Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 14:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 cze 2014, o 01:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
- Jakie macie doświadczenie morskie? - zapytał kapitan.

Każdy z załogantów opowiedział. Ja też. Na koniec dodałem:

- Wykupiłem ten rejs z jednego powodu. Za chwilę poprowadzę swój pierwszy morski rejs kapitański. Nasz port docelowy będzie portem, z którego poprowadzę swój rejs. Chcę znać warunki pogodowe, obserwować na bieżąco zmiany, tak aby bez problemu wejść w swój rejs.

Kapitan popatrzył na mnie, o coś tam zapytał w międzyczasie i powiedział, jak to kapitan, nie oczekując na dyskusję:

- Poprowadziłbyś ten rejs jako kapitan zerowego rejsu?
- Ale jak to?
- Na bieżąco będziesz prowadził rejs a w razie problemów ja przejmę komendę.

Zatkało mnie. Na litość! To jest rejs komercyjny! Wykupiliśmy spokojny rejs. A teraz współzałoganci dowiadują się, że rejs poprowadzi ktoś, kto ... nigdy tego nie robił. Jakżesz wdzięczny Im jestem za to, że zgodzili się.

Ale i dla mnie nie było to łatwe. Na starcie wszyscy wiedzą, że jest to mój zerowy rejs kapitański. Na początek mój autorytet jest zerowy. Ryzyko kwestionowania moich rozkazów jest duże. Na szczęście miałem duże wsparcie prawdziwego kapitana i udało mi się.

Wtedy pomyślałem, że mam dług wdzięczności. Kiedyś ja dam szansę komuś na zerowy rejs kapitański.

Kiedy Maszop s/y SPORTI zdecydował się na rejs morski ze mną, powiedziałem:

- Masz duże doświadczenie mazurskie. Pływałeś z Burym Kocurem na morzu. Za chwilę zrobisz patenty morskie. A może chciałbyś być kapitanem zerowego rejsu?

Zaskoczyłem Go ale zgodził się

Z założenia taki rejs powinien opierać się na zaufaniu. Jak najmniejszej interwencji. Nie do końca zdałem ten egzamin. Chciałem być pewien, jakie ma zamiary? Co wie? Czego nie wie? Kontrolowałem Go za bardzo. Tak! Przyznaję się do tego i nie powtórzę tego błędu w następnych rejsach z kapitanem zerowego rejsu.

Ale cóż! First safety! Może uznacie, że przesadziłem. Ale każdego poranka wymagałem raportu. Nie dlatego, że nie znałem odpowiedzi na pytania. Dlatego, aby wiedzieć czy On je zna?

* Port wypłyniecia
* Pozycja GPS
* Port przeznaczenia
* Pozycja GPS
* Waypoint 1
* Waypoint 2
* waypoint 3
....
* Stan wody słodkiej w zbiornikach
* Stan ropy
* Stan załoganta nr 1
* Stan załoganta nr 2
* Stan załoganta nr 3
...
* Pogoda
** temperatura
** siła wiatru
** kierunek wiatru
** opady
** burze
** sytuacja synoptyczna
* port schronienia
* ile mamy gazu?
* ile mamy wody w baniakach?
* ile mamy chleba? Czy starczy do następnego portu?
* jaki jest stan zapasów żywnościowych?
* czy jest klar?

Nasz kapitan zerowego rejsu wszedł od razu w rolę. Ale nie wiem, czy zdziwicie się, ale miał problem z punktem "stan załoganta nr".

Dawałem następujące opcje opisujące stan ducha załoganta:
* A: więcej żeglować
* B: więcej w porcie
* C: więcej zwiedzać
* D: prysznic w porcie. Jest lepszy niż na jachcie.
* E: prysznic na jachcie. Nie oszczędzajmy wody.
* F: mam łagodną chorobę morską
* G: mam ostrą chorobę morską
* H: chciałbym więcej kąpieli morskich
* I: więcej internetu
* J: cisza u celu (np. dzikie kotwicowsko)
* K: bezpieczeństwo
* L: chciałbym więcej sterować
* M: chciałbym poprowadzić na próbę manewr wyjścia z portu (minimum)
* N: chcę wchodzić do portu (maksimum)
* O: chcę spać

Nasz kapitan zerowego rejsu pytał wszystkich:
- Chcecie żeglować?

I po odpowiedziach:

- Tak! Tak!
- Tak!
- No taaaak
- Niech będzie...
- Od złej bidy...

wpisywał na formularzu wszystkim załogantom ... odpowiedź ... A.

No cóż! Była to dla mnie informacja, że nie ma zdania o stanie ducha załogi. Ja po wielu rejsach doświadczeń dawałem "A" sobie i kapitanowi zerowego rejsu. A pozostałym B-N.
Jednak to, że w tym punkcie kapitan zerowego rejsu nie widział problemu, wzmogło moją czujność. I chyba trochę za często wtrącałem sie w Jego decyzje.

Tak czy owak, mogę Go polecić. Pływajcie z Nim!

Jak widzicie problem kapitana zerowego resjsu znam z obu stron. A Wy? Czy spotkaliście się z takim zdarzeniem? Od strony "bycia kapiatanem formalnym" i/lub "bycia kapitanem zerowego rejsu"?
Jestem niesamowicie ciekaw Waszego zdania.

pzdr,
Andrzej Kurowski



Za ten post autor Kuracent otrzymał podziękowania - 2: Katrine, Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 07:13 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Dobrze, że im temperatury nie musiał mierzyć ... doodbytniczo :rotfl:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kuracent napisał(a):
Pływałeś z Burym Kocurem na morzu.


Kuracent napisał(a):
mogę Go polecić. Pływajcie z Nim!


Rzadko wystawiam ludziom laurki ale Adamowi moge.
Jest młodym stazowo żeglarzem morskim ale naprawdę nieźle daje sobie rade z jachtem - w trudnych warunkach także.
Życze Adamowi wiele udanych rejsów a jak bedzie jeszcze kiedys ze mą poplywać to jak tylko będę mial miejsce z przyjemnościa Go zaproszę.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Kuracent napisał(a):
Jestem niesamowicie ciekaw Waszego zdania.
To kapitan musi tyle rzeczy robić i sprawdzać??????
To ja chromolę kapitaństwo. Od dzisiaj obieram ziemniaki i zmywam gary!
Jak to było? Kto mnie weeeeźmie na łódkęęęęę? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 4: junak73, Moniia, noone, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7297
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3585
Otrzymał podziękowań: 1951
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
źle!
kto mnie weźmie na łódce...?

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ach ta bezpretensjonalna bezpośredniość dzisiejszych Dam... :roll:

PS. Też na łódkę jak Zbieraja czy w dowolny sposób - byle na burcie? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Zbieraj napisał(a):
To kapitan musi tyle rzeczy robić i sprawdzać??????


Ponieważ jestem leniwy, to miałem kapitana zerowego rejsu morskiego. On wtedy to wszystko sprawdzał... A ja miałem spokój. Nawet naczyń nie mogłem zmywać, bo już ktoś mnie uprzedził.

BTW Myślałem, że skrytykujecie mnie za to, że check-lista jest stanowczo za krótka.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 18:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Zbieraj napisał(a):
To kapitan musi tyle rzeczy robić i sprawdzać??????


RESOLUTION A.893(21)
adopted on 25 November 1999
GUIDELINES FOR VOYAGE PLANNING

http://www.imo.org/blast/blastDataHelpe ... ame=893(21).PDF

pzdr.
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Jak to było? Kto mnie weeeeźmie na łódkęęęęę?


Zaproszę Cie na majtka :rotfl: ale musisz sie nauczyć odróżniać juzing od CUMY :lol: :lol: :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 18:55 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Kuracent napisał(a):
Nasz kapitan pytał wszystkich:
- Chcecie żeglować?
Jednak to, że w tym punkcie kapitan zerowego rejsu nie widział problemu, wzmogło moją czujność.
Słownik:
" kapitan:
«dowódca statku albo jachtu» " :mrgreen:
(ja rozumiem: przekonać, zachęcić, etc. )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Kuracent napisał(a):
RESOLUTION A.893(21)
adopted on 25 November 1999
GUIDELINES FOR VOYAGE PLANNING

http://www.imo.org/blast/blastDataHelpe ... ame=893(21).PDF
Kuracent, bój siem Boga! Sprawdzasz różne pierdoły, a to sprawdziłeś????:

the issue of voyage planning in conjunction with its review of the Code for the
Safe Carriage of Irradiated Nuclear Fuel, Plutonium and High-Level Radioactive Wastes in Flasks

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 19:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kuracent napisał(a):
skrytykujecie mnie za to, że check-lista jest stanowczo za krótka.


Mnie ta krótka już powaliła :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 19:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Na szczescie nigdy nie bulem kapitanem zerowego rejsu, wiec nie musialem sam sobie wymienionych raportow zdawac. Nie musze nadal.

Waypointy... Sytuacje synoptczne... Stan zaloganta nr 3... Te sprawy... Wy chyba zerowe rejsy wszyscy na oceanach wszechswiata robicie?... Bo te akweny na ziemi sa chyba za male na tak kompleksowe podejscie...



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: SiliconMind, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2014, o 20:37 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
plitkin napisał(a):
Wy chyba zerowe rejsy wszyscy na oceanach wszechswiata robicie?...

może to było na morzu Beringa :rotfl:
Kuracent napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
To kapitan musi tyle rzeczy robić i sprawdzać??????


RESOLUTION A.893(21)
adopted on 25 November 1999
GUIDELINES FOR VOYAGE PLANNING

http://www.imo.org/blast/blastDataHelpe ... ame=893(21).PDF

pzdr.
Andrzej Kurowski


WTF...

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2014, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7297
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3585
Otrzymał podziękowań: 1951
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
bury_kocur napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
Jak to było? Kto mnie weeeeźmie na łódkęęęęę?


Zaproszę Cie na majtka :rotfl: ale musisz sie nauczyć odróżniać juzing od CUMY :lol: :lol: :lol:
Pzdr
Kocur

Zbieraju ja cie wezmę jak tylko nie będziesz gadał że zęza juz jest a gdzie reszta

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2014, o 12:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1256
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Wiecie za co uwielbiam czytać Kuracenta........za to że on pisze to na poważnie i jest w tym coraz lepszy !!! :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2014, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4260
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 169
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
No to z chęcią bym z Adasiem gdzieś popłynęła;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2014, o 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Adam jest właśnie na s/y SPORTI na Baltic Sail. Mówi, że chętnie Cię zabierze.

A może dziś wpadnij do Gdańska?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2014, o 06:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Widzę, że nikt z Forumowiczów nie ma własnych doświadczeń bycia kapitanem zerowego rejsu morskiego lub prowadzenia takiego kapitana. A szkoda!

Zachęcam Was, abyście wyłapywali wśród znajomych osoby gotowe do takich ról.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Ostatnio edytowano 22 lip 2014, o 07:18 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
korekta


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2014, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kuracent napisał(a):
nikt z Forumowiczów nie ma własnych doświadczeń bycia kapitanem zerowego rejsu morskiego


Jędruś - a uważasz, że te pierwsze rejsy spadly z kosmosu ? :rotfl:
Przecież KAŻDY gdzieś plywal jako kpt. po raz pierwszy ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2014, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zerowy rejs morski to taki, którego nie ma, wszak zero nic nie znaczy. A jeśli zero znaczy, to jest już rejs dzisiąty albo setny...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2014, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Colonel napisał(a):
wszak zero nic nie znaczy

znaczy, znaczy, szczególnie na koncie na tydzień przed wypłatą...



Za ten post autor zosta otrzymał podziękowanie od: Katrine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2014, o 09:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2015
Podziękował : 308
Otrzymał podziękowań: 933
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
"...wszak jednostka to nic, dopiero zera zmienią ją nam w miliony!"

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell
"Propaganda u ruskich jest bardzo potrzebna. bo jak im wyłączycie TV to się zorientują, że są głodni." Internet


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7297
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3585
Otrzymał podziękowań: 1951
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
ja byłam zero razy kapitanem na rejsach morskich. nawet wiele zer.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2014, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
bury_kocur napisał(a):
Jędruś - a uważasz, że te pierwsze rejsy spadly z kosmosu ?
Przecież KAŻDY gdzieś plywal jako kpt. po raz pierwszy ...


Tak.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2014, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Tak.
Pierwszy rejs kapitański każdy odbył kiedyś. Jest to ciekawy wątek. Wiele osób wypowiadało się na ten temat.

Natomiast ten wątek jest o czymś innym: o zerowym rejsie kapitańskim. Czyli np. takim, że ktoś czarteruje jacht i z punktu widzenia armatora - będzie kapitanem. Umawiają się zaś, że rejs poprowadzi inna osoba, która w niedługim czasie będzie miała już prawdziwy własny pierwszy kapitański rejs. Z punktu widzenia Izby Morskiej czy innych komisji do badania wypadków morskich, to osoba, która podpisała umowę czarteru będzie odpowiedzialna. I Izba Morska w razie wypadku zapyta tego formalnego kapitana, dlaczego np. pozwolił wchodzić do portu niedoświadczonemu sternikowi? dlaczego nie reagował, gdy płynęli na przeżaglowanym jachcie? itd. itp.

I tu jest właśnie ta różnica między
a) normalnym (jako oficer lub załogant) lub zerowym rejsem
b) pierwszym i każdym następnym rejsem kapitańskim.

Począwszy od pierwszego rejsu kapitańskiego dochodzi odpowiedzialność za załogę i jacht. I to jest ogromna róznica. Bo inne rzeczy się nie zmieniają. Ktoś zanim wypłynie w pierwszy kapitański rejs, już sporo sterował, kilka razy wchodził do portów, planował trasę, pracował z mapą morską, rozmawiał przez VHF. I jako kapitan robi to tak samo dobrze jak ostatnio jako oficer czy załogant. Dochodzi "tylko" odpowiedzialność.

Wracam do pytania, czy ktoś, oprócz mnie, był na rejsach, gdzie odbywał się zerowy rejs kapitański (nie mylić z pierwszym kapitańskim)?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2014, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Izba Morska nie będzie o nic pytała.
Pojęcie rejsu zerowego jest warte mniej, niż zero.
Ktoś kto czarteruje jacht nie musi być z punktu widzenia armatora kapitanem.
Tworzenie fikcyjnego kapitana jest oszustwem.
Tworzenie wątków bez sensu jest... bez sensu.

Sens ma zwrócenie uwagi na kwestię ciężaru odpowiedzialności.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: junak73
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2014, o 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1256
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Ja niedawno miałem swój rejs kapitański. Ja byłem kapitanem a Stacho normalnym załogantem .Gadałem przez ukf ........hm z Kurczakiem. Wchodziłem do portów. Mapę morską też miałem. Ale wcześniej tego i tamtego nie robiłem :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2014, o 16:38 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2235
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 675
Uprawnienia żeglarskie: mam
Colonel napisał(a):
Pojęcie rejsu zerowego jest warte mniej, niż zero.
(...)
Tworzenie wątków bez sensu jest... bez sensu.

Przesadzasz.
Niektórzy wiedzą, że jestem współorganizatorem i skipperem w wyprawie na s/y Happy Hours (szczegóły tutaj viewtopic.php?f=2&t=19635 ewentualnie tutaj http://sy-happyhours.pl) i mam kilka osób (także z tego forum) zainteresowanych poprowadzeniem jachtu pod moim okiem. Dla nich jest to okazja do spróbowania własnych sił w zaplanowaniu i poprowadzeniu pełnomorskiego rejsu na 41-stopowym, więc nie najmniejszym jachcie, mając za plecami backup, gdyby coś nie poszło. Przy okazji taki delikwent będzie miał możliwość pobawić się w zliczeniówkę.

Andrzej troszkę sprawę wypaczył, nie chodzi o żadne raportowanie, sprawdzanie stanu psychicznego załogi i inne bzdury*, tylko o postawienie się w roli dowodzącego. Choć to dalej nie to samo, bo prawdziwa odpowiedzialność zaczyna się, kiedy nie ma się za plecami pomocy.

Z mojego skromnego doświadczenia wynika, że zainteresowanie tematem jest dość spore, więc istnieje, zdaje się, na rynku nisza do zagospodarowania przez co sprytniejszych ;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2014, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
noone napisał(a):
Z mojego skromnego doświadczenia wynika, że zainteresowanie tematem jest dość spore, więc istnieje, zdaje się, na rynku nisza do zagospodarowania przez co sprytniejszych ;-)


Znam firmy które takie coś w swojej ofercie mają od co najmniej 4 lat :D

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL