Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 23:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 mar 2011, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
OK. A poważnie, czy na jakichś innych mapach to jest?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2011, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
A poważnie, czy na jakichś innych mapach to jest?
Jeśli było w WŻ, to znaczy, że jest w S57.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2011, o 11:18 
No to chyba piwo pojedzie do Bolesławca:
Obrazek


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2011, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wojtek, kiedy zaznaczyłeś w UMP? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2011, o 12:04 
I jeszcze... żeby nie było że nie ma oznaczeń :D ;) :

Obrazek


Ostatnio edytowano 21 mar 2011, o 15:39 przez JacekBol, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2011, o 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
JacekBol napisał(a):
No to chyba piwo pojedzie do Bolesławca

Że jest w S57, to jakby oczywiste. Chodziło mi o to, czy jakieś inne mapy elektroniczne to mają, np. C-Map.
Maar napisał(a):
Wojtek, kiedy zaznaczyłeś w UMP?

Pewnie w dniu wydania WŻ, ale nie pamiętam kiedy to było dokładnie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2011, o 15:38 
Oczywiste, nieoczywiste... ale wolałem sprawdzić żeby siary nie było. Bardziej mnie Wojtku zastanawia fakt skąd na UMP pojawił się ten wrak między 2 a 3 światłem...


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2011, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
JacekBol napisał(a):
skąd na UMP pojawił się ten wrak między 2 a 3 światłem...

Był wcześniej zaimportowany przez kogoś z UMP-nury, a ja nie sprawdziłem. Na mojej mapie jest w tym miejscu dno zanieczyszczone.

*****

Stara Zientara napisał(a):
JacekBol napisał(a):
skąd na UMP pojawił się ten wrak między 2 a 3 światłem...

Był wcześniej zaimportowany przez kogoś z UMP-nury, a ja nie sprawdziłem. Na mojej mapie jest w tym miejscu dno zanieczyszczone.

Jeszcze raz sprawdziłem dokładniej: na S57 i BlueChart jest w tym miejscu zanieczyszczenie, na C-Map z 2010 roku jest nadal wrak.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 16:52 

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 21:08
Posty: 14
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz, kpt ż.w.
Ja troszkę dorzucę swoje :) Wg przepisów które ja znam to wychodzi tak, żeby pływać tylko na elektronicznej mapie potrzebne są dwa niezależne systemy. Wtedy w Polsce z automatu jesteśmy zwolnieni z używania map papierowych. Co do rodzaju map jakie urządzenie używa jest nie istotne, ważne są cotygodniowe poprawki i by urządzenie (+oprogramowanie) było zaakceptowane (zatwierdzone). I tak jak już było powiedziane wcześniej jak by nie było kapitan ZAWSZE odpowiada za wszystko. Tak przynajmniej to wygląda na konwencyjnych statkach, a ze IM zawsze patrzy też głównie przez takie prawo wiec mogę się domyślać że do tego mogła by się przyczepić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ghal napisał(a):
Ja troszkę dorzucę swoje :) Wg przepisów które ja znam to wychodzi tak, żeby pływać tylko na elektronicznej mapie potrzebne są dwa niezależne systemy. Wtedy w Polsce z automatu jesteśmy zwolnieni z używania map papierowych. Co do rodzaju map jakie urządzenie używa jest nie istotne, ważne są cotygodniowe poprawki i by urządzenie (+oprogramowanie) było zaakceptowane (zatwierdzone). I tak jak już było powiedziane wcześniej jak by nie było kapitan ZAWSZE odpowiada za wszystko. Tak przynajmniej to wygląda na konwencyjnych statkach, a ze IM zawsze patrzy też głównie przez takie prawo wiec mogę się domyślać że do tego mogła by się przyczepić.

W pełni racja - co do konieczności posiadania dwu certyfikowanych i uznanych systemów oraz ustalonej metody nanoszenia cotygodniowych poprawek - dla pełnego zastąpienia ECDIS-em (Electronic Chart Display and Data Information System) map papierowych. Nie wspominając o drobnostkach takich jak back-up zasilania ECDIS-a czy wymagane na nowych statkach zintegrowanie z VDR (Voyage Data Recorder). Plus coroczne przeglądy, odnawianie atestów, ważne licencje na mapy dla zamierzonego rejonu pływania i inne takie. I nie chcecie wiedzieć ile to kosztuje....
Anyway - to ciekawe ale bardziej istotne jest to, że dotyczy to wyłącznie statków konwencyjnych.

Natomiast jachty (pomińmy pojedyncze przypadki) nie są statkami konwencyjnymi !! Co oznacza, że wyposażenie nawigacyjne jachtów, w tym mapy nie są tak nadregulowane.
I co oznacza, że IM nie za bardzo może "się przyczepić" - bo to co prawda instytucja ledwo quasi-sądowa ale bada wypadki morskie stosując obowiązujące przepisy i procedury a nie "czepialstwo"....
W przypadku braku certyfikowanych urządzeń, poprawek i map, na jednostce niekonwencyjnej IM nie może zatem wytykać braku spełnienia regulacji wprowadzonych przez konwencje...

Poza tym co do roli IM w przyszłości - proponuję się ponadto zapoznać:
viewtopic.php?f=17&t=7414

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 09:02 
Ciekawa dyskusja... więc dorzucę jeszcze propozycję poczytania normy z września 2010 -Maritime navigation and radiocommunication equipment and systems – Electronic chart system (ECS) - IEC62376

Traktuje ona o systemach map elektronicznych na "rynku" pozakonwencyjnym...


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 168 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL