Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 09:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 wrz 2019, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Taka ciekawostka;
https://www.federalregister.gov/documen ... lex-navtex

Nie wszyscy korzystamy ale każdy z nas coś tam słyszał. Jestem ciekawy czym ta inicjatywa USCG się zakończy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2019, o 20:51 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
SIRK napisał(a):
Taka ciekawostka;
https://www.federalregister.gov/documen ... lex-navtex

Nie wszyscy korzystamy ale każdy z nas coś tam słyszał. Jestem ciekawy czym ta inicjatywa USCG się zakończy.


A po USA- przyjdzie kolej na następnych nadawców i tak się skończy NAVTEX MF :-(

________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2019, o 11:03 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 219
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tak samo jak przyszedł kres radiolatarni np.
Normalna kolej rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2019, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
jmper napisał(a):
Normalna kolej rzeczy.


Niby tak ale NAVTEX powstał jako system przystosowany do rozgłaszania komunikatów MSI w strefie brzegowej, powiedzmy obszary A1 i A2. A mając dostępną łączność satelitarną mogliśmy „od zawsze” odbierać komunikaty brzegowe tak jak i korzystać z serwisu EGC. Natomiast zaprzestanie automatycznego rozgłaszania ostrzeżeń na częstotliwości MF byłoby dosyć dużym wyłomem w uznanym systemie GMDSS i porównywanie tego do rezygnacji z przestarzałego i nieefektywnego systemu radionamierzania jest chyba zbyt dużym uproszczeniem.

Dodatkowo ten „tradycyjny” system odbioru już zdążył się dość dobrze wpisać w obecny świat cyfrowy i eNav. Tak naprawdę to nie wiem co amerykanie mają na myśli mówiąc o przestarzałym sprzęcie i problemie z serwisem. Jeżeli faktycznie nadszedł czas na zmiany to chyba musiałyby być bardziej kompleksowe a nie jedynie wyłączenie jednego tylko sposobu rozgłaszania.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 17:11 

Dołączył(a): 22 lis 2013, o 17:10
Posty: 56
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Z moich /skromnych/ doświadczeń Navtex na Bałtyku nie był istotny.Ale na Północnym i Śródziemnym jak najbardziej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 06:35
Posty: 339
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 213
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
IMO pracuje nad nową wersją AIS, która będzie przekazywać dużo więcej danych niż teraz. Może tam w przyszłości zostaną "upchane" komunikaty NAVTEX?

_________________
Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2019, o 07:26 

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 15:48
Posty: 35
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
mchanga napisał(a):
IMO pracuje nad nową wersją AIS, która będzie przekazywać dużo więcej danych niż teraz


Moim zdaniem ma to znacznie większy sens.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
staniszewski napisał(a):
Z moich /skromnych/ doświadczeń Navtex na Bałtyku nie był istotny.Ale na Północnym i Śródziemnym jak najbardziej.


Na Bałtyku jest tak samo istotny jak i na innych akwenach. Navtex to jeden system i nie można go różnicować w zależności od rejonu.

mchanga napisał(a):
IMO pracuje nad nową wersją AIS, która będzie przekazywać dużo więcej danych niż teraz. Może tam w przyszłości zostaną "upchane" komunikaty NAVTEX?

Nie wiem o wszystkich projektach ale system AIS już jest przeładowany i z tego co wiem to trwające prace mają uregulować masowe wykorzystywanie nadajników do oznaczania narzędzi połowu ale także ułatwić wprowadzanie systemu oznakowania nawigacyjnego. Nie wyobrażam sobie możliwości dodania komunikatów NAVTEX, musiałby to być całkowicie inny system.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL