Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 03:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3408
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Nie obijał, tylko stosował się do reguł Kuracenta. Sterczał na mostku jak te widły w gnoju..
W czasie gospodarczej nie wiem gdzie zaś przebywał, albo mam słaby wzrok. :mrgreen:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2012, o 07:53
Posty: 297
Lokalizacja: KO02LG
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: kpt.jachtowy
Sprawdzałem Waszą pracę. ....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2013, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
wachta zacznie Twoją dziewczynę nazywać Ewą Braun!

Bardziej mi to zakrawa na wspomnianego w innym watku Zaruskiego i zabawy typu paintball - bynajmniej nie widze w tym nic zlego! Przeciwnie: czytam z wielkim zainteresowaniem.
Catz Co sam Wachty Wszystkie odwala bez pochwal.

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 12:34 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kuracent napisał(a):
Niedziela, 24 lutego 2013

Poprawcie mnie jeśli się mylę. Ale chyba jest to najbardziej wszechstronny kurs dla żeglarzy rekreacyjnych na świecie. Jest tu praktyka: stawianie żagli i to rejowych, szkolenia chirurgiczne, trochę prac bosmańskich i normalne życie na pokładzie.

pzdr,
Andrzej Kurowski


jeżeli nazwę siebie żeglarzem rekreacyjnym, to zapewniam Ciebie ,że stawianie żagli rejowych i kurs szycia chirurgicznego,itp. na nic mi nie jest potrzebny. Jeśli dodam ,że pływam na jachtach 8-10 metrów, w 3 osobowej załodze lub prowadzę swoją łodkę to pływania na żaglowcach średnio mnie interesuje.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 13:16 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Kuracent napisał(a):
Ale chyba jest to najbardziej wszechstronny kurs dla żeglarzy rekreacyjnych na świecie.

Piotrze. Andrzej jak już się czymś zachwyci, a wcale Mu się nie dziwię, to używa dość specyficznych określeń, podkreślających ten zachwyt. :D
Ale ponieważ napisał "chyba", no to nie ma się co czepiać. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Gdybym czytał wypisywane tu przez Kuracenta peany zanim wsiadłem na Pogorię, pewnie bym tego nie zrobił. ;) I niedobrze by się stało, bo tydzień na pokładzie połączony ze szkoleniem i przeplatany przełamywaniem paraliżującego strachu przed wpięciem się na reje, na pewno nie był stracony.
Po pierwsze: płynie się wśród mniej więcej rówieśników, a przede wszystkim ludzi z niemałym doświadczeniem. Faktem jest, że zdarzają się osobniki przesadnie ambitne i zaangażowane funkcyjnie ;), ale przecież pozostaje kilkadziesiąt innych osób, z którymi można pogadać, czy wypić. Kawę oczywiście.
Po wtóre: program szkoleń jest różnorodny i jeśli akurat szycie nie jest twoją pasją, można skupić się na meteorologii czy nawigacji. Wykładający to osoby skrzywione pozytywnie i można z nich sporo wycisnąć bez wielkiego wysiłku.
Po trzecie: choć sama praca przy żaglach rejowych, czy stawianiu grota z kilkuset kilogramowym gaflem nie przekłada się bezpośrednio na mało-łódkowe pływanie, to jest wyzwaniem samym w sobie, ciekawym doświadczeniem i ćwiczeniem w koordynowaniu pracy licznego zespołu. Nie odrzucałbym tego, bo "nie przyda mi się".
Po czwarte w końcu: w słonecznej Italii zgarniać śnieg z pokładu - bezcenne.

Andrzej Ziajko miał świetny pomysł i wszystkim niezdecydowanym na żaglowcowe pływanie ten rejs śmiało polecę.



Za ten post autor zosta otrzymał podziękowania - 2: Pluszoholik, Roman K
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12956
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2915
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
zosta napisał(a):
czy stawianiu grota z kilkuset kilogramowym gaflem
Przyznam, że mu się specjalnie nie przyglądałem, ale fascynują mnie opowieści o pogoriowym grocie. Pamiętam, że przeważnie potrzebne były do stawiania dwie wachty. Musi tam być jakiś błąd konstrukcyjny. Każdy z podobnej wielkości żagli gaflowych na Borchardzie stawia pół wachty.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Aktualna wersja gafla jest typu light i jak wieść niesie waży jakieś sto kilkadziesiąt kilo. Mówią, że poprzednia szła w setki. Jest z czym się szarpać, szczególnie jak nie bardzo się wie która lina do czego...
Robiliśmy to jedną wachtą, pod pełnym politowania nadzorem bosmana, co twierdzi, że wystarczą trzy pary rąk. Od siebie dodam, że raczej silnych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Relacja - tak ze można by sądzić (a jakoś nie chce mi się wierzyć) że na pokładzie jest ciagła gonitwa, stres, hartowanie charakteru, zapadające w ułamkach sekund decyzje ważace o być albo nie być załogi, jachtu... No i te emocje - czy przy obiedzie nie braknie surówki, czy serwetki poukładane. Można by sądzić ze tam się pływa za karę.
taksówkarz mógłby pewnie podobna relacje stworzyć:
musiałem zdecydować skrecić do krawężnika i hamować, czy hamować i skręcić... Na chodniku czekał klient nasze spojrzenia się spotkały, zadawałem sobie pytanie czy tym razem klient bedzie chciał za kurs zapłacic. Wsiadł. W ułamku sekundy musiałem zdecydowac czy włączyc sie do ruchu. Zla ocena sytuacji, jeden fałszywy ruch i moglismy sie dostac pod koła pedzacego TIR'a. Instynktownie poprawiłem pas bezpieczeństwa. Czy klient zrozumiał ze własnie ocaliłem jego życie??? Ruszyłem próbujac błyskawicznie ocenic co oznacza w oddali widoczny sustem swiateł ... zielony ... pomarańczowy ... czerwony...
Na szczescie na kursie prawa jazdy doswiadczeni instruktorzy nie raz powtarzali: czerwone - Stój.
No i emocje jak na grzybobraniu gotowe

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowania - 5: cantos, Moniia, Narjess, Zbieraj, żaba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 13:55 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Marku, ale skad Ci sie wziela Ewa Braun? Ona miala siedziedziec cicho! Nie wychylac noska z Berchtesgaden miesiacami czekac na wodza! A jak siem cieszyla gdy dostala poplywac, kajaczkami po Konigssee!



AJKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 14:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Zosta,chciałem ugasić trochę emocje Kuracenta :lol:

tak poważnie, niestety tak mam,że nie lubię pływac w tłumie załoga 4-osoby jak dla mnie to aż nadto. w związku z tym raczej nie będę pływać w tego typu rejsach.. niestety tak mam co zrobić. jest to jednak OT ,który nie powinien być przyczynkiem do dyskusji co lepsze......

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
sajmon napisał(a):
No i emocje jak na grzybobraniu gotowe
Podziękowałem, bo nawet nie wiesz, jaką Wielką Prawdę opisałeś. Nie kpię, serio!

Czekałem, aż Kuracent skończy te swoje pierdoły zwane zachwytem nad rejsem szkoleniowo-oficerskim, żeby się po nich przejechać. Nie, to nie literówka. Po nich, bo i po Kuracencie, i po tych rejsach. I zrobię to, ale dajcie mi chwilę, bo teraz nie mam czasu. Może wieczorem.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Zbieraj napisał(a):
I zrobię to, ale dajcie mi chwilę, bo teraz nie mam czasu. Może wieczorem.

Napięcie rośnie. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2013, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Kuracent napisał(a):
przeczytajcie uważnie do końca

Przeczytałem. Rzeczywiście dziwne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2013, o 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2012, o 07:53
Posty: 297
Lokalizacja: KO02LG
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: kpt.jachtowy
To siakies nie za bardzo normalne.... Andrju a dzika zielona noc?????????????
Ej no! normalnie nam Andrzejka na jakiegos spokojnego gościa przeflancowali... S.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 08:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Było szkolenie ze stateczności statków. Przy okazji inny wykładowca omówił kolejny wypadek. Tym razem bliźniaka Pogorii czyli Concordii. To już 24-ty omawiany wypadek podczas Kursu Oficerskiego. Po raz pierwszy kapitanem na Concordii nie był Polak. Całe szczęście, że kanadyjska załoga miała doskonale opanowany alarm opuszczenia statku i wszyscy przeżyli. Analizujemy jednak głębiej wypadek i okazuje się, że nie powinno do niego dojść. Popełniono błędy. Kolejny wypadek, gdy przyczyną był błąd ludzki. :-(

Omawiamy dalej, czy konkretny statek jest nawietrzny czy zawietrzny? Ktoś powie, że jeśli konstruktorem był Choreń, to jest to jacht nawietrzny.

Jak na nawietrzność/zawietrzność wpływa wybór żagli? I tu okazuje się, że decyzje podejmuje kapitan na podstawie tabelek. Oficer wachtowy nie ma prawa na Pogorii postawić lub zdjąć jakikolwiek żagiel, choćby najmniejszy. Decyzję może podjąć tylko kapitan. A oficer wachtowy? Może tylko trymować. Bardziej lub mniej wybrać/luzować. Ale nic więcej.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 08:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
bliźniaka Pogorii czyli Concordii.
KHEM?!
Concordia bliźniaczką Pogorii?!
Nie wiem czy tak rzetelne były te kursy, czy to Twoja pamięć jest absolutna inaczej.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Maar napisał(a):
Concordia bliźniaczką Pogorii?!

dwujajową ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Kuracent napisał(a):
bliźniaka Pogorii czyli Concordii.
Kuracent napisał(a):
że jeśli konstruktorem był Choreń, to jest to jacht nawietrzny.
Kuracent napisał(a):
decyzje podejmuje kapitan na podstawie tabelek.
Kuracent napisał(a):
A oficer wachtowy? Może tylko trymować.
To wspaniała jest maniera
Zrobić durnia z oficera!

Kuracent, Ty powinieneś dostać ZWŻ (Zakaz Wstępu na Żaglowiec).
Chłopie! Skąd Ty wytrzasnąłeś te bzdury????? :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3408
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Mam dla Ciebie panaceum - Zdrowy rozsądek!! :D

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Narjess napisał(a):
Zdrowy rozsądek!!
Takie wymagania? Sadystka!!! :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3408
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Kuracent napisał(a):
Tym razem bliźniaka Pogorii czyli Concordii.

Tu stanę w obronie Kuracencika:
"Jednostka zbudowana w latach 1991-1992 w Szczecine (jest parametrami zbliżonymi do Pogorii"


Kuracent napisał(a):
Omawiamy dalej, czy konkretny statek jest nawietrzny czy zawietrzny? Ktoś powie, że jeśli konstruktorem był Choreń, to jest to jacht nawietrzny.

Coś jak to, że nikt nie chciał Ci powiedzieć jaki dla Sporti jest przechył optymalny, żeby najszybciej płynęła, a teraz to ty już masz przechyłomierz i wobec tego będziesz wygrywał wszystkie regaty? hummm..


Kuracent napisał(a):
Jak na nawietrzność/zawietrzność wpływa wybór żagli? I tu okazuje się, że decyzje podejmuje kapitan na podstawie tabelek. Oficer wachtowy nie ma prawa na Pogorii postawić lub zdjąć jakikolwiek żagiel, choćby najmniejszy.
Po polsku byłoby "..jakiegokolwiek żagla..choćby najmniejszego"
Ja tam może się nie znam, ale jakżem pływała to decyzje typu - stawiamy żagle, a i owszem podejmował kapitan.. Ale już oficerowie kierowali dalej goopotami typu na którą burtę.. Ale dostawianie, czy zrzucanie to już sam oficer zarządzał.. Poza tym nie widziałam nigdy nawet tak powszechnie tu panującego Zientary z żadnymi tabelkami w łapie.. Pewno zgubił, albo zapomniał z domu i dlatego zrzucał odpowiedzialność na oficerów.. :lol:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16807
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4108
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Blizniakami były chyba Iskra i bułgarska Kaliakra...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Narjess napisał(a):
Tu stanę w obronie Kuracencika:
"Jednostka zbudowana w latach 1991-1992 w Szczecine (jest parametrami zbliżonymi do Pogorii"
Jasne! Inny konstruktor, inna stocznia, inna długość (11 m różnicy). Po prostu bliźniaki jednojajowe. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12956
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2915
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kuracent napisał(a):
Oficer wachtowy nie ma prawa na Pogorii postawić lub zdjąć jakikolwiek żagiel, choćby najmniejszy.
Kiedyś na Jotce obudził mnie "oficer" wachtowy i spytał, co robić, bo żagle łopoczą. Odpowiedziałem: "Wybrać!"

Nareszcie wiem, skąd się biorą takie sieroty - z kursów na Pogorii. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 12:53 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Stara Zientara napisał(a):
Nareszcie wiem, skąd się biorą takie sieroty - z kursów na Pogorii. :lol: :lol: :lol:

A co "Pogoria" temu winna. :roll:
Kuracent pojechał jak po bandzie pisząc
Kuracent napisał(a):
Oficer wachtowy nie ma prawa na Pogorii postawić lub zdjąć jakikolwiek żagiel, choćby najmniejszy.

a Wy się dajecie wkręcać. :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Roman K napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Oficer wachtowy nie ma prawa na Pogorii postawić lub zdjąć jakikolwiek żagiel, choćby najmniejszy.

a Wy się dajecie wkręcać.


W czasie jednego z wykładów zapytałem prowadzącego, jak zwiększyć/zmiejszyć nawietrzność/zawietrzność poprzez stawianie/zrzucanie żagli na Pogorii/Concordii?
Jakie powinny być postawione żagle na Concordii, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wypadku?

W odpowiedzi usłyszałem, że wykracza to poza ramy tego kursu i że oficer na Pogorii nie ma prawa decydować jakie żagle powinny być stawiane?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2009, o 08:39
Posty: 210
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 60
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kuracent napisał(a):
Jakie powinny być postawione żagle na Concordii, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wypadku?


Niezłe pytanie ... :roll:

_________________
" Świat pokryty jest w większości wodą i to najlepiej świadczy,
że przeznaczeniem człowieka jest żeglowanie"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Dla ustalenia uwagi: wykład dotyczył stateczności statków, nawietrzności, zawietrzności z uwzgklędnieniem szczególnego przypadku - Concordii.

Pytanie więc samo jakby się narzucało.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2013, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16807
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4108
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kuracent napisał(a):
Dla ustalenia uwagi: wykład dotyczył stateczności statków, nawietrzności, zawietrzności z uwzgklędnieniem szczególnego przypadku - Concordii.

Pytanie więc samo jakby się narzucało.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Pewnie bez wykresów krzywych Reeda trudno będzie odpowiedzieć na takie pytanie. Poza ogólnikami np. "Concordia powinna nieść tyle żagli na ile wskazywały warunki - specyficznie dla tego konkretnego zaglowca."

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL