Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 lip 2025, o 21:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 cze 2011, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Czy możecie pomóc uporządkować wiadomości o firmach organizujących rejsy? Czy musi to być Sp. z o.o. czy S.A.?

Czy musi być Organizatorem Turystyki? (jak to sprawdzić?)
Czy musi mieć Ubezpieczenie/Gwarancje Ubezpieczeniowe? (jak to sprawdzić?)

Jak się domyślacie chodzi o pomoc dla początkujących żeglarzy, jak sprawdzić wiarygodność formalno-prawną firmy?

Bo jak rozumiem gdy ja jako osoba prywatna organizuję rejs dla grupy przyjaciół i nic nie zarabiam, nie muszę być Organizatorem Turystyki.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2011, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kuracent napisał(a):
jak sprawdzić wiarygodność formalno-prawną firmy?

Wczoraj w radio słyszałem felieton o bardzo słabej kondycji finansowej biur turystycznych. Zalecano wręcz sprawdzenie firm, z usług, których chcemy skorzystać, w Krajowym Rejestrze Dłużników. Może przez analogie również tak podchodzić do firm świadczących usługi czarterów :roll:
Szczególnie w przypadku czarterów zagranicznych...

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2011, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
elektryczny napisał(a):
Wczoraj w radio słyszałem felieton o bardzo słabej kondycji finansowej biur turystycznych


Witam,
To typowy dla mediów temat przed początkiem sezonu wakacyjnego. Szczególnie jest atrakcyjny na fali zeszłorocznych bankructw dużych biur jak Orbis czy Selectours. Fakt, że wydarzenia w Egipcie, Tunezji nie przysporzyły klientów organizatorom, i branża generalnie ma powody do narzekania. Odnośnie "sprawdzenia w KRD" czy gdziekolwiek (np w Polskiej Izbie Turystyki - kolejne medialne hasło klucz. Oba wymienione wyżej biura było członkami PITu a sam prezes do końca utrzymywał że nie mieli powodów do jakichkolwiek podejrzeń. Co do długów, biura turystyczne ( organizatorzy) nie padają raczej na początku sezonu, ale pod koniec gdy nadchodzą terminy płatności za hotele itp.

Myślę że w przypadku firm z naszej branży ( rejsy, czarter) najbardziej jednak wiarygodne są opinie byłych klientów (czyli kilka lat budowania zaufania przez firmę) i osoby jakie stoją za firmą. Zobaczcie jak często osoby które szukają rejsu pytają o opinie nt danego kapitana, stanu techn. jachtu, czy armatora jachtu. I najbardziej wiarygodne info mają od środowiska. Jest ono na tyle niewielkie (w tym przypadku jest to zaletą) że ludzie generalnie się znają i wiedzą co w trawie piszczy.

Nachalna ( i to bardzo ) reklama jaką prowadziła ANA od samego początku powinna wzbudzić nutkę podejrzenia, zwłaszcza że w necie były dyskusje na jej temat ( świetny wywiad Kuracenta nt floty jachtowej)

http://groups.google.com/group/pl.rec.z ... 8609975cb5

Z drugiej strony...jak ktoś dobrze pamięta dyskusje głównie na prz. czy obu forach to problemy z "klientami" rejsów mieli także Ci z najbardziej znanymi nazwiskami w środowisku. Myślę że każda firma może mieć słabszy okres - i tak zwykle jest. Głównie wtedy gdy zaczyna osiadać na laurach, mniej już się chce robić, a więcej zarabiać. Zwykle wtedy zaczyna spadać gwałtownie jakość.

Jeśli chodzi o regulacje prawne dot. organizatorów to reguluje to ustawa o usługach turystycznych z 1997 r z późniejszymi zmianami, nie ma tam jednak określonej formy prawnej dla takiej działalności. Określone są inne rzeczy, ale myślę że najlepiej jakby w takim temacie wypowiedział się ktoś ze znanych firm jak Kubryk, Punt, czy Sekstant, oni najlepiej wiedzą.

http://www.polskainfo.pl/prawo/op,1/id,39/

pozdrawiam
Andrzej

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/



Za ten post autor Netart otrzymał podziękowanie od: elektryczny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2011, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2009, o 15:52
Posty: 144
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 36
Witam!

Każdy rejs morski czy śródlądowy to impreza turystyczna w rozumieniu Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U. 1997 Nr 133 poz. 884). Dlatego też firma (przedsiębiorca) musi spełnić wymogi opisane w rozdziale 2 tejże ustawy. Musi zatem między innymi posiadać wpis do ewidencji organizatorów i pośredników turystycznych. Aby taki wpis mieć, musi posiadać ubezpieczenie na rzecz klientów w razie swojej niewypłacalności, gwarancję ubezpieczeniową lub przyjmować wpłaty na rachunek powierniczy.

To jest podstawowa sprawa formalna związana z firmami organizującymi rejsy. O spełnienie tych wymogów nie trzeba pytać firmy. Wystarczy samodzielnie sprawdzić na www.turystyka.gov.pl, czy firma widnieje w rejestrze czy nie.

Jeżeli widnieje, to mamy pewność, że:
1. jest to zarejestrowana firma prowadząca działalność gospodarczą
2. posiada ustawowo wymagane zabezpieczenie na rzecz klientów na wypadek swojej niewypłacalności
3. na dzień aktualizacji wpisu firma nie miała zaległości w urzędzie skarbowym i zusie.
4. firma podlega kontroli Urzędu Marszałkowskiego i UOKiKu.

Nie daje to gwarancji, że firma będzie rzetelna i uczciwa a rejs zorganizowany perfekcyjnie. Ale brak wpisu do rejestru daje pewność, że firma działa nielegalnie.

Pozdrawiam,
Wojtek Czerwiński
www.kubryk.pl

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek Czerwiński
www.kubryk.pl



Za ten post autor Wojtek - KUBRYK otrzymał podziękowanie od: Kuracent
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2011, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13166
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
azkubryk napisał(a):
Każdy rejs morski czy śródlądowy to impreza turystyczna w rozumieniu Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U. 1997 Nr 133 poz. 884). Dlatego też firma (przedsiębiorca) musi spełnić wymogi opisane w rozdziale 2 tejże ustawy. Musi zatem między innymi posiadać wpis do ewidencji organizatorów i pośredników turystycznych.


Chyba jednak niekoniecznie:
Doktor napisał(a):
kancelaria, która nam przygotowywała wszystko od strony prawnej (notarialne, sprawdzała leasingowe, ubezpieczenia itp.) twierdzi, że wspomniana licencja nas nie dotyczy

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2011, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2009, o 15:52
Posty: 144
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 36
Jeżeli jesteście firmą wyłącznie czarterową - czyli oddajecie swoje lub cudze jachty w najem - to na pewno nie musicie mieć wpisu i ubezpieczenia.

Jeżeli organizujecie rejsy ze skipperem to na pewno musicie mieć wpis i ubezpieczenie, bo jesteście organizatorem turystyki.

A w razie wątpliwości najlepiej udać się do właściwego Urzędu Marszałkowskiego.


Pozdrawiam,
Wojtek Czerwiński

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek Czerwiński
www.kubryk.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2011, o 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
azkubryk napisał(a):
Jeżeli organizujecie rejsy ze skipperem to na pewno musicie mieć wpis i ubezpieczenie

Ja kiedyś wysłałem moich znajomych do Chorwacji na rejs z firmy Pelsys. W dawnych czasach czarterowałem od nich często jachty. Firma jest tylko czarterowa (czyli nie organizuje turystyki). Znajomi nie czuli się na siłach samodzielnie popłynąć (pierwszy raz w Chorwacji a doświadczenie z Mazur), Pelsys wskazał zaufanego skippera. Rozliczenie ze skipperem było odrębne. Mają również hostessy.
Czyli sytuacja jest taka:
Pelsys czarteruje a skipper świadczy usługę.
Organizator turystyki nie występuje tutaj w ogóle.

Chyba, że to ja byłem organizatorem, bo to wszystko zorganizowałem ;)

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2011, o 06:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 21:57
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław-no prawie
Podziękował : 204
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: starczają na to, czym pływam
Marek poruszyłeś jeden aspekt, a drugi to kwestia własności jachtów.
Haczyk tkwi w tym, że organizujący rejsy ze skipperem na wynajmowanych jachtach nie są ich właścicielami i nie mogą zagwarantować, że armator wywiąże się z zobowiązania wobec nich., a ja od czego mam się ubezpieczyć, od tego czy podstawie na swoja imprezę swój jacht?
Tak samo jest z autobusem, potrzebna jest licencja i kaucja 12 tys euro, ale,
jeśli mam autobus na swój użytek, czyli nie świadczę usług przewozowych, a dowożę swoich klientów do jachtów w Lefkas, czyli sprzedaje czartery z dowozem, to tej licencji nie potrzebuję, ale jeśli chcę dopełnić autobus klientami, którzy nie maja łódek wyczarterowanych u mnie, to już świadczę dla nich usługę transportową i licencja jest mi potrzebna.
W przypadku mojej firmy, nie zamierzamy obchodzić żadnych przepisów, mamy lub jesteśmy w trakcie załatwiania wszystkich wymaganych zezwoleń, ale dla swoich Delphi nie potrzebujemy licencji o której mowa, rozważamy to w kwestii podnajmowania Greckich jachtów, załatwiamy aktualnie Greckie licencje i tworzymy Grecki oddział firmy, bo mimo wcześniejszego zapewnienie naszej ambasady w Atenach, że nic takiego nie jest wymagane, na miejscu okazało się że jednak jet to konieczne.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2011, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
doktor napisał(a):
poruszyłeś jeden aspekt, a drugi to kwestia własności jachtów.
Haczyk tkwi w tym, że organizujący rejsy ze skipperem na wynajmowanych jachtach nie są ich właścicielami...

Ja nie mam wątpliwości co do Twojej biznes-koncepcji. Jestem fanem tego co robisz.
A przypadek Chorwacji opisałem, bo pozwala spojrzeć inaczej na sprawę.
Jakieś regulacje są potrzebne, w takim świecie żyjemy. Ale nie dajmy się zwariować. Nie wszytko, na szczęście, jest regulowane ustawowo. Wpychanie wszystkiego do worka ustawowego, tylko dlatego, że tytuł ustawy to sugeruje - jest szkodliwe.
Panuje teraz nadgorliwość doszukiwania się artykułu na każdy aspekt naszego życia. Jak brakuje krajowych regulacji to wytrych "wymogi unijne" zaczyna działać.
Nie dajmy się.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2011, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2009, o 15:52
Posty: 144
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 36
Wymieniliśmy się z Doktorem mailami na PW i teraz chyba wszystko jest jasne. :)

Jeanneau napisał(a):
Jakieś regulacje są potrzebne, w takim świecie żyjemy. Ale nie dajmy się zwariować. Nie wszytko, na szczęście, jest regulowane ustawowo. Wpychanie wszystkiego do worka ustawowego, tylko dlatego, że tytuł ustawy to sugeruje - jest szkodliwe.


Zgadzam się całkowicie, że nadmierna regulacja rynku jest bezsensu. Jeżeli wgryźć się w szczegóły ustawy o której mowa, to absurdów wychodzi znacznie więcej. Była ona pisana pod typową turystykę (autokar, samolot, hotel, plaża, zwiedzanie) i dopasować jej wymagania do realiów turystyki żeglarskiej jest na prawdę ciężko.

Nie zmienia to jednak faktu, że Ustawa obowiązuje i chcąc-niechcąc trzeba się jej podporządkować. Nie ze względu na jej tytuł, tylko treść.

Pozdrawiam,
Wojtek Czerwiński

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek Czerwiński
www.kubryk.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL