Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 15:46




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 paź 2011, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
rusty napisał(a):
ciężko się czyta
Ciężko, to czyta się tekst bez spacji po kropce lub przecinku, ze zdaniami zaczynającymi się małą literą.
Było już kilka razy na forum - takie niechlujne pisanie jest oznaką braku szacunku do czytelników.

rusty napisał(a):
kurs należy trzymać taki według jakiego sternikowi najłatwiej/najbezpieczniej jest nawigować
A nie przypadkiem taki jaki wyznaczy prowadzący?
BTW co to znaczy najbezpieczniej? Czy chodzi o taki kurs względem wiatru, żeby sternika nie wywiało z kokpitu? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2011, o 10:24 

Dołączył(a): 17 paź 2011, o 17:24
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: ajtam-ojtam
Maar napisał(a):
rusty napisał(a):
ciężko się czyta
Ciężko, to czyta się tekst bez spacji po kropce lub przecinku, ze zdaniami zaczynającymi się małą literą.
Było już kilka razy na forum - takie niechlujne pisanie jest oznaką braku szacunku do czytelników.

Dzięki, już drugi raz zwracasz mi uwagę na moją <pisownię>, niezły wynik jak na 4 posty. By uniknąć dalszych lapsusów typu <znaki interpunkcyjne + spacja> byłbyś na tyle <miły> i zaznaczył na czerwono w moich postach gdzie istnieją owe błędy edytorskie-nie mogę ich dostrzec, zawsze byłem słaby z <polaka>.
Szacunek mam dla wszystkich!
Niechlujstwo??!
Masz <peemesa>???
Mogłeś mnie <upokorzyć>, ponownie, na PW.....
Sorry za OT.

Maar napisał(a):
rusty napisał(a):
kurs należy trzymać taki według jakiego sternikowi najłatwiej/najbezpieczniej jest nawigować
A nie przypadkiem taki jaki wyznaczy prowadzący?
BTW co to znaczy najbezpieczniej? Czy chodzi o taki kurs względem wiatru, żeby sternika nie wywiało z kokpitu? :-)

Sarkazm??? Wow!!
Wyrywasz zdanie z kontekstu wypowiedzi i chcesz o tym dyskutować??
Wybacz, nie będę!
pozdro.

_________________
-hey no,młody żaglu,chono tu!
-tak skipperze?!
-skocz no,ale podskokach i przynieś pól metra likszpary i wiadro kilwateru!
-sie robi!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2011, o 13:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Rusty, ja również uważam, że tekst powinien być zgodny z zasadami języka polskiego. A gdyby moderator miał wszystko poprawiać, to nic innego by nie robił.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2011, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
rusty napisał(a):
hmmm,z pozycji wykwalifikowanego operatora mopa i wiadra powiem tak:
normalnie Was nie rozumiem!!! ;-(


rusty napisał(a):
kurs należy trzymać taki według jakiego sternikowi najłatwiej/najbezpieczniej jest nawigować na określonym akwenie-i tylko tyle bym w tym temacie powiedział.


rusty napisał(a):
(...)nie ma co na siłę upierać się na poruszaniu się po
<kresce>.po co walczyć z prądem,wiatrem by za parę godzin robić to w drugą stronę?


Tiaa, zadałam sobie trud przeczytania. Całości*.

Ty wiesz, że sternik to od kręcenia kołem/rumplem jest, a nie od wyznaczania kursu?
I wiesz, że kurs da się tak wyznaczyć, aby nie "walczyć z prądem", tylko płynąć jednym kursem cały czas?

Tak sobie pytam, coby się upewnić... Bo nie wydaje mi się, że wiesz. A skoro tego nie wiesz - to tak jakby dyskusja o tym wg czego ten kurs trzymać jest (z Tobą) bezprzedmiotowa...

Przy okazji - o jakich anglojęzycznych terminach mówisz? :roll:

*Shift jest pierwszy w drugim rzędzie od dołu, z lewej i z prawej - to taka rada na przyszłość. Kropka dwa klawisze od prawego Shifta.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2011, o 13:59 

Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 10:07
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: Wioślarz, (małpa) ekstraordynaryjny
Maar napisał(a):
Pan Bodzio napisał(a):
I co zrobisz jak TEGO KURSU NIE BEDZIE TRZYMAĆ.
Jak to co? Opierdzielę :-) a później zapodam nowy kurs (lub odwrotnie - zależy od sytuacji).

Bogdan, nie wyjeżdżaj z orzeczeniami IM odnośnie takiego czy innego sposobu prowadzenia nawigacji, gdy rozmawiamy o tym jak niewidomy sternik ma kręcić kołem, proszę.

Tak przy okazji popatrzyłem sobie na orzeczenie w sprawie Pogoria vs. Popławski. Czy izba miała jakiekolwiek uwagi do sternika? Nie!


No to od końca, jak to było z Pogorią i Puławskim już wiesz, chodziło o nie podrywanie autorytetu. Ktoś w tym wątku pisze o tym jak to łatwo się wszystko ogarnia i że dla niego nie stanowi to problemu. Gratuluje samopoczucia. Ja wychodzę z założenia, ze skoro większym odemnie się coś takiego trafia, to lepiej uczyć się na cudzych błędach.

Jak niewidomy ma kręcić kołem, to dobre pytanie, odpowiesz ? Może ja zacznę. Czy jest gadulec, czy go nie ma znaczenie żadne. Skoro stoi przy niewidomym osoba widząca to i tak nie ma to żadnego znaczenia, czy powiesz dwie szprychy w prawo widząc co się dzieje ze statkiem to do tego nie jest potrzebny żaden gadulec, gdziekolwiek by nie był podpięty. Ty jesteś gadulcem. Gadulec jest potrzeby jak powiesz zmień mi kurs o 70 stopni i tyle. Nic więcej. Ergo niewidomy wykonuje polecenie sam i świadomie. W przypadku płynnego przejścia sprawa prosta i sobie poradzi, jak dostanie informację skokowo vide GPS, nic z tego nie będzie

Od jakiej sytuacji i co zależy ? Statek ma płynąć tam gdzie ma płynąć a nie zależeć od sytuacji a wymagania formułuję sie tak aby dały sie zrealizować

P.B.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2011, o 17:56 

Dołączył(a): 17 paź 2011, o 17:24
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: ajtam-ojtam
Moniia napisał(a):
Tiaa, zadałam sobie trud przeczytania. Całości*.

Dzięki! J

Moniia napisał(a):
Ty wiesz, że sternik to od kręcenia kołem/rumplem jest, a nie od wyznaczania kursu?

Jasne!
A skipper czy tam inny dowódca od tego by ten kurs tak wyznaczyć/zadać by wiszący na sterze nie <zszedł> na zawał, kiedy go z wielu powodów utrzymać nie może.


Moniia napisał(a):
I wiesz, że kurs da się tak wyznaczyć, aby nie "walczyć z prądem", tylko płynąć jednym kursem cały czas?

Wiem,Ty zapewne nawet powinnaś to wiedzieć lepiej ode mnie mieszkając na wyspach, gdzie prądów jest, że ho-ho.
No i chyba nie zapomniałaś,że wektor takiego prądu nie jest stały-zmienia się średnio co 6 godzin-a jego siła i kierunek w przeciągu tychże 6-ciu godzin również.
Mylę się??

Moniia napisał(a):
Tak sobie pytam, coby się upewnić... Bo nie wydaje mi się, że wiesz. A skoro tego nie wiesz - to tak jakby dyskusja o tym wg czego ten kurs trzymać jest (z Tobą) bezprzedmiotowa...

Argument bardzo mocny i jakże profesjonalny!!!

Moniia napisał(a):
Przy okazji - o jakich anglojęzycznych terminach mówisz? :roll:

Przejrzyj wątek od początku, zapewniam Cię, że znajdziesz. ;-)
Pamietaj, że też operatorzy mopów czytają.
I ile z tego zrozumieją?

Moniia napisał(a):
*Shift jest pierwszy w drugim rzędzie od dołu, z lewej i z prawej - to taka rada na przyszłość. Kropka dwa klawisze od prawego Shifta.

Ponownie dzięki,obiecuję poćwiczyć. ;-)

Pozdro.

_________________
-hey no,młody żaglu,chono tu!
-tak skipperze?!
-skocz no,ale podskokach i przynieś pól metra likszpary i wiadro kilwateru!
-sie robi!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2011, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
rusty napisał(a):
Moniia napisał(a):
Ty wiesz, że sternik to od kręcenia kołem/rumplem jest, a nie od wyznaczania kursu?

Jasne!
A skipper czy tam inny dowódca od tego by ten kurs tak wyznaczyć/zadać by wiszący na sterze nie <zszedł> na zawał, kiedy go z wielu powodów utrzymać nie może.

A ten wątek jest o tym, czy skipper może do wyznaczania takiego kursu posłużyć się wskazaniami odbiornika GPS.
I wychodzi że może - a jeżeli jest świadom tego jak to robić oraz jakie powinien uwzględnić ograniczenia tego sposobu wyznaczania kursu - to jest to sposób na nawigację prosty, bezpieczny i wygodny.
rusty napisał(a):
Moniia napisał(a):
I wiesz, że kurs da się tak wyznaczyć, aby nie "walczyć z prądem", tylko płynąć jednym kursem cały czas?

Wiem,Ty zapewne nawet powinnaś to wiedzieć lepiej ode mnie mieszkając na wyspach, gdzie prądów jest, że ho-ho.
No i chyba nie zapomniałaś,że wektor takiego prądu nie jest stały-zmienia się średnio co 6 godzin-a jego siła i kierunek w przeciągu tychże 6-ciu godzin również.
Mylę się??

Tak - mylisz się.
Siła i kierunek prądu zmieniają się nieustannie.
Suma wektorów prądu w czasie całego jednego okresu pływu bardzo rzadko równa się przy tym zeru.
(hmmm... nie wspominam już o tym, że jak będziesz pisał o... "sile i kierunku wektora", to nigdy nie będziesz miał racji :roll: )

rusty napisał(a):
Moniia napisał(a):
Przy okazji - o jakich anglojęzycznych terminach mówisz? :roll:

Przejrzyj wątek od początku, zapewniam Cię, że znajdziesz. ;-)
Pamietaj, że też operatorzy mopów czytają. I ile z tego zrozumieją?

Jeżeli ktoś ma zamiar używać do nawigacji na morzu odbiornika GPS w sposób sprawny i bezpieczny - nie ma wyjścia, musi przyswoić kilka pojęć i terminów.... Dotyczy to zarówno terminów z dziedziny podstaw nawigacji jak terminów z dziedziny podstaw obsługi odbiornika GPS.
Bo bez ich znajomości, nawet najprostszych spraw czasami nie można zrozumieć, nieprawdaż?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2011, o 21:10 

Dołączył(a): 17 paź 2011, o 17:24
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: ajtam-ojtam
pierdupierdu napisał(a):
A ten wątek jest o tym, czy skipper może do wyznaczania takiego kursu posłużyć się wskazaniami odbiornika GPS.
I wychodzi że może - a jeżeli jest świadom tego jak to robić oraz jakie powinien uwzględnić ograniczenia tego sposobu wyznaczania kursu - to jest to sposób na nawigację prosty, bezpieczny i wygodny.

Zgadza się, pewnie, że może.Gdzie napisałem, że jest inaczej?
pierdupierdu napisał(a):
Tak - mylisz się.
Siła i kierunek prądu zmieniają się nieustannie.
Suma wektorów prądu w czasie całego jednego okresu pływu bardzo rzadko równa się przy tym zeru.
(hmmm... nie wspominam już o tym, że jak będziesz pisał o... "sile i kierunku wektora", to nigdy nie będziesz miał racji :roll: )

..”siła i kierunek..” <wektora> dodałeś już sam-tego słowa tam nie ma,odnosiłem się tu do:
“a jego siła i kierunek(w domyśle:prądu)…”
Co do reszty-było to pytanie z cyklu<retoryczne> ;-)
pierdupierdu napisał(a):
Jeżeli ktoś ma zamiar używać do nawigacji na morzu odbiornika GPS w sposób sprawny i bezpieczny - nie ma wyjścia, musi przyswoić kilka pojęć i terminów.... Dotyczy to zarówno terminów z dziedziny podstaw nawigacji jak terminów z dziedziny podstaw obsługi odbiornika GPS.
Bo bez ich znajomości, nawet najprostszych spraw czasami nie można zrozumieć, nieprawdaż?

Tak,ale….
Znów się nie zrozumieliśmy-pamiętaj, że wielu pływających/czytających Żeglarzy stawia dopiero pierwsze kroki-i mają problemy z kumaniem takich pojęć jak kąt drogi nad dnem,kąt drogi po wodzie etc. po polsku.
Wierzę, że nigdy nie miałeś z tym problemu (załogą) i rzucając hasła typu:
COG/SOG/CTW,o rhumbline i greatcircle nie wspomnę, wszyscy Cię łapali w lot-jesteś szczęściarz!
I tym zakończę dyskusję n/t.
Pozdro.

_________________
-hey no,młody żaglu,chono tu!
-tak skipperze?!
-skocz no,ale podskokach i przynieś pól metra likszpary i wiadro kilwateru!
-sie robi!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2011, o 21:29 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Kurs zapewne.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Ostatnio edytowano 18 paź 2011, o 21:49 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Usunąłem zdublowany tekst


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2011, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
rusty napisał(a):
Wiem,Ty zapewne nawet powinnaś to wiedzieć lepiej ode mnie mieszkając na wyspach, gdzie prądów jest, że ho-ho.
No i chyba nie zapomniałaś,że wektor takiego prądu nie jest stały-zmienia się średnio co 6 godzin-a jego siła i kierunek w przeciągu tychże 6-ciu godzin również.
Mylę się??


to ja Ci nawet powiem, że primo zmienia się cały czas, a nie co 6 godzin, a secundo - można wyznaczyć kurs i na 24... i możesz mi teraz wytłumaczyć, gdzie tu walczenie z prądem? Czy jednak tylko Ci się wydawało, że wiesz, tak jak z tym niemyleniem się?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2011, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
rusty napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Tak - mylisz się.
Siła i kierunek prądu zmieniają się nieustannie.
Suma wektorów prądu w czasie całego jednego okresu pływu bardzo rzadko równa się przy tym zeru.
(hmmm... nie wspominam już o tym, że jak będziesz pisał o... "sile i kierunku wektora", to nigdy nie będziesz miał racji :roll: )

..”siła i kierunek..” <wektora> dodałeś już sam-tego słowa tam nie ma,odnosiłem się tu do:
“a jego siła i kierunek(w domyśle:prądu)…”

Nic, wbrew temu co imputujesz, nie "dodałem"...
Mój jedyny błąd polegał na założeniu, że napisane przez Ciebie zdanie zachowuje minimum gramatycznej poprawności i logiki. Tymczasem wygląda na to, że nie potrafisz określić co jest podmiotem... - w zdaniu, które sam napisałeś... :roll: :roll: :roll:
Może po prostu za bardzo się gramatycznie napiąłeś, podejmując trudne zadanie zastosowana podmiotu domyślnego w drugiej części zdania złożonego.... Mierz lepiej w przyszłości zamiar podług sił...
Generalnie, pisząc oraz czytając dobrze jest unikać "domysłów" i stosować gramatykę... Poniżej w ramach darmowej lekcji o podmiocie i podmiocie domyślnym, podkreśliłem Ci to co trzeba:
rusty napisał(a):
No i chyba nie zapomniałaś,że wektor takiego prądu nie jest stały-zmienia się średnio co 6 godzin-a jego siła i kierunek w przeciągu tychże 6-ciu godzin również.


rusty napisał(a):
Co do reszty-było to pytanie z cyklu<retoryczne> ;-)

Nie mam pojęcia co mają znaczyć stosowane przez Ciebie znaczki "<" oraz ">".
Mam natomiast poważne wątpliwości dotyczące Twojej znajomości pojęcia "pytanie retoryczne" oraz rozumienia słowa "cykl"... I chyba nie chce mi się ich wyjaśniać...

rusty napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Jeżeli ktoś ma zamiar używać do nawigacji na morzu odbiornika GPS w sposób sprawny i bezpieczny - nie ma wyjścia, musi przyswoić kilka pojęć i terminów.... Dotyczy to zarówno terminów z dziedziny podstaw nawigacji jak terminów z dziedziny podstaw obsługi odbiornika GPS. Bo bez ich znajomości, nawet najprostszych spraw czasami nie można zrozumieć, nieprawdaż?

Tak,ale….
Znów się nie zrozumieliśmy-pamiętaj, że wielu pływających/czytających Żeglarzy stawia dopiero pierwsze kroki-i mają problemy z kumaniem takich pojęć jak kąt drogi nad dnem,kąt drogi po wodzie etc. po polsku.

Przecież sprawa jest prosta!
Wszyscy "stawiający dopiero pierwsze kroki" mają przed sobą alternatywę rozłączną. Albo pokonają problem z kumaniem pojęć, albo niech się nie biorą za nawigację. Ani nawet za dyskusję o nawigowaniu....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2011, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
pierdupierdu napisał(a):
Nie mam pojęcia co mają znaczyć stosowane przez Ciebie znaczki "<" oraz ">".

Pewnie to samo, co stosowane przez jego kolegę znaczki "+" :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 116 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL