara Zientara napisał(a):
Chyba się zgłoszę po tą flachę...
Jacek odpowiedział prywatnie, ze flaszka mi się należy. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
SIRK napisał(a):
Trochę przewrotnie pytałem czego może nam brakować gdy żeglujemy używając Sailcruiser’a. Niestety z poziomu programu nie mamy dostępu do aplikacji ActiveCaptain, aplikacji której nie ma co dłużej ukrywać, stałem się bezkrytycznym fanem.
Krzysiu, ja uwielbiam barszcz. Taki polski, z pokrojonymi na paski burakami, ziemniakami i śmietaną. Nigdy mi jednak nie przyszło do głowy, żeby domagać się barszczu w restauracji chińskiej.

Rozumiem zachwyt gadżeciarzy z powodu ActiveCaptaina, ale ja go nie podzielam. Uważam tę aplikację za coś w rodzaju morskiego Facebooka. Kto lubi - proszę bardzo, ja mu nie wróg, ale postulat wstawienia tego do programu nawigacyjnego???? Być może to się kiedyś rozpowszechni, kiedy doczekamy taniego Internetu na morzu.

Załóżmy, że przekonałeś mnie. Stałem się też fanem ActiveCaptaina. Wybieram się właśnie do Nassau na Bahamach. I czego się dowiem z ActiveCaptaina?
Nassau Yacht Club:
Facility type

Marina - NO
Club - YES
Fuel - NO
Repair - NO
Municipal - NO
Other - NO
Payments accepted
Credit cards - NO
Checks - NO
Tide Unknown
Current Strong
Dock types
Wood - NO
Concrete - NO
Floating - NO
Fixed - NO
T/Alongside - NO
Other - NO
Size restrictions
LOA max: Unknown
Beam max: Unknown
AC power
30 amp - YES
50 amp - YES
100 amp - NO
Itd. itp. (BTW Ampery amperami, ale może by mi ktoś podał: 110 V czy 230 V? 50 czy 60 Hz?)
Brakuje natomiast informacji bardzo istotnej. Czy ja tam w ogóle wejdę! Od wschodu są dwa równoległe mosty na Paradise Island z prześwitem 21 m, a od zachodu - głębokość 2,20. Twój wspaniały gadżet zupełnie pomija takie informacje. Informacje te są natomiast na mapie i w locji. Skoro więc mam dostęp do istotnych informacji off-line, po co mi dodatkowa, mało wiarygodna informacja on-line?

SIRK napisał(a):
Obraz radarowy jest dostępny bezpośrednio na zobrazowaniu mapy, możesz nie tylko widzieć „lądy z obrazu radarowego” ale także podejmować śledzenie obiektów radarowych bezpośrednio z poziomu programu nawigacyjnego.


Sorry, ale znów wychodzi z Ciebie gadżeciarz. Śledzenie obiektów radarowych na morzu - tak! Nakładanie obrazu lądu na mapę - NIE!!!!

Pomyśl! Obraz radarowy jest - z natury rzeczy - mało dokładny (w porównaniu z mapą). Jaki jest sens nakładania obrazu mało dokładnego na obraz bardzo dokładny? Żeby go zaśmiecić? Może Ty widzisz w tym sens, ja - nie! Co innego echa statków śledzone przez ARP-ę lub MARP-ę. To bezpośrednio i pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo.

Pisałeś również, że brakuje Ci alarmu przecięcia trasy z założoną głębokością.

Oto odpowiedź Jacka-Którego-Nie-Znasz:

1. Programy serii Cruiser nie obsługują alarmów związanych z przecięciem planowanej trasy z izobatą bezpieczeństwa. Nie dlatego że nie potrafią, ale dlatego, że polityka producenta mapy o którym pisane jest na forum i podpisane umowy na SDK (Software Developed Kit) wprost opatrzone są klauzulami zabraniającymi wykorzystanie map do tego celu. Proszę wybaczyć, że nie rozwinę tego tematu publicznie w związku z tymi klauzulami.

2. Programy serii Cruiser w wersji 2.x nie mają wbudowanego „alarmu kotwicznego”. Nie dlatego, że nie potrafią, ale dlatego że mają inny, dalej idący mechanizm ostrzegania - „Zone”.

3. Programy serii Cruiser nie służą i nie były projektowane z klasycznym radarem. Potrafią komunikować się z komputerem radarowym ARPA i mARPA i w taki sposób jednoznacznie służą do rozwiązywania sytuacji kolizyjnych.

4. Programy serii Cruiser w wersji 2.x obsługują mapy wektorowe S-57, C-Map MAX, C-Map MAX Pro, w wersji z czytnikiem C-CARD, oraz Local, Wide i MegaWide na HD.

5. Programy serii Cruise, nie były projektowane po to by zastąpić myślenie, a jedynie po to by być pomocą w szybkim rozwiązywaniu problemów nawigacyjnych

6. Programy serii Cruiser nie wspierają ukradzionych map (własności intelektualnej).

Definicja: Profesjonalny program nawigacyjny to taki, którego używa nawigator by bezpiecznie odbyć podróż morską.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 4: Były user, jedrek, Stara Zientara, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Drogi Januszku, znowu manipulujesz.
Nigdzie nie napisałem, że ActiveCaptain ma zastąpić jakiekolwiek publikacje nawigacyjne.
Ale napisałem i powtórzę, aplikacja „morskiego Facebooka” jest dostępna z poziomu wielu programów nawigacyjnych takich potentatów jak; Garmin, MaxSea, Nobeltec, Jeppesen, Transas i inni.
Powtórzę także, że aplikacja obecnie posiada wielu użytkowników a o popularności może świadczyć ilość zarejestrowanych kont, wejść na serwer czy po prostu ilość zamieszczonej informacji odnoszącej się już także do marin na Bałtyku.

Myślę, że wyświadczasz producentowi SailCruisera „wilcza przysługę” i za wszelką cenę starasz się bronić czegoś, czego tak naprawdę nikt nie zamierzał atakować ale jeżeli życzysz sobie na poważnie to bardzo proszę.

Radar overlaying – nie jest gadżetem tylko bardzo użyteczną funkcją w „profesjonalnych urządzeniach” takich producentów jak; SAM Electronics, Sperry Marine, Transas, Consilium i wielu innych ale niestety nie znam wszystkich a nie mam czasu szukać potwierdzenia w Internecie. Podtrzymuje twierdzenie, że funkcja ta stała się już standardem i wybacz ale nie dyskutujemy tutaj o Twoich preferencjach tylko o możliwościach oprogramowania.
Ad.1
Nie pisałem tylko o izobacie bezpieczeństwa ale generalnie o wszystkich alarmach generowanych przez system monitorujący planowaną drogę i/lub aktualną pozycje jednostki tzw. „Navigational Alarms/Warning”
Ad.2
Alarm kotwiczny jest najprostszym i standardowym rozwiązaniem we wszystkich znanych mi urządzeniach, nie możesz wszystkiego sprowadzić do jednej funkcji ostrzegania typu „zone”. Oczywiście możesz wszystko tylko trudno później mówić o jakimkolwiek „profesjonalizmie programu” czy chociażby prostocie w obsłudze.
Ad.3
Nie mając pełnego obrazu radarowego nie możesz mówić o jakimkolwiek rozwiązywaniu sytuacji kolizyjnych.
Ad.4
(???) Czy ja twierdziłem coś innego?
Ad.5
(???) Czy ja zarzucałem komukolwiek, że nie zastępuje mnie w myśleniu. Z chęcią powrócę do dyskusji o DST ale jeżeli jesteś takim ortodoksem to nie wiem czy naprawdę Ciebie to interesuje. Jestem bardzo ciekawy jakim kluczem się posługujesz godząc się na informacje z ARPA jednocześnie wykluczając np. „route/chart monitoring”?
Dla przykładu w wielu (wszystkich?) „profesjonalnych programach” nie możesz aktywować wcześniej zaplanowanej drogi bez poprawnego sprawdzenia, czytaj automatycznej weryfikacji.
Ad.6
(???) patrz pkt.4, chyba naprawdę chcesz mnie obrazić.
Ad.xxx (Definicja programu profesjonalnego)
Założenia podanej przez Ciebie definicji spełnia prawie każdy współczesny program nawigacyjny, także mobilny. Czy chcesz powiedzieć, że taki OpenCPN lub Jeppesen Plan2Nav to są „profesjonalne programy nawigacyjne”

Przed zamieszczeniem „subiektywnego podsumowania” wszystkie uwagi wysłałem do producenta oprogramowania(którego nie znam) aby miał możliwość wcześniejszego zapoznania się oraz zamieszczenia ewentualnego komentarza.

Pozdrowienia,
Krzysztof

PS
Zgodnie z informacją od producenta, demo programu SailCruiser zawiera wszystkie dostępne funkcje oryginalnego oprogramowania, tak że każda moja (subiektywna) uwaga dotyczy aktualnej wersji.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 12:21 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 119
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
SIRK napisał(a):
Radar overlaying – nie jest gadżetem tylko bardzo użyteczną funkcją w „profesjonalnych urządzeniach”
Może nie całkiem ten wątek, ale trochę a propos:

Akurat dziś widzę, że Dave (główny autor OpenCPN) właśnie pokazał ładny przykład swojej integracji radaru Garmina. Obrazek pod http://www.cruisersforum.com/forums/f13 ... ost1753360

Co do kwestii ogólnych, to faktycznie nie zawsze mapa (czy też jej obraz na plotterze) będzie dokładniejsza od obrazu radarowego - z różnych zresztą powodów. A co dwie pary oczu to nie jedna...

Po drugie, niskobudżetowi żeglarze czasem mogą rozważyć zakup samego skanera radarowego, bez wyświetlacza i panelu sterującego, korzystając tylko z laptopa i programu nawigacyjnego.

Niestety, o ile podłączenie i obsługa radaru w warstwie ARPA jest dobrze zestandaryzowane, to przesyłanie obrazu i sterowanie radarem mocno zależy od urządzenia i najczęściej taką integrację spotyka się w ramach kompletu od jednego producenta ($$$), albo u prawdziwych potentatów ($$$), obsługujących naprawdę znaczny udział w rynku.

Ale, jak widać, hobbyści czasem robią to do własnego użytku (co więcej, dzielą się z innymi - wtyczka do pobrania) ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2018, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2012, o 22:53
Posty: 92
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j., IŻ PZŻ, SRC, RD PADI
SIRK napisał(a):
PS.
Nadal czekam na sugestie, jakiej funkcji może nam brakować gdy nawigujemy na SailCruisera?


TZ, widzę, ma fajną opcje planowania podróży. Po określeniu XTE jeśli wytyczysz kreskę nad miejscem "płytkim", to linia zrobi się czerwona, ostrzegając, że ruta jest źle wytyczona.

Na innych programach można rute wytyczyć przez półwysep helski i program ją zatwierdzi.

Myślę, że znacznie to ułatwia kontorlę ruty, zwłaszcza jeśli odcinek jest długi, to przy skrolowaniu trasy w poszukiwaniu jakichs wypłycień, może nam cos umknąć.

Seascout

_________________
100% seascout
www.seascout.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2018, o 00:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
seascout napisał(a):
Myślę, że znacznie to ułatwia kontorlę ruty, zwłaszcza jeśli odcinek jest długi, to przy skrolowaniu trasy w poszukiwaniu jakichs wypłycień, może nam cos umknąć.

O, odkurzyłeś prehistorie,
„check the route”, „radar overlay” czy wszelkie alarmy nawigacyjne od zdefiniowanych punktów na mapie to już prawie standard także w naszych „żeglarskich ecdisach”.

A czy SailCruiser to nadal główne narzędzie nawigacyjne na naszych żaglowcach?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL