Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lip 2025, o 18:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 gru 2015, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
W trakcie szukania odpowiednich sensorów/zegarów natrafiłem na taki tekst;
Cytuj:
Positive numbers represent Westward variations, and negative numbers (as shown on
Figure 7) represent Eastward variations.

http://www.nasamarine.com/images/Clippe ... ompass.pdf
A po przeczytaniu nasunęły mi się takie świąteczno-zimowe refleksje;
- nie znam angielskiego
- nie znam podstaw nawigacji
- nie potrafię czytać ze zrozumieniem instrukcji obsługi
- po prostu, czepiam się
I nie wiem, która jest prawdziwa?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2015, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 369
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SIRK napisał(a):
W trakcie szukania odpowiednich sensorów/zegarów natrafiłem na taki tekst;
Cytuj:
Positive numbers represent Westward variations, and negative numbers (as shown on
Figure 7) represent Eastward variations.

http://www.nasamarine.com/images/Clippe ... ompass.pdf
A po przeczytaniu nasunęły mi się takie świąteczno-zimowe refleksje;
- nie znam angielskiego
- nie znam podstaw nawigacji
- nie potrafię czytać ze zrozumieniem instrukcji obsługi
- po prostu, czepiam się
I nie wiem, która jest prawdziwa?


Ale o co chodzi, co Ci się nie zgadza?
Z manuala, do którego podałeś link:

The variation is the offset of magnetic North from true North. If the Magnetic North
(the variation) is West of true North, enter it as a positive number. Conversely, if it is
quoted as East of true North, enter a negative variation value.

Dokładnie to samo, co podałeś na początku posta.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2015, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
marcin_palacz napisał(a):
Ale o co chodzi, co Ci się nie zgadza?

Może o to, że w innej wersji tej instrukcji ktoś napisał tak;
Cytuj:
(...)Positive numbers represent Eastward deviations, and negative
numbers (as shown on Figure 7) represent Westward deviations (...)

https://www.svb.de/media/1382/pdf/manua ... -08-02.pdf
Co prawda zdania są wyrwane z kontekstu ale znaczenie ich tak jakby wykluczają się ale może faktycznie się czepiam. Tylko dlaczego rysunki są takie same a podpisy inne?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2015, o 23:13 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ktoś pomylił deklinację (variation) z dewiacją (deviation)?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2015, o 08:41 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
SIRK napisał(a):
W trakcie szukania odpowiednich sensorów/zegarów natrafiłem na taki tekst;
Cytuj:
Positive numbers represent Westward variations, and negative numbers (as shown on
Figure 7) represent Eastward variations.

http://www.nasamarine.com/images/Clippe ... ompass.pdf
A po przeczytaniu nasunęły mi się takie świąteczno-zimowe refleksje;
- nie znam angielskiego
- nie znam podstaw nawigacji
- nie potrafię czytać ze zrozumieniem instrukcji obsługi
- po prostu, czepiam się
I nie wiem, która jest prawdziwa?
To nie jest podręcznik nawigacji. To jest instrukcja ręcznego wprowadzania - i to w trybie pracy engineering - wielkości deklinacji (której urządzenie nie zna, choć są już GPS-y z zaimplementowaną mapą deklinacji) i/lub dewiacji, więc równie dobrze mogli zamiast minusa napisać "krzyżyk" albo "pięć razy prawym klawiszem spod lewego ramienia nie spluwając na ekran".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2015, o 18:26 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
j.666 napisał(a):
To nie jest podręcznik nawigacji. To jest instrukcja ręcznego wprowadzania - i to w trybie pracy engineering - wielkości deklinacji (której urządzenie nie zna, choć są już GPS-y z zaimplementowaną mapą deklinacji) i/lub dewiacji, więc równie dobrze mogli zamiast minusa napisać "krzyżyk" albo "pięć razy prawym klawiszem spod lewego ramienia nie spluwając na ekran".
Jacku, doczytaj dokładnie instrukcję https://www.svb.de/media/1382/pdf/manual_en_2007-08-02.pdf. Kompensowanie błędów dewiacyjnych to rozdziały "COMPASS ERROR CORRECTIONS", "SETTING THE COMPASS RING", "SETTING THE COMPASS COMPENSATION VALUES". Rozdział "ADJUSTING MAGNETIC DEVIATION" dotyczy deklinacji magnetycznej i powinno być napisane VARIATION.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2016, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
j.666 napisał(a):
To nie jest podręcznik nawigacji. To jest instrukcja ręcznego wprowadzania - i to w trybie pracy engineering - wielkości deklinacji (której urządzenie nie zna, choć są już GPS-y z zaimplementowaną mapą deklinacji) i/lub dewiacji, więc równie dobrze mogli zamiast minusa napisać "krzyżyk" albo "pięć razy prawym klawiszem spod lewego ramienia nie spluwając na ekran".

Może i masz racje. Tylko zwróć uwagę, że skan ekranu urządzenia z wartością -6,5 deg oraz skrotem MAG a podpisany jako „Magnetic Variation Display” jest w tekście opisany jako „negative numbers (as show on fig.7) represent Eastward Variation”.
Natomiast w innej wersji instrukcji ten sam rysunek jest podpisany jako „Magnetic Deviation Display” a w rozwinięciu jest ujęte wyjaśnienie „negative numbers represent Westward deviation” I doprawdy nie chodzi mi o zamianę „variation” na „magnetic deviation”

Może i się czepiam ale urządzenia są reklamowane jako angielskie a instrukcja raczej nie była pisana w Chinach przy użyciu Google translator. Chociaż gdy pomyśle o tym „engineering” jako trybie pracy urządzenia to już niczego nie jestem pewien.
_jp_ napisał(a):
Rozdział "ADJUSTING MAGNETIC DEVIATION" dotyczy deklinacji magnetycznej i powinno być napisane VARIATION.

A to już nie jest takie oczywiste chyba chcesz zastosować prostą kalkę językową.
Dewiacja to odchylenie i może być magnetyczne, kompasowe czy też seksualne. Nie wiemy czy autor instrukcji zrobił ukłon w stronę niemieckich kolegów czy faktycznie się pomylił a może także posłużył się taką kalką?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2016, o 00:30 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
SIRK napisał(a):
Może i się czepiam ale urządzenia są reklamowane jako angielskie
A Ty już kupiłes to NASA, czy dopiero sie przymierzasz? Bo to marnej jakości elektronika jest, mało trwała, szczególnie jeśli miałaby być umieszczona w kokpicie, może w środku w nawigacyjnej to się sprawdzi :oops: No ale pewnie zaraz ktoś napisze, że jemu od X lat działa niezawodnie :cool:



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowania - 2: cine, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2016, o 01:01 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
j.666 napisał(a):
Bo to marnej jakości elektronika jest, mało trwała, szczególnie jeśli miałaby być umieszczona w kokpicie, może w środku w nawigacyjnej to się sprawdzi :oops:

Ale jaka tania! :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2016, o 01:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Anglik płakał, jak sprzedawał. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2016, o 10:33 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
SIRK napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Rozdział "ADJUSTING MAGNETIC DEVIATION" dotyczy deklinacji magnetycznej i powinno być napisane VARIATION.

A to już nie jest takie oczywiste chyba chcesz zastosować prostą kalkę językową.
Dewiacja to odchylenie i może być magnetyczne, kompasowe czy też seksualne. Nie wiemy czy autor instrukcji zrobił ukłon w stronę niemieckich kolegów czy faktycznie się pomylił a może także posłużył się taką kalką?
SIRK, nie kompromituj się nawigacyjnie od początku Nowego Roku, nie doczytałeś treści tego rozdziału?
Cytuj:
ADJUSTING MAGNETIC DEVIATION
The Earth’s magnetic deviation varies from year to year, and from place to place. The appropriate deviation value can be found by reference to Almanacs, maps, or charts. The deviation is quoted as the deviation from true North.
W tym dziale forum należałoby odróżniać dewiację od deklinacji.
Dla młodzieży, która nie miała już okazji pływać jachtem z tradycyjnym kompasem namiarowym http://www.navipedia.pl/navi11.html

Najprostsze wytłumaczenie powstałego błędu: instrukcję pisała (lub wykonywała korektę językowo-angielską) osoba, która nawigacją morską się nigdy nie zajmowała i dla niej faktycznie
SIRK napisał(a):
Dewiacja to odchylenie i może być magnetyczne, kompasowe czy też seksualne.


A teraz mała dygresja językowo-dewiacyjna. Dawno, dawno temu... na moim pierwszym rejsie morskim rozstrząsaliśmy w gronie naszej wachty wszystko, co dla nas było nowe i mało (wtedy jeszcze) zrozumiałe, tłumacząc to z języka żeglarskiego na polski. Skoro "dewiacja" to "zboczenie", "tabela dewiacji" to "tablica zboczeń". Wobec czego "specjalista-dewiator", który zostawił odcisk swojej imiennej pieczęci, to musiał być... "fachowiec-zboczeniec". :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2016, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
_jp_ napisał(a):
Wobec czego "specjalista-dewiator", który zostawił odcisk swojej imiennej pieczęci,
On się nazywa specjalista dewiant a nie dewiator :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2016, o 16:05 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
SIRK napisał(a):
Tylko zwróć uwagę, że skan ekranu urządzenia z wartością -6,5 deg oraz skrotem MAG a podpisany jako „Magnetic Variation Display” jest w tekście opisany jako „negative numbers (as show on fig.7) represent Eastward Variation”. Natomiast w innej wersji instrukcji ten sam rysunek jest podpisany jako „Magnetic Deviation Display” a w rozwinięciu jest ujęte wyjaśnienie „negative numbers represent Westward deviation” I doprawdy nie chodzi mi o zamianę „variation” na „magnetic deviation”
Nie rób doktoratu z rzeczy nieistotnych. Bo np. dojdziemy do tego, ze pierwsza instrukcja jest do pierwszych wersji urządzenia, a druga instrukcja do wersji v2.0 lub od numeru fabrycznego 956/1999. Szkoda czasu. A tam Polonusa wyciagają!! :oops: Na jachcie sobie wprowadzisz po 45° kątowych raz z plusem raz z minusem i się wyjaśni. Swoją drogą raz (z 10 lat temu) w Górkach przy Syrence przygotowując jacht do sezonu straciłem półtorej dnia żeby dojść do tego, że producent wskaźników (jak się nazywa ta australijska firma?) pie...ął się w drukowanej instrukcji i pomylił opisy kabelków żółtego z niebieskim bodajże, masy z data czy jakoś tak. Dwa sezony tak pływała, że wskaźnik raz pokazywał raz nie pokazywał, bo każdy kto właził na jacht sprawdzał z instrukcją :evil: A gdzieś tam w internetach na jakiejś zakopanej głęboko podstronie producenta wrzucili mały rysuneczek z korektą :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
j.666 napisał(a):
A Ty już kupiłes to NASA, czy dopiero sie przymierzasz? Bo to marnej jakości elektronika jest, mało trwała, szczególnie jeśli miałaby być umieszczona w kokpicie, może w środku w nawigacyjnej to się sprawdzi No ale pewnie zaraz ktoś napisze, że jemu od X lat działa niezawodnie

Jeszcze nie zakupiłem, zima to dobry czas na przemyślania i poszukiwania odpowiednich rozwiązań. Przed ostateczną decyzją musze poznać możliwości montażu i połączeń. Zegary mają być zamontowane w kokpicie „mazurskiego koromysła” bardziej jako elektroniczne gadżety niż przyrządy wskazujące drogę na Horn. Oczywiście wodoszczelność jest ważna ale cena także nie jest bez znaczenia. W sprawach technicznych zapraszam tutaj; viewtopic.php?f=58&t=23556

Swoja drogą jest to nawet zabawne, ty piszesz o robieniu doktoratu z rzeczy nieistotnych, inny kolega zarzuca ignorancje a jeszcze inny uważa kilkanaście setek euro za „drobne na waciki”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 01:16 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Swoja drogą jest to nawet zabawne, ty piszesz o robieniu doktoratu z rzeczy nieistotnych, inny kolega zarzuca ignorancje a jeszcze inny uważa kilkanaście setek euro za „drobne na waciki”.

To zobacz ile kosztują Raytheony na morze.
Używany wind display starej już serii ST60+ sprzedałem w Święta za 245 funciaków.
Sam display i nie do bezprzewodowca.
Z NASA Marine to może bym kupił monitor baterii bo na 100% nie będzie w kokpicie ale właśnie dzisiaj czytałem że sporo osób ma jakieś problemy z działaniem.
Trzeba będzie się wczytać o co chodzi. W końcu zima to dobry czas...

Pozdrawiam
Wojciech


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 10:20 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
SIRK napisał(a):
Zegary mają być zamontowane w kokpicie „mazurskiego koromysła” bardziej jako elektroniczne gadżety niż przyrządy wskazujące drogę na Horn.
I z tego powodu odrywasz nas od świątecznych stołów, żeby rozstrzygnąć czy poprawki deklinacji magnetycznej wprowadzać ze znakiem "+" czy "-" ? :rotfl: Jajcarz z Ciebie :kiss:
A skąd będziesz brał wartości tych poprawek dla poszczególnych jezior mazurskich? :lol:



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2016, o 14:28 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
SIRK napisał(a):
Zegary mają być zamontowane w kokpicie „mazurskiego koromysła” bardziej jako elektroniczne gadżety niż przyrządy wskazujące drogę na Horn
To dałbym jakiś ploter dla sternika, co najmniej 17'', przy czym koniecznie z funkcją mirror (musi mieć kamerę na froncie).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
_jp_ napisał(a):
A skąd będziesz brał wartości tych poprawek dla poszczególnych jezior mazurskich?

Nie wiem dlaczego chcesz abym określał wartości poprawki dla WJM ale naprawdę nie widzę w tym żadnego problemu. Drogi kolego, przecież nie tak dawno sam podałeś miejsca w których możemy znaleźć wartości aktualnej deklinacji magnetycznej.
_jp_ napisał(a):
Cytuj:
ADJUSTING MAGNETIC DEVIATION
The Earth’s magnetic deviation varies from year to year, and from place to place. The appropriate deviation value can be found by reference to Almanacs, maps, or charts. The deviation is quoted as the deviation from true North.

A kolega „j666” nawet podpowiedział, że możesz sobie kupić odbiornik GNSS automatycznie wyliczający aktualną wartość deklinacji dla określonej pozycji. Co prawda z tą „zaimplementowaną mapą dewiacji kompasowej(?)” to raczej pojechał po bandzie ale któż to wie, może i takie cuda się już zdążają.

Nie chce być przesadnie złośliwy ale czy ty czytasz to co sam cytujesz tudzież wypisujesz? W każdym razie jeżeli faktycznie nie wiesz jak i gdzie możemy znaleźć wartość deklinacji magnetycznej dla WJM. Tudzież masz problem z dodawaniem liczb o przeciwnych znakach to polecam skorzystać z rady kolegi i zakupić odpowiedni odbiornik GNSS lub stosowny software.

Wszystkich czytających zapraszam do „Boat swapping – podmieńmy się łódkami”
viewforum.php?f=3

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2016, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Informacja dla kolegi "-jp-" oraz każdego zainteresowanego.

Deklinacja magnetyczna dla rejonu WJM wynosi ok. 6.0 E (wprowadzamy ze znakiem plus ale za dokładność nie odpowiadam)
1.Zdjęcie no.1 – metoda klasyczna
2.Zdjęcie no.2 – wersja dla fanów elektroniki
Idąc za radą "j.666" sugerowałem kadetowi także trzeci sposób oraz wykonanie zdjęcia ekranu odbiornika GNSS. Niestety przy forsowaniu trochę dziwnego akwenu „our lady” ponoć zaczęła się buntować. Niestety odbiornik podaje/wylicza deklinacje tylko dla aktualnej pozycji. Po wielu alarmach NavOff zagroził kadetowi wyrzuceniem na skrzydło co oczywiście bardzo szybko zakończyło wszelkie doświadczenia.

Boat Swapping, zapraszam. viewtopic.php?f=3&t=23581


Załączniki:
MagVar2.jpg
MagVar2.jpg [ 50.01 KiB | Przeglądane 7449 razy ]
MagVar1.jpg
MagVar1.jpg [ 113.3 KiB | Przeglądane 7449 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2016, o 20:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
j.666 napisał(a):
SIRK napisał(a):
Może i się czepiam ale urządzenia są reklamowane jako angielskie
A Ty już kupiłes to NASA, czy dopiero sie przymierzasz? Bo to marnej jakości elektronika jest, mało trwała, szczególnie jeśli miałaby być umieszczona w kokpicie, może w środku w nawigacyjnej to się sprawdzi :oops: No ale pewnie zaraz ktoś napisze, że jemu od X lat działa niezawodnie :cool:


Widzisz NASA robi rozne urzadzenia, ja moge polecic NASA Duet i NASA lampe ledowa topowa . Te urzadzenia dzialaly na moim bylym jachcie 6 lat i teraz 2 sezony u Janusza. Z kolei NASA Wind nie polecam, kilku Kolegow takie ma i ma spore problemy. Z tanich i dobrych wskaznikow wiatru polecam AdvanSea ( dawniej Navman, Northstar ) nowozelandzkiej firmy absolut marine.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2016, o 20:35 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
SIRK napisał(a):
Informacja dla kolegi "-jp-" oraz każdego zainteresowanego.

Deklinacja magnetyczna dla rejonu WJM wynosi ok. 6.0 E (wprowadzamy ze znakiem plus ale za dokładność nie odpowiadam)
1.Zdjęcie no.1 – metoda klasyczna
2.Zdjęcie no.2 – wersja dla fanów elektroniki
Idąc za radą "j.666" sugerowałem kadetowi także trzeci sposób oraz wykonanie zdjęcia ekranu odbiornika GNSS. Niestety przy forsowaniu trochę dziwnego akwenu „our lady” ponoć zaczęła się buntować. Niestety odbiornik podaje/wylicza deklinacje tylko dla aktualnej pozycji. Po wielu alarmach NavOff zagroził kadetowi wyrzuceniem na skrzydło co oczywiście bardzo szybko zakończyło wszelkie doświadczenia.

Boat Swapping, zapraszam. viewtopic.php?f=3&t=23581

SIRK, już kiedyś prosiłem, abyś nie kompromitował się w dziale "NAWIGACJA" - będziesz jechał wedle swoich "gadżetów" - wjedziesz jachtem w mazurskie trzciny (albo rozbijesz o brzeg). Zobacz rozkład anomalii magnetycznych dla regionu Mazur - połowa 2014 roku.

Dlatego proponuję Ci "sposób czwarty" - zapytaj mądrzejszych od siebie :lol:


Załączniki:
deklinacja_PL.jpg
deklinacja_PL.jpg [ 74.54 KiB | Przeglądane 7426 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL