Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 07:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Najgorsza książka dla początkujacych żeglarzy
Ankieta wygasła 14 sie 2013, o 11:20
Kolaszewski i Świdnicki 17%  17%  [ 1 ]
inna 83%  83%  [ 5 ]
Liczba głosów : 6
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sie 2013, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
RyśM napisał(a):
bryg napisał(a):
tak mnie teraz przewrotnie naszło. To forum czyta wielu młodych żeglarzy, może pokusić się o wytłumaczenie choćby tych dwóch zagadnień? Jak byście to napisali najprościej?
Najprościej to jest pokazać na łódce... Minutka starczy. ;)
Hmmm, słyszałem, że do książek załączają płyty CD, ale żeby do książki w komplecie był jacht?!

:-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2013, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A dlaczego by nie:
włala: :rotfl: ops; voila:
Załącznik:
Komentarz: Ta IMOCA jeszcze nie wstaje; a nie ma masztu ani żagli.
dcns imoca v.glob. ower.jpg
dcns imoca v.glob. ower.jpg [ 48.34 KiB | Przeglądane 4664 razy ]


Załączniki:
Komentarz: Kiedyś dodawało się kij z bulbem, aby imitował maszt... dziś już nie trzeba?
Ocean pl z kilem i masztem.jpg
Ocean pl z kilem i masztem.jpg [ 22.23 KiB | Przeglądane 4664 razy ]
Komentarz: To jeszcze Acciona z kilem :-))
acciona kąt wywrotki.jpg
acciona kąt wywrotki.jpg [ 46.97 KiB | Przeglądane 4664 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2013, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
RyśM napisał(a):
czy nieszczęsna "Stateczność ciężaru" - czyli środek ciężkości pod śr. wyporu i "w miarę wzrostu przechyłu ramię sił ciągle rośnie, moment prostujący jest zawsze dodatni i jacht balastowy nie może się wywrócić". Hmmm.


W wydaniu VI w rozdziale 5.5.1. Stateczność jachtu jest to dokładnie tak napisane:

Cytuj:
STATECZNOŚĆ KSZTAŁTU zapewniona jest z reguły dla jachtów mieczowych (rys. 5.15). Na jachtach mieczowych środek ciężkości SC³ znajduje się powyżej środka wyporu SW4.


Rozdział ten kończy się zaś tak:

Cytuj:
STATECZNOŚĆ CIĘŻARU zapewniona jest z reguły dla jachtów balastowych (rys. 5.16). Na jachtach tych środek wyporu SW znajduje się nad środkiem ciężkości SC. W miarę wzrostu kąta przechyłu α jachtu balastowego ramię pary sił ciągle rośnie. Dzięki temu moment prostujący jest stale dodatni i jacht balastowy nie może się wywrócić. Im mocniej jacht jest przechylany tym większą posiada zdolność powrotu do pozycji pionowej. Przy kącie przechyłu α równym 90º moment prostujący osiąga wartość maksymalną.

Krzywe stateczności kształtu i ciężaru przedstawione zostały na rys. 5.17.


pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2013, o 18:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kuracent napisał(a):
W wydaniu VI w rozdziale 5.5.1. Stateczność jachtu jest to dokładnie tak napisane:


Piotr Adamowicz za pojęcie "Stateczność kształtu" wyśmiałby mnie jak stopięćdziesiąt.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2013, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
plitkin napisał(a):
Piotr Adamowicz
Siwy?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2013, o 20:50 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Kuracent napisał(a):
W wydaniu VI w rozdziale 5.5.1. Stateczność jachtu jest to dokładnie tak napisane
pzdr,
Andrzej Kurowski
Dlatego wspomniałem:
Mamy tu kłamstwo świadome i celowe (do celów szkolenia przez PZŻ zatwierdzone) w kwestii istotnej dla bezpieczeństwa - rozpowszechniane w celu wprowadzenia w błąd osób szkolonych!
I to jest podręcznik?
No comment.

PZŻ esse delendam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2013, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Kuracent napisał(a):
W wydaniu VI w rozdziale 5.5.1. Stateczność jachtu jest to dokładnie tak napisane:


Piotr Adamowicz za pojęcie "Stateczność kształtu" wyśmiałby mnie jak stopięćdziesiąt.


I nie tylko On: także dyletant artysta:
...od lat proponuje ich "zabetonować" w zęzie: :rotfl:
Załącznik:
pl.rec.zeglarstwo.jpg
pl.rec.zeglarstwo.jpg [ 101.7 KiB | Przeglądane 4459 razy ]


MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 3: Były_User 934585, Catz, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2013, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
80% głosujących zna gorszą książkę. Ujawnijcie swoje typy!

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2013, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4470
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kuracent napisał(a):
Przeczytałem w "Żaglach" 8/2013 na str. 111 opis książki Kolaszewskiego i Świdnickiego "Żeglarz jachtowy i jachtowy sternik morski"

Maar napisał(a):
Ja wcale nie twierdzę, że książkę Kolaszewskiego i Świdnickiego


W kwestii formalnej: Kolaszewski i Świdwiński

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL