Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 01:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Check-in
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Nasz kolega z grupy Piotr Siedlewski napisał w miesięczniku "Wiatr" dobry tekst o przejmowaniu jachtu czarterowego. Jest wiele takich tekstów ale ten wydaje się najbardziej szczegółowy. Ku mojemu zdumieniu okazuje się, że ten magazyn jest też w wersji elektronicznej. Np. nr 2/2011 (str. 15-17) tu:

http://mbc.fundacjamorska.org/Content/9 ... 011_02.pdf

Albo tu sam tekst o check-in'ie:

http://www.magazynwiatr.pl/index.php?artykul=189

Oczywiście ja nigdy nie robiłem tak szczegółowego sprawdzania jachtu. Jestem pełen podziwu dla Piotra, że robi to wszystko każdorazowo. A jak wygląda to u Was z przejmowaniem czarterowego jachtu morskiego? Które z poniższych punktów wykonujecie? I czy na takim poziomie szczegółowości jak Piotr?

Cytuj:
Wyposażenie pokładu
Przegląd instalacji wodnych
Przegląd instalacji słodkiej wody
Przegląd instalacji elektrycznej
Przegląd instalacji gazowej
Przegląd silnika
Wyposażenie przeciwpożarowe
Kontrola urządzenia sterowego
Kontrola steru strumieniowego
Kotwica, łańcuch i winda kotwiczna
Środki ratunkowe i sygnalizacyjne
Żagle i olinowanie
Nawigacja i łączność


Ja np. ostatni punkt odpuszczam sobie z wyjątkiem sprawdzenia czy są wszystkie mapy papierowe (jeśli nie mam własnych map papierowych) i przy okazji układam je w kolejności (jeśli nie są).

Nie interesuje mnie (na ogół archaiczny) chartplotter. Bo mam własny. Oprócz tego ja i koledzy mamy ręczniaki GPS. Nie sprawdzam VHF, bo mam 2 własne ręczniaki: zwykły VHF i DSC. Nie sprawdzam zastanych map elektronicznych - bo mam własne. Nie sprawdzam też kompasu. Choć raz się sparzyłem, bo pokazywał ... przeciwny kierunek. Pan z serwisu stwierdził z mądrą miną, że to normalne, że kompasy mają dewiację. W tym przypadku ... 180 stopni. Jego logika urzekła mnie i stwierdziłem, że w zasadzie ma rację.

Przy okazji jeśli czytasz to Piotrze - to ile godzin zajmuje Tobie cały taki szczegółowy jak opisałeś odbiór jachtu? 4 godziny? 5?

W każdym razie ze względu na szczegółowość zdecydowanie tekst zasługuje na dział Kuracent. Nawet ja nie wymyśliłbym tego bardziej drobiazgowo! BRAVO!!

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Check-in
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Opis Insa ewidentnie dotyczy plasticzanej łódki w normalnym komercyjnym czarterze. Szczegółowość i poszczególne obszary kontroli, w dużej mierze zależą od tego czy masz, czy nie masz ubezpieczonej kaucji.

Wcale opis Piotra nie jest jakoś szczególnie szczegółowy. Przyjmowałeś kiedyś jacht klubowy z lista wyposażenia podzieloną na "obszary poszczególnych oficerów" z wyszczególnieniem: długości laski cynowej do lutowania, ilością widelców 4 palczastych, ilością ołówków drewnianych o twardości HB, itd?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Check-in
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4260
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 169
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
Maar napisał(a):
Wcale opis Piotra nie jest jakoś szczególnie szczegółowy. Przyjmowałeś kiedyś jacht klubowy z lista wyposażenia podzieloną na "obszary poszczególnych oficerów" z wyszczególnieniem: długości laski cynowej do lutowania, ilością widelców 4 palczastych, ilością ołówków drewnianych o twardości HB, itd?


Ja! Ja! Ja! To robiłam:) Masakra:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Check-in
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Katrine napisał(a):
Ja! Ja! Ja! To robiłam:) Masakra:)
No proszę, a na oko robisz wrażenie całkiem rozsądnej :D
Masochistka! :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Check-in
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
Szczegółowość i poszczególne obszary kontroli, w dużej mierze zależą od tego czy masz, czy nie masz ubezpieczonej kaucji.


Bardzo celna uwaga! Miałem to szczęście, że w moich rejsach kaucja była ubezpieczona w 100%.
Dobrze, że mi przypomniałeś bo na następnym rejsie (Rodzinna Chorwacja) mam częściowo ubezpieczoną kaucję.
Będę musiał doubezpieczyć pozostałą część. Jak przejdę całą tą procedurę, to opiszę Wam jak to się robi (w sensie w jakiej firmie itd.). Bardzo upraszcza to przejmowanie jachtu, bo interesują mnie w zasadzie sprawy bezpieczeństwa i zero-jedynkowo czy działają pozostałe rzeczy. Czyli czy w kompasie jest wskazówka i nie jest potłuczony. Czy woda leci czy nie? itd.

Pod każdym względem polecam ubezpieczanie kaucji (spokój, brak nerwów itd.).

A co do przejmowania polskich jachtów, to kiedyś byłem na rejsie komercyjnym, gdzie przejmowanie jachtu trwało ponad 24 godzin. Tam mało co działało, mało jaka mapa była itd. A w wątku o Żeglarskim PRL-u opowiadaliście, że takie przejęcia potrafiły trwać i 3 dni i dłużej... No tak! Zapomniałem. Ja myślałem o profesjonalnych (czyli raczej zagranicznych) czarterowniach.

A swoją drogą. Rejs komercyjny. Płacę. I czekam 24h. na odpłynięcie w międzyczasie czynnie uczestnicząc w pracach wykończeniowych. To jest chyba tylko w Polsce możliwe. :-(

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Check-in
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Nigdy nie ubezpieczałem kaucji.
Sprawdzałem wyłącznie elementy istotne.
Nigdy nie miałem problemu z kaucją.

A jak ktoś chce liczyć widelce, czy ołówki, to niech sobie liczy. Ja bym drugi raz od takiej firmy nie czarterował.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL