Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 16:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lip 2011, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Grzesiek zainspirował mnie dzisiaj do tego tematu. No cóż! Lista jest długa ale sprowadza się do następujących 6 rozdziałów:

* wypompowanie zęzy pompą ręczną
* smarowanie śruby
* smarowanie pompy chłodzenia
* sprawdzanie poziomu oleju w silniku
* wypompowanie zbiornika wody szarej
* toaleta rufowa

A teraz na koniec dodam, że kluczowe jest tu słowo: CODZIENNA. Bo oprócz tego mamy niespodzianki. A to trzeba odkręcić silnik, bo coś przecieka. A to uszczelka poszła. A to coś się niedokręciło albo i przekręciło. A to pójdzie pompa do słodkiej wody a to przełącznik na słoną. Nie jestem w stanie wyliczyć wszelkich usterek w ciągu kilkutygodniowego rejsu.

A jaki jest morał z tej historii? No cóż! Człowiek szybko przyzwyczaja się do luksusu. Na czarterowanych przeze mnie łódkach proszą tylko o sprawdzanie poziomu oleju. Podobnie jak w aucie. I ZAKAZUJĄ własnych innych przeglądów czy napraw.

Przed rejsem Rzeszowiakiem pompowałem kiedyś pompą ręczną ale było to strasznie dawno temu i nie jestem pewien ale to tez chyba było na ... polskim starym jachcie...

A na Rzeszowiaku każą CODZIENNIE! :-(

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2011, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kuracent napisał(a):
A na Rzeszowiaku każą CODZIENNIE!

Stal mu przegniła, czy co?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2011, o 13:39 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie, czysto prewencyjnie zalecenie :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2011, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Kuracent napisał(a):
smarowanie śruby

tak... przesrane miała zwłaszcza wachta która musiała nurkować w takiej zimnej wodzie żeby smarować śrubę :lol:
Kuracent napisał(a):
sprawdzanie poziomu oleju w silniku

po wykryciu wycieku oleju i jego wyeliminowaniu przez kolejne 2 dni poziom był sprawdzany co 2 godziny, a wskaźnik ciśnienia obserwowany na bieżąco ( !!! mam nadzieję że Twoja wachta też to robiła lub przynajmniej prosiła Marcina o sprawdzenie)
Kuracent napisał(a):
Nie jestem w stanie wyliczyć wszelkich usterek w ciągu kilkutygodniowego rejsu.

A ja tak:
- wymiana alternatora (nie jestem przekonany czy do końca taka niezbędna, łożysko wcale nie rozpadało się jak słyszałem o tym przed rejsem, a brak ładowania nie był spowodowany alternatorem, jednak skoro wiozłem na drugi koniec świata alternator to go wymieniłem)
- naprawa przekaźnika który wzbudzał regulatory przy alternatorach (to był powód braku ładowania, duże podziękowania dla Krzyśka z Eltanina za prezent w postaci lutownicy)
- wymiana rozrusznika (wystarczyło by pewnie oczyścić szczotkotrzymacz bo szczotki się notorycznie zawieszały i do rozruchu potrzebny był nie tylko kluczyk ale też młotek do "odwieszenia" szczotek, na burcie był cały świeżutki rozrusznik więc łatwiej było go wymienić)
- wyciek oleju (to było upierdliwe bo żeby znaleźć przyczynę trzeba było najpierw oczyścić silnik, a naprawa to dokręcenie 1 śrubki od przewodów olejowych)
- problem z hydroforem (nie rozwiązany, została uruchomiona pompka nożna, nie specjalnie skomplikowane, trzeba było przekręcić 2 zawory kulowe)

Brutalna prawda jest taka, ze jeżeli nie potrafi się wykonać tego typu napraw to nie należny brać udziału w przedsięwzięciach typu rejsy etapowy. W rejsach powyżej 6 miesięcy należy poważnie zastanowić się nad stałym bosmanem na pokładzie (patrz rejs Marka). Utrzymanie jachtu w rejsie etapowym jest kluczowe dla powodzenia całości.

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2011, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Stara Zientara napisał(a):
Kuracent napisał(a):
A na Rzeszowiaku każą CODZIENNIE!
Stal mu przegniła, czy co?
No, Kuracentowe każą może oznaczać kilka różnych rzeczy. Dla mnie codzienne "pompowanie" zenzy należy do dobrej praktyki. Stal stalą, ale ileż jest różnych fajnych instalacji, których usterkę najłatwiej wykryć w ten prosty sposób?

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2011, o 15:05 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Olek napisał(a):
Utrzymanie jachtu w rejsie etapowym jest kluczowe dla powodzenia całości.
Słusznie prawi kolega Olek :) Dlatego spisaliśmy powyższe zalecenia (coby nikt w czasie rejsu po instrukcjach szukać nie musiał), które potem wydrukowałem i dostarczyłem na jacht.

Słowo daję, że gdybym wiedział wcześniej, że ręczna pompka zęzowa wprawi Andrzeja w taką trwogę, to bym dopisał "nie dotyczy Kuracenta" :D

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2011, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
gf napisał(a):
Słowo daję, że gdybym wiedział wcześniej, że ręczna pompka zęzowa wprawi Andrzeja w taką trwogę, to bym dopisał "nie dotyczy Kuracenta" :D
No to ja zgłupłem już całkiem. Napisany został regulamin i to wersji kanonicznej a Kuracent marudzi??!!!!!! :lol: :lol: :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2011, o 20:22 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Olek napisał(a):
jeżeli nie potrafi się wykonać tego typu napraw to nie należny brać udziału w przedsięwzięciach typu rejsy etapowy


Dlatego selekcja kapitanów była ostra i przetrwali tylko najbardziej odporni(oporni) :lol: .

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL